Mijn wereld ingestort......Slechte uitslag nekplooimeting.

Hey miss Mama

Nou ja eigenlijk wel! Eerst duurde het anderhalf jaar voordat ik zwanger was en toen was ik eenmaal zwanger (met behulp van medicijnen) krijg je dit nieuws op je dak! Ik heb toen voor die test eerst bloed laten prikken en zou dan later de echo hebben. Op maandag bloed geprikt op vrijdag werd ik gebeld met het nieuws! Ik was toen net 10 weken zwanger en moest die maandag gelijk naar groningen toe. Kreeg ik een echo en een gesprek. Ik moest later in de week terug komen omdat ze de vlokkentest pas doen met 11 weken. Op donderdag de vlokkentest gedaan en toen een paar dagen erg rustig aan gedaan. Op 29 juni kregen wij het verlossende telefoontje dat het gezond was! Nou dan valt er een zware last van je schouders!

Ondanks dat ik al die weken ervoor niet echt gedacht heb dat het een kindje met down zou zijn! Mss kop in zand steken maar mijn gevoel zei heel sterk dat het een gezond kindje was! En dat is ze ook!

Veel succes de komende tijd en hou ons op de hoogte!

liefs

Hey, miss mama,

Fijn dat je het nu allemaal al iets positiever kan zien en dat je je kindje al hebt gevoeld!!!
Het lijkt me erg naar, om nu eerst af te moeten wachten tot 20 weken om 'echte' zekerheid te krijgen. Al is die zekerheid dan natuurlijk nog maar relatief.

Nu het zulk mooi weer is kun je inderdaad niet anders dan genieten van alles wat groeit en bloeit, vooral in je eigen buik!

Sterkte en houdt ons op de hoogte!

Ach jee... wat een rot nieuws!

Ik hoop voor je dat het goed komt!

Wij krijgen morgen de bloeduitslag, behorende bij de combinatietest. Wij hadden een "slechte" echo gehad (te veel vocht in de nekregio) en de nekplooimeting bleek uiteindelijk goed te zijn... Dus ook grote verwarring hier!

Nu duimen en hopen dat we morgen weer op onze roze wolk kunnen plaatsnemen...

Sterkte meis...

Lfs C.

Hoi Roos,

ik ben blij dat je et nu wat positiever inziet!!!! Ik Hoop echt voor je dat je te horen krijgt dat er niets mis is met je kleine wondertje...

Ik heb vanochtend ook bericht gehad, dat ik een kans heb van 1 op 170!!!!!! echt schrikken... kan ok niet anders dan huilen nu!!!!

We gaan ook voor de punctie!!! spannend hoor!!!
Succes meid!!!!

X miran

Hoi Miran,
Dus jij ook vreselijk nieuws....
1 op 170....'t Voelt echt alsof je wereld instort...
Morgen hebben wij een intake in 't UMC en word de punctie uitgelegd, we krijgen ook nog een echo.
Het enige wat we kunnen doen is wachten...
Weet jij wat de nekplooimeting was bij jou kindje?Bij mij was het 1.7 mm, de echoscopiste vond dat heel goed, vandaar dat ik niet echt zag aankomen dat mijn bloedwaardes zo'n andere uitslag zou geven.
Enfin, hou je me op de hoogte?
Succes en sterkte he!!!
Groetjes Roos.

Hoi Roos,

Ik hoop dat je een beetje een goed gesprek hebt vandaag.

Bij ons is gisterenavond de vk wezen praten, en zij heeft mij behoorlijk gerust gesteld.
De nekplooimeting bij ons was 2.4 dus dat was ook allemaal prima...

Het is idd even een klap in je gezicht, om  dit te horen te krijgen... niet te beschrijven.
Wij kunnen gelukkig morgenvroeg al bij de gyn terecht, dus we hoeven ook niet al te lang te wachten.....

Hoewel de kans natuurlijk nog steeds erg klein is dat je een kindje krijgt met downsyndroom.... als je het in percentage's bekijkt, komen we uit op 99,83% kans op een gezond kindje, en de kans op een mk na de punctie is ook maar bij 4 op de 1000 vrouwen....
Ik hoop voor je dat je net zo'n fijne vk als wij.
wij mogen dalijk na de punctie zovaak komen als we willen, en krijgen dan ook elke week een echo( de eerste 4 weken daarna dan) daarna is het risico weg....

Ik ga echt enorm voor je duimen!!!!!!!!

Er zijn tegenwoordig wel sneltesten die ze kunnen uitvoeren.
Hierbij heb je binnen een week de uitslag..... dit scheelt weer een aantal weken spanning....

Ik hoop echt voor je dat er een goede uitslag komt....!!!!!!

Ga even heel veel kaarsjes branden de komende week voor ons allebei!!!!!

x miran

Hallo allemaal....

ook wij zijn weer geschrokken vandaag... Kans  1 op 170...   Nuchter bekeken is het ongeveer 0,5%, maar toch is zulk nieuws als een klap in je gezicht...

Wij hebbben voor ons zelf besloten dat wij de vruchtwaterpunctie willen gaan doen. Wij willen graag uitsluiten dat het niet goed is en weer "gewoon" kunnen genieten...

Ook kunnen mijn bloedwaardes een verkeerd beeld geven omdat ik nog medicijnen neem ivm de icsi behandeling. Dus ik ga me nu nog geen zorgen proberen te maken...

Maar t is toch bijzonder hoe vaak dit voorkomt....

Meiden, allemaal veel succes en laat ff weten of jullie wel of geen punctie laten doen!!

Lfs C.

Sorry, als ik jullie verhalen lees word ik echt misselijk. Ga je echt een kindje geboren laten worden met 19 weken omdat het down heeft ? Elk kindje krijg je van God en Hij vergist zich nooit!!! Wie zegt dat, als het kindje wel gezond is, dat het levend geboren word. Of als het zuurstofgebrek heeft tijdens de geboorte en het is daar gehandicapt door, vermoord je het dan ook? Bedenk juist dat zo'n kindje een verrijking kan zijn voor je gezin!! Oké, het kost je veel energie om zo'n kindje te verzorgen, maar je krijgt er zoveel liefde voor terug!!! Natuurlijk hoop ik van harte dat jullie kindjes gezond mogen zijn.

Terug
Bovenaan