Minderwaardig geslacht???

Vreemde reacties hoor, volgens mij heeft het ook te maken met hoeveel jongetjes en meisjes er al in de familie zijn. Mijn ouders waren dolblij met onze zoon, hebben al 3 kleindochters, de schoonfamilie had al een kleinzoon en waren er dan ook stellig van overtuigd dat wij een meisje zouden krijgen.
Nu hebben we dus een hartstikke leuk ventje en ik ben zwanger van de tweede. Natuurlijk vind ik het ook leuk als het een meisje zou zijn, want na deze twee zijn we klaar, ongeacht het geslacht. Maar ik heb een geweldig ventje en ik zou net zo blij zijn met nog een kereltje. Om heel eerlijk te zijn, vind ik persoonlijk twee jongetjes ook leuker dan twee meisjes, ik ben denk ik niet echt een meisjesmama. Maar ja, het geslacht bepaal je zelf niet dus die opmerking van de omgeving snap ik niet echt en lap ik aan mijn laars. Gelukkig is na de geboorte die hele toestand over en accepteert iedereen het wel zoals het is.
Laat je niet gemaken door al die kortzichtige mensen he!

Hoi,

Zelf ben ik trotse mama van 2 pracht knullen!!! Zwanger van de tweede kregen we ook regelmatig te horen dat we zeker hoopten op een meisje (nee een hondje nou goed ) en we kregen na de bevalling serieus kaartjes met teksten in de trant van : ach 2 jongens is ook wel leuk.... hoezo ook wel?! Ze zijn geweldig!

Nu was ik zwanger van de 3e maar dit is helaas mis gegaan.
Toen durfde er zelfs iemand van het verplegend personeel aan me te vragen terwijl ik op de verkoeverkamer lag (dus echt net uit de ok de ogen uit mijn kop jankend) of we door waren gegaan voor een meisje! Wat was ik boos  Ik had net een curettage achter de rug van ons derde gewenste kindje en dan kom je met zoiets??

Maar ik ken het verhaal ook de andere kant op van stellen met 2 meiden die vast wel een jongen moeten willen.... dus tja...

groetjes,
Marije

hallo

geweldig topic is dit
ik heb een zoontje van 2,5 jaar en ben nu 11 weken zwanger vande 2e
mijn zwager en schoonzus hebben 3 meiden, me broer en schoonzus ook 2 meiden,
en nog maakt het mij niet uit wat wij krijgen een jongen erbij zou leuk zijn maar en
meisje ook
vind het allemaal zo'n gezeur van jammer dat het niet zus of zo is het is toch nooit
goed

groetje babs

jaja er zijn heel wat mensen die denken te weten wat je wilt. Heb je een jongen dan wil je zeker een meisje en andersom. Ik heb twee super zonen. Hoorde met 20 weken zwangerschap dat ons zoontje een broertje zou krijgen en had de tranen in mijn ogen van geluk (had ik ook vast gehad als ik had gehoord dat het   een meisje zou worden). Ben nou eenmaal erg gelukkig met mijn twee boys.
En nu bezig voor de derde. Of ik hoop op een meisje? Nee niet speciaal, lijkt me wel leuk. Tijdens de tweede bevalling is het bijna mis gegaan. Wat ik vooral heel erg hoop is dus dat alles goed gaat met de zwagerschap en het kindje. En of er dan een pielie aan  zit of niet? Ach wat maakt het uit. Het is je kind!!!

ik wens jullie allemaal veel geluk met al jullie mooie zonen en dochters en allemaal een goede zwangerschap en bevalling!

groetjes diedoes

hoi,
wij hebben een zoontje en zijn nu zwanger voor een tweede. en ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf ook wel een beetje op een meisje hoop, al betwijfel ik het ten zeerste of het zo zal zijn (mijn vriend komt uit nogal een jongensfamilie). het lijkt me gewoon leuk om beide mee te maken, hoewel je natuurlijk niet persé een meisjes achtig meisje krijgt en ons zoontje best een gevoelige jongen is (niet bepaalt het prototype van een stoere wildebras)
anderzijds denk ik dan weer wel dat een broertje misschien wel leuker is voor onze zoon. maar uiteindelijk maakt het toch niet zoveel uit.
maar wat opmerkingen van anderen betreft, ik heb daar niet zo veel last van, vooral omdat ik me dergelijke opmerkingen echt niet aantrek, en al helemaal niet van vreemden, maar als ik er over nadenk zijn er idd wel mensen die er wat over zeggen van tijd tot tijd.

groetjes,
jasm.

Hoi

Nou die ervaring heb ik  ook. Ik ben een trotse moeder van 2 meiden,
Bij de eerste wisten we niet wat het werd en bij de tweede wel.
Wij zouden dus de trotse ouders van 2 meiden worden, dat hadden
we ook gewoon verteld. Er werd rustig tegen ons gezegd "o en meteen
door voor de 3e" Nou nee, dacht het niet!Mag ik eerst nog bevallen van dit meisje?
 Die jongens komen vanzelf wel
( over een jaartje of 20?) Waar bemoeien mensen zich mee??

Een vriendin van mij had al een zoon en een dochter en wilde graag
een 3e kindje erbij. Dit is tot 2x toe misgegaan zo rond de 20 weken.
Die kreeg te horen van je hebt toch al een zoon en dochter! Daar zakt je
broek toch vanaf! Je mag dus alleen 3 of meer kinderen als je ze van hetzelfde
geslacht heb en anders niet?? Al wil iemand een heel voetbal elftal dat mag zij
toch lekker zelf weten? Ik hoef ze niet op te voeden

groetjes Hopvrouw

hoi,ach ja iedereen moet in zn handjes knijpen als ze een kindje krijgen waar alles in orde mee is.
gewoon laten kletsen die mensen,jongen,meisje maakt niet uit,klinkt cliché maar als het maar gezond is vind ik het best.
Gr kim  

Hoi

Ik word werkelijk verdrietig van alle verhalen die ik hier lees.

Wij hebben zelf 2 dochters en de 3e is op komst, weer een meisje! Ook hier de meest stomme opmerkingen.
* wouden jullie toch nog een jongentje (zit namelijk tussen de oudste en de baby straks nog geen 3 jaar)
* Was je man niet teleurgesteld toen hij het hoorde! (grrrrrrr)
* je moet wel walgen van al dat roze straks (nee hoor shop rustig verder)

Word ook strontmisselijk van zwangeren die zeggen een voorkeur voor een geslacht te hebben, wees toch dankbaar voor het feit dat je een wonder mee mag maken! Zijn genoeg mensen die helemaal niet zwanger kunnen worden en dolgraag zouden willen ruilen.

groetjes Chislaine 29 w 3 d van dochter nr 3

Terug
Bovenaan