mijn zoontje woog 4985 gram bij geboorte, wie heeft er ook een groot kind?

he hoi

mijn zoontje was bij de geboorte 52 cm.
hij is nu 9 maand en is nu 74 cm hij hefft kleertjes aan van maat 86 en dat vindt ik ook best groot maar ja ik ben ook niet echt klien dus zal het daar wel aan liggen.
maar ik vindt altijd als het maar gezond is dan is het goed.

groetejs saskia moeder van jordy 06-02-2006
 
Hoi,

Mijn dochter woog bij de geboorte 4960 gram. De lengte weet ik niet precies want ik ben thuis bevallen en er is toen niet gemeten. Maar ik schat zo'n 53 cm.
Ook niet bepaald de lichtste in gewicht dus...

En inderdaad kreeg ik ook allerlei reacties: sommigen vonden  haar al  niet eens een baby meer! En ze vroegen zich ook af hoe de bevalling gegaan was, ze dachten minstens dat ik flink uitgescheurd was. Maar op 5 hechtinkjes hier en daar is alles goed gegaan en heb ik gelukkig thuis kunnen bevallen (ik was precies 14 dgn over tijd).

Ik vond het aan de ene kant wel jammer dat ze al die piepkleine babykleertjes en sokjes niet paste, maar aan de andere kant vond ik het wel weer een voordeel dat ze wat meer weerstand had, voor mijn gevoel. Het zag er allemaal niet zo breekbaar uit.

Hebben jullie de eerste 24 uur ook moeten bijvoeden? Ik gaf borstvoeding, en mijn verloskundige raadde aan om bij te voeden met flesvoeding, omdat anders haar bloedsuiker teveel zou kunnen zakken.

Waardoor het kwam dat Mirthe zo groot was, weet ik niet precies. De verloskundige dacht van tevoren dat het een baby van zo'n 8 pond zou worden. Werd dus ietsje meer. Mijn  moeder had ook zware baby's, maar die had zwangerschapssuiker. En dat had ik niet. Later hoorde ik dat het ook bij ons in de familie voorkomt, dat er veel zware baby's geboren worden, dus misschien is het wel erfelijk??

Nou ja, Mirthe is inmiddels een vrolijk en gezond meisje, net 1 jaar geworden. Ze weegt nu 10kg. Dus het dubbele dan dat ze woog bij de geboorte.


Groetjes Lijdi en Mirthe (11-10-2005)

 
Hoi

Mijn zoontje woog bij de geboorte 5125 gram en was ongeveer 54 cm.
Nu is hij net 6 maanden en woog vorige week 9160 gram en was 71 cm.
Ook een lekker flink knulletje dus.

Ik heb wel een keizersnede gehad. Na 5 dagen inleiden bleek dat mijn bekken te smal was. Op zich niet zo heel gek, hij had en heeft een erg fors hoofd, en een lekkere dikke melkbuik:)

Groetjes
Marijke
 
Hoi!
Ook ik heb zo'n lekkere hollands- welvaren- knul! Thomas woog bij zijn geboorte 4510 gram, en was 54 cm lang...In het ziekenhuis na de keizersnee stond men toch wel redelijk versteld dat een kleine vrouw als ik zo'n baby kreeg. Ik ben zelf 1.60, en mijn echtgenoot 1.94. (verklaart ook wel iets of niet?) Ik vond het allemaal wel meevallen totdat ik in het ziekenhuis baby'tjes zag van 6 of 7 pond. Dan is het verschil toch wel even goed te zien hoor!!! Hij paste gelijk in maat 62 en van sommige merken wel 68. Ik vond dat ook niet zo heel leuk, want het is gelijk niet meer "een baby" . Nu is Thomas dus 12 weken en weegt iets meer als 7 kg bij 61 cm. Hij zit nog steeds gezond bovenin alle CB-curves, maar het geeft soms ook wel problemen ja. Reacties van anderen: Nog geen tandjes (?) Krijgt ie zoveel in zijn fles? en natuurlijk het voedingsschema, het is onze eerste en moeten alles nog ontdekken. Adviesschema van CB is al overboord gegooid, lijkt nergens naar met onze 9-ponder, hahaha! Toch heeft het ook voordelen, als ie een keer zijn fles niet helemaal wil hoef je je geen zorgen te maken en ook niet als dat 2 x achter elkaar gebeurt. En zo'n lekker stevige boy is wel heel lekker om te knuffelen hoor, hij houdt zo lekker vast. ( Maar dat doen alle baby"s, dat weet ik ook wel...) En het is in het begin allemaal net iets minder fragiel bij het aankleden als zijn iets lichtere medemensen, wat ik zelf wel héél erg prettig vond eigenlijk . De gyn weet dat we een tweede willen en is benieuwd naar het volgende resultaat. Ze zeggen wel dat de tweede groter en zwaarder is, maar dat geeft geen garantie bij een baby natuurlijk. We zijn zelf ook wel benieuwd. We genieten zo ontzettend veel van onze grote man, en nemen alle reacties en goede raad maar lachend in ontvangst. Zie aan de vorige reacties dat de toekomst nog leuk kan worden, met diverse misverstanden, hahaha.
Liefs Marieke
 
Nooit gedacht dat ik me zou kunnen aansluiten bij een mama-van-grote-baby-club .  
Ik ben 17 oktober bevallen van een zoontje Daniel. Hij was ongeveer 56 cm en woog 4790 gram.  Valt me inderdaad op dat mensen nu gewoon  vragen naar de bevalling, dus van: nou je zal wel uitgescheurd  zijn. Alsof je dat met iedereen wil delen. Gelukkig heb ik hem  helemaal zonder scheurtje of knip naar buiten gewerkt in 2 perswee-en dus ik kan dat dan ook lekker vertellen natuurlijk.  Hij heeft vanaf de geboorte maat 62 aan. Veel kleertjes gehad in maat 68 gelukkig, want ik verwacht dat hij wel snel zal  groeien ook. Wij zijn allebei niet zo groot. Mijn eerste (dochtertje)  was bij de geboorte een kilo lichter en ze dronk nooit zo goed.  Ze zit vanaf dat ze 3 maanden was al laag in de curve. Maar hoe dat  dan nu met hem zal gaan....  Ik ben benieuwd.
Ik merk wel dat mensen inderdaad hem snel behandelen als een oudere baby. Dat ik echt moet zeggen: denk aan zijn nekje!
Hij heeft een hekel aan op zijn buik liggen trouwens, dus omrollen doet hij nog niet.
Ik vroeg me af hoe jullie dat doen met flesvoedingen. Ik heb begrepen dat hij 150 ml per kilo lichaamsgewicht per dag moet binnen krijgen. Maar hij drinkt over het algemeen 900 ml ipv 750 per dag, omdat hij dan gewoon weer om een voeding komt.
Het is trouwens een supertevreden mannetje, huilt bijna nooit en slaapt veel.
Lijkt me leuk om hier onze ervaringen uit te wisselen over onze grote kids!
Groetjes
Wasabimammie!
 

Hoi,
Mijn zoontje woog bij de geboorte 5840 gram. Door zwangerschapsdiabetes (wat nooit ontdekt is, ondanks heel veel klachten op het einde van de zw.schap) is hij zo groot geworden. Mijn eerste woog 4400 gram en omdat dat een dramabevalling was, wilde ik perse in het ziekenhuis.
Nou dat had ook niet anders gekund na een dag vol ellende is Manu dan uiteindelijk gehaald met de keizersnee.

En dan begint het circus..... We waren een soort attractie in het ziekenhuis, vreselijk achteraf.... Op het moment zelf heb je het niet zo door. Hij is zo mega, ziet eruit alsof hij 1 jaar is en hij is 6 maanden. Ik hou ontzettend veel van hem, maar het is nooit echt een babietje geweest. Al die verwonderde blikken en de opmerkingen wat ik hem wel niet te eten geef of dat ik zelf veel gegeten of gesnoept moet hebben tijdens de zwangerschap. Dat is niet leuk. Ook nu past hij bijna niet meer in de maxi cosi etc etc.

Ik herken je verhaal zeker. Het doet gewoon af en toe pijn ook al bedoelen de mensen het goed, het kwetst ook.

doeg groetjes van Cindy
 
Hoi,

Ik heb 3 grote kinderen gekregen; allemaal jongens.
De eerste was  8 pond  en was 3 weken te vroeg! Hij is nu 4 en een heel slank ventje.
De tweede was  10 pond  en op tijd geboren. Hij is nu bijna 3 en fors maar niet te dik hoor.
De derde was 9 pond en op tijd geboren. Hij is nu 15 maanden en heel normaal qua postuur.

Qua bevalling hebben mensen wel eens aan mij gevraagd hoe ik dat voor elkaar heb gekregen maar de 1e was het moeilijkst en de 3e was een fluitje van een cent. Zegt dus niks dat gewicht!!

Groeten Natasja
 
Hallo,

Mijn zoontje woog 3500 gr en was 51 cm bij zijn geboorte gemiddeld dus, nu is hij 3 mnd en weegt 7 kilo en is 65,5 cm hij zit aan de bovenste lijn. Hij groeit zo snel dat had ik niet gedacht.

Gr ellen
 
Terug
Bovenaan