@Bloemetje: voel je je al weer iets beter? Ik kan me voorstellen dat je het ‘incident’ nog steeds niet verwerkt hebt, ik denk dat het echt tijd nodig heeft voordat je je zorgen weer wat kunt loslaten. Tot die tijd, gewoon lekker doen wat je gevoel je ingeeft, wat de omgeving ook zegt. Jij bent de moeder en er is geen ‘goed’ of ‘fout’… (als je het bespreekt, zal je man het wellicht ook begrijpen?)
Tja, menstruatie… dat kan zeker meid. De eerste eisprong kan al 3-4 weken na bevalling optreden, dus tja, menstruatie kan dus ook met 5-6 weken komen. Is natuurlijk jammer, dat het niet wat langer weggebleven is… Mijn eerste menstruatie na bevalling van Christian (meteen na stoppen BV, met 10 weken) was trouwens behoorlijk heftig (heel veel bloedverlies), en cyclus was niet meteen regelmatig.
Neem je trouwens het Mirena-spiraaltje? Mijn spiraaltje bevalt me tot nu toe prima, ben allang blij dat we die condooms weer even in de kast kunnen laten, ha ha.
Voor je ‘flessenprobleem’, ik zou je echt een 3-standenspeen aanraden, want daar zitten geen gaatjes in, maar een spleetje, waardoor wat dikkere vloeistof er een stuk makkelijker doorheen gaat! En als je merkt dat het te lang gaat duren, kun je gewoon de fles een slag draaien en een standje hoger gaan… (werkte bij Christian echt uitstekend toen hij johannesbroodpitmeel kreeg, en later ook pap)
@ mama v Marijn: groeispurtje van Veerle, dat ze zo hongerig was? Hoort erbij he, gelukkig ben je continue beschikbaar voor haar, ha ha! Ik merk dat onze regeldagen wat langer duren omdat mijn werkdagen met kolven er tussen door komen en het proces eigenlijk verstoren (ik kan niet vaker kolven op mijn werk).
Wat betreft steun voor BV… Mijn man steunt me wel, hij vindt het fijn dat ze de ‘beste’ voeding krijgt, maar hij heeft natuurlijk niet de emotionele betrokkenheid die ik heb en kan (als ik klaag) heel makkelijk zeggen: nou, dan gaan we toch FV geven? En verder… mijn moeder vindt al van af het begin dat ik het mezelf ‘moeilijk’ maak en begrijpt niet dat ik ondanks regeldagen, clusteren etc, toch door wil zetten. Geen steun daar. Mijn schoonmoeder is iets meevoelender, maar weet niets van BV. Mijn schoonzusje geeft bewust FV. Mijn andere schoonzusje heeft 6 maanden BVgegeven, maar had echt een ‘modelkindje’ die meteen uit zichzelf goed dronk en aanhapte, 5-6 x etmaal, geen nachtvoedingen na 7 weken, geen clusteren, regeldag duurde maar 24 uur, etc. Mijn vriendinnen zijn allemaal kinderloos. Dus tja, echte steun krijg ik vooral van mijn internet-vriendinnen…
@ Julia: verschillende huiltjes herkennen, tja, dat kan ik ook niet echt hoor. Ze zeggen dat je aan het begin van het huiltje zou kunnen horen wat het probleem is (google maar eens op Dunston en babytaal), maar ja, als ze even doorhuilen klinkt alles hetzelfde… Het is meer dat Eveline nu voordat ze echt gaat huilen, andere ontevreden geluidjes gaat maken en daar zitten wel wat verschillen in. Maar meestal loop ik ook gewoon de rijtjes af in mijn hoofd, ha ha!
Jammer dat het kolven nog niet echt wil (voel je wel duidelijk de TSR?). Bij mij is het vanaf het begin goed gegaan (50-180 ml per kolfbeurt afhankelijk van het moment van de dag en of Eveline recent gedronken heeft), maar ze zeggen dat je kolven toch moet ‘leren’. Stug doorgaan zou mijn advies zijn, erop letten of je TSR wel voelt (anders kun je evt neusspray gebruiken om die op te wekken) en zorgen dat je ontspannen bent.
En nee, ik heb echt geen dure kleertjes. Laat budget ook niet toe, en ze groeien er idd zo snel weer uit. Zelfs met goedkope kleertjes ben je dat 1e jaar honderden euros kwijt. H&M, Hema, Zeeman, V&D en C&A, daar komt alles hier vandaan (ook voor Christian).
Veel succes trouwens straks met de echo van zijn hartje, ik hoop dat alles goed is!
@Mooie dromen: begrijpelijk meid, ik heb ook erg weinig tijd, maar gezellig als je mee blijft lezen en zo af en toe iets van je laat horen! Straks veel plezier met werken!
@Leeuwtje: hoe is het nu met je?? Laatste loodjes?
(ik ga trouwens volgende week een weekje op vakantie, dus waarschijnlijk zal het wel even duren voordat jullie weer van me horen)