meistoppers 2008 !!!!!

Haha, die voorwas toch, nou ja goed, dan maar een hoofdwas van 15 minuten! Nee hoor, te snel ik ook niet zo fijn, neem de tijd en volg je gevoel straks, maar dat gaat vanzelf.

Wat betreft het huilen; Merijn valt om half zes nooit direct in slaap en kan wel een halfuurtje kermen, hij heeft het gewoon nodig, ik ga dan ook niet meer kijken omdat ik inmiddels weet dat hij na een half uur slaapt. Op een ander moment, ;s nachts, ga ik even kijken: speen erin, 10 minuten laten huilen, nog een keer kijken. Bij honger heeft niks zin want hij blijft dan krijsen, is enige moment dat hij echt huikt (gelukkig).

Merk wel dat de nachten hier echt op gaan breken!

Ha,

Alles goed met iedereen???
Bloemetje al bevallen????
Hier nog niks hoor, olifantendracht denk ik .
Maar ja, ik heb nog de hele week....

Mama van Marijn, tsja, wij wonen in de randstad en daar zijn lange wachtlijsten voor de KDV's.
Maar ik ben nog steeds zo blij dat we een plek hebben!!!

Mooie dromen, heeft t ziekenhuis al gebeld voor een nieuwe afspraak? Ben t wel met Karin eens hoor, het is een hoop werk om een spreekuur af te zeggen en te verplaatsen. Dat doet geen enkele arts als er geen hele dringende reden voor is. Je moet alle patienten uiteindelijk toch zien en dat leidt tot overvolle spreekuren. Maar de poli assistentes zijn waarschijnklijk niet slim genoeg om even te kijken per patient wat de indicatie is, en of ze toch nog met spoed gezien moeten worden.

Julia

Hoi,

Mama van Marijn,
Fijn dat alles lekker bijtijds op bed lag. Heb je ook weer eventjes tijd voor jezelf,heerlijk hoor :)

Julia,
Olifantendracht, haha hier ook geloof ik. Nog niets. Nu 3 dagen overtijd. Ohoh, ik vind het wel steeds zwaarder worden met me bekken.

Heb nu wel weer wat harde buiken, maar ja, lijdt steeds tot niets, krijg meer en meer gevoel dat het verhaal word met inleiden :-(

Liefs

Hoi allemaal,

Ik lees wel een aantal keren per week maar gewoon de tijd niet om te reageren...
M'n meisje ligt nu op bed dus ik ga een poging wagen!

Vind het zowieso spannend hoor voor Julia en Bloemetje!!! ik gok dat Julia eerder is met een jongetje en dan Bloemetje komt met een meisje?! haha...

MamavanMarijn: wat vervelend dat je meisje nu in ene gaat huilen als ze moet slapen.
Ik moet zeggen dat Mirthe dat eigenlijk nooit heeft, ze gaat gewoon lief liggen en valt uiteindelijk in slaap en als ik haar 's nachts gevoed heb, hebben we ook nooit problemen met het weer in slaap vallen (gelukkig maar, het kan ook anders!). Maar ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om haar een kwartier echt te laten huilen hoor, soms kan Mirthe echt helemaal rood aanlopen en happen naar lucht, dan is ze echt boos en heb ik haar na een paar minuten alweer opgepakt! (of het goed is weet ik niet, maar ik voel me er dan prettig bij).

Mooiedromen: nieuwe auto: super meid!!! gefeliciteerd! nu kan je tenminste wat makkelijker weg (hoef je niet zo te proppen!). Wij hadden een Nissan Micra en hebben twee maandjes voor de geboorte ook een andere gekocht: Skoda Fabia Combi en ik ben er echt super blij mee!
Jammer dat je mannetje zo moe is voor z'n laatste fles... hoelaat wordt hij gevoed?
Ik had het namelijk eerst ook met Mirthe, ik gaf haar rond 19 uur de borst en dan maakte ik haar rond 23 uur wakker voor de laatste keer, maar dan kwam ze gewoon rond 2:30 uur weer... toen heb ik haar een keer niet gevoed rond 23 uur (tip van Karin!!!) en ze komt nu vaak rond 4-5 uur pas weer, wel is nu de voeding van 19 uur, 20 uur/half negen geworden, dus slaapt ze minstens acht uur achter elkaar!!, misschien een tip???
Succes in ieder geval!

Karin: fijn te lezen dat alles goed gaat!
Jammer van je hooikoorts en zoals er al een aantal dames hadden geschreven: bij mij komen alle klachten die ik altijd al had en tijdens mijn zwnagerschap dus even niet, ook mooi weer terug helaas.... zo heb ik psoriasis (is weer in alle hevigheid terug en mag nu mijn zalf niet gebruiken ivm borstvoeding) en mijn eetlust (helaas lust ik alles weer... en zit niet meer zo snel vol als tijdens mijn zwangerschap...).
Ach ja we komen er ooi wel weer uit hoop ik!

Leeuwtje: aan het rommelen met de spiertjes.... was het vandaag wat verbeterd? succes er in ieder geval mee meid!!! alweer 26 weken... pff wat gaat dat hard he?

Mama 2006: haha ja nog steeds een mannetje? hij heeft nog geen geslachtsverandering ondergaan?! haha!!! lekker stoere jongenskleren shoppen!! ben blij dat alles zo goed gaat!

Nou even een update vanuit het zonnige Waddinxveen!: wat een weertje iedere dag weer?!
Ik geniet echt met volle teugen van het weer, mijn vrije tijd en mijn kleine meisje!, al hoewel: klein???? ik ben vorige week ff naar het CB geweest om te wegen (mijn werk is in hetzelfde pand dus ben even wezen buurten) ze woog alweer 6045 gram!!! woensdag moeten we weer, dus ben benieuwd wat ze groeit in een week! en hoelang ze nou al is, want maatje 56 geef ik haar eigenlijk niet meer aan, 62 zit veel beter!!!
Ook krijgt ze haar eerste prikjes (ik zie er zo tegenop...arm kind).

Zo ik ben ook weer een jaartje ouder geworden in de tussentijd (een kwart eeuw alweer), ik ben zo blij dat ik al zovel bereikt heb in mijn korte leventje... ga er steeds meer bij stilstaan (zal wel door het moederschap komen ofzo!)

Maandag 11 mei moet ik weer beginnen met werken en ik heb er totaal geen zin meer in en zie als een blok op tegen het wegbrengen van mijn meisje naar het KDV, hier gaat ze 1 dag in de week naar toe maar dat is op maandag dus als de week moet beginnen heb ik in mijn ogen meteen het ergste probleem.... maandag 4 mei gaat ze ook al, dan ben ik nog gewoon thuis dus kan ik ff wennen maar t zal wel janken worden....

Nou meisjes ik ga weer even verder mailen/surfen en tikken en spreek jullie weer snel!

Dames die op het punt staan te bevallen: ZET HEM OP!!!

Liefs Sabina

Hoi,

Julia,
Weet het, maar af en toe is dat best moeilijk,ik vind het persoonlijk erg zwaar worden nu met bekken, ben er echt aan toe, en idee dat het misschien nog tot 42 weken kan duren, tja, daar voel ik me niet altijd lekker bij.

Vlinder,
Fijn weer wat van je t lezen, en jij moet alweer bijna aan het werk, wat gaat dat hard zeg. Ik geloof best dat je er tegen opkijkt je meisje weg te brengen naar kvd. Ik zie er nu al tegen op om mn kleintje eerste dag weg te moeten brengen, haha en moet dan nog bevallen :)

Liefs

He, nog steeds zo'n lekker weer :), daar wordt een mens vrolijk van! De was hangt al buiten te wapperen, ha ha! Nu is het wel fijn om in zuid-limburg te wonen, want het is hier al dagen boven de 20 graden. Lekker hoor, kan Christian ook flink buiten spelen met zijn ballen en zijn loopauto.

Gisteren naar CB geweest en tja... Eveline is nu 5080 gram, dus groeit nog steeds niet erg hard, zei de wijkvpk tegen me: "Ze had wel wat meer mogen groeien, he?" Duh... Wat fijn dat ze dat 'mag'! Alsof ik het zelf in de hand heb. Ik vond het zo'n stomme opmerking dat ik bijna in de lach schoot. Maar goed, ze kon het er mee eens zijn dat ze er gezond en vrolijk uit zag en 7-8 voedingen zouden toch genoeg moeten zijn. En dat is ook zo, denk ik dan, want anders zou ze echt wel meer huilen! Verder was het commentaar dat haar nekspieren nog wat slap waren, ik moest maar goed oefenen met op de buik leggen. Tja... Toen was het tijd voor de prikjes en toen heeft ze natuurlijk wel even flink gehuild. En Christian, geheel solidair, begon heel hard mee te huilen, ha ha!! Dat doet hij thuis ook, als Eveline een keer heel hard huilt, dan zie je hem denken 'dan zal het wel heel erg zijn!' en dan begint hij ook. Eveline krijg ik dan meestal makkelijk stil, maar Christian ha ha, die moet dan echt weer even gekalmeerd worden...

Eveline is ook lekker haar handjes aan het ontdekken, ze sabbelt er enorm veel op (ook als ze net gegeten heeft) en lijkt vooral haar linker wijsvingertje heel lekker te vinden. Die is helemaal rood, ha ha! En ze ligt ook lekker te spartelen onder de muziekmobile, te brabbelen en te lachen naar de beestjes. Heerlijk hoor! Ze is nu ook zo beweeglijk dat ik de slaapzak heb moeten introduceren, ze beland nog weleens boven de dekens (overdag) tijdens haar slaap. En je moet haar goed vasthouden, ze friemelt behoorlijk in je armen, ha ha!

@ Bloemetje: nog even volhouden, meid, jouw tijd komt ook echt! En ik begrijp je gevoel helemaal, ik heb 2 keer gedacht dat het nooit zou beginnen en ik ingeleid zou worden, maar met 41+3 en 41+5 wkn is het toch allemaal spontaan begonnen. Mijn beide schoonzusjes zijn met 41 weken bevallen, en ook waren bijna alle dames van zwangerschapsgym echt overtijd voordat ze hun kindje mochten vasthouden. Houdt moed dus!

@ Mama v Marijn: hoe was het met Veerle op CB? Ik hoop dat ze inmiddels wat beter in slaap valt? Dilemma, idd, dan kun je nog zo hard al meerdere kinderen hebben, toch blijf je twijfelen of je de juiste keuzes maakt he? Eveline huilt in de avond (voor slapen gaan) eigenlijk nooit, die leg ik wakker in bed en dan hoef ik niet meer terug te komen op de kamer tot ze zich voor de nachtvoeding meldt. De eerste 6 weken kon ze wel heel hard huilen als ze erg moe was, in de middag en vroege avond, dan had ik haar op de arm en nog liep ze helemaal rood aan. Maar na een paar minuten (max 10) werd ze dan vanzelf stil en viel als een blok in slaap. Dit heeft ze nu niet meer. Er wordt echt steeds minder gehuild... Als ik in jouw schoenen stond: zover mogelijk in eigen bedje laten liggen en over hoofdje aaien, sussen, evt speentje, om haar te laten weten dat je er bent. Als ze echt krijst, dan zou ik haar oppakken en proberen te kalmeren. Het ligt dus een beetje aan het huiltje, denk ik, hoe heftig de 'paniek' is. Echt laten huilen doe ik zelf nooit. Zijn ze nog veel te jong voor, ze moeten nu juist leren dat je er altijd voor ze bent. (Eveline 'huilt' en 'gilt' regelmatig in haar slaap of vlak voordat ze diep wegzakt, dan weet ik dat ik haar juist met rust moet laten, maar goed, dat heb ik binnen een minuutje wel gehoord, of het echt is of loos alarm) Maar goed, dat is mijn mening.

@ Mooie dromen: wauw, een nieuwe auto, dat is wel fijn. Wij hebben ook een stationcar aangeschaft toen ik zwanger was van Christian en nog steeds helemaal happy mee. Is echt erg handig met al dat babyspul, ha ha!
En ja, nachten is wel vervelend. Ik merk wel, hoe minder ik er bij stil sta en gewoon rustig doe wat ik moet doen, hoe relaxter ik er mee om kan gaan. Het wordt erger als ik me er over loop op te winden of uren ga tellen of zo... Dat neemt niet weg dat het toch vermoeiend is. Maar ik heb me, met het gespook van Christian van de afgelopen nachten, ook weer bedacht, dat met het stoppen van nachtvoeding er niet perse een einde aan gebroken nachten komt. Bij Christian moesten we er de helft van de tijd alsnog uit voor verstopte neusjes, speentjes, diarreeluiers, spugen, koorts etc, etc. Chronisch slaapgebrek hoort nu eenmaal bij het ouderschap helaas. Ik grap wel eens tegen Mischa, over 10 jaar kunnen we weer uitslapen!
Ik ben trouwens wel benieuwd naar wat voor middel je Merijn geeft met sinaasappelsmaak?? En wat voor gezicht trekt hij dan? Lekkerlekker of bahbah, ha ha!

@ Vlinder/Sabina: leuk om weer van je te horen! Het gaat ook erg lekker in Waddinxveen (weet je trouwens dat ik daar de eerste 6 jaar van mijn leven heb gewoond? Ik ben geboren in ziekenhuis in Gouda, Bleuland of zo??) zo te lezen! Fijn hoor. En ik vind het ook erg leuk om te horen dat mijn tip goed gewerkt heeft voor je! Zo te horen heeft Mirthe nu hetzelfde ritme als Eveline, die krijgt rond 21:00 laatste voeding en dan idd tussen 4-5 uur weer. En poeh, zo klein is je meisje niet, idd, ha ha! Nu al 6 kg, zoveel woog Christian nog niet eens op deze leeftijd, ha ha! Lekker toch dat ze zo goed groeit op je BV? (altijd nog beter dan het gezeur van CB bij mij...) Hoe lang is ze ongeveer, denk je? (ik gok Eveline op 57-58 cm)
Balen dat jij ook je niet-zwangere kwaaltjes terug hebt. Ik kan idd ook geen medicatie voor hooikoorts gebruiken ivm BV, is niet fijn nee. En eetlust... die is (helaas) helemaal terug, ik ben zelfs Brinta verslaafd op het moment, ha ha!
Over 2 weekjes voor het eerst wennen op KDV, spannend natuurlijk. Persoonlijk heb ik helemaal geen moeite mee om mijn kind weg te brengen, had ik eigenlijk ook bij Christian niet... (of ben ik nu een ontaarde moeder, ha ha ;-))
Ik ben dus trouwens wel de eerste die weer moet gaan werken! Bah...

Hoi,

Karin,
Wat fijn te lezen dat het helemaal goed gaat met je.
Ja, vind het wel spannend, en weet dat het over anderhalve week toch echt zover moet zijn, maar soms lijkt dat nog zo lang te duren. Haha.

Zo, net ochtendje ziekenhuis gehad. Heb sinds paar dagen flink gezwollen voeten, gisteren hoge bloeddruk en wat duizelig. Dus man vond dat ik ziekenhuis moest bellen. Vond ik niet zo nodig, had wel idee dat alles goed zat. Maar toch maar gebeld, tja, papa heeft ook recht te weten of het goed gaat he :)
Alles was gelukkig goed. Bloed,urine,ctg,bloeddruk was weer gezakt. Dus dat is mooi :)

Tot snel.
x

Terug
Bovenaan