Mijn kind mag alleen snoep in het weekend! Discusieer mee!!!

A

Anoniem

Guest
Zo, ik zal eens ff een nieuwe discussie openen!

Zaterdag was ik op een feest en daar was een achternichtje van mij van 4 jaar.
Er stonden pakjes dubbelfris op tafel waar de kids er eentje van mochten pakken.
Toen hoorde ik haar moeder zeggen:
'Ooooh, kijk eens, nou heb je toch een pakje dubbelfris vandaag!'
Waarop ze tegen mij verder gaat:
'ja, ik heb vanmorgen al tegen haar gezegd dat ze nu vandaag geen dubbelfris kreeg omdat we de hele dag weg waren.
Ze krijgt alleen zaterdags dubbelfris en ze weet het precies:
als het zaterdag is komt ze s'morgens bij ons in bed en zegt ze:
'Vandaag mag ik dubbelfris, he mamma?!'

Dus dit ging niet eens over snoep maar over drinken. Maar goed ik dacht: mooi discussie punt.
Wat vinden jullie ervan??????????

tja, ieder zijn ding hé??

Ik denk dat het hier een combo word.. leg er ook maar net aan hoe laat het is (ivm etenstijd) en hoe er die dag gegeten wordt.
En ik denk dat het voor ons nu nog niet zo van belang is, met die kleintjes.
De dochter van mijn broer is (bijna) 10 en die krijgt alleen in het week-end, soms.. bijv. met een verjaardag 1 klein glaasje cola, en dan is het klaar. Dat vind ik wel een goede manier... Maar als ze slecht gegeten/gedronken heeft (ze drinkt nl té weinig) dan krijgt ze het niet maar wat anders. het is echt een traktatie voor haar.
En ja, hahaha, nu ik er over nadenk doe ik het al... hahaha.. als B'Elanna d'r boterham slecht gegeten heeft krijgt ze ook géén koekje (nijntje koek)

Groetjes Debby

Haa leuk onderwerp. Ik probeer weer wat meer te reageren dusss... laat ik eens van wal steken.
Joran krijgt van ons nog niet zoveel dingen waar suiker in zitten. Aangezien er zoveel te dikke kinderen zijn ben ik er wel een beetje huiverig voor dat ons mennekie ook te dik kan worden. Ik denk dan maar bij mezelf, zoet eet hij toch wel! Hij krijgt dus volle yoghurt zonder suiker (mmm vindt hij lekker!) Soepstengel gaat er ook wel in. Thee zonder suiker, lust hij ook graag! Of gewoon water, ietsje minder favoriet. Ik vind alleen dubbelfris in het weekend wel een beetje te ver gaan hoor. Zo strak gaan we die regels niet hanteren als Joran groter wordt. Soms krijgt hij ook roosvisee (?schrijf ik dat goed?) of zoiets. Of een beetje ijs als we een ijsje halen. (ze hebben hier van die schattige babyijsjes en die lust Joran graag!) Gewoon net hoe het uitkomt. Maar mijn neefje van net twee pakt bij oma en opa gewoon de merci chocola van tafel (!) en eet er dan in de middag een stuk of wat van op. Vervolgens vraagt mijn schoonzus zich dan af waarom hij niet warm wil eten, tsja... Zo'n kinderbuikje is nog klein en zit zo vol volgens mij.
Dus... conclusie van dit verhaal, snoepen mag best, maar met mate!
En wel de tandjes poetsen hedan blijven ze mooi wit(een paar jochies uit de buurt hier hebben van die zwarte tandjes, zooo zielig!)
Xus Susan

maar zwarte tandjes hoeft niet van het niet poetsen te komen hoor!!
Wel ff off-topic.... maar 1 nicht(je) van mij had dat ook; bij haar kwam het van de (zware) prednison-kuur.
En tegenwoordig wordt het veel voorgeschreven...

Groetjes Debby

een vriendin van mij geet haar zoontje van 3 jaar al bijna elke dag cola ik ivnd dat eigenlijk niet kunnen !!! ik zelf weet nog niet hoe ik het ga aanpakken Daniël is mpas 10 maanden maar hij gaat echt geen cola krijgen als ie 3 jaar is dat zoontje van mijn vriendin heeft ook erg slechte tandjes en dat vnind ik toch wel zielig !!!

een vriendin van mij geet haar zoontje van 3 jaar al bijna elke dag cola ik ivnd dat eigenlijk niet kunnen !!! ik zelf weet nog niet hoe ik het ga aanpakken Daniël is mpas 10 maanden maar hij gaat echt geen cola krijgen als ie 3 jaar is dat zoontje van mijn vriendin heeft ook erg slechte tandjes en dat vnind ik toch wel zielig !!!

Ik ben het met Susan eens...snoepen mag maar met mate.
Ik persoonlijk vind het een beetje te ver gaan de laatste jaren, over het geven van snoep/zoete dingen.
Het is een feit dat er teveel kinderen aan overgewicht lijden...
Maar je komt er gewoon niet onderuit dat kinderen zoete dingen krijgen.
Neem nou fruit, roosvicee, rozijntjes, etc het zijn allemaal gezonde dingen met een zoete smaak...zou je dat dan ook niet meer kunnen geven.
Tuurlijk ben ik ook bang dat mijn dochter teveel zoet wilt...maar daar ben je als ouder dan diegene die de grenzen daarin moet aangeven.

Goetjes Linda

Terug
Bovenaan