Opluchting hoor, heb nu 2 nachten goed geslapen en voelde me vandaag weer een beetje mens. Nog wel erg moe en in de middag toch al weer behoorlijk misselijk, maar toch van het weer kunnen genieten. We zijn op visite geweest en dat was erg gezellig. Hoewel ik nog steeds 'lijdt' onder mijn kwaaltjes, moeten ik eerlijk zeggen dat het nu anders is dan bijvoorbeeld 3-4 weken geleden. De misselijkheid hangt meer dan ooit puur vast aan de hoeveelheid rust/slaap ik heb gehad. Was de nacht bagger? Hele dag beroerd. Was de nacht redelijk? In de loop van de middag misselijk en sterke behoefte aan middagdut. Was de nacht goed? Tegen de avond een beetje misselijk en overdag best wat fut om iets te doen. Ik zal nog niet te vroeg juichen, maar de betere dagen hebben toch de neiging om te overheersen ...
Heb helaas de laatste week wel echt kennis gemaakt met dat bekende, vertrouwde kwaaltje van de vorige keer: maagzuur, bleh! Sinds een weekje, iedere middag en avond, ben nu weer standaard medicatie aan het gebruiken voor het slapen gaan. Ik wist wel dat dit zou komen, heb er tenslotte de vorige keer ook mega-last van gehad, maar ik was eigenlijk alweer vergeten hoe irritant het was! (al is het een stuk beter te hebben dat misselijkheid) Bleh, wat zijn 20 weken nog lang...
De andere mijlpaal: vandaag in de douche viel me plotseling op dat mijn voeten verdwenen zijn! Ik moet echt een stuk naar voren leunen om ze te kunnen zien, ik zie alleen maar buik, ha ha . Andere herinneringen komen weer boven, straks weer moeilijk schoenen/sokken aan en uit doen, oh oh, die buik gaat nog wat in de weg zitten, ha ha!
@ Leeuwtje: gezellig, kroelen met de kat (nou ja, ik benijd je een beetje, vind het super leuke dieren, maar ik ben helaas allergisch!). Wat betreft je ongi, tja, ik heb wel eens dat het (qua dagen) korter duurde, maar dat de totale hoeveelheid bloed toch redelijk hetzelfde was, gewoon nog heftiger op bepaalde dagen, waardoor er minder 'overbleef' voor de laatste dagen. Ik denk dat het dan een beetje samenhing met mijn activiteiten op de heftige dagen, omdat ik merk dat zwaartekracht bij mij echt wel wat doet (ik vloei bijvoorbeeld meer als ik een dag veel sta en loop, tov een dag veel zitten). Misschien dat het zoiets is??? Ik weet het ook niet hoor. Maar ik denk niet dat je er echt iets mee moet, soms is er nu eenmaal iets minder bloed, soms iets meer.
@ Wensvoor3: meid, wat balen dat het nog steeds niet 'schoon' is van binnen! Pfff, ik hoop dat het deze week spontaan komt, want een 2e curettage lijkt me echt niets. Lijtk me ook lastig om je gedachten van de miskraam af te houden, als je nog zo met de lichamelijke dingen ervan geconfronteerd wordt. Ik hoop dat je lekker hebt kunnen genieten van de rust tijdens het logeerpartijtje van je mannetjes.
@ Mama van Marijn: balen dat je nog steeds zo gammel bent, er lijkt geen einde aan te komen, he? En dan al helemaal rond je verjaardag, bleh! Hoewel het niet door zwangerschap kwam, herken ik het gevoel, vorig jaar heb ik mijn verjaardag braken, jeukend en hallucinerend in bed doorgebracht toen ik ernstig ziek was. Echt geen leuk gevoel, ben gewoon een jaar niet jarig geweest in mijn hoofd. Nou ja, in ieder geval fijn dat jij je rabarbermoes hebt gevonden en dat het binnen blijft! Ik hoop er snel ook meer binnen gaat blijven. Bedankt voor de tip trouwens, maar ik braak vooral in de nacht en vroege ochtend als er niets in mijn maag zit. Eten blijft eigenlijk wel binnen (en de weegschaal begint me dat nu ook echt te vertellen, de laatste weken lijken er kilo's vanuit het niets aan te vliegen ). En ik denk dat rabarbermoes drama voor mijn maagzuur betekent...
Heftig trouwens, werken als freelancer, heb je dan wel ziektewet e.d.? Of moet je je daar zelf voor verzekeren of zo? Petje af hoor, om dat samen met 2 kids en misselijkheid te doen. Ik hoop dat je mega-geinspireerd was!
(en ja, ik ben nu helemaal gerust gesteld, heb geen spanningen e.d. meer tav die echo met 28 weken. Gewoon lekker een extra kijkje in mijn buik )
@ Blondje: auwauwauw, kiespijn , wat vervelend meid! Ik hoop dat het nu helemaal over is? En tja, niet zo veel reageren, maakt mij niet uit hoor. Tenslotte heeft de dag maar 24 uur, he, ha ha! Wel ontzettend balen dat je schoonzus nu zo snel weer zwanger blijkt te zijn! Kan me voorstellen dat het echt even slikken is (al gun je het ze vast wel, maar nu even niet!). Sterkte daarmee. Ik hoop dat het snel ook jouw buurt is!
@ Mooie dromen: he, he, eindelijk een kinderwagen , ha ha! Het is echt net het kopen van een auto he? Zoveel keuzes... Maar fijn dat jullie je keuze hebben gemaakt, veel plezier ermee straks. Balen trouwens, dat bloeduitslagen dubieus waren en je nog niet helemaal weet waar je aan toe bent. Zou je graag (voor je gevoel) naar de gyn willen?