minder werken

Ik ben net bij de verloskundige geweest en als je zwanger bent mag je niet meer dan 8 uur werken en zeker geen avond of nachtdiensten draaien. Tijdens de borstvoeding ook niet trouwens.

Als ik het zelf met de baas kan oplossen is dat het beste en anders kan ik zelf naar een arbo-arts van het uwv stappen.

Zij vindt eigenlijk 6 uur per dag mee dan genoeg met zwaar werk.

Zeker omdat ik eigenlijk teveel ben gegroeid in de laatste weken. Heb daarom ook gelijk op suiker moeten testen. Die komt veel voor in mijn familie.

Dus nu moet ik morgen wel gaan praten op het werk. Maar zie daar wel tegenop!

ik ben ook veel moe. laatste last van harde buiken. daarom heeft mijn vk gezegd dat ik minder moet gaan werken. nu werk ik de tweede week alleen maar nog halve dagen. dit gaat nu gelukkig goed. maar toch wel nog moe. moet in de middag echt gaan liggen. omdat vk dit aanraadde doet gelukkig werkgever niet moeilijk.. je moet gewoon even contact opnemen met je vk.

ik heb net maar een mail gestuurde naar mijn dans docent om aan te geven dat ik er verlopig niet meer genoeg energie voor heb om elke week te dansen... vind dat toch wel echt moeilijk om toe te moeten geven! (ben al een paar weken niet meer geweest om dat ik te moe was)

kleintje beging toch bij onze allen veel te vragen. is en blijft lastig om aan toe te geven

jullie allemaal sterkte met het strijd met je zelf.
ik ga voor van dag er een eind aan breien en mijn bed op ga zoeken.

Avond en nachtdiensten draai ik al weken niet meer.
Ben inmiddels 26wk zwanger en heb een maand terug al aangegeven geen avonddiensten meer te draaien.
Werk zelf in de zorg en mag nu ook vanwege veiligheid (agressie,werk in psychiatrie) niet meer op de afdeling werken.
Je merkt wel dat sommige collega's er makkelijk over denken.Ik wil al niet klagen dat het allemaal teveel wordt,maar je merkt soms wel aan reacties die je krijgt dat ze denken ach zeur niet zo of wat doe je moeilijk.
Over 2wk naar verloskundige.Ga dan wel even aangeven dat werken mij wel te zwaar wordt.Zit nu 8 uur lang achter de computer en dat vind ik nog vermoeiender dan dat ik op de afdeling werkte.
Lig 's avonds gestrekt op de bank,last van mijn rug.
Dat is toch ook niet de bedoeling.Je moet toch nog ook wat aan je avonden hebben.

Hey Meiden,

Hier een jan mama.
Ik heb tijdens mijn zwangerschap te kampen gehad met een hoge bloeddruk en bekken problemen en ben te lang doorgelopen.
Gelukkig is alles helemaal goed gekomen, maar de laatste maand van mijn zwangerschap was hel omdat ik niet tijdig ben gestopt.
Achteraf vind ik het ook behoorlijk stom van mezelf dat ik het bezwaarlijk vond om eerder met verlof te gaan of minder te werken.
Ook ik werk in een mannenwwereld dus was er van begrip weining te bekennen..dacht ik.
Ik ben op een gegeven moment door de gyn keihard op de feiten gedrukt en heb toen ook mijn manager moeten bellen dat ik moest stoppen.
En die reageerde top !
En dan komt er z'n rust bij je.
Echt hak die knoop door en laat het niet te ver komen. Jou gezondheid en die van je kleintje zijn het allebelangrijkst en niemand kan voelen wat jij voelt ! Je zult ook minder goed en snel herstellen nadien en dat is het niet waard !!

Ik heb vandaag op het werk aangegeven dat ik minder wel werken en dat ging heel goed!
Ik moet zelf maar kijken wat mogelijk is voor mij.
Ze waren echt heel begripvol en willen alle medewerking geven.

Volgende week wordt een soort overgang alles goed te regelen, maar dan werk ik al wat minder.
De week erna nog iets minder en dan moet ik zelf aangeven als dat weet teveel wordt.

Echt een opluchting!

Terug
Bovenaan