Mijn baby brabbelt niet meer

Virussen zijn niet airborne anders zou iedereen tegelijkertijd ziek worden. Ik denk dat je bedoeld wanneer bijv. Iemand niest op een ander. Dat is niet via lucht maar via microdruppels dat je dus verspreid met een nies. Daarom is het belangrijk om je mond te bedekken met je hand wanneer je niets of anders de omgeving (zoals een tafel of stoel) schoonmaakt om zo verspreiding te voorkomen. 
Ik werk in een microbiologische laboratorium. Werk voornamelijk in het moleculair lab waar monsters voor soa virussen worden voorbewerkt. Als virussen airborne zijn zou ik nu elke soa hebben die er maar is. 
 
Misschien kan je er nog aan komen... ‘ouders van nu’ nummer van april 2017. Daarin staan 16 pagina`s over vaccineren, feiten, antwoorden en meningen. 
Ik kan na dit gelezen te hebben (toevallig afgelopen weekend) niet anders zeggen dan absoluut vaccineren! In NL wordt tegen relatief weinig ziektes gevaccineerd (itt andere landen) en niet voor niets zijn er duizenden minder doodzieke kinderen (om over overleden kinderen nog maar te zwijgen) dan tientallen jaren terug. 
Dat een kind ziek wordt van een vaccinatie is waar (aldus een arts in een interview), maar een stop in de ontwikkeling/ het krijgen van autisme zijn allemaal fabeltjes. Fraude met onderzoeksgegevens kwam sommige tegenstanders erg goed uit. Vaccinatie-programma’s worden ten alle tijde onder de loep gehouden. Een ‘stop’ in de ontwikkeling krijg je ook als je kind flinke koorts heeft of ziek is, maar wordt vaak alleen opgemerkt na een vaccinatie. 
Neemt niet weg dat ieder voor zich moet beslissen, maar wil je ziektes als polio/ difterie etc. verbannen dan moet je er toch goed over nadenken (niet alleen in eigenbelang). De gruwel verhalen lees je wel op internet, maar ooit een positief verhaal gehoord? Lees die 16 pagina`s eens dan heb je toch echt wel een objectief en misschien ander beeld... Ik was in ernstige twijfel, maar neig nu toch de andere kant op.
 
Ik ben groot voorstander van vaccineren. Ik moet er niet aan denken dat mijn kindje zou overlijden aan een ziekte, terwijl ik dat had kunnen  voorkomen!! Dat de ziektes niet meer vaak voorkomen in Nederland komt juist door de vaccinaties, niet door hygiene, borstvoeding of gezond eten. 
En voor de geruststelling over het brabbelen: een kindje ontwikkelt zich nooit in een lineaire lijn vooruit. Ons zoontje brabbelde rond die tijd ook ineens niet meer. Op het cb kregen we nog het idiote advies om meer tegen hem te praten (ja duh). Op dit moment kan hij ineens niet meer van de rug naar de buik rollen, terwijl hij dit een maand lang vol overtuiging heeft gedaan. Gewoon rustig afwachten en dan brabbelt ze weer:)
 
 
 
 
 
@semna
Echt waar? Verspreiding kan je niet voorkomen door middel van hygiëne? Hmm hoe kan het dan dat ik wekenlang van dezelfde plaats norovirus monsters ontving? Pas wanneer ze maatregelen hebben genomen om verdere verspreiding te voorkomen (dus hygiëne maatregelen) ontving ik nog wel monsters maar kwamen als negatief eruit. 
Kan duidelijk zien dat je niet weet waar je het over hebt. Het is bewezen dat borstvoeding antistoffen bevat dat je kleintje beschermt tegen elk virus of bacterie wat de moeder ooit is tegen gekomen, nog beter voor de virussen of bacteriën die ze tijdens de zwangerschap is tegen gekomen. Nog laatst over gehad bij me borstvoedingscursus. Die antistoffen wat je in borstmelk kan vinden kunnen ze niet namaken en in flesvoeding stoppen. 
Voeding is een belangrijk factor om gezond te zijn en je immuunsysteem te steunen. Er zijn zoveel vruchten, fruit en groenten dat je helpen om een sterk immuunsysteem te krijgen. 
Ik ken genoeg mensen om te weten dat vaccines niet de oplossing is voor gezondheid. Mensen die het wel hebben gedaan en mensen die het niet hebben gedaan. Ik zie duidelijk een verschil in allergieën, gevoeligheid, en hoe vaak en hoelang ze ziek zijn. De niet gevaccineerde (die dan ook als snack een lekker bakje besjes eten voor de tv inplaats van snoep of chips) kinderen worden nauwelijks ziek en wanneer ze dat wel zijn, overwinnen ze het heel snel. Heel anders dan de wel gevaccineerde kinderen, ze worden meerdere keren per jaar ziek en het duurt zeker een ander halve week voor ze weer beter zijn.
Naast zulke dingen te zien, zie ik ook hoe me collega die elk jaar de griepprik nemen, zeker een week lang erna thuis ziek zijn..
Bij de intake bij de verloskundige vroegen ze dus waarvoor ik allemaal gevaccineerd ben. De belangrijkste vonden hun de waterpokken en dat is iets standaards tijdens de bloed screening. Heb waterpokken (net zoals elk ander kinderziekte) nooit gehad en TOCH ben ik immuun ervoor. Theory erachter is dat ik wel die virus ben tegen gekomen maar dat mijn immuunsysteem het zo snel heeft 'verslagen' dat het niet eens de kans had om de symptomen te veroorzaken. 
Heb veel liever dat me kleine op een natuurlijke wijze waterpokken ontvangt dan in een giftig cocktail wat meer schade dan goed doet.
Maarja je hebt de keuze of je het wilt doen of niet maar als je überhaupt logisch nadenkt, is het compleet onlogisch om een baby, waar de hersenen en immuunsysteem nog ontwikkelen, te onderdrukken met een vaccine. 
 
 
Om ook misschien leuk om te weten voor de pro-vaxxers hier: de grote meerderheid die nu tegen vaccines zijn waren ooit zelf pro-vaxxers. 
Btw @babetje, ik weet dat de polio een onderwerp is waar pro-vaxxers graag naartoe grijpen maar de polio verspreiding werd tegen gehouden door de destijdse nieuwe hygiëne maatregelen (zoals riolering). De vaccine kwam eigenlijk pas nadat de verspreiding al terug nam, dus het was helemaal niet de vaccine die daarvoor zorgde. 
 
Nou mijn dochter is ook niet gevaccineerd voor de waterpokken hoor. Natuurlijk zijn er ziektes die je beter via een natuurlijke weg kan oplopen. Wel is ze gevaccineerd voor ernstige dodelijke ziekten. En ja, ze is na de vaccinatie een dagje niet lekker, maar als ze een van de ziektes zou krijgen waar ze dood aan zou gaan, of gehandicapt zou raken. Verschrikkelijk. Ik zou het mezelf nooit vergeven. 
De antistoffen uit borstvoeding zijn super maar beschermen de baby niet tegen alle ziektes. 
En waarom krijgen alleen niet gevaccineerde kinderen besjes in plaats van chips. Beetje domme aanname. Mijn dochter krijgt ook geen koek en chips (ikzelf ook niet) en is wel gevaccineerd. 
En het wel of niet krijgen van een kinderziekte heeft ook niet te maken met wel of niet vaccineren. Niet alle kinderen hebben een even goede weerstand. Mijn dochter is wel gevaccineerd en nooit ziek. Een ander kindje van haar leeftijd is niet gevaccineerd en elke maand wel een halve week ziek/verkouden/koortsig. En we geven beide nog borstvoeding. En ze zijn beide op tijd geboren. Verklaring? Ander kindje van haar leeftijd is ook niet gevaccineerd en ook weinig ziek. Ook nog borstvoeding. Tsja.. 
 
Net zoals jij zegt ieder kind is anders en ik zou en ga de risico's niet nemen met een vaccine. Je weet niet hoe je kleine eruit komt en ik voorkom het veel liever dan die risico te nemen en later spijt krijgen omdat het wel negatief effecten op me kleine heeft gehad. 
Over de besjes eten heb ik het over de mensen die ikzelf ken en niet over het algemeen. Als je niet vaccineert en ongezond leeft, ja dan kan net zoals iedereen gewoon ziek worden. De mensen die ik ken leven gezond en eten gezond en doen dus door middel van voeding en prikkelingen van buiten spelen etc. de versterking en opbouw van hun immuunsysteem. 
De ouders die wel vaccineren en daardoor een dood, gehandicapt of verlamd kind krijgen, hoe moeten die zich wel niet voelen? De vaccine industrie heeft al zeker miljoenen uit moeten betalen aan slachtoffers. Dat is zomaar? 
Toen ik tiener was, kreeg ik de brief voor de hpv vaccine in de bus. Ik besloot direct mezelf niet als testobject te zetten en blij dat ik het niet gedaan heb want niet lang erna kwam de waarheid van de effecten naar boven. 
Nja zoals al zo vaak gezegd, je hebt de keuze en blij toe. Ik neem nu me rust. Fijne zwangerschap allemaal en doe wat voor jou goed voelt. 
 
Zwangere 22-er verwoordt het heel goed wat ik ook bedoel. De vaccinaties bieden bescherming tegen een aantal dodelijke ziektes, waar je de babytjes op geen enkele andere manier tegen kunt beschermen. Hygiene, borstvoeding en gezond eten zijn natuurlijk superbelangrijk voor de gezondheid van je kindje en de opbouw van zijn weerstand. Maar beschermen niet tegen de ziektes waar ze voor ingeent worden, zoals polio, dyfterie, mazelen, kinkhoest etc. 

Maar, iedereen mag zijn eigen keuze maken! 
 
Terug
Bovenaan