Wow, wat een spannende dingen lees ik allemaal weer!
@Wens voor 3: wauw!!! Toch zwanger, wat heerlijk!!!! Het is je echt gegund meid. Wel een verrassing, ik kan me voorstellen dat je nog een beetje in verwarring bent, ha ha! Ik hoop dat het allemaal voorspoedig gaat verlopen en jullie kunnen genieten van dit wondertje.
@ An: begint nu dus langzaam door te dringen, leuk hoor! En meteen moe, raar he, dat het zo snel komt, terwijl het alleen nog wat celletjes in je buik zijn. Maar lekker slapen, dan, fijn dat je dochtertje ook nog in de middag gaat liggen. Ik hoop voor je dat ze dat de komende 9 maanden ook nog blijft doen, want dat is wel zo fijn. Ik trek het, zonder mijn middagslaapje echt niet meer...
@ Mama2006: wat fijn dat je kunt genieten en je helemaal zwanger voelt. 5 weken is toch alweer 5 weken, het begin is gemaakt, ha ha. En was het maar vast feb, dat denk ik nu ook iedere dag, ha ha! Wat betreft maagzuur, het is idd vreemd, maar ik had dat in de eerste paar weken ook! Schijnt iets met hormonale veranderingen te maken hebben en ik heb het later ook ergens zien staan als kwaaltje van vroege zwangerschap. Ging toen weer weg en kwam idd rond 20 wkn of zo weer terug, als de buik echt begint te groeien.
@ Mama van Marijn: gaat het weer met je schoonvader? Poeh, longembolie, zal toch even schrikken zijn geweest. Heeft hij er nog veel last van?
En dan zelf kwakkelen, flink verkouden en verstopt begrijp ik? Bah, holteontsteking is echt niet fijn, ik hoop dat het stomen een beetje wil helpen.
Dat van die hele vloeibare afscheiding, dat heb ik wel eens vaker gehoord, maar ik kan me voorstellen dat het schrikken was! Gelukkig dus geen vruchtwater en alles goed met je meisje. Ik heb zelf wel redelijk veel afscheiding, maar ook weer niet zo veel, gelukkig, ha ha. Het blijft trouwens de hele tijd ongeveer hetzelfde, al vanaf NOD...
Wat fijn trouwens dat Marijn toch nog spontaan gedraaid is! Ik weet idd dat het nog mogelijk is, maar het wachten nu maakt toch wel onrustig. Je kunt het niet zien van de buitenkant, he? Mijn buik voelt hetzelfde, schopjes nog steeds op precies dezelfde plek en kindje is nog steeds rustig, dus ik weet het niet hoor... Opeens duurt een week weer lang, ik zou graag duidelijkheid hebben.
Ik wil trouwens wel voor een draaipoging gaan. Het is idd wel iets onnatuurlijks, maar ik vind persoonlijk een keizersnede nog vele malen minder natuurlijk! Die wil ik dus ook echt voorkomen als ik het kan. Het is toch een operatie en het herstel lijkt me een stuk zwaarder. Ik ben geopereerd aan mijn galblaas toen Christian 5 maanden was, een paar kleine sneetjes (stuk kleiner dan bij keizersnede) en ik mocht meteen tillen, maar zelfs dat viel allemaal erg tegen...
@ Leeuwtje: ha ha, de vergeetachtigheid begint nu al , misschien moet ik ook niet zulke lange verhalen typen, hi hi... Dan raak je de draad misschien niet zo snel kwijt. Fijn dat het goed met je gaat en alweer 11 weken, lekker hoor! Ik begin al spontaan te kwijlen bij het idee van een nacht van 10 uur, hmmmm... Dat is echt lang geleden dat ik die structureel had, ha ha! Neem het er lekker van, nu kan het nog (en je hebt het nodig!)... Succes straks weer als je gaat werken.
@ Bloemetje: fijn te horen dat de pijn toch wel aan het verminderen is, gelukkig maar! En dan maar de hele dag met voetje hoog, het zij zo! Laat je maar lekker verwennen, hoop dat de verjaardag van je vriend leuk is/wordt.
Nog even terugkomend op de seks: dat voelt (voor mij tenminste) echt heel anders. Bij zwangerschap van Christian zijn we opgehouden met 34 weken omdat het echt pijnlijk en onaangenaam werd voor mij. Een orgasme was erg pijnlijk, bleef dan nog uren nazeuren. Ook penetratie werd pijnlijk, was idd allemaal erg gevoelig van binnen. Dit keer (los van het feit dat ik eigenlijk geen zin heb) werd het met 22 weken ofzo al pijnlijk en erg onaangenaam. Het is ook allemaal zo anders daar binnen, he? Maar 1 troost, het komt allemaal wel weer goed. 4 weken na mijn bevalling hadden wij al weer lekkere, pijnloze seks, ha ha!
Wat betreft het bedje: Christian is van februari en die heeft onder lakentje en 2 dubbelgevouwen katoenen dekens gelegen (dus eigenlijk 4-dubbel dikke dekentje), daarmee bleef hij warm. Dit kan heel goed, omdat ze in het begin zo klein zijn en je het bedje 'kort' moet indekken (dus helemaal naar voeteneinde toe) om te voorkomen dat ze onder de dekens verstrikt raken. Een dekbedje wordt de eerste 2 jaar sterk afgeraden, omdat het te warm is en daardoor verhoogd risico op wiegedood kan geven.