meistoppers deel 3 !!!

Hoi meiden

@knorretje wat balen na zo lange tijd ongi!! Maar nu kun je teminste aan  de volgende ronde beginnen. Ik vind de rondes ook heel snel gaan hoor, nog even en we zijn een half jaar verder!!

@Wensvoordrie is toch logisch dat je emotioneel en lichamelijk  nog niet in orde bent, je hebt een heel knal gehadt. Bij ons kun je je " emotioneel gezever" altijd kwijt, want ik vindt het niet meer dan normaal dat je je zo voelt!!

@an succes met klussen

@bloemetje ben erg blij dat het bloeden bijna is op gehouden. De 25e is ook al erg snel ( voor ons dan, voor jouw waarschijnlijk niet ). Ik duim voor je dat alles goed is. Ik denk het trouwens wel hoor, je hebt ook vrouwen die bijna hun hele zwangerschap bloed verliezen en die nu een gezond kindje hebben.

@leeuwtje 12 uur is inderdaad een mooie tijd hihi. Vrijdag al NOD spannend!! Ik heb altijd het zelfde dilemma als jij nu, zal ik wel, zal ik niet. De kwaaltjes klinken in iedergeval veel belovend. Duim voor je.

Nou ik weet haast wel zeker dat het deze maand niet raak is!! gewoon gevoel.
Ik ben wel van plan dinsdag de 23 te testen aangezien ik daarna jarig ben, mocht ik toch in 1x verast worden door een postieve test heb ik toch een leuk verjaardags kado en kan ik mijn ouders verassen!!!
Maar dat zal wel niet!!

Liefs Mama2006

Lieve allemaal,

even kort berichtje van mij over de echo en npm vanmiddag.
ben 4 dagen langer zwanger dan gedacht, dus ben nu 26 maart uitgerekend.
het was fantastisch om te zien zo'n kindje met alles erop en eraan.
nog zo klein, maar al zo af.

De nekplooimeting was ook heel goed. Plooi was 1,6 mm dik en er was een neusbotje duidelijk zichtbaar. Dit zijn goede signalen. Boven de 3,5 mm is er iets aan de hand, als je alleen naar de echo kijkt. Echter het is een combinatietest waarbij ook bloed wordt bekeken. En ik weet van de vorige keer dat ik niet te vroeg moet juichen.
toen was de nekplooi ook heel dun, maar in combinatie met mijn bloed toch een risico van 1 op 28. Dus ik wacht even af de komende 1,5 week op de uitslag.

Instinctief voel ik wel dat het goed zit. de baby zwaaide heel druk met de armen. zo lief om te zien.

het was echt weer een superervaring.

nu vingers gekruisd op een goede uitslag maandag de 29e.
En zo niet, dan zien we wel weer. Ik ben er iets rustiger onder omdat de vorige keer ondanks alle slechte uitslagen na de vruchtwaterpunctie toch bleek dat ons kindje geen chromosale afwijkingen had.

liefs mama van marijn

Hoi, hoi, weer even een berichtje van mij. Hier is alles nog een beetje hetzelfde, paar goede dagen gehad, nu weer 3 rotdagen. Tja. Ik begin me er langzaam mee te verzoenen dat ik het hier mee moet doen. Ik krijg niet het gevoel dat het nog veel beter gaat worden. Blijkbaar reageert mijn lijf vrij heftig op al die hormonen en ik heb de laatste tijd veel zitten denken aan mijn vorige zwangerschap. Deze 'reacties' van mijn lijf waren er toen ook al, hetzij in mindere mate. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb toen ook wat (korte) periodes gehad van misselijkheid, braken, hoofdpijn, zelfs toen ik hoogzwanger was, in reactie op extreme vermoeidheid. Zelfs een nachtje in ziekenhuis gelegen (met 35 weken) omdat ik me zo ziek voelde en ze niet wisten wat ik had...

Maar goed, buikje groeit goed, ik voel nu iedere avond even naar mijn buik, om even stil te staan dat het niet alleen ellende is, maar dat ik straks iets heel moois ga krijgen. Ik voel zelf goed dat mijn baarmoeder al weer duidelijk hoger staat dan 2 weken geleden, dus binnenin zal alles oke zijn. En daar doen we het allemaal voor he? En nog 1 weekje wachten en dan weet ik ook wat het word (hopelijk)! (jullie moeten helaas nog een tijdje wachten, hoor, want het blijft wel geheim )

Andere lichtpuntje: Christian heeft (eindelijk) zijn eerste stapjes gezet en is supertrots op zichzelf! En wij natuurlijk niet minder! Och, och, het wordt echt een mannetje, niets babyachtigs meer aan...

@ Bloemetje: toch wel akelig, een beetje bloed. Dan duurt echo nog lang. Ik kan me voorstellen dat je je voorbereid op het ergste. Maar toch ook vasthoudt aan het idee dat het ook heel goed kan gaan. Moeilijk hoor. Gelukkig voel je je nog helemaal zwanger! En nog steeds grootste kans dat het goed zit, hoor. Ik duim voor je. Wel fijn trouwens dat het zo goed gaat met buddy!!

@ Wens voor 3: pffff, ontzettend heftig allemaal, bizar hoe je leven in een weekje kan veranderen... Dat ben je niet zomaar overheen. Die uitgerekende datum zal je altijd bij blijven en het lijkt me idd erg moeilijk om in je directe omgeving mensen te zien die net zo ver zijn als jij was geweest als... Ik denk dat het niet normaal zou zijn als je niet een bepaalde mate van jaloezie, woede, machteloos etc zou voelen. Voel je vrij genoeg om hier te spuien, klagen, huilen, schreeuwen of wat dan ook. Je verdriet heeft tijd en ruimte nodig, toch? Heel veel sterkte, meid.
(je verhaal maakt mij ook nederig. Ik ben stiekem toch wel 'blij' met al mijn rotkwaaltjes. Het lijkt me zo naar als zo op die manier verdwijnen...)

@ 21052007: fijn om weer iets van je te horen. Ik kan me voorstellen dat opnieuw zwanger worden wel erg eng lijkt, zeker als het verdriet zo vers is. Niemand wil zoiets meemaken, laat staan een 2e keer, he? Ik wil je veel succes wensen en ik hoop dat je binnenkort een zorgeloze zwangerschap gegund is.

@ Knorretje: wat ontzettend balen, opeens een langere cyclus en dan toch ongi! Erg jammer.

@ Leeuwtje: leuk uitje, zo te horen, sieraden maken! (je werkt vast op een 'vrouwen' plek, want een gemiddelde man zou er niet zo enthousiast over zijn, lijkt mij, ha ha!) En poeh, poeh, het wordt nu erg spannend voor je! Veel succes met wachten... En over je moeder, dat ze het sommige dingen niet begrijpt, ik vraag me dan af wat ze wel niet van mij moet denken, ziek, zwak en misselijk, zelfs zonder fulltime baan of fulltime moederen ... Tja, voor iedereen is een zwangerschap anders. Ik kan, aan de andere kant, me echt geen voorstelling maken van die vrouwen die de dag voor hun bevalling nog 10 km fietsten ofzo, of doorwerken tot 36 weken.. Ik weet wel dat ik absoluut NIET de zwangerschap van mijn moeder heb (gehad), zij had bijna nergens last van, maar (gelukkig!) wel de soepele, snelle bevalling van mijn moeder. Je weet het maar nooit, he, welke genen je nu precies hebt gekregen?

hoi karin
goed om weer van je te horen. goh zeg, nog steeds zo ziek. Vreselijk voor jou en je gezin. Bij mij is het echt aan het minderen. Heb vandaag ( tot nu toe) voor het eerst nog niet gespuugd ( is nu bijna 1600 u). Dus echt een record!
Ik merk dat op de dagen dat ik werk het overdag beter gaat dan thuis. Maar dat ik 's avonds na het werken dan vaak de klap krijg. Dan kan ik geen avondeten naar binnen krijgen van de misselijkheid. Gek he?
Overdag thuis gaat het minder goed, maar door het thuis zijn heb ik dan wel goede avonden.
Ach ja, bij iedereen is het anders he? Ik hoop dat je je er nog doorheen kan slepen en dat je maar veel aan de goede dagen denkt. valt niet mee hoor!
En je mannetje aan het lopen, tja dat is echt een mijlpaal, officieel baby af!!
Geniet er maar van.

Die twee van mij weten nu dat er een baby in de buik zit. Marijn vind de buik ook al heeeeeeeeeeeel dik mama!!! Moest eens weten hoe dik die nog gaat worden de komende tijd. Haha, het lieve mannetje.
Gisteren tijdens de echo dacht ik ineens heel sterk tijdens het zien van de baby, dit is geen jongen, het voelt zo anders. Ik denk echt dat het een meisje wordt.
Vind dat ook heel eng hoor, want ik ben nu echt jongens gewend. Maar goed, we zullen wel zien. het was zo'n sterk instinctief gevoel ineens. Raar he?

Verder niets te kletsen, maar eens nadenken over het avondeten.
Hier regio Den Bosch is het een grijze koude dag, ik denk boerenkool stamppot ofzo. Haha, niet dat ik het eet, maar de kinderen vinden dat zo lekker.

heel veel sterkte voor iedereen met wachten, klussen en testen
en tot snel weer,

mama van marijn

heb ik dat.... de woorden zijn nog niet koud opgeschreven op het forum en mijn jongste staat met een volgedrukte luier naast mij.
Ik naar beneden luier verwisselen en ja hoor.... buuuuuuuuurp. Hele commode onder.
MMMMMMM, sorry dames. je ziet het, het kan snel verkeren.

hahahaha
liefs mama van marijn

Hoi,

Leeuwtje,
Het is inderdaad fijn dat het weg is, en de kwaaltjes er toch nog zijn, ook wel wat geruststellend, vandaag ook weer echt last van broek, en gevoel echt opgeblazen buik te hebben.
En over het testen, als je het kan opbrengen, zou ik tot vrijdag wachten, woensdag kan je, ook al zijn het de sensitesten toch verkeerd resultaat krijgen? negatief als ie toch positief zou moeten zijn.
Maar het is natuurlijk je eigen keuze, ik ben benieuwd welke dat worden zal.

Mama 2006,
balen dat je denkt dat het deze maand niet raak is. maar je weet het nooit he, ik dacht ook dat het niet raak was, was er zeker van, en kijk aan.
en 25ste, voor jullie snel, voor mij lijkt het nu echt een eeuwigheid hoor. vind het nu toch erg lang duren.

Mama van Marijn,
wat fijn dat de echo goed was. Echt fijn, en vier dagen langer, hihi. Is ook weer mooi meegenomen toch?
Geniet hier van.
De uitslag zal ook wel goed zijn meid, gewoon op vertrouwen.
Wat leuk die reactie van Marijn, haha, mama je buik is al zo dik, haha, hij moest inderdaad eens weten, haha. Maar wel leuk die reacties.
Hoe reageerden ze? Vinden ze het leuk?

Karin,
Wat balen, nog steeds van die rotdagen ertussen. Je moet je er inderdaad met verzoenen, maar het is denk ik wel erg moeilijk. Heb erg veel bewondering voor je dat je zo positief blijft.
Wat leuk, Christian zijn eerste stapjes, moet zo mooi zijn om te zien hoe fier hij is. En om mee te maken hoe fier je zelf bent.
En wat betreft geslacht, tuurlijk moet dat geheim blijven als jullie dat willen. Ik gok op een meisje.
En dat bloeden, is inderdaad erg akelig. En het is ook best moeilijk om met beide dingen rekening te houden.

Zo dames, weer even gereageerd op de mensen die hebben geschreven.
Hoe gaat het met de andere dames?   Die al even niet zijn geweest. zouden het erg fijn vinden om weer wat van jullie te horen.

Hier gaat het goed.
Heb nog wel regelmatig slijmverlies, niet veel hoor, wat draderig, en soms wat donkerbruin. Ook met afvegen soms nog wat bruin maar heel heel heel miniem.
Ook heb ik wat buikpijn, maar meer het idee dat dat baarmoeder is die aan het rekken is, heb ik eerste twee weken dat ik het wist ook gehad, is echt daarmee te vergelijken. lijkt niet op ongi krampen.

zo, dat was het weer.

Liefs

J_V_M_20

En?? Hoe is het met je NOD??? Spannend, spannend!!
Ik duim voor je meis..
Bloemetje:
Mooi dat het bloedverlies gestopt is. Nou alleen nog even een echo ter bevestiging dat alles oke is dan ben je vast weer een stuk rustigger.
Knorretje:
Soms kan je er echt zo van balen. Iedereen om je heen lijkt echt zomaar zwanger te zijn en dan duurt het bij jezelf (voor je gevoel) zoooooo lang. Heb ik wel. Jij vast ook. Ik zie het deze ronde ook niet zo zitten. Maar dat is denk ik ook meer zelfbescherming. Het is elke keer best wel een teleurstelling en je baalt dan echt enorm als je weer ongi bent of als er weer alleen maar 1 streepje op de test verschijnt. Denk maar zo er zijn meer :)
Leeuwtje:
Ik herken mij echt helemaal in jou. Zit soms ook echt tegen mezelf te praten en te zeggen dat ik echt beter nog even kan wachten maar ow ow wat is dat moeilijk. Het begint bij mij meestal een week voor mijn NOD dat ik echt zo op ben van de zenuwen dat ik me bijna niet meer kan beheersen. Echt niet best..

Hier is alles oke, gaat zijn gangetje. Verbeeld me al weer allemaal dingen. Dus zit mezelf alweer lekker gek te maken. Ik heb met manlief afgesproken dat we niet meer via schema gaan klussen. Gewoon lekker en alleen wanneer we er zelf zin aan hebben en dan zien we wel hoe het komt. Aan manlief zal het niet liggen haha.
Nou iedereen suc6 met testen en wachten!!
Liefs

Terug
Bovenaan