Miskoop & Musthaves baby uitzet

<p>Hoi lieve allemaal,</p><p>Wat een lijst wat een lijst... de baby uitzet.</p><p>Tuurlijk zit er ook veel bij wat je niet gebruikt en echt zonde is van het geld en de ruimte die het eventueel in beslag neemt.</p><p>Dus... wat is jullie grootste miskoop en de echte musthave voor de baby op komst of al gearriveerd?</p><p>liefs!</p>

Musthaves: hydrofiele doeken 70x70, slaapzak, omslagrompers ipv gewone (iig de kleinste maat zodat je m niet over dat kleine hoofdje hoeft te doen), badolie ipv al die zwitsaldingen, een goeie kolf (als je bv gaat geven)
Miskopen: flessenwarmer, schoentjes, badthermometer (je elleboog werkt ook), kleine jasjes (dat gewurm, beter maatje groter)

Musthave: genoeg aankleedkussen hoezen, ons jongetje heeft die al meerdere malen onder geplast! Nu met 4 stuks komen we goed uit. Babynestje ook heel blij mee! Voldoende voedingsbh’s en hemdjes bij BV!
Miskopen: Pakjes met voeten er aan! Wat een rot dingen! Voor ons een gewone broek en shirt!

Ik heb dus geen miskopen gedaan eerlijk gezegd. Wel heel goed nagedacht over alles voordat ik wat kocht. Mijn persoonlijke must haves draagzak, koeka maxi cosi zak ( oktober baby) bamboe stretch rompers van de Hema blijven eeuwig mooi en zacht zelfs na veel wassen. En Bambino sokken enige die aanblijven 

Musthave:
- Goede oorthermometer (als baby onzin maar na drie maanden heb je er plezier van tot bassischool +)
- Koop niet te veel aankleedhoezen maar in plaats daarvan incontinentiematjes van die dunne, ze zitten ook in je kraampakket. Die kun je namelijk over de hoes leggen en als het vies wordt gooi je ze zo, hup in de bak en hoef je niet duizend hoezen te wassen. 
- Rompers die je niet over het hoofdje hoeft te doen. 
- Goede kolf (bij borstvoeding)
- Voedingsbh's en hempjes (H&M en Hema)
- Goede draagzak of doek
- Voor jezelf bij borstvoeding onbewerkte kokosolie en purelan
- Opbergbakjes en stickers voor het opslaan van BV. 

Miskopen:
-Schoentjes
- Flessenwarmer
- Badthermometer
- Te veel speelgoed! Ze spelen vervolgens met je onderzetters....
- Mutsjes (serieus gekloot tot ze zichzelf warm kon houden gewoon lekker veel knuffelen) 

Musthaves: genoeg hydrofiel luiers normale maat en extra grote maat. De extra grote hebben we hier in het begin gebruikt om mee in te bakeren. Nu ook handig met afdrogen of om in te wikkelen op het cb. 
Verder badcapes, tummy tub (kleine badkamer dus badje op standaard past niet), draagzak extra dik boxkleed, en bij geven van borstvoeding heel veel zoogcompressen. Gingen hier de eerste weken 2 a 3 dozen doorheen. 
Verder in het begin badolie omdat de huid snel uitdroogt en bodylotion. En natuurlijk sudocreme voor de billetjes. 
Wat ik niet handig vond waren de pakjes met voetjes omdat onze meid lange benen heeft. Flanellen luiers heb ik niet gekocht en ook een luieremmer vond ik zonde van het geld. Heb gewoon een klein vuiknisbakje naast de commode staan. Verder is een magnetronsterilisator niet nodig. Je kunt alles uitkoken en daarna kun je het gewoon in een sopje of in de vaatwasser schoonmaken. 

Musthaves: genoeg hydrofiele luiers xxl, heel blij met de slaapzakken en hier ook fan van de boxpakjes met voet. 
Miskoop: (of eigenlijk wat we niet gebruiken) wipstoel (gebruik net zo makkelijk de maxi cosi) bad thermometer nooit gebruikt. 

Terug
Bovenaan