@semna
Echt waar? Verspreiding kan je niet voorkomen door middel van hygiëne? Hmm hoe kan het dan dat ik wekenlang van dezelfde plaats norovirus monsters ontving? Pas wanneer ze maatregelen hebben genomen om verdere verspreiding te voorkomen (dus hygiëne maatregelen) ontving ik nog wel monsters maar kwamen als negatief eruit.
Kan duidelijk zien dat je niet weet waar je het over hebt. Het is bewezen dat borstvoeding antistoffen bevat dat je kleintje beschermt tegen elk virus of bacterie wat de moeder ooit is tegen gekomen, nog beter voor de virussen of bacteriën die ze tijdens de zwangerschap is tegen gekomen. Nog laatst over gehad bij me borstvoedingscursus. Die antistoffen wat je in borstmelk kan vinden kunnen ze niet namaken en in flesvoeding stoppen.
Voeding is een belangrijk factor om gezond te zijn en je immuunsysteem te steunen. Er zijn zoveel vruchten, fruit en groenten dat je helpen om een sterk immuunsysteem te krijgen.
Ik ken genoeg mensen om te weten dat vaccines niet de oplossing is voor gezondheid. Mensen die het wel hebben gedaan en mensen die het niet hebben gedaan. Ik zie duidelijk een verschil in allergieën, gevoeligheid, en hoe vaak en hoelang ze ziek zijn. De niet gevaccineerde (die dan ook als snack een lekker bakje besjes eten voor de tv inplaats van snoep of chips) kinderen worden nauwelijks ziek en wanneer ze dat wel zijn, overwinnen ze het heel snel. Heel anders dan de wel gevaccineerde kinderen, ze worden meerdere keren per jaar ziek en het duurt zeker een ander halve week voor ze weer beter zijn.
Naast zulke dingen te zien, zie ik ook hoe me collega die elk jaar de griepprik nemen, zeker een week lang erna thuis ziek zijn..
Bij de intake bij de verloskundige vroegen ze dus waarvoor ik allemaal gevaccineerd ben. De belangrijkste vonden hun de waterpokken en dat is iets standaards tijdens de bloed screening. Heb waterpokken (net zoals elk ander kinderziekte) nooit gehad en TOCH ben ik immuun ervoor. Theory erachter is dat ik wel die virus ben tegen gekomen maar dat mijn immuunsysteem het zo snel heeft 'verslagen' dat het niet eens de kans had om de symptomen te veroorzaken.
Heb veel liever dat me kleine op een natuurlijke wijze waterpokken ontvangt dan in een giftig cocktail wat meer schade dan goed doet.
Maarja je hebt de keuze of je het wilt doen of niet maar als je überhaupt logisch nadenkt, is het compleet onlogisch om een baby, waar de hersenen en immuunsysteem nog ontwikkelen, te onderdrukken met een vaccine.