mijn zoontje woog 4985 gram bij geboorte, wie heeft er ook een groot kind?

mijn mannetje is ook best groot hoor.
Bij de geboorte was hij 3730 gram en 49 cm (dat valt nog mee)
maar nu is hij 3,5 maand en ben net bij het consultatiebureau geweest en hij weegt nu
7500 gram en is 65 cm.
Het gewicht en lengte past wel aardig bij elkaar zeggen ze, maar hij gewoon groot voor zijn leeftijd.
Hij drinkt maar 5 keer per dag borstvoeding en krijgt verder nog niks dus....
gewoon een lekker ventje
 
hoi,

bedankt voor al jullie reacties.

De opmerkingen over wat zal jij geleden hebben bij de bevalling komen mij ook bekend voor, tevens krijg ik steeds de opmerking: oh keizersnede!!.

Nou nee ik heb de volle 4985 gram er zelf uit gekregen en ik vond het best meevallen. Nou dan vallen die monden open van verbazing, als ik dat zeg.

Ik weet ook dat ik mij niet teveel moet aantrekken van al die negatieve opmerkingen en er simpelweg schijt aan moet hebben, maar soms zijn de opmerkingen teveel en trek ik het mij wel aan. Ik hoop alleen dat ze hem later niet gaan overschatten vanwege zijn grootte, maar ja de tijd zal het moeten leren.

Groetjes geertje
 
hey hey

Mijn zoontje die was bij de geboorte 52 cm en 3,5 kg
hij is nu bijna 4 maanden en weegt inmiddels 7 kg en hij is 68 cm

Is dit groot voor zijn leeftijd??

gr.

miranda
 
Hoi Miertje,

Even een antwoord op je vraag. Mijn zoontje woog bij de geboorte 3840 gram en was 57 cm lang. ( erg lang) Met 4 maanden woog hij 7220 gram en was 64,3 gram. Hij is dus helemaal niet veel gegroeid in die tijd. Jouw zoontje zit qua lengte wel aan de bovenste lijn denk ik maar qua gewicht is hij gewoon gemiddeld denk ik.
Mijn zoontje is nu 10 maanden en woog met 9 maanden 9150 gram en was 73,8 cm. Gewoon gemiddeld zeiden ze. Qua lengte iets boven de middelste lijn. Sommige kindjes groeien in het begin heel veel en dan stopt het weer een tijdje.


Gr. Kim
 


quote: Kim31 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-08-2006 22:20:01'));

Hoi Miertje,

Even een antwoord op je vraag. Mijn zoontje woog bij de geboorte 3840 gram en was 57 cm lang. ( erg lang) Met 4 maanden woog hij 7220 gram en was 64,3 gram. Hij is dus helemaal niet veel gegroeid in die tijd. Jouw zoontje zit qua lengte wel aan de bovenste lijn denk ik maar qua gewicht is hij gewoon gemiddeld denk ik.
Mijn zoontje is nu 10 maanden en woog met 9 maanden 9150 gram en was 73,8 cm. Gewoon gemiddeld zeiden ze. Qua lengte iets boven de middelste lijn. Sommige kindjes groeien in het begin heel veel en dan stopt het weer een tijdje.


Gr. Kim




hey kim
Ja ik hoorde al dat ze eerst veel kunnen groeien en daarna een poosje stil staan als het waren Vandaag moet ik weer naar het cB dus weer even kijken wat hij gegroeid is
Op www.babymilan.beebiesite.nl Kun je hem volgen en een aanrader als mensen het leuk vinden je kan daar ook een site aanmaken is wel leuk per jaar kost het 15 euro maar de eerste site is gratis en als je wil uitbreiden dan komen er 15 eu in rekening het is wel grapig

gr. miranda


 
Hoi,

Mijn zoon woog 4550 gram en 55 cm lang. Hij is nu 11.5 maanden en 12.2 kg en 82 cm! Sinds 2 weken loopt hij ook al! Erg snel met alles maar ik merk wel dat de omgeving hem ouder inschat..................dus daar houden we echt rekening mee! Ook dat lopen, is heel goed en lief hoor maar ik vind wel dat het niet allemaal zo snel hoeft. hij is nog zo klein!!!!!!!!!!!!!Dus we waken er echt voor dat er niet teveel van hem verwacht wordt.

Geniet van die kleine/grote hahahah

Groetjes,
Celie

 
Hoi,
Mijn zoontje was 4100 gram en 54 cm bij zijn geboorte. Met 5 1/2 maand woog hij al over de tien kilo. En nu bij 9 maanden weegt hij al ruim 12 kilo! Ik krijg ook wel opmerkingen over zijn grootte maar dan vooral dat het zo'n lekkere kerel is! Hijzit qua gewicht ruim boven de curve en qua lengte een beetje. Redelijk in verhouding. Het bureau is dan ook zeer tevreden, dat babyvet loopt hij er wel weer af! Maak je dus niet te druk en ga lekker genieten. Zo'n ronde baby is heerlijk om te knuffelen!!
Suzan
 
Hoie allemaal,

Mijn zoontje is ook wel een flinke knul.
Bij z'n geboorte woog hij 4250 gram en was 53 cm lang. Inmiddels zijn we twee maanden verder en we hebben hem woensdag gewogen en gemeten hij woog 7180 gram en was 64.5 cm. Hij zit dus iets boven de gemiddelde curve.
Hij was ook snel met draaien. Bij twee weken draaide hij al van z'n rug naar z'n zij en bij 4 weken van buik naar rug. Nu is ie wat relaxter geworden en draait niet meer zo veel maar is nog wel behoorlijk sterk.
Nu maar hopen dat ie iets langzamer gaat groeien, is ook niet leuk zo, ik heb helemaal niet meer het gevoel dat het nog een babytje is. Ach ja hij is in ieder geval gezond en dat is toch het belangrijkste niet?


groetjes,

Kiertje
 
Terug
Bovenaan