menstruatie na curretage

Hallo meiden,
Hier ben ik weer. Onlangs naar de gyn geweest voor controle na curretage. Alles was goed gegaan en uit de controle van het weefsel is niks gekomen.. Gewoon vette pech volgens hem! Dat heb ik allemaal een plekje kunnen geven en eigenlijk gaat het heel erg goed..
Waar ik nu mee zit is het volgende!? Hoelang gaat het duren voor ik mn menstruatie ga krijgen.. Morgen is het 4 weken geleden dat ik gecurreteerd ben. Heb al een paar dagen last van mn buik, hoofdpijnen en slapeloosheid! Ik plas me kwijt en ben stik vergeetachtig!
Heb al een moment gedacht maar gewoon een test te doen en te kijken wat er uit komt, maar ik ben bang dat het positief gaat worden omdat ik nog hormonen in mn lijf heb zitten!
Kunnen jullie me er misschien iets meer over vertellen.. hoelang heeft het bij jullie geduurd?
Groetjes Debby

ha,

wat naar voor je dat het mis gegaan is.
ja, en dan nu verder... dat is weer heel spannend, je weet niet hoe je lichaam het weer oppakt.
mijn gyn zei dat het best 6-8 weken kon duren, dat is heel normaal. je lichaam moet toch soort 'ontzwangeren'
ik deed ook inderdaad na een week of 5 een test, en die was pos. dus ik gyn gebeld, moest toen bloed laten prikken en 3 dagen later weer en als je hcg hormoon dan stijgt ben je weer zwanger. maar bij mij was het afgenomen, dus het was nog van miskraam.
viel stiekum toch wat tegen.
uiteidelijk werd ik ongeveer 12 weken na cur ongesteld.
dus ja... het kan alle kanten op. want je leest ook dat er al mensen 6 weken na cur zwanger zijn. maar direct na 4 weken testen kan dus ook nog pos opleveren, en dat vond ik echt stressen tot na 3 dagen de bloeduitslag er was. ik zou zelf niet meer zo snel er weer voor gaan, eerst een normale menstruatie afwachten, want ik wist op t laatst echt niet meer waar ik aan toe was.
maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

heel veel sterkte ermee, en ik wens je weer spoedig een goede zwangerschap toe.

groetjes

ik heb vijf weken geleden een currettage gehad en ben nog steeds niet ongesteld geworden. In de informatiefolder van het ziekenhuis stond dat het gemiddeld na zes weken terug komt maar dat een langere periode ook niet uitzonderlijk is.
Zwangerschapstesten schijnen tot een week of negen na de curettage een vals positief resultaat te kunnen geven. De test geeft aan dat je zwanger bent maar je bent het dus niet. Dat komt omdat er dan nog zwangerschapshormonen in je bloed zitten.

het is dus afwachten.. is er inmiddels al iets verandert?

ik heb anderhalve week geleden een test gedaan en die gaf negatief aan. dus als het erg lang duurt en ik test positief, weet ik in ieder geval zeker dat het niet een rest hormonen   kan zijn.

ik duim voor je dat je snel zekerheid hebt!
groetjes Carina

Hey meiden,
Ik heb er van de week toch maar een testje tegen aan gegooid. Deze was uiteraard negatief! Dit had ik ook verwacht.. Nu weet ik in elk geval dat er geen HCG-hormonen meer in mijn lijf zitten.. Ook wel een geruststelling!
Nog steeds geen enkel spoor van een aankomende ongesteldheid..Ik wacht met smart! Of eigenlijk niet natuurlijk.. We zullen wel zien wat er nu gaat gebeuren.. Over 3 uurtjes heb ik vakantie en dan gaan we iets anders doen om er niet aan te denken..

Wat is jullie ervaring hiermee? of zitten jullie ook te wachten?

Voel me verder gewoon goed. Heb wel wat symptomen die kunnen wijzen op een aankomende menstruatie of een zwangerschap! Ben realistisch genoeg om te weten dat we zullen moeten afwachten hoe en wat en dat we het vanzelf wel zullen zien..

Ben benieuwd!

Liefs Debby

hoi debby...

ik zit ook een beetje te wachten hoor.. mijn mikraam is dit weekend 4 weken geleden. ik ben erg benieuwd of het een normale cyclus gelijk is.

ik heb de afgelopen weken veel last van cervixslijm gehad. Het is nu wel wat minder, maar helemaal weg is het niet.
de steekjes in mij buik zijn ook zo goed als weg.
alleen heb ik sinds een paar dagen een opgezette buik. denk dat dat mijn aankomende ongi is...

ik wacht het wel af!
groetjes Carina

Hey Carina,
Balen he? het is weer alleen maar wachten wachten en wachten...
Heb het idee dat we lichaam verandert is, maar misschien wil ik dit wel gewoon graag zien en zie ik het daarom.. Heb besloten nog 2 weken af te wachten! Is mn menstruatie er dan nog niet.. dan nog maar eens testen!
We zullen zien.. we hebben vanaf   vandaag vakantie en daar gaan we eerst van genieten! Aanstaande donderdag trouw ik mijn grote liefde en dan zien we weer wel...

Voorlopig heb ik nog niet het gevoel dat er iets aan zit te komen..

Liefs Debby

He Debbie,

Spannend allemaal zeg. Mijn lichaam heeft na de mk weer gewoon zijn eigen normale cyclus van 28 dagen opgepikt, alleen na de curettage (mk2) werd ik pas na 4,5 week ongi. Maar ieder lichaam is anders, dus het kan ook langer duren voordat je weer ongi wordt. (Of niet in het geval je alweer zwanger bent ;-) hihi. Het laatste is je enorm gegund dus ik duim voor je dat het zo is.
Ik heb 3wk na mijn mk een test gedaan om zeker te weten dat het HCG uit mijn lichaam was, en test was nega, dus als ie weer positief is, is het een nieuwe zwangerschap. Maar vreesdat mijn ongi er dit weekend weer aangaat komen, dus moeten we weer door naar de volgende ronde.

Alvast een heel fijne bruiloft gewenst, geniet er maar lekker van! De rest komt daarna wel weer ;-) Gaan jullie nog op huwelijksreis?

groetjes,
Dion

Terug
Bovenaan