Miskraam hoe nu verder..

<p>Ik heb vorige week donderdag een miskraam gehad bij 5 week.. Het bloeden is netjes na een week gestopt. De kinderwens is bij ons heel groot en we willen natuurlijk zo snel mogelijk weer verder proberen.</p><p>Ik lees zoveel dingen op internet dat ik het allemaal even niet meer weet. </p><p>Graag hoor ik jullie verhalen. Hoelang heeft het geduurt  voor en na de miskraam om zwanger te worden.</p><p>En ben je vruchtbaarder na een miskraam?!?! </p>

Wat onwijs vervelend van je miskraam, gebeurt heel vaal helaas, ik had een miskraam met 8 weken ik was er zelf vrij snel weer overheen want het is nou eenmaal wat het is, mijn vriend had er veel moeite mee en wilde daarna ook even stoppen met proberen na een maand of 4-5 hebben we het weer geprobeerd en was ik bij de 3e ronde zwanger.. volgens mij ben je niet extra vruchtbaar na een miskraam maar adviseren ze wel weer om je eerste menstruatie af te wachten, dan weet je dat alles weer normaal op gang is. Heel veel sterkte met het verlies.. 

Ik had een missed abortion en ben uiteindelijk gecurreteerd. We mochten geen sex hebben zolang ik bloed verloor en dat duurde vrij lang. Die cyclus (die overigens 6 weken duurde) hebben we daardoor dus gemist. De cyclus erna was ik wel weer meteen zwanger. Maar ik ben de eerste keer (mijn oudste dochter) de eerste cyclus en de tweede keer de tweede cyclus (helaas dus missed abortion) zwanger, dus dat ging gelukkig altijd al vrij makkelijk bij mij...

Ten eerste voor jullie allebij sterkte met jullie verlies!
Ik en mijn partner hebben over de eerste keer zwanger worden ongeveer 5 maand gedaan. Ik hoop dat het nu ook weer binnen 6 maand raak is. Het wachten is zo zenuwslopend.
We gaan vanaf volgende week beginnen met ovulatietesten om te kijken of mijn cyclus nog wel normaal is en of ik volgende week mijn eiersprong weer heb! Ook ga ik weer foliumzuur slikken heb ergens gelezen dat daardoor je lichaam klaar word gemaakt voor een (nieuwe) zwangerschap? Weet niet of dit klopt. Misschien dat iemand dit weet?
En tips zijn altijd welkom!! 

Wat vervelend dat het deze keer niet goed is gegaan. Tegen ons werd in februari gezegd dat we gelijk weer verder mochten nadat ik was gestopt met bloeden. 
Anderhalve maand later was ik weer zwanger en ik ben nu bijna op de helft. Het kan dus best snel gaan, maar het is bij iedereen weer anders. 
Verl sterkte en succes! 

Beste fleur h
Sterkte met je verlies en wat fijn dat het zo snel weer raak is!
Geniet ervan!
En ja het klopt inderdaad dat het bij iedereen zo verschillend is. Ik hoop dat het bij mij ook snel weer raak is en dat we kunnen toeleven naar een gezond kindje in onze armen!
Ik hou jullie op de hoogte! :) 

Hoi! 
Aller eerst veel sterkte, het is niet niets.
zelf mk gehad met 6 wkn afgelopen april inmiddels alweer bijna 8 wkn zwanger. Zo snel kan het gaan. Dit verschilt natuurlijk ook per persoon.  Mijn verloskundige gaf aan dat je lichaam na een mk een compromie wilt waardoor je wat meer vruchtbaarder bent. Maar ik lees ook alweer dat dit dus per vk verschillend is.  
Zelf heb ik het even een plekje gegeven, 1 x zelf ongesteld geworden en toen weer gaan proberen. De 2 ronde was het weer raak. De eerste was bij de eerste ronde raak.  

Je moet doen waarbij jij je goed voelt, want dat is wat telt!

Hoi hoi 
Wat vervelend. Maar ik herken het we hebben toevallig ook een week geleden een miskraam gehad. Is jammer maar mn vriend en ik denke er beide wel het zelfde over en gewoon door voor de volgende zwangerschap. 
Hopelijk gaat het weer zo snel om zwanger te raken nu was het de 2e ronden.
Ben zelf wel benieuwd hoe of wat de meeste zeggen dat je dan vruchtbaarder ben maar heb geen idee of dit werkelijk klopt. 
Vanmorgen een test gedaan en had het hcg hormoon nog in mn lijf. (Vind zelf fijn te weten dat dat ook uit mijn lijf is stel je raak deze maand alweer zeanger) 
Sterkte en hopelijk lukt het snel weer. 

Terug
Bovenaan