Mijn kind mag alleen snoep in het weekend! Discusieer mee!!!

Hoi Debby,

Dat klopt, olvarit niet, maar een heleboel andere merken stoppen wél gewone geraffineerde suikers in hun hapjes en papjes (bv, nestlé pyjama papje). Je moet echt goed de etiketten lezen en dat vind ik belachelijk. Jij doet het, ik doe het, maar ik kan me zo voorstellen dat er zat moeders zijn die de tijd niet hebben om in de supermarkt alle verpakkingen uit te gaan pluizen.

Groetjes, KT

Klopt, dat van nestlé pyamapapje is echt belachelijk voor woorden!
Ik heb bij de diëtiste al een vraag gesteld waarom ze die wél aanprijst als er advies wordt gevraagd.. (*tuurlijk ze werkt voor hun)   maar er niet bij vermeld dat er suiker inzit!!
Haar grondvest is toch diëtiek?? ik snap dat niet... moeders die advies vragen gaan ervan uit, dat zij een goed advies geeft, met volledige info... mooi niet dus!!

Groetjes Debby

Ik ga die vraag opnieuw aan haar stellen... ik kan het niet hebben (ik had het bij een ander vrouw's topic gedaan)

Groetjes Debby

Leuk, weer een diskussie.
Wat mij betreft blijft snoep en zoetigheid zo lang mogelik buiten de deur. Ikzelf ben er trouwens ook niet gek op dus we hebben sowieso niet veel in huis. Ik drink zelf ook roosvise en melk en op brood veelal hartig beleg. Ook is veel snoepgoed echt rotsooi als je op het etiket leest wat een E-nummers erin zitten. Dus liever niet.
Aan de andere kant; kinderen zijn vaak dol op snoep en zoetigheid, dus af en toe is dan toch wel leuk om lekker te verwennen. (verwennen op korte termijn dan, want eigenlijk is het dus vergiftigen. Beetje sterk uitgedrukt maar ik kan even geen schattiger woord bedenken voor die E-nummers, verdikkingsmiddelen en kleurstoffen).

groetjes Ida

quote: KT reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-08-2007 15:30:48'));

Hoi Debby,

Dat klopt, olvarit niet, maar een heleboel andere merken stoppen wél gewone geraffineerde suikers in hun hapjes en papjes (bv, nestlé pyjama papje). Je moet echt goed de etiketten lezen en dat vind ik belachelijk. Jij doet het, ik doe het, maar ik kan me zo voorstellen dat er zat moeders zijn die de tijd niet hebben om in de supermarkt alle verpakkingen uit te gaan pluizen.

Groetjes, KT

Ook al heb ik de tijd hiervoor, dan nog doe ik het niet.
Sil

leuke discussie,

mijn dochter (4) krijgt elke dag wel een snoepje, meestal als ze uit school komt, en soms sávonds nadat ze in bad is geweest en nog even dora kijkt, maar dan moet ze wel goed gegeten hebben, wel pakt ze gewoon zelf haar sap als ze dorst heeft, daar let ik niet zo op, wel zorg ik ervoor dat ze mits het droog is, lekker naar buiten gaat, ik vind binnen spelen dan onzin, of voor de tv of computer hangen, wij hebben achter een lang doodlopend pad waar ze prima kan fietsen(wat ze dus graag doet) dus ik vind het wel belangrijk dat ze beweegd, ja, en prik lust ze ook graag, maar dat krijgt ze alleen zaterdags sávonds met een klein bakje chips, gaat prima zo, ze zeurt er verder nooit om,

groetjes susanne

Oeps en ik was nog wel zo naief om te denken dat al die babyvoeding verantwoord was. Misschien toch ook maar eens een verpakking lezen.
Tja dat snoepen, ik denk wel dat het belangrijk is om erop te letten maar uiteraard niet te geforceerd. Met mate moet kunnen.
Wij hadden vroegah de hele kelderkast vol snoep en we mochten alles pakken wat we wilden. Niet echt een aanpak waar ik voor kies. Mijn moeder en 2 broers hebben ernstig overgewicht en kunnen moeilijk maat houden. Dat is gewoon heel ongezond en het is een heel hardnekkige gewoonte, teveel en te vet/zoet eten. Dat kun je later maar moeilijk overwinnen dus is het belangrijk om het te voorkomen, denk ik.

Leuke discussie!!

Floris vindt ik nog echt te jong voor snoep en zoetigheid. Hij krijgt als tussendoortje alleen fruit, soepstengel, crackertje. Af en toe krijgt hij een danoontje maar dat vind ik genoeg.

Sophie is 2 jr en 10 mnd. Zij krijgt af en toe een snoepje of koekje. Niet elke dag maar zo 3 keer per week. Wij hebben eigenlijk geen vaste tijden daarvoor. Chips ed krijgt ze alleen bij anderen (op een verjaardag ofzo). Ze krijgt wel dagelijks sap en/of roosvicee. Buiten spelen doet ze ook dagelijks (gewoon bij ons in de tuin). Als het droog is, gaat ze gewoon naar buiten (dat wil ze zelf). Ze mag ong een half uur per dag televisie kijken maar behalve de Teletubbies vind ze televisie toch niet zo interessant.

Net als Debby en KT kijk ik altijd op etiketten naar de ingrediënten. Ik heb ooit een suikervrij dieet moeten volgen  en toen kwam ik er pas achter dat  in heel veel producten suiker zit. Zelfs producten waarvan je het niet verwacht.    

Femke

Terug
Bovenaan