mijn zoontje woog 4985 gram bij geboorte, wie heeft er ook een groot kind?

mijn zoontje was met de geboorte 8,5 pond, gemeten hebben ze hem niet.
met 7 weken was hij 61 cm en 6020 gram, nu 3,5 week later, dus met 10,5 week weegt hij 6920. de vorige keer zeiden ze dat zijn gewicht en lengte mooi klopte. zelf vind ik het heerlijk dat hij zo groot is, kun je ook lekker vast pakken en kan tegen een stootje. het enige nadeel is, dat ik heel snel nieuwe kleding moet kopen en dus ook meerdere maten in een seizoen en hij past bijna niet meer in de wandelwagen en hij is nog veel te jong voor de bugy.
een groot voordeel, hij mag 12 uur aan een stuk slapen als hij dat haalt en hoeft nog maar 4 voedingen. ik zit nu net op 5 keer BV, maar dat zijn wel echte voordelen vind ik.

gr floor
 
hallo, mijn dochter was bij de geboorte 5450 gram, ze is nu bijna 5 en weegt nog steeds geen 15 kg. Onze zoon echter was bij de geboorte 5650 gram, hij is nu een half jaar en al 8,5 kg!
Ook ik vond het in het begin bij beide baby's niet leuk om over straat te gaan, je bent net een bezienswaardigheid, iedereen denkt dat er een kleuter in je wagen ligt terwijl dat natuurlijk echt niet zo is.
 
hallo,
mijn zoontje was bij de geboorte normaal kwa groote en gewicht
52cm en 3410gram
maar is nu   maanden en 63cm en weegt 6665 gram hij is nu dus wel heel erg groot en veel mensen denken dat hij al 4 a 5 maand is dit ook doordat hij al hel ver is in zijn ontwikkeling
 
Wauw! de topic loopt nog steeds.

Hier de maten van mijn jongste zoontje.

bij de geboorte 8 pond en 53 cm.

met 6 weekjes oud woog hij 6400 gram bij 63 cm.

met 3 maandjes oud woog hij 8,5 kilo bij 66 cm.

met 5 maandjes oud woog hij 10 kilo bij 73 cm.

met 7 maandjes woog hij 11,5 kilo bij 77 cm.

met 8 maandjes woog hij 13 kilo bij 80 cm lang.

met 11 maanden woog hij 15 kilo bij 84 cm lang.

Nu is hij net 13 maandjes oud,weegt 14,5 kilo bij 87,2 cm lang.

Draagt kledingmaat 92/98 en heeft schoenmaat 24.

Hij is groter dan de meeste kindjes van zijn leeftijd,hij word dan ook al 2 jaar geschat,hij loopt en rent.

 
Hoi, mijn zoontje was juist erg klein bij de geboorte (3080 gr. en 50 cm).
Iedere maand kwam hij vervolgens 1 kilo aan. Hij is nu ruim 8 maand en weegt 9800 gram en is 72 cm. Ook een flinkerd dus.
 
Hoi hoi,

Mijn dochter was ook lekker groot, ze woog tien pond en was 53/54 cm bij haar geboorte. Niemand die het wilde geloven want ik ben maar een klein  vrouwtje van 1.60 m!
En helemaal zelf gedaan zonder scheuren of wat dan ook ;)
Veel gezeur gehad in het ziekenhuis, ik wilde net als bij de 1ste bv geven maar omdat ze zo zwaar was dachten ze meteen aan suiker... en wilden me dus een paar nachtjes in het ziekenhuis houden, dat dacht ik dus niet! Misschien dat ze voortaan eens denken aan erfelijkheid.... Mijn vader was ook een tien ponder en mijn opa zelfs een elf ponder, ik bedoel maar! Dus we zijn thuis verder gegaan en niks geen problemen gehad. Ze groeit nog steeds als kool en is inmiddels alweer acht maanden. vorige maand woog ze ruim negen kilo en was 70 cm lang.
Ze is helemaal gezond en daar gaat het om!

Groetjes Marjolein
 
O wow ik lees jullie reacties. Ikzelf heb een heel klein kind gekregen (2450gram bij geboorte en ze zat 41 weken en 5 dagen in mn buik) Ze is nu 4950 gram en bijna 4 maanden. Je kind is hoe hij of zij is klein of groot dat maakt niets uit en je moet je nix aantrekken over wat anderen zeggen hoor!
 

Heey

Nou bij ons is het ook heel grappig!!  

Mij zoontje is een prematuur baby en was bij de geboorte maar 2375 gr en 46 cm

En nu is hij 8 maanden en is hij maar liefs ruim 9 kilo en 70 cm!!!

Wat een verschil he!!!

xx

 
Terug
Bovenaan