meistoppers 2008 !!!!!

hi meiden,

Ach ja karin dat CB, ik moet wel lachen om jouw reactie. Ik herken er helaas maar al te veel zelf in. Ik ben maandag geweest met Veerle, ze is nu 56 cm lang en weegt 4850 gram. Dus prima aangekomen en gegroeid. Was met 5 minuten weer weg. Vragen? NEE! Oh, nou dan zien we u voor inenting volgende maand. Prima DOEI!
Ik vind het zo'n gedoe. Best prima hoor dat je de groei ed in de gaten houdt, vind ik ook fijn om te horen dat ze goed is gegroeid. Maar die adviezen hoeven voor mij persoonlijk niet. De ene zegt dit en de ander zegt dat.

Ik ben het trouwens helemaal met je eens Karin. Ik laat Veerle nooit lang huilen. Ik hoor het 5 minuten aan en als het steeds harder wordt ga ik er naar toe en troost ik haar. Ze is pas 4 weken oud he? En vaak nog een slokje aan de borst en dan terug in bed. Vaak huilt ze dan weer en ga ik er weer heen om te troosten, maar na 2 keer troosten is ze wel vaak stil en slaapt ze echt lang in de vooravond ( 1900-00.30 uur) Tijdens de nacht komt ze wel na 3 uur, dus het ritme moet nog iets verschoven worden naar achteren maar goed, dat komt allemaal wel.
Ik geef haar wel de kans om zelf in slaap te vallen, maar laat haar niet lang huilen, ik vind het onnodig en weet uit ervaring dat het slapen en het slaapritme vanzelf komen. Ik herken dit alleen niet zo van Marijn en Thomas, die kregen pas 'slaapkuren' ( haha) toen ze 6 of 7 maanden waren en dus veel meer in de gaten hebben als ik huil komt mama gezellig .....

Maar het gaat vandaag alweer wat beter met slapen. Ik probeer echt wat rust voor Veerle te creeren. Het is best hectisch met halen en brengen van Marijn naar school, in bed, in maxi cosi, in wandelwagen en weer terug. Dus ik organiseer met te pletter met voeding, slapen en schooltijden.

Ooh alweer oefenen op het KDV Karin, wat snel zeg! En een ontaarde moeder ben je zeker niet, Je hebt er gewoon minder moeite mee. Ik wel, ik huilde altijd tranen met tuiten de eerste keren. Maar nu hoeft dat gelukkig niet, ben ik wel blij mee. ben lekker thuis de komende tijd.

En bloemetje alles weer in orde lees ik na controles, goed dat het toch niet op de valreep vergiftinging was met je dikke voeten en hoge bloeddruk.
Nou meid, kom maar op met die baby van je! We zijn heeeeeeel benieuwd allemaal

fijne avond

veel liefs
mama van marijn

Wat grappig, ik ben ook in Gouda geboren (heb er 25 jaar gewoond).

Fijn te horen dat het op zich goed gaat met iedereen. En...zijn bloemetje en Julia vandaag tegelijk bevallen?

Wat een weer he! Heerlijk, dat je gewoon zo naar buiten kan lopen zonder paraplu!

We hebben de voeding aangepast. Merijn slaapt nu van 18:30 (laatste fles) tot circa 0:00 en dan geven we de fles en slaapt hij tot circa 4:00. We zitten wel op 6 voedingen ipv 5 maar hoop als we verhogen dat die van 4:00 uur later wordt en dan starten we de dag ermee en redden we het met 5.

Ja, het in slaap huilen is verschillend lees ik overal. Ik las wel een keer dat een vrouw er achter kwam dat elke keer als ze bij haar huilende kindje ging kijken dat het dan weer een prikkel kreeg en dat weer moest verwerken.

Dat de meesten alweer bijna moeten werken,wat gaat dat snel! Weet nog dat we vorig jaar rond deze tijd bijna zwanger waren! Ik heb gisteren akkoord gekregen voor 6 weken ouderschapsverlof, dus moet 29 juni pas weer beginnen, vind het wel even prima zo.

Iedereen een fijne avond!

Hoi dames,

Nee nog niet bevallen. Morgen weer naar gyn. ben benieuwd hoor. ben dan 40 weken en 6 dagen. Ben benieuwd of ze kan strippen. Hoop het wel.
Het word steeds zwaarder. Bekken gingen paar weekjes aardig maar word nu weer heftig. Dikke voeten, die vandaag zo ontzettend pijnlijk zijn, pas nog amper me slippers. Pas ze eigenlijk niet meer, na halve minuut aan te hebben staat de vorm er half uur in :s

Verder alles goed. Het is weer paar dagen aardig rustig in mn buik. Dus blijft spannend.

Mooie dromen,
Fijn dat het nu goed gaat met Merijn. Volgende week naar cardioloog toch? Welke dag moet je?

Mama van Marijn,
Fijn dat alles goed gaat.

Liefs

Nee hoor, ik ben niet bevallen. Zaterdag is het 42 weken. Mijn baarmoedermond zat nog potdicht!!!! Afwachten maar weer!!!
Maar mag verder niet klagen, behalve dikke buik gaat het goed met me.
Succes Bloemetje, bij de gyn gaan ze toch eerder ingrijpen dan bij de VK

Terug
Bovenaan