meistoppers deel 3 !!!

hallo lieve meiden,

ik moet even mijn hart luchten. Ik ben weer helemaal terug bij af! Misselijk, misselijk en spugen. Ongelofelijk ziek voel ik me. Gisteren was het al niet helemaal top, maar vannacht en vandaag is het weer zo klote gewoon.
Ik kan wel janken. De kinderen heb ik de hele dag naar de kinderopvang gebracht, omdat ik het gewoonweg niet kan opbrengen om voor ze te zorgen. Bij ieder geurtje, windje, etenslucht of afvalbakkengeur sta ik weer op de toilet te spugen. En mijn maag is helemaal leeg, dus ik komt niets uit. Het doet zo'n pijn!
Ik ben echt helemaal intens verdrietig aan het worden. Zo had ik het helemaal niet voor ogen deze zwangerschap. Vannacht dacht ik zelfs, ik zou willen dat het mis ging. Erg he! Ik schaam me zo, ben zo huilerig en voel me als een vaatdoek.
Ik vind het zo zo erg van mezelf dat ik zo denk. En ik kan het niet veranderen. Ik voel me zo in de steek gelaten door mijn eigen lichaam.
Ik weet het ook allemaal niet meer. Hoe moet het nou verder? Met mijn kindjes, mijn werk, mijn dagelijkse dingen? Ik voel me echt heel erg alleen en klote.

sorry hoor, maar de grenzen zijn bereikt geloof ik hier.
liefs mama van marijn

Hoi,

Mama van Marijn,
Wat klote dat je je weer zo voelt, dat je je zo in de steek gelaten voelt door je eigen lichaam. Zeker als je de zwangerschap anders had voorgesteld kan ik me goed inbeelden dat het erg moeilijk is nu.
Ik hoop dat het toch snel weer wat beter gaat.

Sterkte meid hiermee.

Liefs

Mama2006, op naar de volgende ronde, en het jaar is nog niet om, dus er is nog zeker hoop, oktober moet gewoon DE maand worden! We duimen!

Breezergirl, spannend hoor, laat je het ons weten als je meer weet?

Bloemetje sterkte bij de afspraak, ik hoop zo voor je dat alles goed is. Een vriendin van me heeft 5 maanden lang bloedverlies gehad, en die was al die tijd erg onzeker, logisch, ze bevalt als het meezit deze week van dochter, dus als het goed moet komen dan komt het ook goed.

Mama van Marijn, heftig zeg die misselijkheid, hebben ze daar niks voor? En alternatieve help zoals een homeopaat? Op een gegeven moment weet je ook niet meer wat je moet, en ik kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit. Sterkte!!!!!

Nou meiden, ik ga eten. Hoe is het met de anderen??

Hallo Dames,

Ben alweer een paar dagen niet geweest en ik heb alweer van alles gemist.
Bloemetje ik ga heel erg voor je duimen morgen. Het klinkt toch wel goed, zeker als je kwaaltjes erger worden. Maar rust heb je pas na een goede echo en dat is ook logisch natuurlijk.

Mama2006 Kl*te dat de rd's toch weer gekomen zijn. Succes ook in ronde 5, laten we hopen dat de volgende maand vruchtbaarder is dan deze maand.

Mama van Marijn. Vervelend dat je nou weer zo ziek bent. Ik kan me voorstellen dat je dit niet in gedachten had. Je hoopt toch 9 maanden op een roze wolk te zitten. Gewoon bij ons blijven klagen hoor! Je kan hier je hart luchten.

Karin ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt, ik zal aan je denken morgen en voor je duimen dat het allemaal meevalt en dat het inderdaad weg trekt.

jmv het gaat hier alweer beter hoor, we zitten alweer in de gezelligste periode van de maand. Geen rd's meer, (nog) geen stress of het gelukt is, maar druk aan de klus.
Vol goede moed dus voor de volgende maand. En bij jou, ook de teleurstelling alweer te boven. Het word wel erger hé, iedere maand duurt het langer voor dat je weer goede moed hebt verzameld. soms schiet er ook door mijn hoofd, stel dat het niet lukt dat er wat mis is met mij of mijn mannetje. Maar daar proberen we nog maar niet aan te denken en dat lukt ook wel, maar soms....

liefs knorretje

hey meiden,

wat een hoop geschreven alweer zeg!

ik ben echt vreselijk druk, ook op mijn werk. moet 2 thema-avonden, een logeerpartijtje, een kleding- en speelgoedmarkt organiseren. daarnaast weer een ontruimingsoefening plannen en rapporteren
daarbij mijn dagelijkse werkzaamheden nog, en nog veel meer. Loop dus een beetje over op het moment! maar dat geeft niet, ik werk het beste als ik het druk heb, alleen als ik dan thuiskom moet ik weer even overschakelen. (knopje "uit")

en wat veel gebeurd hier alweer. pffff, september is onze maand niet echt he meiden! Wij hebben allemaal samen onze gemiddelde dosis ellende al wel bereikt hoor, dus nu mogen er alleen nog maar goede tijden aan komen! (was dan maar waar....)

bloemetje, je moet me niet zo verlegen maken hoor. Ik vind kaarsjes nu eenmaal rustgevend, warm en hoopgevend. Als je nog eens een kaarsje wil dan zeg je het maar ;) En je onzekerheid is nog enorm he...
nog 1 nachtje meid. je houd het al zolang vol te wachten.....die ene nacht lukt je ook nog wel, echt waar! En hoe laat mag je op controle? Dan duim ik even stevig mee.
En tuurlijk maak je ons niet gek met je berichtjes! En heb je nog met je vriend gepraat? Bij ons zou het net zo zijn hoor. veel mannen hebben dat nu eenmaal nog niet totdat je zo'n beetje bevallen bent zeg maar. Wel irritant natuurlijk, maar helaas niet altijd iets aan te doen. Je kan proberen begrip te krijgen, te praten en hem er veel bij te betrekken, maar hij voelt nu eenmaal niet precies wat jij voelt, want het kleintje zit in jou buik......
Wel fijn dat ie mee gaat morgen! En goed dat je vrij bent. Laat je morgen even iets weten? Als het er niet meteen van komt snap ik het ook wel hoor!

mamavanmarijn: hoe hou je het vol. nou ja, eigenlijk niet meer dus! En je bent zelf nog wel zo lief voor iedereen hier. Jij reageert ook altijd zodra je kijkt volgens mij. Dat je daar telkens weer de energie voor vind terwijl je zo misselijk bent en 2 kinderen hebt. Maar kom maar lekker zo vaak "klagen" als je wil hoor! En dat middel wat Karin voorgeschreven kreeg, kan je dat niet proberen. Daar zou ik wel op aandringen bij de huisarts hoor. Dit houd je niet lang meer vol!
ik kan me best voorstellen dat het vertrouwen in je eigen lichaam ver te zoeken is hoor. Dikke knuffel meid.

Karin: ook jij heel veel suc6 morgen! ik zou ook niet weten wat ik ervan moest denken. Wat zal je geschrokken zijn! Al 16 weken ziek en lekker groeiend buikje en dan toch nog akelig nieuws! Ja, zeggen dat je je niet druk moet maken, dat helpt!
Ik hoop inderdaad dat het iets is dat geen gevolgen heeft en dat jajo gelijk heeft! en denk dat bloemetje ook gelijk heeft en dat het een meisje wordt! blijkt toch wel vaak zo te zijn als je zo ziek bent....
(dus mamavanmarijn, jij ook een meisje....! denk ik dan he)

jajo: inderdaad, die roze wolken zijn ver te zoeken he! En hoe is het nu verder met jou? zit jij wel op de roze (of blauwe) wolk?

mooiedromen: hoe is het met jou. ook jullie verhalen willen we gewoon blijven horen hoor! anders horen we alleen maar ellende.
Tja, daar zijn we natuurlijk ook voor, en dat moet ook zeker kunnen, maar een beetje verlichting op zijn tijd geeft nog moed voor degene die nog moeten zeg maar.......
en we zijn in voor en tegenspoed, haha, leuk gezegd jajo, dus laat dat voorspoed ook maar horen!
en inderdaad, het jaar is nog niet om. maar ik vind het nu toch wel bijna zo lijken... over 12 weken kerst! is nog maar 3 ronden! Oke, ik zal positief proberen te blijven, ik weet het, 1 ronde heb je maar nodig, het moet alleen even die ene goede ronde zijn....

jmv: ja, de duiveltjes zijn weer vertrokken, kunnen we weer aan de klus! We beginnen vast rustigaan. Met de top volgende week woensdag / donderdag! Jij ook veel klusplezier!!!
Ja, moed verzamelen wordt wel steeds moeilijker. Ik merk ook wel dat ik moet opletten dat ik niet teveel het klussen ga plannen. Van ik wil NU weet je wel. Dat zou teveel spanningen met zich mee brengen. Maar ik ben zo bang kansen te missen....
en ik wordt ook wel een beetje onzeker. Nog niet nodig eigenlijk in ronde 6, maar omdat het de eerste is denk je toch van, zal het allemaal wel lukken eigenlijk? zijn we allebei wel oke? De tante waar ik het meeste op lijk kon ook niet natuurlijk zwanger raken. Ik lijk ook wel op mijn oma en die was altijd meteen zwanger.
(katholiek gezin....9 kids en 3 kids maar een paar dagen geleefd vanwege open ruggetje, was toen wel vaker mijn oma is 89)

Hou het er dus maar op dat geduld mij deze wens meer leert waarderen als het lukt. Want eerlijk is eerlijk, ik ben heel blij voor iedereen die de 1e ronde zwanger raakt en vind het heel sneu als iemand ziek / beroerd is. Maar ik zie in mijn omgeving ook zoveel mensen die het maar normaal vinden meteen zwanger te raken en dat alles zo goed gaat. Dan klagen om heeeeeeeele kleine dingetjes. Dan heb ik wel zoiets van, je mag dit wondertje wel wat meer waarderen hoor. Als dat alles is zou ik echt wel willen ruilen!
Maar ja, dat is natuurlijk ook heel egoistisch, voor die mensen is dat gewoon zo op dat moment.

mama2006: bah, de RD's toch telkens weer!!! ow, ik baal echt stevig met je mee meid. Ik hoop echt dat het deze keer toch sneller raak is dan bij je eerste! En daar gaan we gewoon voor!

21052007, breezergirl en wen, dan is de eer toch echt aan jullie! kom op meiden!

breezergirl, wat is het geworden, een testje of heb je geen nagels meer? of (niet te hopen) ook die stoute rode beestjes?

Knorretje, inderdaad wel de leukste periode van de maand he. Lekker klussen en geniet meid! En inderdaad zoals ik net zei, moed verzamelen is iedere keer een beetje moeilijker, ik snap het precies hoor.
Nu in ronde 6 heb ik zoiets van ja, het kan niet altijd in 1x, maar nu heb ik wel genoeg geduld gehad. Ik begin het jaar in "fasen" te zien. Ronde 1 t/m 4 is snel, ronde 5 is gewoon, ronde 6 t/m 8 is geduld, en daarna lijkt het wel een geduldheidsproef. Zover is het dus nog niet, en hopelijk haalt ook niemand dat maar zijn we dan allemaal zwanger!
Ik hoop dat jij na missdreamer in oktober mooi positief test hoor!

Weet je wat, ik vind jullie allemaal schatten van meiden! al is het alleen al omdat jullie dit nu lezen en dus dit hele lange bericht met geneuzel van mij gelezen hebben!!!! hihihihi
En gewoon, omdat jullie jullie zijn en hier op het topic zitten en dit allemaal willen delen!

we maken van oktober gewoon allemaal samen een topmaand met alleen maar goed nieuws, dus niet spugen, dubbel zoveel klussen en iedereen kaarsjes aan!

liefs leeuwtje

Vandaag weer eens een dagje gewerkt, slechts de halve dag misselijk geweest, en was erg leuk om toch de collega's weer eens te zien. Ik ben nu wel afgepeigerd, pijn in mijn rug en li bil, misselijk, maar de afleiding was toch prettig. Even nuttig voelen, al is het maar een piepklein beetje. Ik ben benieuwd hoe ik me morgen voel. De laatste keer dat ik gewerkt heb, 2 weken geleden, ben ik er 3 dagen beroerd van geweest... Maar alleen maar thuis zitten is soms ook ontzettend deprimerend. Dus tot nu toe geen spijt (al denk ik daar morgen misschien anders over, ha ha!).

De cyste in het hoofdje blijft maar in mijn achterhoofd zoemen als een irritante mug. Ben niet superongerust, maar ik kan het natuurlijk niet zomaar opzij schuiven of vergeten. Manlief ook niet. Heeft dezelfde 'last', dus ben blij dat het morgen alweer donderdag is. Dan weten we in ieder geval waar we aan toe zijn.

Verder is mijn bengeltje weer helemaal een engeltje, hi hi. Zo schattig en lief, hij eet weer goed, speelt weer, brabbelt vrolijk (in plaats van dat gehuil, gejengel en gedrein), doet niet al te veel ondeugende dingen en slaapt ook weer goed (vooral dat laatste is echt heeeeeeeerlijk). Misschien dat het dus toch nog een nasleep van zijn ziek zijn was. Ben alleen nog aan het wachten dat hij weer gaat lopen. Hij heeft het 2 dagen gedaan, werd toen ziek en sindsdien nog niet meer gezien. Ach ja, hij krijgt er vast vanzelf weer zin in.

@ lieve, lieve mama van Marijn: meid, is het suf als ik zeg dat ik even heb moeten huilen om je berichtje? Het raakt echt een hele gevoelige snaar. Zo herkenbaar! Al is het een schrale troost, ik weet echt hoe je je voelt. Ik zou het graag iedereen willen besparen en ik vind het ook heel erg dat jij ook zo diep moet gaan voor dit kindje. Grenzen idd... Die heb ik ook vaak bereikt. Op slechte dagen loop ik de halve dag te huilen, dan ben ik echt depressief, wil mijn zoontje eigenlijk niet zien of horen, wil ik slapen en niet meer wakker worden. Die intense negativiteit, die vind ik zo beangstigend... Voel me dan echt op de bodem van de put zitten. Zeker idd omdat er telkens momenten waren dat het beter leek te gaan en ik weer begon te hopen en bam! Helemaal terug bij af en weer helemaal in die diepte... Inmiddels heb ik dat al 4 keer gehad. Met 8 weken, met 13 weken, met 16 weken en met 18 weken. De laatste week gaat het aanzienlijk beter met me, vooral tussen de oortjes. Ik heb het gevecht ("eigenlijk moet ik nog dit. Ik zou graag willen dat. Waarom kan ik niet gewoon zus. Ik kan toch niet halve dag zo lui blijven liggen.") namelijk opgegeven (mede dus met dank aan mijn baas, die mij gedwongen heeft 'drastische' maatregelen te nemen). Hoe gaat het mijn werk, kind, huishouden als ik me slecht voel? Niet, simpelweg niet. De dag overleven en hopen dat het morgen beter gaat. Er is, als het ware, een knopje omgegaan en hoewel ik me niet noodzakelijker wijs minder moe of minder misselijk voel, ben ik wel emotioneel rustiger. Ik laat het over me heen komen en het is eindig. Ik kom hier wel doorheen, het is nu eenmaal zoals het is.

Mijn verdere tips aan jou: neem zoveel mogelijk rust, meldt je ziek op je werk en kom ook gewoon 1-2 weken helemaal niet, ongeacht hoe jij je voelt, vraag als je dit nog niet geprobeerd hebt emesafene aan de huisarts, en vergeet vooral niet: je bent het slachtoffer van hormonen! Naast dat ze je ziek maken, zorgen ze ook echt voor die heftige, uiteenlopende emoties. Je hebt jezelf letterlijk niet in de hand, dus probeer je ook niet te schuldig te voelen over alle ongewenste gedachten of gevoelens die bij je opkomen. Lieve meid, heel erg veel sterkte en je weet me te vinden. Desnoods via de hyves als je wilt. Dan huilen we samen uit, goed?

@ Bloemetje: voor jou morgen ook D-day... pff, wat een spanning he. Gelukkig blijven de kwaaltje bestaan, ik zou dat toch ook als positief teken opvatten. Er brandt hier een kaarsje voor je (en ook een beetje voor mezelf). Ik duim!

@ mama 2006: G@$%#&@(*@)(!, die klote RD's! Wat ontzettend balen meid! Hoe ben je er zelf onder? Is de teleurstelling nog te hebben? September lijkt idd niet echt een goede maand voor ons! Heel veel sterkte en succes de volgende ronde.

@ Breezergirl: oh, spannend!!! En ja, dilemma, he? Wel/niet testen... Ik heb me vaak voorgenomen te wachten tot een bepaalde dag, maar de helft van de tijd kreeg het opeens zo op mijn heupen dat er NU een test gedaan moest worden. Ik hoop dat je snel een positieve vast mag houden!!!

@ Wen? 21052007? Is er al iets?

Karin ik kan eerlijk zeggen dat ik er erg goed onder ben, ben eigenlijk helemaal niet teleurgesteld!!
Misschien omdat ik er in mijn hoofd rekening mee hou dat het wel weer 10 ronde's kan duren.
Na een ronde of 6/7 zal de teleurstelling wel komen denk ik!!
Ik wil je nog veel succes wensen met je gesprek morgen!!

En bloemetje jij ook veel succes met je echo, ik duim voor je.

Liefs Mama2006

knorretje

Ik begrijp wat je bedoel dat je je zorgen maakt of er niets met een van jullie is.
Bij mij duurde het ook 14 maanden voordat ik zwanger raakte van mijn eerste.
maar gelukkig was er niets mijn lichaam moest gewoon heel erg herstellen van de pil.
heel veel klus plezier en ik ga heel hart duimen

mama van marijn
wat ontzettend naar voor je dat je je zo elendig voelt
ik vind het echt heel rot voor je
vooral omdat je jezelf zo kut voelt erbij
maar meid ik wil je een ding zeggen ik vind je een super moeder en meid
en ik heb heel veel respect voor je.
ik hoop dat je snel beter gaat voelen.

ik voel me vanaf het moment nadat ik ongi ben geweest echt niet lekker.
ik ben maar misselijk denk misschien wat verkeerd gegeten ofzo.bluhhh
en weet je wat ik altijd zo vervelend vind
bij mij weet iedereen dat we bezig zijn met een kindje.
maar alleen als ze vragen van en is er al wat bekend of ben je al zwanger en ik zeg nee er is nog niets helaas.Weet je dat wat ze zeggen
ach je moet er niet zo veel mee bezig zijn meestal lukt het dan meteen
achhhhhh snappen ze het dan helemaal niet.Dat wil ik helemaal niet horen.Als je niets weet te zeggen zeg dan helemaal niets denk ik dan.maar goed dan zeg ik vaak ik ben er wel gewoon mee bezig anders word ik helemaal niet zwanger he.je moet toch weten waar je mee bezig ben.Ik hou me er dus wel mee bezig en kan het niet uit zetten.Ik slik dus al foliumzuur en hou er dus toch rekening mee wannee rongeveer mij eisprong is.En ik hou ook gewoon lekke rin mijn achterhoofd dat ik eventueel zwanger kan zijn zodoende ben ik dus in disneyland ook niet in de druke achtbanen geweest gewoon met de gedachte het zou kunnen.En o wat sla je jezelf voor je kop als het daardoor fout zal gaan.Dus ik hou me er gewoon lekker mee bezig.Maar word er wel boos om als ze het zeggen ik wilde het ff kwijt aan jullie dames
want jullie bergijpen  me tenminste wel

Terug
Bovenaan