Meistoppers 2008! Deel 2

Mama van Marijn,
Wat naar zeg, pfff, zo erg dat ie dag in zh heeft gelegen. Wat moet dat kind zich ziek voelen zeg. Bah, gelukkig lijkt het weer wat beter te gaan.
Gelukkig heeft Veerle er niet heel veel last van. Hopelijk blijft dat zo.

Bij dokter geweest. Tja, hoort bij de leeftijd zegt ie. Hij kan geen medische oorzaak vinden. Dus eventueel proberen naar andere voeding over te stappen.
En heb wel verwijzing naar kinderarts gekregen. Om haar toch een keer helemaal te laten nakijken daarop.

Liefs

hi bloemetje

hoe is het vanavond met Jana gegaan? en het drinken ??
Is wel vervelend hoor, dat spugen en huilen. Veerle spuugt vandaag ook superveel. Ze is niet helemaal lekker van de waterpokken en ze drinkt zoveel aan de borst, maar dat is meer zuigbehoefte om zich lekker te voelen dan daadwerkelijk melkbehoefte. Dus na het drinken spuugt ze mooi de melk weer uit. heb me vandaag al 3 keer verkleed, mijn truitjes zijn kleddernat op de schouders van het spugen... hahahahaha..
Thomas heeft vanavond eindelijk weer eens wat gegeten. En het gaat ietsje beter met 'm. De verhoging is er nog wel, maar minder. De waterpokken zijn nu allemaal aan het indrogen en hij is iets beter in zijn humeur gelukkig. Nou deze opwaartse lijn vasthouden zodat we zaterdag toch zijn 3e verjaardag kunnen vieren.

fijne avond nog
liefs mama van marijn

Hoi,

Mama van Marijn,
Ze heeft tot nu toe 5 voedingen binnen gehouden. Wat ik gek vind, het lijken periodes, dan spuugt ze erg veel, dan weer paar dagen bijna niet, en dan weer veel. Snap dat patroon niet zo goed.

Fijn dat het met de kids beter lijkt te gaan. Erg fijn. Hopelijk is ie zaterdag weer lekker genoeg voor zn verjaardag.

Liefs

ja dat is inderdaad vreemd ja. Is ze ook rustiger en tevredener als ze drinken binnenhoudt? Ik heb er zo 1 2 3 ook geen antwoord op.
Nou hier gaat het de goede kant op. Thomas vanmorgen gedoucht en ingesmeerd met creme.Hij gilde als een speenvarken, maar zit nu tevreden te spelen.
Veerle slaapt en is ook over het dieptepunt heen.

ik heb alleen de laatste dagen weer superveel last van mijn handen. Tintelingen, slapen en pijn aan duim en ringvinger. Gek wordt ik van die handen.     grrrrrrr

fijne dag
mama van marijn

Hoi,

Mama van Marijn,
Ja, als ze dr voedingen binnenhoudt is ze een tevreden kind. Dan slaapt ze goed, is ze vrolijker.
Zou dit met die sprongetjes gepaard kunnen gaan? Dat ze meer gaat spugen omdat dr lichaam dan meer van dr eist. Nu opeens gaat ze grijpen. Volgt nog beter dan ze al deed. Gaat opeens dr beentjes heel hoog in de lucht gooien(bijna in dr nek haha)
Allemaal sinds het weekend, zondag/gister. Zaterdag heeft ze zoveel gespuugd.
Ik weet het niet hoor, probeer vanalles te bedenken.

Maandag naar ka. Dan ben ik stuk geruster als ik daar weer vandaan kom.
En heerlijk dat het weer beter gaat. Ja, dat douchen en insmeren zal nog geen pretje zijn, maar gelukkig zit ie nu wel lekker te spelen. En fijn dat Veerle het ook goed doet. Arme zieltje, zo klein al dit krijgen. T'is toch wat he.

Liefs

Hoi Dames,

Wat een rust hier. Alles goed met jullie?

Hier gaat het weer goed. Jana heeft al sinds dinsdag niet gespuugd, ja gisteren flink mondje terug, maar dat was de enige keer, ga maandag wel gewoon naar kinderarts, want heb toch wel wat vragen. En die kan ik dan mooi gelijk stellen.

Morgen eerste vaderdag:)

Liefs

hi allemaal

even kort berichtje vanuit hier. vandaag de verjaardag van Thomas gevierd, alweer 3 jaar!!   Maar hij is nog steeds niet helemaal oke door de waterpokken, dus de hele dag jeuk en pijn aan die bultjes en blaasjes. Pffff, om 1100 uur lag hij alweer in bed tot 1600 uur, dus hij heeft helaas zijn feestje voor een groot deel gemist. Er komen nu geen nieuwe waterpokken meer bij, dus het wordt vanaf nu alleen maar beter.
Veerle haar bultjes zijn nu ook allemaal aan het indrogen, dus het komt goed!
Weer een drukke dag achter de rug zeg.Maar wel gezellig iedereen weer te zien...
het is zeker rustig hier Bloemetje, zijn er ook niet een aantal dames die op het punt staan van bevallen? Ik kan die lijst zo 1 2 3  niet meer terugvinden...

nou fijne 1e vaderdag morgen Bloemetje, zet 'm maar eens flink in het zonnetje;))

liefs mama van marijn

Hi dames, daar ben ik weer.
Een weekje vakantie gehad en veel gebeurd. Belangrijkste was/is de BV-problemen...
Jullie weten dat Eveline de laatste weken erg vaak drinkt, slechter slaapt, onrustiger is etc, etc. Ook de lactatiekundige erbij en ik was weer even vol goede moed. Maar begin vorige week trok ik het echt niet meer. Inmiddels bijna 4 weken van onrust en voeden, voeden, voeden, en ondanks al mijn inspanningen geen verbetering, het werd zelfs erger. Die laatste dagen zat ik op 14 voedingen per etmaal, sliep Eveline overdag echt nauwelijks, in de nacht niet langer dan 1,5-2 uur achter elkaar, ik was kapot! En toen ik besefte dat ik al een tijdje helemaal niet meer aan het genieten was van mijn kinderen, dat ik Eveline alleen nog maar zag als een soort 'object' dat tot vervelens toe aan mijn borst moest liggen, toen was echt de maat vol. Op deze manier gaat het niet. Na een flinke huilbui resoluut alle voedingen overdag gaan kolven (aangevuld met KV, want ik heb niet genoeg melk) en Eveline de fles gegeven. En dat maakte een wereld van verschil....

Eveline is nu weer vrolijk, tevreden, slaapt weer 30-90 minuten na iedere voeding, komt om de 3 uur, kortom, ze doet het hier uitstekend op en het geeft opnieuw rust in ons gezin. Ik vind het wel pijnlijk, maar ik weet nu gewoon met stellige zekerheid dat het live aan de borst nooit meer wat wordt. Eveline heeft een dusdanig matige drinktechniek, dat ze simpelweg te weinig uit de borst krijgt en dus heel veel kleine porties nodig had. Ik denk dat we ons de maanden hiervoor nog hebben kunnen redden omdat ze klein was en nog niet zoveel nodig had, maar nu breekt het op, nu ze grotere porties nodig heeft... Haar matige groei pleit ook in die richting en ik ben er nu heilig van overtuigd dat ze straks bij CB opeens wel goed gegroeid is. Dit is dus voor mij, voor haar, voor ons, de juiste keuze. Maar, man... wat doet dat pijn! Ik heb echt het gevoel dat BV toch weer een beetje mislukt is. En ik heb het daar eigenlijk onverwacht moeilijk mee. Stom he?

Ik probeer me op te peppen met de feiten: ze heeft 4 maanden wel volledige BV gehad, ik heb echt van alles geprobeerd om het probleem op te lossen en dit is iets dat ik niet in de hand heb. En ze krijgt nu nog steeds BV. Iedere dag lukt het me een beetje beter om het los te laten, maar het blijft wel een zere plek.

@Bloemetje: wat wisselend zeg, dat spugen, dan weer wel, dan weer niet... Ik ben benieuwd wat de kinderarts te zeggen heeft. Mijn eigen ingeving zou zijn, als het ook regelmatig goed gaat, dat er medisch gezien niet echt iets fout kan zijn. Maar ja, je weet maar nooit, misschien zijn er nog tips die kinderarts kan geven. Eveline spuugt trouwens ook heel wisselend, maar eigenlijk nooit meer dan wat mondjes. Ik kan ook nooit verklaren waarom, soms meteen na voeding, soms 4 keer een uur na voeding, echt geen pijl op te trekken... Maar ik weet zeker dat ze er geen last van heeft.

@Mama v Marijn: jeetje, allemaal aan de waterpokken, bah wat vervelend! Ik ben nog steeds aan het wachten tot Christian er mee thuis komt (ik heb de waarschuwing al zeker 15 keer op KDV zien hangen), maar tot nu toe niets... Gelukkig zijn ze allemaal weer aan de beterende hand.
Nog gefeliciteerd met je ventje, trouwens!

Terug
Bovenaan