Meistoppers 2008

Zo mijn man is weer thuis gelukkig... ik had 'm wel gemist, Hij heeft een superweekend gehad in Amsterdam, lekker stappen met zijn broers en vrienden. Marijn en Thomas waren echt blij 'm weer te zien. Ze vlogen hem zowat om zijn nek toen hij thuis kwam.

Nou veel te doen hier. Thomas slaapt sinds een paar dagen in 'een grote jongensbed' zoals hij dat zelf noemt. Dus komt er nog iedere nacht zo'n twintig keer uit om te vertellen dat hij zo lekker slaapt in zijn nieuwe bed......hahahaha.
En we zijn met zijn zindelijkheidstraining bezig. Potje in de keuken en plassen maar. Met het mooie weer ging het prima. Hij liep de hele dag bloot rond en ging lekker drollen en plassen. Maar nu moet hij zijn broek uitdoen, zijn onderbroek en dan pas zitten, tja da's andere koek. Het lukt 'm nog niet zo goed de plas op te houden. Maar volgende week wordt het weer mooi weer dus we hebben goede hoop! Hij voelt nu wel goed aan wanneer de plas of poep komt, dus dat is een begin. Ik zal zo blij zijn als hij uit de luiers is zometeen.

Je vergeet weer wat voor een gedoe dat is van luier naar potje naar wc. Maar het is de investering waard! We houden maar een dagje Efteling voor ogen als hij, net als Marijn, lekker in de wc gaat plassen.. doet altijd wonderen.....

Nou veel groeten vanuit een zeer regenachtig Brabant!

mama van marijn

Pfff, dat hebben we ook weer gehad. Eveline is voor het eerst ziek geweest, snif!

Achteraf valt het reuze mee, hoor, maar we hebben toch een nacht gehad... Vanaf 20:00 uur gaat ze normaal slapen en meldt zich dan alleen voor voedingen en slaapt dan zo weer door. Maar die avond werd ze al om de 45-60 minuten krijsend wakker en werd alleen stil door een beetje drinken. Aan het begin van de nacht werd ze telkens na 20-30 minuten alweer wakker en huilen, huilen, zo hard! Op een gegeven moment weigerde ze zelfs de borst, helemaal overstuur en toen uit nood maar een flesje KV gegeven (die ze verre van leeg dronk) en toen was ze weer (even) stil. We zijn echt de hele nacht bezig geweest en ik begreep er niets van. Geen koorts, geen verkoudheid (of spugen, diarree, hoesten of wat dan ook!), alleen maar heel hard (en vaak) huilen. Tegen de ochtend was ik (natuurlijk) uitgeput en zij ook. Ze had hele kleine, roodomrande oogjes, was erg hangerig en een beetje afwezig als ze niet huilde. Ik had er geen goed gevoel bij, want dit vond ik toch wel echt te heftig voor 'sprongetje'... Tegen de middag viel ze eindelijk weer in slaap en bleef zo waar 2,5 uur slapen. Toen ze daarna wakker werd, had ze koorts (38.3, niet spectaculair, maar toch de eerste keer...), en was tot mijn verbazing een stuk opgeknapt. Ze kon weer lachen en spelen, dronk eindelijk weer fatsoenlijke hoeveelheden en zag er alert en levendig uit. En toen was ook dat (eindeloze!) huilen voorbij.

Tot vanochtend heeft ze nog wel temp tot 38 gehad, maar verder weer in normale doen. Gelukkig maar! Vannacht ook weer 'normaal' met 3 nachtvoedingen (dorstig van de koorts?) en goed slapen. Wat een opluchting. Maar wat het nu precies geweest is, geen idee. Een of ander virusje?

Verder gaat het hier (afgezien van wat sprongetjesgedrag op sommige dagen) goed. Eveline krijgt nu 4 keer een live BV en 4 keer een afgekolfd flesje en dat gaat super. Ook de BV die ze live drinkt lijkt erg goed te gaan, waardoor ik langzaam weer een beetje begin te dromen over het kolven verder af te bouwen... Heb lactatiekundige hiervoor weer gevraagd, want ik durf niet zo goed. Ik wil natuurlijk niet terugvallen of dat ze weer slecht gaat groeien... Hmm, we zullen zien. Maar anders houd ik het zo ook nog wel even vol, ben er echt helemaal niet aan toe om te stoppen of zo. Hoe meer ik over BV lees, hoe meer motivatie ik vind om nog veel langer door te gaan.

@ Mama v Marijn: wauw, Thomas in zijn grote bed, ha ha, moet wel beetje lachen dat hij dat zo vaak komt vertellen. Misschien vindt hij het toch stiekem een beetje eng. En zindelijkheidstraining, daar moet ik nog aan beginnen. Lijkt me idd toch een hele klus, maar wel heel prettig als het eenmaal gelukt is! Christian is er nog niet aan toe (maar is geloof ik ook een beetje jonger?), ik verwacht voor de 3 niet veel hier, hij doet alles op zijn gemakje, ha ha.
Ik kan me trouwens precies voorstellen dat je straks niet helemaal wilt stoppen met BV! (zie boven, ha ha!)

@ Mama v Jana: Jana in haar eigen bedje/kamertje, ik kan me voorstellen dat het even wennen is. Ik hoop dat je nu ook beter slaapt? (ik werd ook van elke kik wakker, daarom heb Eveline niet bij mij op de kamer)

Tjonge tjonge, 5 minuten zitten zoeken naar het forum van ons. Zeeeer onhandig gemaakt dit...
Maar ja, wilde gewoon even laten weten dat hier alles goed gaat. Thomas is zo goed als zindelijk, vind zijn plas en poep uitermate tof om in de wc te zien vallen/spetteren. HAHAHAHA de lekkere knul, nu maar goed volhouden, scheelt weer ladingen luiers in dit huis.
Veerle doet het ook super, maandag haar 3e prik alweer halen, morgen is ze 4 maanden.

En dat ziek zijn en weer beter lijken herken ik wel Karin, kinderen kunnen heel snel koorts krijgen en dit ook weer laten gaan. Veel sneller dan bij volwassenen.
En de BV, tja het is een emotioneel hoofdstuk lees ik wel bij je. MAar ik vind het supergoed dat je het zo goed en lang volhoudt. Nu maar doorgaan, want je bent al zo lang bezig. Ik wil in ieder geval 6 maanden volledige BV geven ( met hier en daar een oefenflesje FV) maar dan ga ik echt werken en zal het BV en FV samen worden. Hoe lang dit goed gaat moet ik zien in de praktijk, maar ik hoop heel lang.
Want niets is gezelliger dan Veerle in bed aan de borst en dat ze stopt met drinken en met haar donker bruine ogen naar me kijkt, lacht, geluidjes maakt en weer lekker verder drinkt. Mmmmm, zeldzaam gelukkige momenten zijn dit, Zo lief en intiem, dat is alleen zo de eerste maanden.

nou fijne avond en tot snel weer
mama van marijn

Hoi,

Mama van Marijn,
Fijn te lezen dat alles goed gaat bij jullie.
Ja, kan me voorstellen dat bv geven heerlijk is. Vind het zo jammer dat ik dat niet kan doen bij Jana, had het ook erg mooi gevonden maar ja, van de flesmomentjes maken wij ook lekker knusse momenten. Als ik thuis ben geef ik ook meestal de fles. Onze momentjes samen. En elk momentje samen is er weer 1 :)
Fijn dat Thomas zo goed als zindelijk is, heerlijk :)

Karin,
Hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het goed. Jana begint flink met de babygym te spelen, probeert op zij te draaien, en ging gisteren met echt lachend geluidje lachen, zo heerlijk hihi, me prinsesje, ze lag op de grond, en Buddy kwam kijken, nou ze had er de grootste lol in :) Elke keer Buddy kwam kijken ging ze onwijs schaterlachen :)

x

ja dat is wel echt superlief en leuk die ontwikkelingen. Vandaag naar het consultatiebureau geweest. Ze is nu 4 maanden, 63 cm lang en weegt 7040 gram. Prima dus. Ook weer 2 spuiten gehad. Blluh, blijf het zielig vinden. De jongens waren ook mee ( het is zomervakantie) dus iedereen is lekker thuis en die zaten met grote ogen te kijken naar die spuiten in dat kleine beentje. Ach arm meiske.
Ja schaterlachen doet Veerle ook heel veel, zeker als de jongens 'gek' doen zeg maar, dan komt ze niet meer bij. En 's ochtends na een nacht slapen en ze mij weer ziet, is ze zo intens blij, dat gezichtje straalt dan helemaal. Rollen doet Veerle nog niet, ze pakt al wel heel goed haar speeltjes uit de box vast en boven zich om te kijken wat ze gepakt heeft. Zeker zachte pluche dingen waar 'armen' aan zitten kan ze goed pakken en kijkt ze heel trots.

Nou hier is de zomervakantie begonnen dus dat betekent veel leuke dingen doen met het gezin. Heerlijk ben echt blij dat de school even dicht is.

nou fijne dag
liefs mama van marijn

Ja, he, het is elke keer weer flink zoeken. We wachten maar af of het na de zomer (als het forum helemaal 'af' moet zijn) beter wordt.

Hier gaat het prima. Eveline is nu ruim 5 maanden en ik ben haar tussendoor gaan wegen: 6890 gram, precies gemiddeld! Ze groeit nu dus goed op mijn combi van live/flesjes. Dat maakt de moeite van het kolven wel weer waard. De reden om haar te wegen was eigenlijk om haar (in overleg met lactatiekundige) toch weer aan de borst terug te krijgen, maar dat experiment is mislukt. Binnen een paar dagen was alles weer terug bij af (onrustig, slecht slapen, erg vaak willen drinken en uiteindelijk ook borstweigeren), dus ik weet nu zeker dat het er gewoon echt niet in zit. Snel weer terug dus naar het schema dat we hadden en meteen kwam de rust ook weer. Nou ja, dan kolf ik gewoon nog een tijdje... Inmiddels komt die 6 maanden toch al snel dichterbij, ha ha, dus die ga ik wel halen!

Merk nu trouwens wel weer een dip in productie, maar volgens mij ben ik weer ongesteld geworden (grrr!! laatste keer was 3 weken geleden!). Vervelend ook dat melkproductie daar zo gevoelig voor lijkt te zijn, bah! Maar ja, zo nodig maar weer een beetje flesvoeding.

Het begint nu ook een beetje te lopen, in de zin dat Christian accepteert dat ik kolf (dat was namelijk het moeilijkst). Ik heb geprobeerd er iets 'leuks' van te maken voor hem en dat lijkt nu zijn vruchten af te werpen! Hij mag de kolf aanzetten en de schelpen aangeven (hij duwt ze op de borst en zegt dan: zo, die ook. Echt zo schattig) en daarna moet hij naar zijn speelmat lopen en dan gaan we liedjes zingen.

Eveline doet het verder prima, ze moet ook altijd erg om Christian lachen. Als hij maar lol heeft, dan vermaakt zij zich ook. Leuk hoor! Christian vindt haar ook steeds leuker, brengt haar speeltjes, wil haar handje vasthouden en steekt zijn vingers in haar mondje. Superschattig natuurlijk, maar ik moet er wel met mijn neus bovenop staan, want hij is nog steeds behoorlijk lomp. Goedbedoelend, maar lomp.

Het omrollen lijkt nog steeds niet echt van de grond te komen. Ze rolt al vele weken zo heel af en toe en het lijkt toch nog steeds per ongeluk te zijn. Grappig hoor, dit herken ik helemaal niet van Christian.

En verder? Ze groeit nu in maatje 68 (dus morgen eens lekker gaan shoppen, ha ha!), slaapt nog steeds niet door (2 nachtvoedingen), vindt het liggen in de kinderwagen saai omdat ze dan niets ziet, kan ontzettend geconcentreerd op/aan speelgoed sabbelen, knabbelen, plukken en peuteren, ze is zo druk met haar handjes (misschien dat het rollen daarom nog niet zo opschiet? Te druk met fijne motoriek?).

@ Mama v Marijn: wauw, Thomas zindelijk, gefeliciteerd! Wat goed van hem en wat fijn voor jou, ha ha! En klinkt als een lekker ding, die Veerle, ongeveer net zo groot dus als Eveline nu is.

@ Mama v Jana: leuk is dat he, als het steeds meer echte 'mensjes' worden? Hoe is het met je bekken trouwens? Nog veel last?

Hoi,

Karin,
Fijn dat alles goed gaat.
En ook erg prettig dat je manier hebt gevonden dat Christiaan accepteert dat je kolft voor Eveline, lijkt me erg moeilijk hoor, dat hij dat niet aanvaarde. Maar gelukkig gaat het goed.

Met mijn bekken gaat het goed, amper nog last van.
Vrijdag ben ik gevallen, en nu heb ik er wel weer wat last van, maar ach, dat betert wel weer.

Mama van Marijn,
Bij jullie alles goed?

Hier wel, alles rustig, Jana is vrolijk, lief, schattig :)
Een geweldige baby, had trouwens nooit gedacht zoveel om een baby, kindje tekunnen geven., Meer dan ik had verwacht. Het is heerlijk, moeder zijn.

x

Terug
Bovenaan