Meistoppers 2008! Deel 2

Hoi,

Wat een gedoe
Ik weet het niet meer hoor.
Met johannesbroodpitmeel drinkt ze slechter. Zonder spuugt ze alles dr weer uit.
Zelfs mama helemaal onder
Pfff, gelukkig plast en poept ze goed. Maar word hier toch moedeloos van hoor.
Met die 123 speen wat Karin zegt drinkt ze helemaal slecht.
Difrax gaat dan nog het beste. Dus mss ff op zoek naar grotere maat?
En anders ff cb bellen, kijken wat zij adviseren?

x

hi bloemetje
Had je de 'm' maat al geprobeerd van Difrax? dat gaatje is iets groter.
En misschien een beetje de hoeveelheid aanpassen van het meel wat je erbij doet. Iets minder dik maken zeg maar. En als ze goed poept en plast, krijgt ze niet teveel omdat ze zoveel spuugt? Misschien stomme vraag????? maar ja je weet maar nooit...

En er zijn van die dagen met kinderen, met spuug, melk, plas ... dat je weleens denkt, hoeveel kan een kind spugen, plassen en poepen, houdt het nooit op??/ HAHAHAHA...

rustig blijven hoor!! komt uiteindelijk wel goed
liefs mama van marijn

Hoi,

Ze krijgt nu 5 keer 150 cc. Wat cb ook zegt vanaf deze leeftijd. Ze spuugt niet bij elke voeding. En drinkt ook erg rustig, we dringen het haar ook niet op. Als we minder geven huilt ze omdat ze nog wil, ze blijft dan zoeken en word dan erg boos, dus heeft ze nog honger. lijkt me dan niet teveel.
Minder jhbm hebben we ook al geprobeerd. Maar dan nog drinkt ze slecht.
Vanmiddag ga ik ff naar inloopspreek uur. Voordat ik weer nieuwe spenen ga halen. Hebben hier al hele la vol met flessen die het niet doen bij dr :s. Duur geintje is dat.
Dus eerst ff kijken wat ze daar adviseren. Beetje teruggeven is niet erg, dat doet elk kind wel, maar net is weer dr hele voeding eruit gekomen. Groeien doet ze wel goed. Plassen en poepen ook, dus veel zal dr niet aan de hand zijn.
Ben zo bang steeds dat ze weer gaat spugen. Erg vervelend. Maar we kijken ff wat ze ons straks adviseren.

x

Mama van Marijn,

Jij bent snel, hij was dr al voor ik het las haha.
Dank je wel, zijn erg leuke dingen :) En wat lief die tekening van je zoon :)
Haha, zegt ze nog, had geen tijd om te strijken, nou meid, ik vind het hartstikke lief dat wij ze mogen hebben. Dus dat strijken is je vergeven hoor :eek:)
Je bent een schat!!!

Net ff op inloopspreekuur van cb geweest. Daar dachten ze eerst mss allergie maar komt niet in familie voor, en ze vertoont er verder ook geen tekenen van.
Dus of proberen met lepeltje jbpm voor de fles te geven zodat het in de maag mengt. Of het met grotere speen te geven. Geprobeerd met een l, maar die is nog veel te groot. Dan is dr fles te snel leeg. Dus als het zo weer droog word ff terug naar winkel voor maatje m. En hopen dat het dan wel goed gaat. En dan gaan indikken tot de dikte dat ze het makkelijk verdragen kan. We gaan er vanuit dat we binnenkort de goede manier hebben gevonden. Als het volgende week nog zo is dan moet ik weer ff terug komen naar het inloopspreekuur.

Liefs

Dank voor de berichtjes!

Bloemetje, las je spenen probleem, herkenbaar. De 1,2,3 zou wel moeten werken, op stand drie vliegt het er volgens mij uit. Wij geven Merijn rijstebloem, ongeveer zelfde als johannesbroodpit, en gebruiken nu de 3 maanden speen van dr brown. Ik moet zeggen dat ik de eerste 3 maanden altijd de s van difrax, de 1,2,3 en de s van dr brown naast me had liggen. Als hij moe was dan lukte het niet mer de s van difrax, omdat die best klein is. De s van etos schijnt   de grootste s te zijn. En anders de papspeen, maar volgens mij is dat te groot voor de kleine meid. Je kan ook difrax mailen die sturen je dan een speen zonder gaatje en kan je zelf prikken.

Sterkte!

Goedemorgen allemaal,

Nou hier is het goed raak met de waterpokken. Marijn is nu beter, maar  Thomas kan bijna niet meer uit zijn ogen kijken, zijn hele gezicht zit onder de bulten en zijn rug en buik ook. Zooooo zielig, kan wel huilen...... jeuk jeuk jeuk en lamlendig de hele dag. En ook mijn kleine Veerle heeft waterpokken, buikje en hoofd helemaal onder.
Vanmorgen toch maar even gebeld met de huisarts en even langsgeweest. Ze was alert genoeg en drinkt goed, dus als dat zo is, gewoon uitzieken. Ze vertelde trouwens dat als je het gehad hebt, ook op 11 weken, je het dan niet meer krijgt. Ik dacht namelijk als je het voor je 1e levensjaar kreeg je het nog een keer kunt krijgen, dat blijkt niet zo te zijn.... nou ja, dat wordt een weekje ziekenboeg ben ik bang ....
En vrijdag is Thomas jarig, hoop maar dat hij dan het ergste erop heeft zitten.

nou fijne dag
mama van marijn

Hoi,

Mama van Marijn,
Hoe gaat het met de kids?

Hier weer thuis van weekend weg. Was gezellig maar erg vermoeiend, Jana heeft zaterdag drie van de vijf voedingen compleet weer uitgespuugd, gister ook een keer flink gespuugd, en vandaag ook. Ze is ook wat van slag.
Morgen gaan we naar ha. Want dit word erg veel. Gisteren zijn we twee uur bezig geweest om haar terug rustig te krijgen na het spugen, ze huilde zo verschrikkelijk dat zelfs me man begon te huilen omdat ze zo verdrietig was. En om me man aan het huilen te krijgen moet je al heel wat doen.

Me moeder vertelde net dat ze zich opeens bedacht dat ik of me broer vroeger sojavoeding kregen, omdat 1 van de twee na de bv gevoelig reageerde op gewone flesvoeding. Dus dat morgen ook bij huisarts aangeven.

Liefs

Hi Bloemetje,

Ah wat zielig voor Jana zeg, kan het zijn dat haar maagklepje niet goed sluit? Dat is bij alle kinderen zo, tot een maand of 9 volgens mij, maar als dat meer is dan gebruikelijk kunnen ze ook heel veel spugen. Een vriendin van mij heeft dat bij haar zoon Pepijn gehad, 4 maanden lang getobt met voeding en spugen en huilen, toen is hij door een kinderarts onderzocht en ontdekte ze een grote opening bij de maagklep. Hij is toen geopereerd, was een kleine ingreep volgens haar, en daarna een als een zonnetje in huis, niet meer spugen, gewoon slapen en een vrolijk mannetje. Wellicht kun je dat eens vragen aan de huisarts.

Hier een drama met de waterppokken. Thomas heeft het zo erg, dat hij zondagmiddag zelfs is opgenomen in het ziekenhuis. Hij had enorme verhoging die niet zakte en de waterpokken zijn zo groot als een cent ( van de gulden dan ..... haha). Hij kan niet zitten of staan. Zondagavond mocht hij weer terug naar huis toe gelukkig, ze hadden zijn temperatuur naar beneden gekregen en verder was het uitzieken thuis .... Nou het dieptepunt is geweest, want hij is vandaag eindelijk weer uit bed na 3 dagen slapen ( raar hoor, zo'n levendig mannetje de hele dag in bed). Hij zit nu lekker Barbapapa te kijken op DVD en kletst weer een beetje,.

Ook Veerle zit helemaal onder de pokken. Ze ziet er zo gehavend uit. Zo zielig. Gelukkig heeft ze geen verhoging en voelt ze zich redelijk goed. Ook zij is gezien door de kinderarts zondag en ze mocht gelukkig mee naar huis.
Al met al dus best kl*te die waterpokken, ik snap ook niet waarom ze hiervoor niet inenten. Maar ja, het dieptepunt is geweest, nu beter worden ...

Vrijdag is THomas jarig, wordt hij 3 jaar... hopelijk voelt hij zich beter dan.
liefs mama van marijn

Terug
Bovenaan