meistoppers deel 3 !!!

September

leeftijd

ronde
hoeveelste
kindje

datum

j_v_m_20
22
4
2
17

Leeuwtje
25
5
1
19

21052007

Mama2006
25

27
1

4
2*

2
22

24

Breezergirl
23
4
1
24

Wen
24
4
2
25

Oktober

Missdreamer
34
3
2
6

Knorretje
27
5
1
10

Blondje 83
25        
4
1
11

Wensvoordrie
an1974
30
34
4
5
3
2
15
15

Wachtenden

T.C.
29
3
2
5-7

Snoopy
35
4
1
28-8

Zwanger!!!!!
leeftijd
sinds
ronde
hoeveelste
kindje

uitgerekend
VK
Echo

Yasmine
24
1
2

Karin
29
1
2

9-2-2009
2/9
22/9 (20wk)

Vlinder
24
1
1

5-2-2009
2/7
1/7

Tijgetje
35
2
1

2-3-2009
4/7
4/7

Mooie dromen
31
1
1

5-3-2009
volgt
volgt

Rian
26
2
2

volgt
28/7
28/7

Schmetterling
23
2
3

8.3.2009
1/7
volgt

Jajo
29
1
2

6.3.2009
25-09-08
26-08-08

Willemijn
33
1
2

volgt
volgt
volgt

mama van marijn        
35
2
3

29.3.2009
8/8  
13/8

Ester
27
3
1

13-04-2009
volgt
volgt

Julia
31
2
1

volgt
volgt
volgt

Bloemetje
23
4
1

17.04.2007
21-10
25-09

Kakkie
24
3
1

24.04.2009
11.9
volgt

Joyce
25
3
1

volgt
volgt
volgtZo heb me zelf even van het wachtlijstje afgehaald. De ongi begint hier weer op zn eind te raken dus kunnen dan weer volop gaan klussen.
groetjes

Hey Knorretje,
Vervelend hoor dat de rd's zijn gekomen. Maar inderdaad weet je nu waar je aan toe ben die onzekerheid is ook maar niets. Hopelijk is de volgende ronde een vruchtbare.

Groetjes ANnet

lieve wens voor drie,
ik wilde toch even persoonlijk op jouw verhaal reageren.
Wat een emotionele achtbaan zeg.
En dat je 'er nog lang niet bent' lijkt me meer dan logisch, het is een week geleden!!!!
Ik denk dat los van het feitelijk verlies, het afstand doen van een droom, een derde kindje wat in gedachten al een plek in je gezin heeft heel moeilijk is.
Al die gedachten en fantasieen stoppen nu ineens en dat is lastig.
Ik wil alleen maar zeggen dat ik met je meeleef. en dat je de tijd moet nemen om dit een plek te geven. Weten je andere  kinderen wat er gebeurt is, of zijn zij nog heel klein?
Ik heb vanmiddag mijn echo en nekplooimeting en ik sta er ook wat dubbel in. Gaat het wel goed, wat kan ik verwachten?
Het is het ergste bericht wat je kan horen als je in verwachting bent.
sterkte de komende tijd
liefs mama van marijn

Hoi,

Leeuwtje,
Het is inderdaad een fijn gevoel dat we het langer hebben geprobeerd. Hij word een stuk rustiger nu. En gaat ook veel beter luisteren. Me tante, die zelf twee grote honden heeft, was verbaasd wat ie voor zn 12 weken allemaal al kon. Ze stond echt met open ogen te kijken.
Is wel erg prettig als je daar compliment over krijgt.

21052007,
Fijn dat je weer even komt schrijven.
Ik kan heel goed begrijpen dat je toch een angst hebt om te testen. Het is ook een dubbel gevoel. Je wil graag zwanger worden, maar bent ook zo bang.
Heel veel sterkte, en alvast een fijne vakantie.

Mama 2006,
heb echo niet meer kunnen vervroegen, kreeg ze niet meer te pakken, het bloedverlies is sinds gistermiddag helemaal over. Dus laat hem maar gewoon op de 25ste staan, heb dan ook een dag vrij, al hou ik er wel rekening mee dat het niet goed zit. Maar denk dat dat meer zelfbescherming is.
jij zit nu in je wachtperiode zie ik, succes meid.

Knorretje,
Wat balen dat je ongesteld bent geworden, en dat na alle hoop. Begrijp dat dat even moeilijk is. Succes volgende ronde.

Wens voor drie,
Ik wil jullie heel veel sterkt wensen, en ook op je werk, lijkt me inderdaad zo moeilijk om hun te zien, ook al gun je het hen, je wil zelf zo graag, je was zwanger, en dan dit, Sterkte.

mama van marijn,
hoe was het?

Dames, hier even nog over mezelf.
Het bloeden is hier gestopt, het is niet veel geweest, maar heb wel gevoel dat ik last had van mn blaas, ook dat is nu beter, geen buikpijn meer en geen bloed meer. dus hoop dat alles goed is. al ga ik er stiekem wel rekening met houden dat het ook mis kan zijn.
Misschien beetje zelfbescherming.

Liefs

Hallo allemaal,

Wens voor drie, Logisch hoor dat je zo reageerd, ik denk niet dat het jaloezie is maar telleurstelling dat het bij jou anders is gelopen. Als je daar de hele tijd mee geconfronteerd word is het helemaal moeilijk. Helemaal als je aan hun kan zien hoe ver jij zou zijn geweest. Heel veel sterkte nog de komende tijd

Anneke, Hier word de ongi ook al weer minder heftig en hiermee ook de telleurstelling, we gaan er weer vollop tegenaan in de volgende ronde en inderdaad hopen dat deze ronde vruchtbaarder word

Bloemetje, Fijn dat het bloeden is gestopt en ik begrijp dat je nu nog onzekerder bent, ik hoop voor je dat het toch allemaal goed zit. En dat je kleintje vrolijk door aan het groeien is. Het komt wel vaker voor dus het kan ook helemaal goed zitten. Maar ik begrijp dat je jezelf in bescherming neemt.

Mama van Marijn, Hoe was de echo en nekplooimeting, hoor je daar eigenlijk gelijk uitslag van?

Hier gaat het verder goed. De ongi word minder heftig en de buikpijn is weg. Hiermee zakt ook de teleurstelling weer en kijken we uit naar de volgende ronde. Ronde 5 alweer, wat gaat dat toch vlug. Ik heb duidelijk niet de genen van mijn moeder want die was van mijn broer en mij allebei in de eerste ronde zwanger nadat ze met de pil was gestopt. Eigenlijk had ik daar wel een beetje op gehoopt, weet wel dat je dat niet moet doen natuurlijk maar ik wil het al zo lang. Al een paar jaar eigenlijk maar we waren verstandig genoeg om eerst een huis te kopen dan trouwen en dan kinderen. Nu mag het dan eigenlijk en dan wil je het ook gelijk. Ach...we wachten het maar weer een maandje af.

Liefs Knorretje

Hoi,

Knorretje,
Weet dat het ook goed kan zitten, nu na het eten is me buik weer stukje dikker dan anders. en zit me broek weer zo strak, pff.
ook nog steeds snel genoeg. s ochtends zin in ijs wat ik niet neem hoor. haha.

ja, je kijkt toch wel naar je ouders, dat het bij hun snel ging, dan is het balen als het bij jou langer duurt. hoop dat het volgende ronde toch raak is. Succes

Liefs

hey,
nou het personeelsuitje was erg gezellig. 'S middags sieraden gemaakt. (Ik ben erg trots op mijn ketting!) en 's avonds lekker met z'n allen naar de wok!
een aantal ging daarna nog op stap, maar daar had ik niet meer zo'n behoefte aan en ben lekker naar huis gegaan......12 uur mijn bedje in. Mooie tijd toch?!

21052007 kan me heel goed voorstellen dat je het vreselijk eng vind! natuurlijk hoop je weer snel zwanger te zijn, maar die angst.....tja, kan het me echt wel voorstellen.
gelukkig heb ik dat (nog) niet meegemaakt en ik hoop natuurlijk dat dat zo blijft. toch is het bij verschillende hier dus al misgegaan dus ik heb wel zoiets van, jee, als ik zwanger ben toch maar eens de 10weken echo afwachten...
Behalve mijn ouders dan natuurlijk, die mogen het wel sneller weten. maar wat vreselijk moeilijk zeg. het maakt wel weer even op een hele harde manier duidelijk dat het allemaal niet vanzelfsprekend is en dat een gezond kindje op de wereld zetten echt een wondertje op de wereld zetten is....
nou meid, zo te merken ben je nog niet door de moeilijkste fase heen en dat geeft niets hoor. Het gaat toch allemaal in je eigen tempo en daar kan je zelf ook niets aan doen...het heeft nu eenmaal tijd nodig, veeeeeeel tijd. knuffel van mij hoor. hopelijk komen er ook voor jou snel betere tijden aan.
wel fijn dat je weer even hier bent komen kletsen.

mama2006, ik denk dat niemand er echt bij stil wil staan dat er iets niet goed zal zijn. Dat is ook zo vreselijk moeilijk en zwaar. Maar zo zie je maar weer dat het helaas iedereen kan overkomen....
voor jou is het vreselijke wachten ook weer begonnen zie ik. nou suc6 hoor!!! ik duim voor je!

knorretje: vreselijk meid, laat je lichaam je eerst zo lang in onzekerheid, begin je zelfs hoop te krijgen....bah, het is ook niet eerlijk verdeeld in de wereld he! Sterkte hoor!
gelukkig weet je nu waar je aan toe bent. heeeeeel veel suc6 in de volgende ronde. hopelijk brengt die nu extra mooi nieuws! Hopelijk wordt ronde 5 hier een nieuw magisch getal! (zou voor mezelf vrijdag ook een mooi resultaat geven;))

wensvoordrie; kan me in jou situatie erg goed voorstellen dat je enorm tegen het werken op ziet hoor! Een meisje van 15, jeetje, nou dan gaat er vast vanalles door je heen.....want dat voor haar was vast niet gepland.....
en hoezo emotioneel gezever?! je moet wel even je ei kwijt bij ons hoor!!!! wij leven hier echt met je mee, de grootste nachtmerrie van ons allemaal is voor jou werkelijkheid geworden! dat mag je gerust met ons delen. Het bevestigd wederom dat iedereen met een gezond kindje en een gezonde zwangerschap echt in zijn handjes mag knijpen hoor!
dat jij er dus helemaal doorheen zit, vind ik helemaal niet raar! heel veel sterkte nog meid en een dikke knuffel, want het zal ook vast nog wel veel tijd nodig hebben....
hopelijk kan je er met iemand op je school ook goed over praten, zodat die begrijpet dat het voor jou wel eens moeilijk is te zien dat die anderen verder "zwangeren".

an: veel klusplezier dan maar weer!!!!!!! en op naar een heeeeeeeeeeeeele vruchtbare ronde!

mamavanmarijn: wat heb je dat mooi gezegd tegen wensvoordrie, daar kan ik eigenlijk ook wel bij aansluiten. Je kindje wordt helemaal meteen in je gezinsplaatje en toekomstplaatje gezien en het is dan net een zeepbel die kapot spat.... bah, krijg er helemaal nog steeds de rillingen van! (en dan is het niet eens bij mijzelf)
hoe was jou echo en nekplooimeting?

bloemetje: fijn zeg, dat je complimenten krijgt over je opvoeding! hihihi
fijn dat het bloeden nu helemaal gestopt is. hopelijk krijg je straks te zien dat alles goed is. Kan me ook wel voorstellen dat je er enigzins rekening mee houd dat het ook mis kan zijn....we hebben het hier nu helaas al een paar keer gezien.
(ook bij ester een tijd terug natuurlijk) Ik ga gewoon voor je duimen dat het allemaal goed is en dat je straks na de echo op een roze wolk kan gaan zitten!

hoe is het met de anderen, die we al een hele tijd niet meer gehoord hebben?
ester?! joyce? kakkie?julia?willemijn?schmetterling (was wel actief, met vakantie?) mooiedromen? rian?Vlinder? Yasmine? T.C.? Snoopy?
breezergirl?Wen?Missdreamer?blondje?

hopelijk gaat het klussen / de zwangerschappen bij jullie allemaal goed, en ook al is het van verschillende mensen even geleden, we horen toch nog graag hoe het met jullie allemaal gaat hoor!!!

Nou, ik kan bijna niet wachten tot mijn NOD! ik wordt gewoon helemaal gek van mezelf!
Vrijdag NOD, maar heb sensitesten in huis. Is natuurlijk wel erg verleidelijk om woensdag al een testje te wagen....
zal ik dat doen....of toch niet.....whaaaaa.......hellup!!!!!!!!
als ik test en hij is negatief, weet ik nog niks....test ik vrijdag (weer) 's ochtends, en is ie negatief, weet ik NOG niks met zekerheid....
toch maar tot zaterdag wachten? geloof niet dat ik dat vol houd......
echt, ik wordt gek hier.
mijn borsten staan op springen, er kriebelt iets in mijn buik...(of zijn dat de zenuwen....) en sommige dingen zijn   nu zo vies! zoals grenadine, appeltaart (en dat lust ik normaal echt wel!!mjammie!!)
we zullen zien, geduld geduld geduld. dat heb ik normaal ook, dus nu ook. nog even.......
begin zelfs tegen mezelf te praten.....

nou fijne avond nog meiden,

liefs leeuwtje
ps: zag dat er ondertussen weer gereageerd is, daar antwoord ik zo wel weer op. dit is nav vanmiddag....

bloemetje, haha lekker toch, een ijsje 's ochtends....zeker die triple chocolat....hihihi.
gelukkig zie je het dus nog wel een beetje positief in, gelukkig...

knorretje, ik ken het hoor, die vergelijking met je ouders..... mijn moeder raakte ongepland zwanger van mijn oudste broer. toen besloten ze dus te gaan trouwen en samenwonen en wilden ze alle kids achters elkaar. dus wij zijn alle 4 in 5 jaar tijd geboren. kan nu niet echt zeggen dat die tussendoor lang hebben hoeven wachten.....
en bij mijn schoonouders zit wel meer tijd tussen de kids, maar schijnen ze allemaal niet echt gepland geweest te zijn (beetje vreemd maar goed, zeggen ze echt..)
dus aan de vruchtbaarheid in de familie kan het eigenlijk niet liggen.
Heb je ook al verder gekeken binnen je familie. Ik weet toevallig namelijk dat de zussen van mijn vader er wel wat langer over hebben gedaan (niet overdreven lang hoor, maar gewoon niet de eerste 1, 2, 3 rondes...) en ook bijna allemaal rust hebben moeten houden tijdens de zwangerschap. en ik lijk nu eenmaal veel meer op hun dan op mijn moeder dus ga er vanuit dat het allemaal nog normaal is.
hoop alleen niet dat ik te snel rust moet houden, ga er ook niet vanuit. kan er namelijk niet goed tegen....ik werk graag!

in sommige dingen vind ik dat straks wel moeilijk tegenover mijn moeder hoor. die was dus fulltime moeder en klaagde nooit. Nu was de vrouw van een neef zwanger en die ging pas 4 weken vooraf met verlof. met 34 weken zei ze dat het nu toch wel zwaar werd. Mijn moeder snapt dat dus kennelijk echt niet. daar kan ik soms wel geiiriteerd om raken hoor. die vrouw werkte namelijk nog 4 hele dagen per week! dat vind ik niet slecht!
en soms ben ik dan bang dat ze mij straks ook niet snapt als ik een keer moe ben ofzo. maar ik ben haar gewoon nu eenmaal niet. ik werk 45 uur per week en poets mijn huis maar 1 x per week, niet iedere dag. we krijgen toch bijna nooit visite en zijn zelf dus ook veel weg. Nu is anders dan vroeger en (niet stom bedoeld hoor!!) als fulltime huismoeder heb je nu eenmaal een ander ritme en kan je je "schema" even aanpassen als het even niet gaat. Als je veel werkt wordt die ruimte beperkt....
en tuurlijk maakt iedereen die keuze voor zichzelf en krijgt daar de consequenties bij, maar ik ben de kostwinner en mijn vriend heeft een wat minder loon. helemaal niet erg, maar het moet allemaal wel leuk blijven. en ik kies dan om wat minder te poetsen en dat is dan mijn  keuze  (en het is hier echt niet smerig hoor! ik ben alleen eigenlijk heel perfectionistisch)

tja, eigenlijk heel verhaal geworden waar ik vooraf eigenlijk niet eens van wist dat ik het ging schrijven, hihihi. sorry, moest het even kwijt.

maar ik ben dus ook benieuwd hoe verrast mijn moeder is als ze hoort dat ik zwanger ben (als dat zover is) en of ze verbaasd is dat het niet ronde 1 of 2 raak was (want dat zal ze vast wel vragen)
en ja, ook wij waren zo wijs eerst een huis te kopen en op te knappen en ik wil al jaren, maar mijn vriend weet nog geen jaar dat ie uberhaupt kids wil dus....daar ben ik allang blij mee. Maar als je dan eenmaal groen licht hebt......wil ik het ook nu! nee....gisteren!!!

liefs leeuwtje

Terug
Bovenaan