mijn zoontje woog 4985 gram bij geboorte, wie heeft er ook een groot kind?

Mijn zoontje was 4520gr en 54 cm bij zijn geboorte, was 8 dagen overtijd.
Nu met 12 weken is hij 7280gr en 64 cm.
Idd wel jammer al die reacties van mensen, maarja ik ben trots op mijn ventje!
 
hoi Geertje,

Je  bent niet de enige met een groot kind. Mijn zoon Lucas is nu 11 maanden 78 cm en ruim 9 kilo. Hij is lang, maar niet dik. Mijn man is 1,99 en ik 1,68. Waarschijnlijk zal Lucas 2 meter worden. We zien het wel. Hij is gezond en dat is belangrijk!

Groet,

Nathalie
 
Hallo,

Mijn zoon Chris is 11 weken oud hij woog bij de geboorte 4160 gram een flinke jonge.
Nu weegt hij 5940 en is 61 cm. Chris is  goed gebouwd.
Ik vind het  niet erg dat hij zwaarder is.
En hij ziet er ook ouder oud.  
 
Hallo!

Mijn dochterje woog 4440 em was 54 cm. Nu met een jaar weegt ze 8800 en 74 cm.Dus ze is nu echt niet groot meer. Ze heeft het eerste jaar echt onwijs veel geslapen. Dit heb ik wel vaker ghoord van grote baby's. En ook ik kreeg gekke reacties. Wat heb jij allemaal gegeten in je zwangerschap?? Pfff!!
In het ziekenhuis maakten ze de laatste maand nog een fout. Ze dachten met de echo aan ruim 12 pond!! Moest 2 dagen later terug komen om her te bereken. Nou dan schrik je wel even. Mijn man  was trouwens 11 pond. Het zit dus wel in de familie.
Toch hoop ik dat mijn volgende kindje iets kleiner is. Ik zou toch graag normaal willen bevallen ipv een keizersnede, ook al weet ik dat het geen pretje is. Maar het lijkt mij toch heel mooi om mijn kindje gelijk vast te mogen houden.
 
Hallo!

Mijn dochterje woog 4440 em was 54 cm. Nu met een jaar weegt ze 8800 en 74 cm.Dus ze is nu echt niet groot meer. Ze heeft het eerste jaar echt onwijs veel geslapen. Dit heb ik wel vaker ghoord van grote baby's. En ook ik kreeg gekke reacties. Wat heb jij allemaal gegeten in je zwangerschap?? Pfff!!
In het ziekenhuis maakten ze de laatste maand nog een fout. Ze dachten met de echo aan ruim 12 pond!! Moest 2 dagen later terug komen om her te bereken. Nou dan schrik je wel even. Mijn man  was trouwens 11 pond. Het zit dus wel in de familie.
Toch hoop ik dat mijn volgende kindje iets kleiner is. Ik zou toch graag normaal willen bevallen ipv een keizersnede, ook al weet ik dat het geen pretje is. Maar het lijkt mij toch heel mooi om mijn kindje gelijk vast te mogen houden.
 
Hallo Allemaal!

Ik ben 8 wk geleden bevallen van mijn zoontje. Zijn geboortegewicht was 4820 gr en 55 cm lang. (3 weken geleden woog hij bij het cb alweer 5.500 gram :)
De eerste dagen in het ziekenhuis werd er   continue gevraagd of ik last had van zwangerschapssuiker.(wat niet het geval was)  Ik ging me bijna schuldig voelen dat hij zo  flink was en vroeg me af of ik  niet gezond had  geleefd  tijdens de zwangerschap. Gelukkig werd dit snel uit de wereld geholpen door de gyn en de verpleegkundigen.  
Ik ben super trots op ons binkkie en ook wel op mezelf, na een lange zwangerschap van  41.5 wk,  32u weeen en een keizersnee heb ik hem toch maar mooi op de wereld gezet
 
Hoi meiden,

Ik ken het probleem van een grote baby niet. Want onze dochter is 'normaal', maarja wat is normaal? Ze woog bij de geboorte 3775 en was 52 cm.
Het is jammer dat mensen je steeds dingen willen aanpraten. Ze willen een kindje dat wat groter is vaak ook aanspreken op dat niveau. Ze denken er   gewoon niet over na.
Met gaat altijd uit van normale dingen, maar nogmaals wat is normaal?
Ons dochtertje heeft heel veel haren en iedereen ligt daarover te zeuren. Kijken ze in de kinderenwagen zegt iedereen: oh wat heeft die veel haren. Niemand die zegt wat een leuk kindje. Ik heb dan al de neiging om haar een mutsje op te zetten, maar dat vind ze helemaal niks. Heb ik dus pech.
Maar zo zie je maar dat de mensen altijd wel iets zoeken om over te zeuren.
En als de ukkies het goed doen hebben we toch niets te klagen. Beter wat te groot, of teveel haar dan dat ze ziek zijn. Dat lijkt me namelijk nog veel erger.

Wij genieten gewoon en dat doen jullie ook, dat weet ik zeker
groetjes Anne
 
Hoi,
m,n dochter was bij de geboorte 4150 gram en 53 cm. Afgelopen maandag was ze op het cb 6405 en 62 cm. Ze zit iets boven het gemiddelde.
Ik heb er niet zoveel moeite mee. Ze is gezond en doet het goed, dat is voor mij belangrijker dan dat ze misschien te groot en te zwaar is volgens de statistieken.
Gewoon lekker genieten van je kindje, mensen hebben altijd wel wat te zeuren.

Groetjes Angelique
 
Terug
Bovenaan