Miskraam hoe nu verder..

Hey,
Heel verdrietig dat je een miskraam hebt gehad. Gelukkig is het bloeden snel gestopt.
Op 12 april heb ik een curettage gehad ivm een missed abortion. Ik ben maandag 15 weken zwanger, meteen na de curettage zwanger geraakt dus. Mijn verloskundige zei dat je 3 maanden vruchtbaarder bent. Sommige geven het advies om 1 menstruatie af te wachten maar zij zei dat het niet nodig is. 
Als je er zelf klaar voor bent zou ik er gewoon voor gaan, een nieuwe zwangerschap is een goede manier om het verlies te verwerken vind ik zelf. Hopelijk heb jij ook snel weer een positieve test! 
Liefs Danah

Hoi,
Heel veel sterkte gewenst met je miskraam. Helaas gebeuren ze (te)vaak.
Ik heb vorig jaar september een miskraam gehad met 7 weken. Ik was binnen 3 maanden zwanger en eind december had ik weer een positieve test. Nu alweer bijna 37 weken zwanger. Het kan dus inderdaad best snel gaan gelukkig.
Heel veel succes gewenst de komende tijd!

Iedereen heel erg sterkte met het verlies inderdaad gebeurt het helaas te vaak.. 
Wat fijn dat het bij iedereen wel weer snel is gekomen. 
Ik hoop het zo erg!
Volgende week testen met ovulatietesten en hopen een eiersprong te vinden.
En de aankomende 3 maand maar even genieten van de extra vruchtbaarheid!

Iedereen die nu zwanger is geniet ervan :) en hopelijk kan ik snel melden dat ik weer een positieve test in handen heb! :) 

Worden in de periode na de miskraam dat je het hcg hormoon nog heb die ovulatie testen niet beïnvloed? Aangezien het ik dacht 4 weken kon duren voor het hormoon uit je lijf is 

@Schippertje als je een zwangerschapstaat hebt met een negatieve uitslag kun je starten met de ovulatietesten ? het het hormoon is vaak uit je lichaam als je stopt met bloedde maar test voor de zekerheid met een zwangerschapstest ?

@Gebruiker10086215 ik had 20 april een miskraam bloedde ongeveer 10 dgn had een zwangerschapstest gedaan die negatief was. Erna gestart met ovulatietesten op 7/8 mei mijn eisprong op 19 mei een positieve zwangerschapstest en nu 15 weken zwanger ?
Dus het kan idd weer snel gaan! Succes!! ?

Wat vervelend voor je! Ik heb het zelf ook 2x meegemaakt. Een keer met 8 weken en de keer erna met 6 weken. De eerste keer was er geen kloppend hartje meer en de tweede keer was een leeg vruchtzakje helaas. Dan voelt het echt alsof de wereld onder je voeten instort. ?
Maar ik was de eerste keer meteen erna weer zwanger zelfs zonder een gewone menstruatie nog tw hebben gehad. En bij de tweede mk was ik na 5/6 maanden weer zwanger! Maar toen hebben we door een sterfgeval in onze naaste familie er zelf even rustig aan mee gedaan. Vandaar dat de tweede x wat langer duurde hihi.. 
Het is allemaal even heel naar maar alles komt vanzelf weer goed! Vertrouw op je eigen lichaam! ;)

Hoi hoi,
Allereerst wat super erg voor je. Idd, ze gebeuren helaas veel te vaak. Maar ik heb 'n positief verhaal voor je. Ik ben vorig jaar Januari gestopt met de pil 1 keer bijna 2 weken ongesteld geweest en gelijk zwanger (zonder dat ik 't meteen wist). Na wat vage klachten toch 'n test gedaan en ja hoor raak, ik was helemaal in de wolken. Maar helaas ging 't ook heel snel weer mis (met 6 weken zoiets). En toen kwam de zwarte wolk, ik was zo verdrietig heb 'n hele week alleen maar gehuild. Daarna 1 menstruatie gehad en gelijk weer zwanger, en die keer ging gelukkig helemaal goed. Het is echt hartstikke vervelend en 't doet zeer. Maar hou je koppie omhoog 't komt echt goed! Groetjes!

Terug
Bovenaan