mijn zoontje woog 4985 gram bij geboorte, wie heeft er ook een groot kind?

Hoi,

Mijn zoontje woog bij zijn geboorte 4985 gram. Nu is hij 18 maanden en weegt 9190 gram en is 70 cm lang. Ik ben super trots op mijn zoontje, vooral omdat ik er ook 2 1/2 jaar over heb gedaan om zwanger van hem te raken, maar de omgeving geeft vooral negatieve reacties.

Bij zijn geboorte zeiden ze in het ziekenhuis dat ik bevallen was van een kleuter en als ik een rondje ga lopen krijg ik reacties als wat een grote, hij is al baby af etc.

zijn er hier nog meer ouders die een grote baby hebben gekregen en daar moeite mee hebben.

Het is absoluut niet zo dat ik niet blij met hem ben, nee juist niet ik ben super trots op hem. Hij is ook lekker vlot met 16 weken omrollen etc. Maar de omgeving doet nu al zo naar tegen hem, ben meer bang dat als hij groter blijft dat ie daar dan later last van krijgt.

groetjes geertje
 
Mijn zoontje woog bij zijn geboorte (precies op de uitgerekende datum) 4310 gram en was 53 cm lang. Nu is hij 16 maanden en weegt 13 kilo bij een lengte van 88 cm.

Ook best een grote knul. Niet te dik, precies in verhouding. Lastig is soms wel de reactie vd omgeving, die hem ouder inschat, dan hij is: "Kan hij dit-en-dat nog niet?", etc. Soms zie ik andere kids van ruim 2 jaar, die kleiner zijn dan mijn zoontje en dan ben ik wel verbaasd over hoe groot mijn kind is. En dat terwijl mijn man (1.83m) en ik (1.69m) maar heel gemiddeld zijn qua lengte.
 
Trouwens, als ik je bericht nalees, is "18 maanden" geen typfout? Bedoel je niet 8 maanden? Ruim 9 kilo en 70cm lengte is toch niet veel voor een 18 maanden oud kind? Of heb ik zelf gewoon zo'n reus als zoon?
 
Mij dochter woog bij de geboorte 4440 gram en is nu 4 maanden oud en weegt ongeveer 7.5 kilo.
Ook een vrij grote baby dus maar wij zijn ongeloofelijke trots op haar.
Ze was overigens wel 2 weken te laat dus dat zal er ook wel mee temaken hebben.

Verder is het een vrolijk en gezond kind en ze ziet er helemaal niet groot en fors uit ze is alleen wat aan de lange kant.

Ik zou zeggen geniet van je prachtige knul en laat andere maar zeuren.

veel liefs van Bianca
 
Hoi Geertje,

Wij hebben ook 2 grote jongens. Hoewel ze bij de geboorte bijna een kilo in gewicht scheelden is de jongste nu toch ook al een reusje aan het worden.
Onze oudste zoon is nu 2 jaar en 3 maanden en evengroot als ons buurmeisje van bijna 4...

Ik vind het allemaal erg leuk, maar ik merk wel dat ik onze oudste in bescherming moet nemen. Mensen verwachten veel meer van hem omdat ze dus denken dat hij al veel ouder is. Zo zei hij in de winkel nooit dankjewel als hij een blokje kaas kreeg omdat hij nog niet kon praten... Of een andere keer zei een vrouw dat hij aan de kant moest zodat ze erdoor kon. Dat snapte hij niet en zij duwde hem aan de kant (dus omver...)

Maargoed, dat is voor ons een beetje de keerzijde van het verhaal.

Oja, ik koop dus ook heel bewust schattige kleertjes ipv al de stoere dingen die er voornamelijk zijn in zijn maat. Snoopy ipv batman enzo.

Verder kunnen we er vaak om lachen!

Groetjes Jo
 
Hoi Geertje, ook hier een prachtige baby van 4850 gram.
Zo lief en geweldig. Kreeg voornamelijk reacties van oh, wat moet je geleden hebben met de bevalling. Viel erg mee, slechts een half uur weeen. Inmiddels is hij bijna 2 jaar en weegt hij 15 kg en is 92 cm.
Zowel qua gewicht en lengte zat hij altijd boven in de curve, maar de verhouding was goed. Nu zakt hij heel langzaam naar beneden.
Een nadeel is dat zijn middelste broer ( 4520gr) met hem 1 1/2 jaar scheelt en ze nu dezelfde maat hebben, moet nu alles dubbel kopen. Hij was bij geboorte ook groot, maar zit nu onder het gemiddelde.

Wij zelf zijn ook niet groot 1,70 en 1,80.

Geniet er maar van, ook al zijn ze groot, qua gedrag is het gewoon een baby, net als ieder ander.
 
hallo allemaal.
Ik ben zelf 1.59 en mijn vriend is ook niet zo groot maar toen ik onze dochter kreeg, kreeg ik de schrik van mijn leven en dat na een natuurlijke bevalling en geen klemmen en niets.Zelfs de voedvrouw schrok zich een hoedje want die zeiden o dit word een van 7 pond.Maar nou komt het de kleine was 9,5 pond en 54 cm.En ze is nu bijna 4 maanden en ze is nu 65cm en 7,1 kilo. En ze heeft maat kleren 74\80.En wat zo vreemd is ze is zo helder en ze past met moeite in de maxi-cosie(bebe comfort).Maar ze is zo vrolijk wij nemen haar overal mee naar toe en als ze huilt heeft ze honger en meer niet.
groetjes bauwina en janine
 
Terug
Bovenaan