Miskoop & Musthaves baby uitzet

Musthave:
Stokke triptrap met babyset
Overslag rompers, zo fijn toen hij nog zo klein was! (ook voor papa handiger)! 
Hydrofiele luiers, gewoon normaal formaat, vond die hele groten niet handig. 
Bad capes, we hebben er een stuk of 5, ideaal voor het afdrogen na het badje. 
Miskoop: 
Wipstoeltje, onze zoon vond er niks aan en zat liever in zijn stokke 'ei'. 
Babynestje, zag er leuk uit maar gebruikte hem nooit. 
Draagdoek, vond het teveel gedoe met dat knopen. 

Wij hebben de uitzetlijst van deze site gebruikt en goed gekeken wat echt nodig was en wat commercie was (en je creatief op een andere manier kunt invullen) Een hele grote stapel hydrofiele luiers en slabbertjes zijn onmisbaar. Wij hebben er nu van beide 12 plus 2 hele grote voor het douchen. Zo zit je niet steeds in de stress met wassen.
Voor de rest gewoon even bewust naar deze lijst kijken en zelf voelen wat je echt nodig hebt.
Overig zijn wij hier heel blij met rompertjes met voetjes (de sokjes vielen continue uit) en boxpakjes die je niet over de hoofd aan hoeft te trekken. Onze kleine vindt aan en uit kleden namelijk niet leuk. We zijn nu pas weer truitjes en broekjes aan het proberen. Een maatje groter helpt ook, dan priegel je niet zo. 

Ik vond boxpakjes met voet dus ook de bom. Maar goed mijn kind had geen hele lange benen. Kruipt de kleding niet omhoog geen sokken nodig makkelijk aan en uit. En vind het ook gewoon schattig staan ?

Musthaves:

Grote hydrofiele doeken
Box pakjes met knoopjes aan de voorkant en bij de benen
Wipstoel
Boxmobiel
Overslag rompers in kleine maten
Sokjes van kruidvat

Miskoop:

Badje op standaard. Ik had liever een tummy tub gehad achteraf
Diaper Champ luieremmer. Werkte hier voor geen meter
Box voor billendoekjes. Vind ik echt niet handig

Alle musthaves zijn hier al wel zo’n beetje genoemd. Een miskoop vond ik echt de kruikenzakken. Deze hebben we niet gebruikt omdat de kraamzorg deze in de hydrofiele doeken wikkelde. Gelukkig zijn dit niet de duurste aankopen, maar toch scheelt het weer als je ze niet hoeft aan te schaffen? 
De thermometer hebben wij idd ook weinig gebruikt. Kan idd prima met de elleboog wat de kraamzorg je ook zal leren. Daarna gaat het gewoon op gevoel...

Miskoop:
- kruikzakken
- zensy kruik (werd toch niet warm genoeg)
- verschoonkussenhoezen (niet gekocht maar gekregen), na een paar ongelukjes gaat ze nu huppa gewoon op het plastic kussen, geen enkel probleem. Ze vindt verschonen hardstikke leuk. 
Must haves:
- verschoonkussen voor in de woonkamer! 
- babynestje voor de eerste weken. Heerlijk bij op de bank (hebben wel een grote hoekbank) en even wegleggen als je gaat plassen etc. 
- wipstoel, die wordt hier echt dagelijks gebruikt. Waar laten andere mensen hun kinderen? (vast in de box.. Die gebruiken wij nu nog niet)
- boxrugzak voor de speeltjes
- slaapzakken!! Vanaf de kraamweek slaapt ze al in een zak. Ze blijft lekker warm. Wij ritsen de mouwen er wel af. 

Musthaves

hydrofiele doeken minstens 30 stuks. Zijn werkelijk overal goed voor 
Spuug doekjes
Boxpakjes
overslag rompers
Baby nest
Wiegje
Box
Draagzak
Thermometer, en goede oorthermometer

Miskoop

babyolie, een bodylotion of zalf is beter. 
Slaapzak in de kleinere maten. Die ga je later pas gebruiken
Op de lijst staat ook iets van flanellen lakens  of doeken ofzo? Nooit gehaald en ook niet nodig gehad (ook geen idee waarvoor je dat nodig hebt)

Terug
Bovenaan