mijn zoontje woog 4985 gram bij geboorte, wie heeft er ook een groot kind?

Mijn zoontje was bij de geboorte een echte Jan Modaal. 51 cm en 3680 gr.
Daarna heeft hij een gigantische vlucht genomen. Hij is eigenlijk direct buiten de lijnen van de curve geschoten. Hij is nu 10 maanden, 79 cm en weegt 12 kg. Hij zit dus inmiddels weer op de bovenste lijn.
Hij is stevig, dat moge duidelijk zijn. Maar ook lang.  Maar op het buro zijn ze daar heel eenvoudig over: Gaat er wel weer af als ze gaan kruipen en lopen. En dat klopt, dat was bij mijn dochter ook zo. Die is nu fijn tot normaal (bijna 4 jr.)
Zolang hij in verhouding gewicht/lengte geen vreemde dingen laat zien , maak ik me daar geen zorgen over. Het enige is dat hij vaker wordt overschat, hij lijkt wel wat ouder door zijn formaat. Dus mensen verwachten bijv. dat hij al kan lopen. Ik meld zijn leeftijd dan gewoon even en dan snappen de meeste het wel. En zo niet. Jammer dan.
Opmerkingen van andere mensen  krijg je altijd of ze nu dik dun groot of klein zijn. Op ieder kind valt wel wat aan te merken, de een heeft weinig haar, de andere krullen, weer een andere heeft sproeten. Op een of andere manier menen mensen altijd wat te moeten zeggen.
Niks van aantrekken en gewoon genieten van je kind.
 
Onze zoon woog bij zijn geboorte 4160 gram en 52 cm (ben twee weken vroeger ingeleid mede hiervoor)

Nu is hij nog geen 9 maanden en weegt 9500 nog wat en is 75 cm , aan de ene kant is het wel jammer (snel baby af enzo) maar aan de andere kant is het ook ontzettend leuk om zijn ontwikkeling te zien (veel sneller als andere beebs) en veel wijzer.. ik geniet daar juist van laat die andere mensen lekker kletsen hoor...
 
Trouwens hij is nu dan bijna 9 maanden en word nu voor de 4e keer!!! geknipt. Zijn haren waren al flink aanwezig wat ik ook weer heel erg leuk vind staat (vind ik)   veel leuker..

Onze zoon is trouwens lang en smal gebouwd dus helemaal niet dik, gewoon groot die twee dingen hoeven niets met elkaar te maken hebben, wel hebben we qua voedingen gekeken naar oudere babies en krijgt hij nog maar 300 cc melk ipv de 500 cc die die eigenlijk nog mag hebben, maar wel meer vaste voeding dan een andere baby van 9maanden, je past het een beetje aan op je baby he?
 
Hoi hoi

Mijn dochtertje woog bij de geboorte 4515 gram en was 56 cm lang! Ze kwam tijdens de bevalling vast te zitten omdat haar hoofdje 12 cm was!

Nu is ze inmiddels 8 weken jong en ze weegt nu 5750 gr en is 62 cm lang! Ze zit nog steeds op de allerbovenste groeicurve lijn. Ver boven het gemiddelde dus..

 
Mijn 2e zoon woog bij de geboorte 4,3 kg en was 54 cm lang. Nu is hij 8,5 maand en ben ik al zo langzaam af en toe rompertjes van zijn oudere broer maat 86/92 aan het pakken. Bij zijn controle op het cb met 7,5 mnd woog hij 11,3 kg en was hij 74 cm lang. Ik zeul me een breuk bij het uit bed/box tillen. De bodems zijn omlaag omdat meneer ook nog erg vlot is in de ontwikkeling en zich inmiddels al begint op te trekken en tijgert. Het zitten lukt niet in zoverre dat zodra zijn hoofd (48,3 cm omtrek) even achterover helt, zijn hele lijf er achteraan gaat. Verder is het een superleuk en vrolijk kind en hij wordt (bijna) altijd lachend wakker.

Groetjes,

Anne
 

Hoi,

Mijn zoon was bij de geboorte 4580 gram na 3 weken woog hij 6000 gram en toen hij 5 weken oud was woog hij 7000 gram en was 61 cm lang.
Hij was in 2 weken tijd een kilo aangekomen dus op rantsoen in plaats van 2 borsten leeg drinken maar een, daar was hij gelukkig ook erg tevreden mee.
Na 9 weken woog hij 7812 en 63cm lang het rantsoen heeft dus geholpen. A.s. maandag gaan we weer meten en wegen dan is hij 13 weken ben benieuwd.
Ik heb het probleem dat alle wagens te klein voor hem zijn en hij moet nog wel even plat liggen. Heb een buggy gekocht die plat kan maar die is niet echt schok bestendig.  
Kleding is ook best moeilijk hij draagt nu al maat 74/80 maar hij is te dik voor de meeste broekjes in die maat dus elastieken verwijderen.
Maar een voordeel is dat hij een hele sterke nek heeft ideaal.
Groetjes Lizlot
 
Terug
Bovenaan