Miskoop & Musthaves baby uitzet

Ik vond een tummytub erg fijn. De kleine zit helemaal warm in het water, je kunt hem makkelijk vat houden bij het koppie, gooi je makkelijk leeg want zo'n groot bad staat altijd in de weg en moet veel water in en is minder warm voor de baby en lastig leeg te maken. Lekkere olie om de baby in te masseren . Draagdoek, lekker geborgen bij je en helpt goed in de krampjestijd. Tevens heb je lekker je handen vrij zo.maar dit is niet iedereen zijn ding. Rompers met overslag, als ze zo klein zijn is het niks aan om die dingen over dat koppie te moeten trekken. Makkelijke huispakjes. Bellybelt. Gewone hydrofielluiers en een  xxl hydrofielluier, is fijn na een bad, zwemmen,  met veel zon, gewoon superhandig. Sudocreme.  Zo'n koord voor een speen want ze tuffen die nog wel eens uit en je bent ze zo kwijt.  Dit deden we voor onderweg.  Die spenen zijn heel duur maar je kunt er niet genoeg van hebben als je baby dit fijn vind want ze liggen altijd overal behalve waar je het nodig hebt haha. Slofjes. Luierprullebak , maar lees ook vaak dat anderen het onzin vinden, die lopen iedere keer met een luier naar de container buiten.heel persoonlijk dus. Wij hebben geen container meer dus voor ons erg fijn  en ik wil niet met steeds een luier heen en weer lopen. Wat eerder gebeurd dan je wil is de krampjes. Lees je vooral in wbt tips qua massage technieken die je kan toepassen voor de krampjes. Voor je het weet zit je er al middenin.  Het werkt voor veel baby's verlichtend. Ik heb een babybjorn wipper aangeschaft in de tijd van de krampjes want ik was niet  ervaren en voelde me heel machteloos. Tot ongeveer 1 jaar heeft ze daar heerlijk in gewiebeld. Uiteindelijk niet voor elektrisch gegaan omdat die niet wipten. Alleen maar swingen. Ik zal vast nog veel vergeten zijn maar daar komt dan vast een ander mee ?

Miskoop: kleertjes! Tips:
Kleertjes met capuchon (ligt voor de baby niet lekker).
Schoentjes (niet nodig)
Rompers met lange mouwen (niet handig en een hoop gefriemel om er een truitje overheen te krijgen).
Rompers met plaatjes (schattig, maar je ziet het niet want gaat nog truitje overheen).
Setjes, bovenstukje en broekje in zelfde maat (babies hebben vaak van onderen maat kleiner). Past het één vaak wel en het ander nog niet.
Boxpakjes zonder knoopjes aan de onderkant.
Jasjes in een kleine maat (er moet nog een truitje onder kunnen en het moet nog wel ruim zitten).
H&M en Hema vallen ruim / normaal. Noppies, Bess en Feetje vallen klein. Die kan je beter een maat groter bestellen. 
Verder moet je gewoon lekker kopen wat je wilt, gewoon omdat het schattige babykleertjes zijn ?

Al veel musthaves genoemd.
Wat voor ons ook echt een musthave is, is de co-sleeper. Zo fijn de kleine te kunnen troosten, speentje of pink te geven zonder je bed uit te hoeven. Verder new-born slaapzakjes, kleine blijft niet onder de dekens liggen.
Miskoop: te veel leuke dekentjes voor de winter die door de slaapzak niet nodig zijn.
Knuffeltjes, we worden ermee overspoeld als kraamcadeau. 

Terug
Bovenaan