minder werken

Toegeven dat 't niet meer gaat zit er bij mij ook niet echt in..ik weet niet hoe 't bij jullie zit maar een uur extra pauze is bijna niet haalbaar.als ik even op kantoor zit komt er wel weer iemand binnen die een rolstoel of iets dergelijks nodig heeft. Dus als ik echt rust wil moet ik op 't toilet gaan zitten ;-) wel lastig jenny als er geen vrouwen bij je werken..ik heb de afgelopen vaak een paar dagen vrij genomen maar dat is ook niet alles kost veel vrije dagen zo..

hee hee dames

klinkt mij ook erg bekende... zit wel veel achter mijn bureau en mijn situatie is wel wat ander. ik loop namelijk stage dus tja is toch altijd anders. moet nu nog 8 weken. maar heb zelf wel de stap genomen om het aan te geven en het heeft gewerkt. ik blijf 4 dagen stage lopen allen dan wel op woensdag school in plaats van maandag (een soort rust dag). en heb verder vrijstelling van wat zwaarder staan klusjes die standaard bij de stages horen.

1 uur extra pauze zou inderdaad niet echt werken.. ja op de wc!!! maar dat is volgens mijn ook niet helemaal de bedoeling. misschien is het wel een idee dat je een half uur later komt en een half uur eerder weg gaat of zo iets.

ik zeg bespreek het gewoon. we zijn nu een maal zwager en dat vraag gewoon veel energie!!! Nee heb je Ja kun je krijgen!

succes allemaal

Ik werk heel onregelmatig als oproepkracht, maar in de drukke weken ben ik ook sneller moe nu. Laatst had ik echt een dag dat ik het even niet meer zag zitten.
Ik vind het heel frustrerend als het allemaal niet lukt zoals ik het graag wil, ik ben echt iemand die veel wil doen en dat verplichte rusten is dus eigenlijk niks voor mij.
Aan de andere kant merk ik wel dat ik me een stuk beter voel wanneer ik genoeg rust neem. Dan kan ik daarna ook weer meer aan en meer doen. Dat geeft dan weer voldoening.
Het is even puzzelen dus wat de goede verhouding is!

Ik werk al heel weinig maar wel zwaar werk, heb me zoontje van 1,5 ook thuis lopen me huishouden etc net als jullie maar bij mij ging het ook steeds moeizamer mijn vk heeft gezegd en nu stoppen og halve dagen aangezien dat geen optie was omdat ik al zo weinig werk zit ik nu helemaal thuis het was even wennen in het begin. Maar het werkt wel de tijden dat ik normaal werkte breng ik me zoontje nog weg na opa en ben ik dus alleen. even rusten of wat anders kalm aan doen. Je krijgt geen briefje ofzo van je vk je moet gewoon zelf overleggen met je baas en aangeven.
Suc6

Volgens mij zitten we allemaal met hetzelfde probleem, we durfen niet toe te geven en aan te geven dat het te veel wordt. Hier net zo hoor, maar zaterdagmiddag verklaarde een collega mij voor gek dat ik nog avonddiensten draaide, ik heb toen gezegd dat ik na dat weekend met latediensten zou stoppen. Maarja nu ging het afgelopen weekend zo lekker dat ik dacht we kunnen nog wel een weekje door gaan. Maarja ik kan nu amper nog lopen van de pijn in mijn rug. Op een gegeven moment moeten we echt zelf gaan aangeven het wil niet meer. voor is het deze week nog volledig en dan ga ik echt aangeven minder te willen.
alle dames veel succes!

Toch wel grappig dat we allemaal zo moeilijk doen...Lekker thuis zitten is toch juist lekker! :)

Ik vind het wel prettig om te horen dat iedereen met hetzelfde probleem zit.

Succes allemaal en laten we nu eens gewoon voor ons zelf kiezen!

Ik zou ook niet zo moeilijk doen als ik jullie was. het is helemaal niet erg hoor, om minder te gaan werken! Als het niet gaat dan gaat het niet. Jij bent wel even het belangrijkste nu, je bent wel een nieuw mensje aan het maken hoor! Goed naar je eigen lichaam luisteren is heel belangrijk!

hallo meiden,

het klinkt hier ook bekend. Alhoewel bij mij de lichamelijke klachten nog mee vallen heb ik het meer in mijn hoofd. Ik maak me veel te druk en raak soms bijna in paniek en krijg dan huilbuien. Erg fijn al die hormonen. Daarbij heb ik stress van het werk. Op advies van de vk ben ik nu 3 weken thuis.
zij gaf aan dat ik beter een been kon breken dan al die stress. daar heeft de kleine meer last van.Dat geeft al iets meer rust. Ik wil komende week wel weer wat gaan werken,maar hoop te kunnen overleggen dat ik meer administratief werk kan gaan doen en ook wat minder uren. Werk normaal 32 uur in de ouderenzorg en ben veel alleen aan het werk.
Doe rustig aan allemaal en denk aan jezelf en de kleine. Het werk dat komt na het verlof wel weer.

Terug
Bovenaan