menstruatie wanneer kom je nou??

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben Patricia en wij zijn bezig met de eerste ronde, eerste kindje.
Ik heb zou 4 november op dag 28 zitten van mij cyclus en deze kwam maar niet, uiteindelijk op 11 november een test gedaan, omdat ik alweer een week overtijd was. Uiteindelijk negatief getest.
Ik zit nu op cyclus dag 40 en ben nog steeds niet ongesteld.
Ik heb de pil 10 jaar geslikt en daarvoor kwam mijn menstruatie wel regelmatig.
Afgelopen twee weken ook klachten gehad, net alsof ik ongesteld werd, buikpijn en moe etc, maar het wil niet doorzetten.
Ik hoop dat ik niet meer zo lang hoef te wachten, want daar wordt ik wel ongeduldig van.
Ik vraag me ook af of ik misschien nog een test moet doen of dat het gewoon komt door het ontpillen.
Wie heeft hetzelfde meegemaakt?

Groetjes Patricia.

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem, als ik geen pil gebruik dan heb ik een cyclus van 21 dagen tot zelfs 46 dagen. De eerste normale menstruatie na de pil duurde bij mij ook eeuwenlang (ruim 40 dagen) daarna begon ik er altijd op te letten wat de tekenen van de eisprong bij mij waren (helder slijm, krampjes) en daardoor wist ik wel wanneer de eisprong was zodat ik uiteindelijk bij alle drie (ben nu voor derde keer zwanger) binnen een  jaar zwanger was.
Alleen bij deze ging t niet zo makkelijk als dat ik gehoopt had  en heb ik op internet ovulatietesten besteld en vond daardoor de eisprong en was ook gelijk zwanger die maand (was geloof ik de zesde of achste ronde)

Al met al denk ik dat in ieder geval bij mij de eerste maand gewoon door de spanning
komt van nu gaan we weer voor t echie. Misschien dat dat bij jou ook het geval is maar helaas blijft t gewoon afwachten.
Ik hoop dat je er iets aan hebt maar ik kan je in ieder geval aanraden om op internet op te zoeken wat de tekenen zijn van een naderende eisprong, dan kun je per maand bepalen wanneer het zover zou moeten zijn :) Ik heb er in ieder geval veel aan gehad.

Succes en ik hoop dat je niet al te lang meer hoeft te wachten.

Groetjes, Monique
(schoonzusje van Remco en Dees)

Ik zou voor de zekerheid nog een test doen. Misschien had je bij vorige test nog niet genoeg zw.hormonen aangemaakt.
Of t kan ook ontpillen zijn. Ik weet niet hoe lang je al met pil gestopt bent?

Hoi,

ik ben 14 september gestopt met de pil... helaas nog steeds niet ongesteld (dag 60 nu). Ben vorige week bij de HA geweest die zij dat het vrij normaal is.. het kan zelfs wel een half jaar duren voor dat je weer ongesteld bent. Hij heeft mij aangeraden niet te vaak te testen (1x in de 2 a 3 weken). Heb nu 2 x getest en niet zwanger... :-( gister met mijn vriend afgesproken dat als ik volgend weekend nog niet ongesteld ben weer te testen... hoop het zo!! Had afgelopen woensdag een klein beetje bloed in mijn onderbroekje, maar bij het afvegen zeg maar niets... dacht nu wordt ik ongesteld... en twee dagen later nog niets.. echt balen!!

Maak je vooral geen zorgen.. het komt echt vanzelf daarna kan je cycles gewoon 28 dagen zijn!!

Groetjes E25

Hoi Patricia,

Ik heb je al twee keer een uitgebreide reactie geschreven maar er gaat iedere keer iets mis. Vandaar nu een korte poging.

Ik herken je verhaal helemaal, ik zit nu op dag 31. Toen ik eerder met de pil gestopt was had ik gelijk een cyclus van 28 dagen. Maar nu helaas wel een negatieve zwangerschapstest.
Maar goed, ik mag niet klagen. Eerste ronde, zou wel erg bijzonder zijn als het gelijk raak was. Maar ik zou blij zijn als ik ongesteld was en we daarna vol goede moed aan de tweede ronde zouden kunnen beginnen. Gewoon duidelijkheid!!!
Vanavond een feestje en ik heb wel erg veel zin in een paar wijntjes. Maar aangezien ik nog niet ongesteld ben durf ik het toch nog niet aan want wat als toch...

Misschien zijn we er te veel mee bezig en moeten we het maar gewoon laten gebeuren. Maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan he?!?!

Nou Patricia, heel veel sterkte voor jullie beide met wachten. En voorlopig maar iedere dag maandverband bij je hebben, helaas...

Houd me op de hoogte, ben benieuwd!

Groetjes, Irene

Hallo Monique,
Leuk dat jij ook op het forum zit.
Hoe is het?
Ten eerste gefeliciteerd met jullie derde zwangerschap!
Hoe ver ben je nu?
Wel leuk hoor, drie kinderen. Maar wel druk denk ik, straks.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb al wel het een en ander gelezen op internet, maar ik ben ook nog niet zo lang gestopt, pas 4 oktober dus ik moet rustig afwachten.
Wel irritant, veel geduld hebben.

Groetjes Patricia.

Hoi E25,

Bedankt voor je reactie,
Balen he, dat het allemaal zo lang duurt.
Ik heb liever dat ik dan snel ongesteld wordt, zodat ik naar de volgende ronde kan.
Maar het liefst natuurlijk een positieve test, misschien dat ik er morgen toch nog een testje aan waag, want dan zit ik alweer op cyclus dag 42.
Het zou dan mijn tweede test worden, dus ben benieuwd.
Ik heb gewoon weinig geduld.
Ik wens jou ook veel succes!Ik moet trouwens wel lachen: ik hoor om de paar dagen van mijn vriend, ben je al ongesteld? Grappig dat hij er dan ook wel mee bezig is.

Groetjes Patricia.

Hoi Irene,
Fijn dat je gereageerd hebt!
Balen he, dat het zo op zich laat wachten.
Ja, de eerste keer raak ga ik ook niet vanuit.
Ik heb liever een positieve test in handen, maar 1 keer op de natuurlijke manier ongesteld worden, zou ook wel fijn zijn!
Ik zit nu dus al op dag cyclus 41. best lang, maar ik hoor ook verhalen dat het wel 60 of meer dagen kan duren.
Ik hoop het niet.
Proberen er niet teveel mee bezig te zijn, maar zoals je zegt, dat is suuuupppppeeerrr moeilijk!!!!
We houden elkaar op de hoogte.

Groetjes Patries.

Terug
Bovenaan