Meistoppers 2008! Deel 2

Hi bloemetje

ben ik weer, heb net een account aangemaakt op hyves en je een berichtje gestuurd. Dus als het goed is spreken we elkaar snel per email.

gr Mama van marijn

Haha,
Heeft ze speciaal een account aangemaakt hihi.
Je bent een schat.
Ja, lijkt alsof je mekaar kent he als je al een jaar lang met elkaar praat hier. Schrijven hier al een jaar. lijkt nog net als gisteren dat eerste berichtje dat we hier zette.

Liefs

Dag meiden.

Ik merk dat ik weinig tijd heb om te reageren. Ik vind dat zelf niet prettig, dus heb ikbesloten om jullie onofficieel gedag te zeggen. Ik zal zeker nog eens meelezen en reageren maar niet meer frequent. Over 2 weken ga ik ook weer werken en dan zal ik niet veel meer achter de pc zitten (vind het na een werkdag wel genoeg).

Ik wil jullie enorm bedanken voor de gezellige en mooie tijd die we hadden tijdens onze zwangerschap. Best bijzonder, toen ik net wist dat ik zwanger was zij mijn vriend: heb je het al verteld op het forum, dat zegt toch wat he!!!

Een aantal misschien tot ziens, bij de eventuele 2e zwangerschap.

Ik wens jullie het aller allerbeste in goede gezondheid en met veel geluk.

En voor degenen die nog zwanger proberen te worden: houd moed, niks is onmogelijk.

Liefs,
mooie dromen

Hi Karin, hoe is het met jou nu? Ben benieuwd of het al wat beter weer gaat. Ik hoop het wel voor je.

Mooie dromen, ook voor jou het allerbeste toegewenst en succes met werken over 2 weken!

Nou hier alles goed. Veerle en Thomas liggen lekker te slapen en Marijn zit nu op school. Ik MOET even poetsen hier in de woonkamer want de stucadoors zijn geweest en alles is wit op de vloer... dat wordt dweilen

fijne dag
mama van marijn

Ben erg druk geweest het afgelopen weekend, vooral met Eveline. Maar inmiddels heb ik er wel weer vertrouwen in!

Het was dus al onrustig hier vanaf 21 mei, veel meer huilen, veel regeldagen, weinig slapen (weinig lachen), waarbij ik eerst dacht: regeldagen van rond de 3 maanden. Toen het niet rustig werd: aanloop naar 4,5 maanden sprongetje. Maar ja, toen CB-arts over dat gewicht begon: misschien toch wel te weinig calorieen? Over dat laatste kon de lactatiekundige me goed geruststellen, maar ja, ik bleef nog steeds zitten met een wat onrustig (niet helemaal happy) kindje dat vaak wilde drinken. En wat ik dus het ergste vond, dat ik gewoon niet begreep waarom (en dus ook geen idee had of het vanzelf weer beter zou gaan). Uit het verhaal van lactatiekundige kwam de optie bovendrijven dat ze door haar matige drinktechniek de melk er simpelweg niet goed meer uitgezogen kreeg, nu ze (groter gegroeid) een grotere behoefte had.

Was dus begonnen met dat 2 x 10 minuten experiment, geen getut, maar pffff… Dat ging echt voor geen meter. Ze kwam ieder (!) uur en in de nacht 3x, waarschijnlijk omdat ze per keer gewoon te kleine porties kreeg. Heb het nog volgehouden tot zondagmiddag, maar toen ben ik maar gewoon weer mijn eigen ding gaan doen (met wat kleine aanpassingen). Toen kwam ze om de 2 uur (nog steeds vaak), wat voor haar normaal is op regeldagen. Inmiddels was ze wel weer erg vrolijk, lief en tevreden geworden, opeens weer rustig, dus er moet gewoon echt een sprongetje hebben meegespeeld. Maar ja, waarom was ze dan nog steeds zo hongerig (nog steeds 11-12 voedingen)???

Tja, geduld is een schone zaak, want maandag werd me dat opeens ook heel duidelijk: ik ben voor de eerste keer weer ongesteld geworden en zat dus ‘gewoon’ met een hormonaal bepaalde pre-menstruatie dip in de melkproductie! Nu kan ik menstruatie missen als kiespijn, hoor, maar nu was ik echt erg opgelucht, want nu heb ik tenminste een verklaring! En kan ik er van op aan dat het weer goed komt. Menstruatie is wel heel anders dan normaal, heel weinig bloedverlies (ik ben gewend aan een stortvloed, ha ha!) en heb toch al dagen wat buikpijn, vooral tijdens het voeden (normaal nooit pijn). Maar ja, ook dat schijnt allemaal te kunnen tijdens BV.

Samenvattend: Eveline is weer happy (en kan nu opeens schaterlachen, haar hoofdje heel lang en hoog optillen, brabbelt heel veel, blaast veel bellen met geluid, pakt speeltjes goed vast en begint overal op te sabbelen. So cute!), BV is bijna weer op peil en ik ben heel trots op mezelf dat ik deze moeilijke fase doorgekomen ben zonder een flesje KV te geven. Ik ben een echte bikkel, ha ha!
(oh ja, en Christian slaapt nu ook weer een stuk beter en kan nu overdag helemaal zonder speentje, ben trots op hem!)

@Bloemetje: voel je je al weer iets beter? Ik kan me voorstellen dat je het ‘incident’ nog steeds niet verwerkt hebt, ik denk dat het echt tijd nodig heeft voordat je je zorgen weer wat kunt loslaten. Tot die tijd, gewoon lekker doen wat je gevoel je ingeeft, wat de omgeving ook zegt. Jij bent de moeder en er is geen ‘goed’ of ‘fout’… (als je het bespreekt, zal je man het wellicht ook begrijpen?)
Tja, menstruatie… dat kan zeker meid. De eerste eisprong kan al 3-4 weken na bevalling optreden, dus tja, menstruatie kan dus ook met 5-6 weken komen. Is natuurlijk jammer, dat het niet wat langer weggebleven is… Mijn eerste menstruatie na bevalling van Christian (meteen na stoppen BV, met 10 weken) was trouwens behoorlijk heftig (heel veel bloedverlies), en cyclus was niet meteen regelmatig.
Neem je trouwens het Mirena-spiraaltje? Mijn spiraaltje bevalt me tot nu toe prima, ben allang blij dat we die condooms weer even in de kast kunnen laten, ha ha.
Voor je ‘flessenprobleem’, ik zou je echt een 3-standenspeen aanraden, want daar zitten geen gaatjes in, maar een spleetje, waardoor wat dikkere vloeistof er een stuk makkelijker doorheen gaat! En als je merkt dat het te lang gaat duren, kun je gewoon de fles een slag draaien en een standje hoger gaan… (werkte bij Christian echt uitstekend toen hij johannesbroodpitmeel kreeg, en later ook pap)

@ mama v Marijn: groeispurtje van Veerle, dat ze zo hongerig was? Hoort erbij he, gelukkig ben je continue beschikbaar voor haar, ha ha! Ik merk dat onze regeldagen wat langer duren omdat mijn werkdagen met kolven er tussen door komen en het proces eigenlijk verstoren (ik kan niet vaker kolven op mijn werk).
Wat betreft steun voor BV… Mijn man steunt me wel, hij vindt het fijn dat ze de ‘beste’ voeding krijgt, maar hij heeft natuurlijk niet de emotionele betrokkenheid die ik heb en kan (als ik klaag) heel makkelijk zeggen: nou, dan gaan we toch FV geven? En verder… mijn moeder vindt al van af het begin dat ik het mezelf ‘moeilijk’ maak en begrijpt niet dat ik ondanks regeldagen, clusteren etc, toch door wil zetten. Geen steun daar. Mijn schoonmoeder is iets meevoelender, maar weet niets van BV. Mijn schoonzusje geeft bewust FV. Mijn andere schoonzusje heeft 6 maanden BVgegeven, maar had echt een ‘modelkindje’ die meteen uit zichzelf goed dronk en aanhapte, 5-6 x etmaal, geen nachtvoedingen na 7 weken, geen clusteren, regeldag duurde maar 24 uur, etc. Mijn vriendinnen zijn allemaal kinderloos. Dus tja, echte steun krijg ik vooral van mijn internet-vriendinnen…

@ Julia: verschillende huiltjes herkennen, tja, dat kan ik ook niet echt hoor. Ze zeggen dat je aan het begin van het huiltje zou kunnen horen wat het probleem is (google maar eens op Dunston en babytaal), maar ja, als ze even doorhuilen klinkt alles hetzelfde… Het is meer dat Eveline nu voordat ze echt gaat huilen, andere ontevreden geluidjes gaat maken en daar zitten wel wat verschillen in. Maar meestal loop ik ook gewoon de rijtjes af in mijn hoofd, ha ha!
Jammer dat het kolven nog niet echt wil (voel je wel duidelijk de TSR?). Bij mij is het vanaf het begin goed gegaan (50-180 ml per kolfbeurt afhankelijk van het moment van de dag en of Eveline recent gedronken heeft), maar ze zeggen dat je kolven toch moet ‘leren’. Stug doorgaan zou mijn advies zijn, erop letten of je TSR wel voelt (anders kun je evt neusspray gebruiken om die op te wekken) en zorgen dat je ontspannen bent.
En nee, ik heb echt geen dure kleertjes. Laat budget ook niet toe, en ze groeien er idd zo snel weer uit. Zelfs met goedkope kleertjes ben je dat 1e jaar honderden euros kwijt. H&M, Hema, Zeeman, V&D en C&A, daar komt alles hier vandaan (ook voor Christian).
Veel succes trouwens straks met de echo van zijn hartje, ik hoop dat alles goed is!

@Mooie dromen: begrijpelijk meid, ik heb ook erg weinig tijd, maar gezellig als je mee blijft lezen en zo af en toe iets van je laat horen! Straks veel plezier met werken!

@Leeuwtje: hoe is het nu met je?? Laatste loodjes?

(ik ga trouwens volgende week een weekje op vakantie, dus waarschijnlijk zal het wel even duren voordat jullie weer van me horen)

Hoi,

Mooie dromen,
Begrijpelijk, ik wens je heel veel geluk en liefde toe. En idd wel fijn als je af en toe eventjes neerzet hoe het met je gaat.
Het ga je goed! Veel plezier met Merijn. En werkse voor straks weer.

Karin,
Goed zo, stug volgehouden. Je bent een KANJER. Dat doet niet iedereen je na om zo vol te houden! Alleen jammer dat je van familie/vrienden weinig steun krijgt.

Die drie standenspeen, ook daar krijgt ze die verdikte voeding niet uit. Lukt haar echt niet. Gaat nog moeilijker dan bij de difrax.
Maar zijn aan het proberen om weer zonder johannesbroodpitmeel te doen. Heb het idee dat ze het daar niet goed op doet. Of althans. Ze komt steeds vaker/drinkt flessen niet leeg/ heeft veel sneller weer honger.
Ze komt zelfs weer s nachts. Wat ze eigenlijk maar 3 keer heeft gedaan de eerste 3 weken, en sinds ze johannesbroodpitmeel krijgt komt ze steeds vaker.
Dus we gaan vandaag proberen zonder verdikking, en kijken of alles binnen blijft.
De voeding van vanmorgen heeft ze sinds een week weer helemaal leeg. Je merkt dat ze veel ontspannender drinkt. En achteraf meer tevreden is.

Alleen wil ik proberen haar voeding later te krijgen vanavond, laatste voeding zit dan rond half negen. Tja, dan is ze dr vannacht weer erg   vroeg he? Wil graag die laatste rond elf a half twaalf krijgen. Maar ja, drie uur verleggen gaat me op 1 dag niet lukken he? Hihi, dus ff geduld hebben :)

Liefs

hi allemaal,

Karin wat goed zeg!!! Applaus voor jou dat je het zo goed volhoudt! Fijn dat je man je goed steunt en inderdaad mannen kunnen qua gevoel net even anders reageren dan vrouwen zelf... hahaha weet er alles van. Fijne vakantie in ieder geval.

En Bloemetje, wat een gehannes met die spenen zeg, en slaapt Jana nu al door? Dat is echt lekker vroeg zeg. Ik weet niet wat dat johannespitmeel precies doet, maar dat spugen lijkt me niet goed. Gewone melk maar weer proberen of   anders misschien minder van dat meel erin?? Ik weet niet of dat mag hoor, maar iets minder is misschien beter. Pakketje is trouwens opgestuurd naar je, hopelijk heb je er veel plezier van!

Nou groetjes mama van marijn

Terug
Bovenaan