Meistoppers 2008

Hoi,
Omdat ik ons topic niet meer terug vind, hier maar een nieuwe. Leuk forum, alleen jammer dat niets meer terug te vinden is.

Hoe gaat het met jullie?
Met ons goed, alleen heeft Jana gisteren een slechte dag gehad, ze was erg onrustig, dronk erg weinig, kon heel moeilijk de slaap vatten. Denk dat ze flink last had van de warmte.

Vandaag is ze weer haar vrolijke ikje:)
Ik ben sinds woensdag weer aan het werk, wel heftig, maar langs andere kant ook wel weer fijn om weer aan het werk te zijn.

Groetjes mama van Jana(voordien Bloemetje)

Hoi
Ik ben blij te horen dat het goed met jullie gaat.
Jana heeft inderdaad vast last van de warmte, volgens mij iedereen hahaha.
Goh alweer aan het werk bloemetje, wat gaat de tijd snel.
Ik vond het ook erg wennen na de geboorte van Sanne om weer te werken.
Hier alles goed, nou ja goed....
Nog steeds bekkeninst alhoewel dat met rust een stuk beter gaat en ik heb veel last van harde buiken. Ik sta ook extra onder controle bij de vk. Maar de tijd schiet lekker op, nog even......

Groetjes Mama2006 (31+2)

Aha daar zijn we weer! En mama2006 alweer ruim 31 weken. Wat gaat dat snel zeg. En Bloemetje ... mama van Jana, leuk hoor. Fijn dat het weer bevalt het werken. Het is altijd een strijd tussen je gevoel en je werk... liever bij je kindje willen zijn, toch ook willen werken.
Ik ga 7 september weer werken. Dan is Veerle alweer bijna een half jaar... ooh wat gaat dat snel. Maar ook ik vind het moeilijk hoor, mijn meissie naar de oppas. Maar ja, werken vind ik ook heel leuk.

Dat onrustige van Jana herken ik bij alle 3 mijn kinderen. Warmte en niet willen eten, beetje kriebelig worden ze ervan. Gelukkig koelt het deze week af.

fijne dag vandaag
veel liefs mama van marijn

Mama 2006,
Fijn dat het redelijk goed met je gaat, en je de tijd nog vind opschieten, alweer 31 weken zeg. Gaat hard. Nog ff en het is zover :)

Mama van Marijn,
Is hier idd de warmte geweest, het is nu stuk koeler en ze is weer stuk aangenamer, lacht weer meer. En is rustiger Dus hehe, van mij moet het niet meer zo heet worden hoor.

Liefs

Ah, daar zijn we weer...
(wat k*t forum is dit trouwens, ik vind het echt zo onoverzichtelijk...)

Maar goed, hier verder niet veel nieuws eigenlijk. Het gaat nu goed met het (bijna) fulltime afkolven, al heb ik nog steeds niet genoeg melk en krijgt ze af en toe een flesje KV. Tja. Straks heb ik vakantie en ik wil dan eigenlijk 'regeldagen' gaan kolven, om te zien of ik de productie omhoog krijg.

Was op CB geweest en ze was dus gegroeid met een hoofdletter G! 900 gram in 4 weken tijd, ik denk dat ze echt wat ingehaald heeft. Ook de bevestiging dat haar drinktechniek echt niet goed genoeg is voor volledig live. Ze weegt nu 6510 gram en is 64 cm, precies gemiddeld ha ha!

Ik zei tegen de verpleegkundige dat ze nu op 6-8 voedingen zit (ipv 8-14 die het live waren) en die begon meteen weer onzin uit te kramen (*zucht*). "Mooi, want ze moet toch naar 5 voedingen toe, he? Dat is beter voor haar. U moet de flessen die u geeft ophogen naar 200 ml, dat mag ze echt wel hebben hoor!"

Grrr. Mijn dochter MOET niets, 5 voedingen is NIET beter voor haar en 200 ml is gewoon te veel voor haar. Ze drinkt nu 110-160 ml BV (laat regelmatig wat staan) en spuugt hierbij ook regelmatig. Ik ga dus ook vooral niet luisteren, ha ha, lekker mijn eigen ding. Ik vind het wel weer shockerend hoe weinig ze van BV afweten daar...

Eveline heeft de hitte trouwens prima doorstaan, ik heb eigenlijk niets gemerkt aan haar. Dat kan ik helaas niet zeggen van Christian, pffff... Die was me toch een partij irritant en in avond natuurlijk niet willen/kunnen slapen. Ik merkte dat ik ook zelf niets meer kon hebben omdat het gewoon zoooooo warm was! Geen weer om achter een dwarse peuterpuber aan te moeten rennen, ha ha! Maar nu weer lekker koel, daar hou ik sowieso meer van.

@ Mama v marijn: 7 september lijkt erg dichtbij al, maar dan toch meisje al 6 maanden, gaat snel he? Ik zat net te denken: Eveline is bijna 20 weken, nog 6 weekjes en dan zitten we hier ook al op een half jaar! (en heb ik mijn streven van BV gehaald. Ik zie het wel gebeuren dat ik dan nog stug door wil gaan, ondanks mijn vroegere beweringen in die richting, ha ha!)

@ Mama v Jana: (ha ha, moet even wennen, vergeef me als ik je soms misschien toch nog Bloemetje ga noemen) ook al weer aan het werk! Bevalt het een beetje? Het is echt even wennen, de combi van werk en zorg, je kindje achter laten en aan anderen toevertrouwen (en dan accepteren dat ze sommige dingetjes anders doen dan jij). Ik hoop dat je toch wel positieve energie uit je werk haalt (ik in ieder geval wel).

@ mama2006: soooow! dat schiet op, alweer 31 weken! Het lijkt wel gisteren dat we je met je prille zwangerschap feliciteerden... Jammer van de bekkeninstabiliteit, maar gelukkig lukt het allemaal nog een beetje. Succes met de laatste loodjes!

Karin,
Fijn dat het met jou en Eveline goed gaat.
Wat goed van dr dat ze zo gegroeid is. Dat is teken dat het nu goed gaat he :)
En Eveline alweer bijna een half jaar, wat gaat de tijd hard zeg. Jana alweer bijna 11 weken, ook dat vind ik hard gaan.

Het werk gaat goed hoor, vind het leuk s ochtends aan het werk te zijn. Kga trouwens wel 1 ochtend minder werken, ik ga nu iets van 17-18u per week werken. Heerlijk is dat. Lekker veel thuis bij me meisje. En dan vind ik die 18u nog veel, maar ja, hihi, het geld moet ook in het laatje komen, en die uren per week werken is ook goed voor mezelf.

Heb alleen zo een last van me rug, zak dr soms zowat door heen, kan met veel moeite Jana verzorgen. En uitgerekend vandaag is manlief een nacht weg :-( Maar ach, we redden ons vast wel.

Liefs

hallo allemaal,l,
wat een raar en stom forum is dit zeg. Ik ben al een kwartier bezig om alles bij elkaar te zoeken. Maar ja, dat zal wel aan mij liggen.
Veerle doet het prima hier. Ze drinkt goed.
Ik had gisteren de lactatiekundige gebeld hoe ik dat zodadelijk moet doen als ik ga werken. Mijn eerste idee was om de BV helemaal af te bouwen en op flesvoeding over te gaan. Maar ik zie dat toch niet zo zitten bij nader inzien. Ik werk van 900 tot 1500, dus ik ga zodadelijk proberen om de voeding van 1200 uur te vervangen door een fles. Ik moest volgens haar een maandje van te voren beginnen om de melk erop aan te passen. Maar goed, dan is Veerle 6 maanden en begint ze ook met fruit en groentemoesjes. Hopelijk loopt de melk dan niet teveel terug. We zien wel, we proberen het gewoon.

Ik ben het hele weekend alleen met de kinderen thuis. Mijn man heeft een vriendenweekend in Amsterdam. Mmmm, lekker uitslapen voor hem ..... maar goed, vind het ook leuk om met de kids leuke dingen te gaan doen.

fijn weekend
mama van marijn

Hoi,

Mama van Marijn,
Idd, rot forum is het geworden. Je vind niets terug, en alles staat door elkaar. Denk dat de helft het topic ook niet meer vind. Jammer.

Fijn dat het met de kids goed gaat. :eek:) Altijd leuk om te horen.
En heel weekend alleen, ook wel lekker?
Ik ben ook nachtje alleen geweest, was dr beetje 'bang' voor, maar het is super gegaan. Manlief komt rond 2u weer terug, en daarna nog ff naar babydump.

Jana slaapt sinds vanmorgen op eigen kamertje. Ik word steeds van elk geluidje wakker, en nu ik weer aan het werk ben sloopt dat me verschrikkelijk. Dus vanaf nu op eigen kamertje. Vind het wel moeilijk, weer stap verder. Maar ooit moet het toch, en nu went ze dr denk ik makkelijker aan.

Dus, hopen dat ik vannacht slaap haha.

Liefs

Terug
Bovenaan