Mijn zoontje was bij de geboorte een echte Jan Modaal. 51 cm en 3680 gr.
Daarna heeft hij een gigantische vlucht genomen. Hij is eigenlijk direct buiten de lijnen van de curve geschoten. Hij is nu 10 maanden, 79 cm en weegt 12 kg. Hij zit dus inmiddels weer op de bovenste lijn.
Hij is stevig, dat moge duidelijk zijn. Maar ook lang. Maar op het buro zijn ze daar heel eenvoudig over: Gaat er wel weer af als ze gaan kruipen en lopen. En dat klopt, dat was bij mijn dochter ook zo. Die is nu fijn tot normaal (bijna 4 jr.)
Zolang hij in verhouding gewicht/lengte geen vreemde dingen laat zien , maak ik me daar geen zorgen over. Het enige is dat hij vaker wordt overschat, hij lijkt wel wat ouder door zijn formaat. Dus mensen verwachten bijv. dat hij al kan lopen. Ik meld zijn leeftijd dan gewoon even en dan snappen de meeste het wel. En zo niet. Jammer dan.
Opmerkingen van andere mensen krijg je altijd of ze nu dik dun groot of klein zijn. Op ieder kind valt wel wat aan te merken, de een heeft weinig haar, de andere krullen, weer een andere heeft sproeten. Op een of andere manier menen mensen altijd wat te moeten zeggen.
Niks van aantrekken en gewoon genieten van je kind.