melk en brood

Ik heb ook altijd gehoord dat gewone melk pas vanaf een jaar mag. Er wordt zelfs geadviseerd om het pas met 15 mnd te geven.
In opvolgmelk zit ook koemelkeiwitten, dus als er sprake is van een allergie zou het al lang naar buiten zijn gekomen.
Sil

Hier zei het CB dat met 6 maanden al bruin brood en volle melk mocht. Mijn moppie krijgt dit ook al, ze is nu ruim 8 maanden en eet de boterhammen met korstjes helemaal op. Lekker met smeerworst of smeerkaas en een beker melk er bij.

Goedeavond,

Volgens mij mogen ze met 7 maanden inderdaad al melk en brood.
Ben vandaag bij de cb geweest en die zei inderdaad brood mag ze zo en zo al ze wordt vrijdag 8 maanden en ik mag haar na haar warme hap volle yoghurt geven nou het lijkt mij dat als ze yoghurt mag dat ze ook wel een beetje melk mag en trouwens bij het bezoek aan het cv voor deze toen was ze net 7 maanden toen zeiden ze inderdaad brood met een beetje melk anders probeer je toch eerst het brood een beetje te soppen in de melk om het rustig aan te laten wennen.
Ik zou alleen geen volle melk nemen maar ik zou het zeker proberen.

Gr chantal

Als ik dan melk zou geven, dan zou ik juist wel volle melk geven, ivm de voedingswaarde.
Mag ik vragen waarom jij dat juist niet zou doen?
Groetjes Sil

toen mij dochter met 1 jaar op gewone melk ging, moest zij ook halfvolle melk hebben, maar waarom??? dat weet ik dus echt niet meer......, ik moet woensdag naar het cb, zal het eens na vragen

groetjes susanne

Leuk hé, al die tegenstrijdige adviezen!
Ik doe lekker wat ík denk dat goed is.
Sil

Hoi Sil,

Je moet altijd doen wat jij denk dat goed is ook al zeg het CB bijvoorbeeld geef haar geen banaan maar peer en jij denkt dat jouw kind een banaan lekkerde vind dan een peer dan doe je dat gewoon.
En waarom ik niet voor volle melk kies maar voor half volle melk weet ik niet meer omdat ik zelf half volle melk lekkerde vind en het is niet zo vet.

Groetjes Chantal

precies......... en zo gaat het maar door, het cb...............

Terug
Bovenaan