Meistoppers 2008

ja het is zeker heerlijk om mama te zijn. Dit weekend zijn de jongens gaan logeren bij mijn ouders. En wij hebben boven heel veel geverfd, de nieuwe slaapkamer is af en de hal, nu nog de babykamer en onze slaapkamer. Wat een werk zeg, maar we zijn een heel eind gekomen gelukkig. De jongens hebben het zo leuk gehad, eenden in bad gedaan ( echte dus!! hahaha) en met de cavia's gespeeld en geborsteld. Zo lief, vol verhalen als ze thuis komen, alsof ze 2 weken op vakantie zijn gegaan, en ze zijn 2 dagen weggeweest... hahahaha.
Veerle lekker alleen thuis bij ons, wat een rust voor haar ook zeg. Ze doet het zo goed, ze is echt in opperbeste stemming nu. Ben nu al een beetje aan het oefenen met de fles 's middags te geven, zodat mijn lijf genoeg tijd heeft om de melkproductie aan te passen de komende weken. En ze drinkt het prima, niet zo heel veel moet ik zeggen, ze drinkt 90 ml ongeveer. Is dat wat jij Jana ook geeft in de fles per keer? Ik heb natuurlijk geen idee wat Veerle drinkt aan de borst, maar ze drinkt de fles heel geconcentreerd, maar iedere keer maar 90 ml. Het zal wel genoeg zijn, want ze slaapt erna als een roosje.
De middagmaaltijd ( rond 1200 uur geef ik de fles nu) zal in ml ook wel het minst zijn, want dan heeft ze net een enorme ochtendvoeding op.

Nou verder hier alles goed, nog 1,5 week en dan is mijn man lekker vrij en hebben we vakantie. Hopelijk is al het geklus dan klaar boven en kunnen we gaan inrichten en lekker een paar dagen naar zee.

nou dat was het weer
veel liefs mama van marijn

Mama van Marijn,
Heerlijk dat het zo goed gaat. En wat leuk he, als die jongens dan zo gelukkig en vol verhalen thuis komen.
Ze zijn ook nergens bang van geloof ik?

Jana krijgt nu 4 flessen van 200cc. En die drinkt ze meestal wel leeg.
Maar idd, je weet niet wat Veerle aan de borst drinkt.
Krijgt ze al fruit? Groente?

Hier gaat het aardig goed.
Cb denkt dat Jana koemelkallergie heeft. Ze heeft veel uitslag. Begin veel gespuugd en onrustig drinken.
Ze krijgt nu nutrilon pepti. En hoop van die dingen zijn stuk minder.

Liefs

Telkens zo'n gezoek, hier... Maar toch weer gevonden!

Hier gaat het prima, alleen is Eveline (mn in avond) wel wat pieperig en slaapt erg wisselend, dan een dag veel, dan een dag erg weinig, het voelt soms een beetje chaotisch en dan twijfel ik weleens of ik het allemaal wel goed doe. Maar het zal toch sprongetje zijn denk, ze is tenslotte bijna 6 maanden. Maar zo af en toe kan zo geconcentreerd spelen of ligt ze te schateren om Christian, en tja, zucht, zwijmel, dan is het weer helemaal goed.

Ze is weer op CB geweest: 7420 gram en 66 cm, wederom goed gegroeid en volgt precies het gemiddelde lijntje, zowel qua lengte als gewicht. Ze doet qua ontwikkeling wat ze moet doen, maar is verder niet supersnel ofzo. Arts moest wel een beetje lachen om mijn verhaal van het rollen. Ze vond het ook apart dat Eveline al zo lang 'per ongeluk' rolt (vanaf 10 weken al!), maar het echte bewuste rollen maar niet schijnt te lukken. Ik moet haar nog steeds 9 van de 10 keer helpen, maar opeens kan ze het de 10e keer wel zelf, en waarom?? Ik heb geen idee. Ze is er gewoon niet mee bezig. Ach ja, pas na 9-10 maanden gaan ze ingrijpen, dus ze heeft nog even. Verder was arts ook verbaasd dat ze nog steeds nachtvoedingen kreeg, maar dit is bij BV op deze leeftijd erg normaal (alleen krijgen niet meer zoveel kindjes op deze leeftijd BV). Maar verder geen commentaar (arts is zoveel relaxter dan die stomme wijkverpleegkundige! Die blijft maar zeuren over 5 x 200 ml enzo...grrr!)

Maar goed, ben toch wel trots op mezelf nu, want Eveline krijgt nu 6 maanden BV!!! Voorlopig ga ik nog even door, we zien wel wat er gaat gebeuren. Deze week beginnen met fruit/groente, best wel zin in! (al voelt het wel een beetje als baby-af, wat is het toch snel gegaan!)

We gaan maandag een weekje op vakantie, daar heb ik echt zin in, voor het eerst zwemmen met Eveline en gewoon even lekker eruit. Ze hebben mooi weer voorspeld, dus... hmmmm!!!

@ Mama v Jana: ja, bijzonder is dat he, het moedergevoel... Zo'n prachtig oergevoel, in het dagelijkse leven valt het niet zo op, maar als er iets met je kindje gebeurt (positief of negatief) dan borrelt het weer even helemaal op!
Maar jeetje, toch een allergie voor Jana :-(
In ieder geval wel fijn dat het nu met andere voeding zoveel beter gaat. En gelukkig groeien heel veel kindjes er ook overheen, dus het hoeft geen grote consequenties te hebben.
Fijn dat je bekken tot rust gekomen is!

@Mama v Marijn: Eveline moet begin september nog op controle bij orthopeed, nieuwe foto. Als het dan er goed uitziet (95% kans) dan zijn we klaar en is ze er dus zelf 'overheen gegroeid'. Mocht de foto niet goed zijn (maar nogmaals, die kans is klein), dan moet er wel behandeld worden. Maar daar ga ik niet vanuit.
Eveline drinkt overigens flesjes van 110-130 ml (en haalt het meerendeel van calorieen uit flesjes ipv borst). Die 90 ml van Veerle klinkt mij heel normaal in de oren. Ik heb al gemerkt dat met BV het toch kleinere porties zijn dan met FV. Meer krijg ik er bij Eveline ook niet in en ze is dan 3 uur tevreden. Ik zit nog wel op 8-10 voedingsmomenten per etmaal (krijg ik niet veranderd), dus ze zou zelfs nog wel kleinere flesjes mogen hebben, ha ha!

Hi lieve Karin en Mama van Jana,

Fijn die positieve verhalen te horen en ja Karin het CB, Probeer je er niet al teveel van aan te trekken. Een kind doet alles op zijn eigen tijd in zijn eigen ontwikkeling. Thomas begon pas met kruipen toen hij 1 jaar was en liep 3 maanden later. Marijn kroop al toen hij 9 maanden was en liep pas toen hij 18 maanden was. En achteraf is alles normaal, maar op het moment zelf kunnen ze je een mooi rotgevoel geven als ze zeggen dat je kind afwijkt van het gemiddelde.

Ik vind het zo goed van je dat je nog steeds Borstvoeding geeft. Ben zelf begonnen om de middagvoeding af te bouwen met de borstvoeding. Ik ga over 3 weken werken en dat moet ze overdag flesmelk krijgen en ik wil niet kolven, dus moet er minder melk worden aangemaakt overdag. Nou dat gaat nu vrij goed. S‘ochtends krijg ze borstvoeding en rond 11.00 uur flesvoeding en dan rond 1500/1600 uur weer borstvoeding en dan ook de avond natuurlijk. Gaat supergoed. Ik heb dat zo nog nooit gedaan bij marijn en Thomas, ik heb bij hen altijd afgekolfd, maar dat kan ik niet meer opbrengen om dat te doen. Het is te druk thuis,ik heb de rust niet om rustig een half uurtje alleen te kolven.

Dus dan maar zo. Ze blijft voorlopig borstvoeding houden en ’s middags de fles. Prima, had niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn. We hebben weken geoefend met de fles, alle merken flessen geprobeerd, want ze kon de zuigbeweging niet goed maken aan de flessenspeen. Maar nu kan ze het goed, allebei dus. En ze drinkt de fles goed op. Weer een opluchting.
En die 90 ml Karin, tja ik kan het er niet induwen ofzo, ze laat gewoon de fles los en geeft duidelijk aan, dit is genoeg. Ze speelt dan nog een dik half uur in de box en gaat daarna slapen. Als het al na 1530 uur is, leg ik haar nog even aan de borst en drinkt ze supergretig, maar ja, haar voorkeur kan ik me wel voorstellen ;))

En Jana een koemelkallergie??? had ze dan de uitslag in haar gezicht niet vanaf het begin moeten hebben? Ik hoor nl. van vriendinnen dat ze al heel snel zeggen dat het een koemelkallergie is, omdat ze niet weten wat het wel is. Ik hoop dat de peptimelk helpt, maar wees niet te teleurgesteld als het dat niet is. Uitslag op gezichtje hoort een beetje bij baby zijn, gaat ook allemaal weer weg.

En ja Karin, groente en fruit komen hier ook weer eraan. Ik ga nog een maand volledige BV geven en daarna aan de moesjes. En ja dan is de kleine babytijd echt voorbij als je met de lepel gaat voeren. Baah, wat raast de tijd. maar goed het is ook een superleuke tijd. Van snelle ontwikkeling, kletsen, kruipen, etc. Ik kijk er ook wel naar uit.

Nou lieve meiden, tot snel schrijfs maar weer.

mama van marijn

Hi allemaal

Pffffff wat een warmte zeg! Veerle is de hele dag binnen. We zijn een weekje naar Noordwijk aan Zee geweest. Heerlijk weer gehad. De jongens zijn echt megabruin, alsof ze naar Spanje geweest zijn! hahaha, ze hebben duidelijk het pigment/huid van mijn man. Zelf wordt ik niet zo bruin helaas.
Gaat het goed met jullie?

liefs mama vna marijn

Hoi,

Mama van Marijn,
Fijn dat jullie het gezellig hebben gehad. Heerlijk weer ook.
En ze heeft vanaf begin uitslag, droge huid, dat spugen. Ze krijgt nu drie weken pepti melk, ze drinkt stuk rusitger, roodheid was echt tot het geïrriteerde toe dat is stukken beter. En ze ligt veel rustiger in de box. Ze draaide steeds heen en weer. Denk van de jeuk. Dus heb idee dat de melk helpt. Het heeft drie maanden geduurd hoor, dus zo snel zeggen ze dat bij ons niet.

Karin,
Alles goed bij jullie?

Hier gaat het goed. Moet vandaag naar huisarts met Jana, ze vinden op cb dat jana dr hoofdje te snel groeit. Dus moet naar kinderarts, maar eerst naar huisarts voor doorverwijzing. Dus daar gaan we straks heen.

Liefs

Daar was ik weer.
Ben al een weekje terug van vakantie, maar moest meteen werken en Eveline is sinds donderdag goed ziek. Koorts 39-39.5 graden, veel jammeren, kreunen, huilen, overstrekken, weinig en moeizaam slapen... Ik ben gesloopt, echt nauwelijks slaap gehad en dat gejammer (terwijl je er niets aan kunt doen) is echt zo vermoeiend!

Ben zelfs gisteren met haar op huisartsenpost geweest, omdat ze onrustig was. Huisarts kon niets vinden en nu vandaag wordt alles duidelijk: de 6e ziekte... De koorts is nu weg en ze zit onder de vlekjes. Ze huilt gelukkig heel wat minder, slaapt beter, alleen drinken is nog erg belabberd (50 ml per flesje). Nou ja, gelukkig iets onschuldigs... Christian was een stuk ouder toen hij het had en was er helemaal niet ziek van, maar Eveline duidelijk wel!

Ik was ook begonnen met fruithapje, maar dat is nu dus ook weer even op pauze. Eerst maar weer eens goed melk drinken, voordat we andere dingen gaan proberen! Die 2 dagen dat ze wel heeft gehad, leek ze er trouwens wel van te genieten. Ben benieuwd!

Op vakantie hebben we overigens een leuke tijd gehad! Wel warm (en helaas airco in auto bleek stuk, grrr!) en dat vonden de kinderen niet altijd even lekker. Eveline heeft voor het eerst gezwommen en vond het geweldig. Ze spartelde en trappelde zo hard, dat ze zelfs vooruitkwam in haar zwemband, ha ha!

Nu morgen begint het echte leven weer: ik werken, manlief werken en kinderen 3 dagen naar KDV. Ben dit weekend lekker naar de kapper geweest, had even behoefte aan een nieuwe 'look', heerlijk!

@Mama v Jana: fijn dat het nu met nieuwe voeding goed gaat, maar jeetje... nu weer iets met het hoofdje? Wat vervelend, ik hoop dat jullie snel bij kinderarts terecht kunnen en dat er niets bijzonders aan de hand is. Sterkte ermee. (en las elders dat Buddy ook weg moet, jeetje, heftig hoor. Niet leuk, maar ik begrijp dat het niet anders gaat...)

@ Mama v Marijn: ik weet, ieder kind zijn eigen tempo... Ik ben niet snel van slag hoor, Christian is langzaam op een heleboel vlakken. Hij ging pas kruipen met 13 maanden (en lopen met 19 mnd) en is nu (2,5 jaar) weer extra uitgenodigd op CB vanwege spraak/taal achterstand. En ook daar maak ik me niet druk om...

Terug
Bovenaan