meistoppers 2008 !!!!!

Nou, het valt altijd tegen, he? Het is maar een virus, je gaat er niet dood aan en het gaat vanzelf over, maar pfff, wat kun je er beroerd van zijn... Het braken, buikpijn en diarree zijn nu gestopt, maar op een of andere manier is het naadloos overgegaan in een 'gewone' griep!? Sinds gisteren koorts, hoofdpijn, hoesten, snotteren, keelpijn en vooral heel veel spierpijn en (opeens?) enorme pijn in bekken. Bleh! Nog steeds geen enkele eetlust, maar gelukkig blijft het nu wel binnen. Ben dus voorlopig nog niet uit de lappenmand. Weegschaal vertelt me wel dat er in deze paar dagen 3 kilo verdwenen is... Het is lang geleden dat ik zo ziek ben geweest, maar waarschijnlijk komt het nu dubbel zo hard aan in mijn kwetsbare toestand. Wel fijn dat ik (en de meeste van jullie ; )) denk dat baby niet voor 40 weken komt, dus ik heb nog even de tijd om het goed uit te zieken.

(heb ook nog een hoop nesteldrang en dingetjes die gedaan 'moeten' worden, dus fijn om daar ook nog even tijd voor te krijgen...)

Even uit mijn hoofd...

@ Leeuwtje: ik kan me voorstellen dat je denkt, bezoek VK, is dit het nou?? VK doet eigenlijk niet veel, vooral in de gaten houden, vergeet niet dat een zwangerschap iets heel natuurlijks is en wat dat betreft helemaal vanzelf gaat... VK is er om die paar procent waarbij er iets fout dreigt te gaan op te sporen en dan in te grijpen. Voor de rest kunnen ze eigenlijk ook niets. Mijn ervaring is wel (maar ik vind ook dat ik fijne VK's heb) dat ze echt de tijd voor je nemen als je daar echt behoefte aan hebt (en dat had ik in het begin nogal...). En dit in tegenstelling tot de gyn! Dat vond ik echt niets, de controles bij gyn... Het alternatief is dus nog erger, houdt dat maar voor ogen...
Wat betreft rhesusnegatief, ik ben het ook en tja, spuiten is nooit leuk... Belangrijk: zorg dat je de spier (meestal bovenbeen) zo ontspannen mogelijk houdt en dring erop aan dat ze er de tijd voor nemen, en niet het ding erin jassen... Bij Christian deed het echt pijn, maar dit keer bij VK deed ze het allemaal zo rustig, nauwelijks wat van gevoeld!

@ Mama2006: balen joh, die misselijkheid, ik weet er alles van. Hoop dat het bij je na 1e trimester toch echt wegtrekt. Tot die tijd, rustig aan doen, he. Zo nodig ook ziektedagje inlassen. Hou je taai...

@ Mama van Marijn: fijn dat de babyhoek mooi geworden is! Petje af hoor, dat kleine zo'n lange tijd bij jullie blijft, maar ik begrijp dat jullie (vanwege verbouwing) weinig keus hebben. Ik werd na 2 weken al gek van Christian's geluidjes in de slaap, was blij dat we hem apart konden leggen...
En ach die 3 kilo... zal idd met al dat snotteren te maken hebben, of je meisje heeft een flinke groeispurt gemaakt die wat van je reserves gevraagd heeft. Wanneer komt trouwens de eerste groeiecho? Heb je nu ook het idee dat ze een mini-reusje aan het worden is?

@ Bloemetje: zwaar he, als je lijf niet wil meewerken en je echt voor alles iemand moet vragen... Is idd een rotgevoel, je wilt het graag lekker zelf doen, maar helaas... Ik zal ook erg blij zijn als ik niet voor ieder klein ding moet wachten tot iemand tijd heeft om het voor me te doen! Volhouden meid, er komt een einde aan.
Maar nog 2 weekjes... en dan de bruiloft! Leuk, leuk! Ik hoop dat je dan een goede dag hebt en lekker kunt genieten (en dan zit je echt aan hem vast he, ha ha ; )).

Hoi,

Mooie dromen,
Met Tijgetje gaat het naar omstandigheden goed. Ze moet erg rustig aan doen. En met haar kindje gaat het naar omstandigheden ook goed.
En hehe, boller in gezicht? Tja, heel je lichaam veranderd he?
Af en toe moet ik daar ook aan wennen hoor.

Mama van Marijn,
3kg eraf, dan is mijn halve kg niet zo erg. En inderdaad, jullie meisje krijgt wat ze nodig heeft.
Vandaag redelijke dag hier trouwens gehad.

Karin,
Bah, nu gewone griep, nog niet over. Hopelijk helemaal genezen tegen de bevalling. Zou wel erg fijn zijn he.
En het is inderdaad zo vervelend alles aan iedereen te vragen, maar ja, is nu niet anders he.
En ja, twee weekjes nog, hihi, dan zit ik echt aan hem vast, maar nu ook al he, hihi, met die kleine in de buik.

Vandaag dus redelijke dag. Wel veel pijn, maar te doen gelukkig.
Ook druk schoppertje weer in vandaag.

Liefs

Pffffffff jongens jongens wat een haastochtend.
Dit is echt niet goed al die stress.
Vanmorgen veel te laat opgestaan. Ik heb geen wekker, Marijn wekt mij altijd ( ALTIJD ) om 7.00 uur. Mijn man was om 6.00 uur al opgestaan omdat hij MArijn om 1530 uur ophaald op de kleuterschool. Maar MArijntje sliep vandaag tot 7.45 uur !!! AAARGGHHH, als de wiedewa aangekleed, brood gesmeerd, kinderen aangekleed. Kleine Thomas gewekt uit bed. De arme jongen, snel brood gegeten en sap gedronken.
En dit alles in een half uur. Op naar de kinderopvang. Thomas begint me daar een partij te huilen. Dat hij niet wilt, dat hij met mama mee wilt naar het werk. Zo hartverscheurend, dus ik stond daar jankend op die opvang. Potverdorie, soms voel je je echt een shitmama, maar ik MOEST weg want het was al 8.30 uur geweest om Marijn op school af te zetten.
Marijn gelukkig blij naar school, hij had er zin in.
In de auto snel gebeld naar de kinderopvang. Thomas huilde niet meer, maar lag nog wel boos op de grond.   Grrrrrr, af en toe .......
En dat moet de dag nog beginnen!

Ik ga vanmiddag meteen een wekker kopen, want dit is niet goed voor mijn gemoedstoestand hoor. En ik had toch harde buiken de hele ochtend! Gewoon van de stress.
Mijn lieve jongens, ik vind het zo ERG als die kleine zo moet huilen op de opvang.
Dat snijdt door hart en ziel.
Nou nu maar even rustig worden achter mijn bureau.
Nog 4 weekjes werken, dan zit het erop. Ik ga nu wel een beetje aftellen merk ik.

nou dat was het, mijn stress verhaal

liefs mama van marijn

Mama van Marijn,

Ontzettend vervelend als je ochtend zo begint he.
En die harde buiken, ja, te druk geweest. Maar niets aan te doen.
Die wekker kopen lijkt me een strak plan inderdaad, hihi.
Meid, hoop dat je je snel weer wat rustiger voelt.
En kan begrijpen dat het door hart en ziel snijd als je je jongste zo ongelukkig ziet daar bij de opvang, omdat mama weg gaat. Ik zou ook gaan huilen.
Ik heb het nu al, over twee weekjes word onze hond geholpen. En ik mag dr bij blijven als ze hem verdoven, weet niet of ik dat wil, ik denk het wel, maar als ik er nu al aan denk komen de tranen al boven.

Nou, hier redelijk geslapen. Hehe, droom laatste dagen heel vaak over bevalling. Over ons kindje, en een hoop rare dingen. Haha.   Herkenbaar?

Pijn gaat vandaag redelijk, alleen nog niets gedaan vandaag. Zo misschien maar weer ff wasmachientje draaien. en vanmiddag ff ophangen. verder geen plannen vandaag.

Liefs

Goedemorgen!!!

Pffffff ik heb het ineens he-le-maal gehad met die dikke buik!
Alles doet zeer, slapen gaat gelukkig wel redelijk de laatste dagen maar ik KAN gewoon helemaal niets meer.... als ik naar boven loop, loop ik vreselijk te hijgen... (erg leuk als er een mannetje komt voor de cv, die de ene keer een emmer nodig heeft, dan koffie wilt, dan een paar oude handdoeken etc etc....).
Hij is net de deur uit maar ik zou echt weer als een blok kunnen slapen! ik ga het dan ook niet redden tot vanavond op te blijven en ga straks gewoon nog even de vaatwasser uitruimen, klein beetje schilderen, eten en na het eten lekker mijn bed in! kijk er nu al naar uit....

Verder heb ik ook in ene erge last van mijn rug en een schimmelinfectie.... fijn hoor! net HA gebeld en krijg er wat voor gelukkig... vanmiddag na 16u ophalen!

Liefs Sabina

Vlinder,

Vervelend, dus van jou mag het nu stilaan gaan beginnen? Hihi, ja, die laatste weken lijken me erg zwaar. Merk ook wel dat het wat zwaarder begint te worden nu. Maar gelukkig nog goed te doen. Alleen met bekken merk ik dat heel erg dat buik zwaarder word.
Vervelend als er dan iemand rondloopt die de ene keer dit, de andere keer dat wil. Kan hij het niet allemaal gelijk vragen dan he. Grr.
Meid, doe lekker rustig aan vandaag. En ga lekker op tijd je bedje in. Zo te lezen ga je daar erg van genieten.

Liefs

He lieve Vlinder,
Ja ik kan me dat goed voorstellen hoor. OP een gegeven moment ben je het gewoonweg beu. Maar juist dan kunnen de resterende weken nog heel lang duren. Probeer niet toe te geven aan dit gevoel. Maar verwen jezelf een keertje op een lekkere pedicure ( je kunt alvast allang niet meer bij je teentjes. .. hahaha) en dan knap je weer een beetje op.
En slapen is gewoon een probleem de laatste weken. Een goochelen met een extra kussen onder je buik of tussen je benen, kijken hoe je lekker ligt.
Ja, het is echt even doorbikkelen de laatste weken ... sterkte ermee, nog maar een paar weken... jij kunt echt gaan aftellen nu.

Bloemetje,
toch weer pijn. gadverdarrie. Tja, heb je nog contact gehad met een arts? Is het wel allemaal goed met je teen en bekken? Ik hoop van wel.

Nou hier alles weer rustig. Ben gewoon maar gaan werken en achter mijn bureau zit ik rustig en verdwijnen de harde buiken vanzelf. Dadelijk even bellen met kdv hoe het met de kleine man gaat.

nou fijne dag
mama van marijn

Hoi,

Mama van Marijn,
Nee geen dokter gebeld. Naar mijn idee heeft dat weinig zin(hij kan niets doen), moet woensdag weer naar de fysio. En dan ga ik het daar weer voorleggen. Dat het laatste weken echt niet goed gaat.
Net wel weer ff klein rondje met hond gedaan, welliswaar 5 minuutjes, dus echt klein rondje, maar merk wel dat het genoeg is. Vriendlief heeft hem afgeleerd te trekken. Kon daardoor afgelopen weken ook echt niet meer met hem lopen, omdat ie toen zo trok. Nu doet hij het niet meer. Nou ja, af en toe een keertje. Maar merk wel dat die vijf minuutjes genoeg zijn. Maar ik moest dr ff uit. En zo mooi om te zien hoe blij de hond was dat ik weer klein stukje met hem deed. Zo mooi.

Gelukkig verdwijnen de harde buiken nu. En ben benieuwd hoe het met de kleine man gaat. Gaat het normaal wel goed? Wanneer je dus de tijd hebt s ochtends?

Liefs

Terug
Bovenaan