Hoi!
Ook ik heb zo'n lekkere hollands- welvaren- knul! Thomas woog bij zijn geboorte 4510 gram, en was 54 cm lang...In het ziekenhuis na de keizersnee stond men toch wel redelijk versteld dat een kleine vrouw als ik zo'n baby kreeg. Ik ben zelf 1.60, en mijn echtgenoot 1.94. (verklaart ook wel iets of niet?) Ik vond het allemaal wel meevallen totdat ik in het ziekenhuis baby'tjes zag van 6 of 7 pond. Dan is het verschil toch wel even goed te zien hoor!!! Hij paste gelijk in maat 62 en van sommige merken wel 68. Ik vond dat ook niet zo heel leuk, want het is gelijk niet meer "een baby" . Nu is Thomas dus 12 weken en weegt iets meer als 7 kg bij 61 cm. Hij zit nog steeds gezond bovenin alle CB-curves, maar het geeft soms ook wel problemen ja. Reacties van anderen: Nog geen tandjes (?) Krijgt ie zoveel in zijn fles? en natuurlijk het voedingsschema, het is onze eerste en moeten alles nog ontdekken. Adviesschema van CB is al overboord gegooid, lijkt nergens naar met onze 9-ponder, hahaha! Toch heeft het ook voordelen, als ie een keer zijn fles niet helemaal wil hoef je je geen zorgen te maken en ook niet als dat 2 x achter elkaar gebeurt. En zo'n lekker stevige boy is wel heel lekker om te knuffelen hoor, hij houdt zo lekker vast. ( Maar dat doen alle baby"s, dat weet ik ook wel...) En het is in het begin allemaal net iets minder fragiel bij het aankleden als zijn iets lichtere medemensen, wat ik zelf wel héél erg prettig vond eigenlijk . De gyn weet dat we een tweede willen en is benieuwd naar het volgende resultaat. Ze zeggen wel dat de tweede groter en zwaarder is, maar dat geeft geen garantie bij een baby natuurlijk. We zijn zelf ook wel benieuwd. We genieten zo ontzettend veel van onze grote man, en nemen alle reacties en goede raad maar lachend in ontvangst. Zie aan de vorige reacties dat de toekomst nog leuk kan worden, met diverse misverstanden, hahaha.
Liefs Marieke