Minderwaardig geslacht???

Hi Gossee,

wat erg zeg van dat stamhouder-gedoe! Ik kan dat gewoon niet uitstaan. Maar ze smelten vanzelf als ze jullie kleintje zien hoor, dan maakt het echt niet meer uit. En voor jullie helemaal niet want elke mama en papa  is verliefd op hun eigen kind. Who cares about the rest!!! Maar laat niks ervan jullie weerhouden lekker te genieten tijdens jullie kraamperiode hoor, en alvast veel succes tijdens je bevalling!

Hey Alraco,
echt grappig dat je ook dat bescherm en verdediggevoel had. Die personen die die gekke opmerkingen maakten kwamen ook allemaal op kraamvisite toen, en had echt het gevoel van: wat kom jij hier doen???, Ik heb toch een jongen???, nou dan hoef je niet te kijken ook want jij bent degene die jongens als minder bestempeld, dus flikker dan maar op ook. Misschien kwam het ook wel door de kraamtranen maar kon ze niet uitstaan. Die andere persoon kwam ook en ging gelijk effe lopen klagen over het gedrag van mijn neefje: of ik dat effe door wou geven aan mijn zus! Wat een aso's he. Zij gaat trouwens alleen maar om met andere meisjesmoeders, en zodra ze hoorde dat weer een andere vriendin hoorde dat ze zwanger was van een jongen, heeft ze haar gelijk laten vallen. Belachelijk toch!!! Dat kind is nu 4,5 jaar maar echt een enorm kakkertje. Als er een ventje van 2 in haar buurt komt begint ze al gelijk te gillen. Wat een ettertje zeg!

Hi Achnita,

wat leuk dat  jullie zoveel dingen samen doen. Mijn ventje is pas 1 en nog te jong voor dat soort dingen maar ben echt gek op hem! Hij is heel rustig en heeft een heel lief karakter en echt een schatje. Met van die lachkuiltjes waar je verliefd op wordt!  Hij weet echt iedereens hart te veroveren als hij lacht. Met jongens is het leuk om lekker te stoeien en in de bossen te lopen lijkt me, boompie klimmen en dat soort dingen,

Met meiden lijkt het me leuk om echte meisjesdingen te doen.

Tis allebei zo leuk lijkt mij!!!

Maar ik denk dat moeders  niet over anderen moeten oordelen want ze hebben er  geen ervaring mee dat het andere geslacht dan hun kind ook gewoon hartstikke leuk is. Eigenlijk moeten ze dat zelf ondervinden om dat te beoordelen (en dan hoor je nooit meer)!!!

hai Janine,
Dit is echt een topic naar mijn hart! Ik ben een hele trotse mama van twee prachtige kerels!!! De ene is van november 2004, de ander van december 2007.
Tijdens mijn tweede zws heb ik het ook vaak naar mijn hoofd gekregen:" Nou, wie weet nu een meisje" "Zou wel leuk zijn, een meid erbij he.." Of, de ergste: "ja, ik gun jullie nu echt een meisje" Huh? Wat een opmerking om te maken naar een mama die zielsveel van haar peuterzoontje houdt! En natuurlijk was een meid leuk, maar ik vond een broertje voor de oudste erbij ook heel leuk! En als of je gaat denken, wanneer ze na 9 maanden zo'n klein friemelig wondertje op je buik leggen: "Ohh, he, teleurstelling, er zit een piemel aan... " Nou, ik in elk geval niet!

En toch waren er dus mensen die me dat na de bevalling vroegen. Of ik het niet jammer vond, weer een jongetje. Nee, natuurlijk vind ik het niet jammer dat ons voor de tweede keer een prachtig kindje gegund is, met alles erop en eraan, en op het oog blakend van gezondheid. En weet je wat ik maar zeg, en zo is het ook: mama is de koningin van het huis, op handen gedragen door drie prachtige mannen om me heen! Mocht er ooit nog een meid bij komen weet ik zeker dat ik van mijn troon gestoten wordt...
Groetjes Soela

Hoi, hoi,

Een onderwerp naar mijn hart. Want ik heb dit probleem ook.

Ik ben nu bijna 27 weken zwanger van mijn 1ste kindje.  Wij weten dat wij een zoontje gaan krijgen, waar WIJ overigens SUPER gelukkig mee zijn. Wij hebben het alleen aan onze ouders verteld.

Maar wat je zegt...de omgeving...

Mijn kind is nog niet geboren of ik moet mij al verdedigen, tenminste dat gevoel heb ik toch...zelfs zo erg dat ik een paar weken geleden gewoon een beetje down was en dacht kreeg ik maar een meisje..JA ERG HE..ik vind het zelf ook. Nu niet meer hoor!! En het zal ook wel een beetje door de hormonen gekomen zijn..
Mijn vriend was echt ontzettend pissig dat ik met zulke gedachte liep! En gelijk heeft hij!

Ik heb dus 2 hele goede vriendinnen en eentje heeft 1 dochtertje en de andere 2 dochterjes..Ik ben echt superblij voor hun! Allebei GEZONDE kindjes...
Die vriendin met 1 dochtertje wilde perse een dochtertje?!? (Wat zou ze er mee gedaan hebben als het een jongetje was geweest?!?) Ze was dan ook zwanger van een dochtertje..Nu kriijg ik dus constant te horen..Hoop dat het een meisje is bij jullie..Dan ben ik mij al aan het verdedigen dat het mij niet uitmaakt ed..Krijg ik als antwoord...een meisje is voor altijd een jongen niet. En dat je met meisjes zulke leuke dingen kunt doen.
Mijn andere vriendin  heeft na haar 1ste dochtertje  een GROTE  wens gehad om een zoontje te krijgen...maar het werd weer een meisje...Nu is ze DOL gelukkig met haar 2 dochtertjes. Dit laat ze mij ook heel vaak merken...leuk hoor meisjes ed.
Volgens mij is ze vergeten dat ze altijd heeft geroepen bij de 2e...ik zou graag willen dat het een jongetjes was..

Dan denk ik maar...iedereen praat naar hetgene wat hij heeft en krijgt.
En ik blijf er ook bij..als zo'n prutsje gezond en wel op je buik ligt dan kan je leven toch niet meer kapot!

Wij willen maar 1 kindje en ik heb wel zoiets ik ga nooit een dochtertje krijgen, maar dat had ik ook gehad als ik zwanger zou zijn van een meisje..ik ga nooit een zoontje krijgen.
Maar ik ben wel eerlijk..mocht ik nog eens zwanger zijn lijkt het mij leuk om een meisje te krijgen, maar NIET leuker.

Liefs,
Jorhoromo

Herkenbaar! Toen onze eerste een meisje werd (bij de 20 weken echo duidelijk geworden) waren we heel erg trots. Even trots als was gebleken dat het een jongetje zou zijn geweest. Maar ja, mijn schoonmoeder (toen 75 jaar, jaar kruik). Oh, jongetjes zijn veel leuker (ze heeft 3 zoons en een dochter)! Haar eerste reactie! Dat haal je toch niet in je hoofd??????????? Wouter (haar zoon) zal wel teleurgesteld zijn. Nou nee, hij wilde graag een kindje,  't  geslacht was volledig van ondergeschikt belang. Maar volgens haar moest zeker de eerste een jongen zijn. Alsof je dat voor 't uitzoeken hebt! Ik moest een stamhouder produceren. Ja dag, haar zoon heeft invloed op het geslacht ik niet. Ik voelde me net de kroonprinses van Japan op dat ogenblik!

Niet lang daarna diende nummer 2 zich aan. Dat bleek een jongetje. Schoonmamma in de 20ste hemel, echt de 7e was niet ver genoeg. Nu alle buitenstaanders. Oh, dan ben je nu klaar he? Ook zo iets. Je wordt het niet goed van. We hebben 2 gezonde kinderen en toevallig een jongen en een meisje. Ik vind het  leuk om van allebei 1 te hebben maar als het 2 jongens of 2 meiden waren geweest was ik net zo blij geweest. Waar bemoeien mensen zich mee?????

He meiden ben ik weer, heb zelf een keer een verhaal gehoord van mensen die graag een meisje wilde en toen de 4e weer een jongen was zij het gewoon roze meisjes kleding aantrekt , volgens mij is er dan iets mis met je het is een groot geschenk als je een gezond kind krijgt.

heb ook ooit op t.v een verhaal gezien van een vrouw die zonen had van 8, 6 5 een tweeling van 3 en nog een zoon van 2(ongeveer weet het niet meer precies) zij wou persee een meisje dus een 6e kind moest er komen zij sliep s'nachts al niet door al die kinderen een tweeling op de leeftijd die niet makkelijk is (alles is nee),maar goed op de echo bleek eindelijk een dochter na de keizersnee wou zij zelf zien dat het een dochter was en als dat bevestig was dan mocht zij gesteriliseerd worden , oja hij had geen werk en ze zaten en een klei flatje

dit zijn toch absurde verhalen ofnie nee hoor het is goed zo als het komt

liefs maggie

Hoi mama van Eline (mooie naam trouwens!),

wat een rotreactie van je schoonmoeder "jongens zijn veel leuker". Terwijl ze zelf dus ook een dochter heeft!!! Wat lullig voor je schoonzus!! Ik hoop niet dat ze dat gehoord heeft....

Het is wel een onderwerp dat leeft, he?!

Nou, laten we maar hopen dat we allemaal een lekkere gezonde hummel krijgen!
Groetjes, Jose

Terug
Bovenaan