Miskraam en ervaringen!

Hallo dames!

Heb vorige week woensdag te horen gekregen dat onze zwangerschap niet goed was. Ook bloede ik al een heel klein beetje oud bloed vanaf die zondag.

Nu bloed ik al 4 dagen erg hevig en veel meer dan bij mijn normale menstruatie en hevige krampen. Ik was wel al 11 weken zwanger dus misschien daarom zo hevig.

Zijn er dames met ervaring en die het met mij willen delen?

Ook ben ik erg benieuwd naar hoe en wat met de volgende zwangerschap...



Groetjes Froukje
 
Hou Froukje,

Wat super vervelend dat je nu in deze situatie zit. Ook ik heb een miskraam gehad afgelopen januari, bij de echo 11+3 bleek het hartje al ongeveer 2 a 2,5 week niet meer te kloppen, uiteindelijk 8 dagen later pas een curettage gehad onder narcose. Vooral de 8 dagen in spanning zitten heb ik als heel heftig ervaren en hoop ik echt nooit meer mee te maken.

ik heb 2 volledige menstruaties afgewacht voordat we weer gingen oefenen, tot nu toe nog zonder resultaat, maar ik merk dat ik er nog niet echt ontspannen in kan staan.

Bij het topic "angst voor nieuwe zwangerschap na miskraam" zijn meerdere lotgenoten, daar kan je je bij aansluiten.

voor nu wens ik je heel veel sterkte de komende tijd en gun je hoofd en lichaam de tijd om te herstellen. Het is niet niks wat je overkomt.
 
Hallo Froukje, wat erg dat het niet goed is!

Heel veel sterkte!

Het antwoord op je vraag, ik zou meteen de verloskundige bellen!

Ik heb vorig jaar ook met ongeveer 11 weken een miskraam gehad met heftige krampen en bloedverlies, ik vond het bloedverlies niet heel schokkend, omdat ik altijd hevig menstrueer, na 5 uur krampen met mijn vriend naar de verloskundige geweest en er was meteen paniek, ik bleek weeën te hebben, het vruchtje zat vast in de baarmoederhals en ze schrok van de hoeveelheid bloed, ik moest meteen naar de verloskamer in het ziekenhuis en daar is het vruchtje meteen verwijderd met een tang. Ook zei ze me als het ooit weer gebeurde niet zo lang te wachten met aan de bel trekken, je kan namelijk dood bloeden bij een miskraam.

Ik wil je niet bang maken of nog rotter laten voelen dan je je al voelt maar echt bel alsjeblieft de verloskundige of de gyn!

Laat je even weten hoe het af loopt? Heel veel sterkte!
 
Hoi,



komt de miskraam vanzelf bij je opgang of heb je medicijnen gehad?

zo snel bloed je niet dood hoor! Is na een half uur je maandverband vol dan moet je gaan bellen.

uur geleden heb ik mijn miskraam gehad, met hulp van de abortuspil. Nu erg last van bloedstolsels. Herkent iemand dit?
 
Bij mij is het vanzelf op gang gekomen. Vanaf vorige week zondag, vanaf afgelopen zaterdag echt al wat aan het bloeden en vanaf gister begonnen de stolsels en krampen.

Vannacht heel veel pijn gehad, en kom het bijna niet meer dragen. De vk kwam langs en het werd wat minder, toen verloor ik ineens het vruchtzakje. Heel apart om te zien (met van alles er op en eraan). Daarna voelde ik mij een stuk beter en de pijn was vele malen minder.

Nu bloed ik nog steeds best wel heftig maar meer zoals een hevige menstruatie. Nu maar afwachten en herstellen!

 
Hallo,

Wat vervelend Froukje! Ik zou bij 2 grote maandverband binnen een half uur bellen naar verloskundige.

Ik heb zelf op 4 mei een miskraam gehad met 6 weken ( nog erg pril) maar we hebben dr nog steeds een nasleep van. Mijn Hcg waarde daalt te langzaam . Waardoor ze buitenbaarmoederlijke zwangerschap nog niet kunnen uitsluiten..

Zijn er meer mensen die in dezelfde situatie zitten? MIjn man is erg  ongerust en we gaan 29 mei op vakantie. .

Groetjes R
 
@Jacqie V bloedstolsels zijn heel normaal, bij mij waren ze ook erg groot, de verloskundige zei toen dat ze tot wel zo groot als een kippenei kunnen worden, zodra alle zwangerschapsweefsel uit je baarmoeder is stoppen de stolsels ook, zolang je die stolsels nog hebt is de miskraam niet compleet. Krijg je een controle echo om te kijken of de baarmoeder schoon is?
 
Terug
Bovenaan