Minderwaardig geslacht???

Hoi meiden,

Zit net dit topic te lezen en vraag meteen aan mijn man:
Je bent toch niet teleurgesteld als de baby een meisje is hé? Enorm zegt ie, terwijl het sarcasme ervanaf druipt...

Wij hebben toch wel wat meegemaakt voor ik zwanger was, dus zijn we allebei doordrongen van het feit dat deze baby een wonder is, wát het ook is óf mankeert.
Dat laatste natuurlijk ook.

Bij ons in de fam loopt de hype dat ik (inmiddels 32 wk) zwanger ben van een meisje. Mijn zus heeft 3 jongens, dus iedereen schijnt er ook nog op te hopen...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook het idee heb dát het een  meisje is. Als het dus een jongen is ben ik er eerlijk gezegd nog trots op ook, het heeft mij en de rest dan lekker voor de gek gehouden!

En ik heb drie leuke en lieve neefjes, uiteraard met ieder zijn buien. Ik ben oppasmoeder en wordt omringd door jongetjes. Dus ik weet dat zij net zo knuffelig kunnen zijn als iedereen van meisjes verwacht.

En waarom moet iedereen toch bevooroordeeld zijn als er een kind van God verwacht wordt? Is dat 'kind van God' op zich niet voldoende?

wat een heerlijk herkenbaar onderwerp is dit!!!!!
zwangere die voorkeur voor een geslacht hebben, walgelijk!!!!
ben zelf GEZEGEND MET EEN ZOONTJE van 3 jaar en heb nu al het gevoel dat ik me moet bewijzen bij een eventuele 2e kindje.
het schijnt perfect te zijn als ik nu een meid zou krijgen, ammehoela!!!
2 jongens lijkt mij ook geweldig.
dat  een vriendin van haar 2e kindje in verwachting was (nummer 1 is een meid)
hadden ze de hele tijd de rare uitspraak van , ja je heb 2 soorten he dus het zou leuk zijn als......, ik heb me rot gelachen dat het weer een meid was!!!!
dat was niet waar ze al die tijd opgehoopt hadden en het viel ff zwaar tegen.

en waar staat het gedrukt dat wij vrouwen altijd maar een meisje willen????
ben dolgelukkig met mijn mooie zoon en als de 2e ook een mooie jongen zal worden zit ik goed.

hallo,
ik werdn  ook moe van de reakties.
ik heb twee zoons en nu zwanger van de derde.
echt iedereen zit te zeuren over meisjes.
en dat dat wel leuk zou zijn!! bla bla
ik weet dat de derde nu ook een jongen word,en ik heb het meten tegen iedereen gezegd.
dan staan ze raar te kijken joh,en je bent gewoon van het gezeur af.

ik ben juist blij dat ik als eerste een jongen heb gehad dan is het in ieder geval een grote broer en tegenwoordig met al het geweld op straat vind ik dat toch een veliger idee maar ik zou liegen als ik zeg dat ik niet heel graag een meisje als tweede kind zou willen want dan heb ik namenlijk alle twee.

groetjes tineke

quote: tineke240 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-02-2008 11:17:21'));

ik ben juist blij dat ik als eerste een jongen heb gehad dan is het in ieder geval een grote broer en tegenwoordig met al het geweld op straat vind ik dat toch een veliger idee maar ik zou liegen als ik zeg dat ik niet heel graag een meisje als tweede kind zou willen want dan heb ik namenlijk alle twee.
ik ben net zo blij als ik de tweede een jongen is maar van allebei 1 vind ik ook leuk.

groetjes tineke

Zoals zovelen, wil ik ook even reageren. Alles is erg herkenbaar. Ik ben nu zwanger van de derde en heb al twee meisjes. Ik ben zo gek op ze!!

Mijn oudste is af en toe net een jongen. Ze wil met carnaval liever als piraat dan als prinses. Roze frutseltjes aan haar kleren vind ze stom en het moet stoer zijn, haha!! Ze speelt ook het liefst met jongens en doet graag wilde spelletjes, lekker stoeien met pappa. Mijn jongste dochter is echt een meisje/meisje.

Nu ik dus zwanger ben van de derde, krijg ik ook veel te horen of we door zijn gegaan voor een jongen. Absoluut niet, aangezien deze zwangerschap niet gepland was.

Mijn schoonouders zitten al vaak te "grappen" dat wij voor de stamhouder moeten zorgen en ze willen nog het liefst dat hij Cas of Casper zal gaan heten, omdat de drie generaties daarvoor ook zo heten. Mochten we een jongen krijgen gaat dat dus echt niet gebeuren!!

Ik hoop voor mijn oudste dochter wel een beetje dat het een jongetje wordt. Ze zegt dat ze al een zusje heeft en dat ze ook een broertje wil, maar als het een  zusje is, vindt ze het ook leuk.

Ik hoop toch het meeste op een gezond kind!!

Groetjes Paula

Nou, daar snap ik helemaal niks van.

Ik heb een jongen van 15 maanden waar ik vreselijk dol op ben! Ik vind mijn jongen heerlijk. Lekker gek en stoer, geen getut met speldjes en strikjes, rokjes en vestjes. Geef mij de spijkerbroekjes en de stoere shirts van mijn mannetje maar.

Ik ben nu in verwachting van de tweede en ik ben heel erg blij als het weer een jongen is. Een leuk broertje voor mijn oudste.
Maar een meisje zou ik ook prachtig vinden.

Ik erger me gek aan dit soort dingen. Ik heb twee vriendinnen die hun zoontjes aan het eind van de zwnagerschap zijn verloren en die meiden zouden een moord doen om hun jongetjes bij zich te hebben...

Dus wie zeurt over het geslacht en een jongen niet 'leuk' genoeg vindt  is voor mij geen kindje waard...

Billie 6w2 zwanger van de 2e
Trotse mama van Quinten 15 mnd

Billie,

Mocht je reactie aan mij gericht zijn, dan wil ik alleen even zeggen dat het mij echt niets uitmaakt wat het wordt. Ik ben dolgelukkig met mijn meiden en zou een jongen dit keer geweldig vinden.

Het gaat mij er alleen om dat anderen voor je denken en vinden dat ik nu een jongen moet krijgen en dat een meisje maar terug gestopt zou moeten worden of iets in die zin.

Groetjes Paula

Terug
Bovenaan