Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Hi Joanna, welkom!

Wat vervelend he, die missed abortion?! we weten hoe je je voelt, is ook verdrietig. Ook balen dat je nu weer bloedt... Dus bij jou ook, anderhalve week later ineens weer vloeien. Misschien heb ik dat dus ook, toch een nabloeding. Voel jij je wel opngesteld dan of juist niet? Ik nl. wel. Was je snel zwanger, en hoeveel weken oud is je kindje geworden?
Heb gelukkig geen moeite met baby's, zwangere dames etc maar laat het even gaan die boosheid en al je verdriet, gaat vast vanzelf weer over als je zelf bezig bent of zwanger bent. Maar je mag verdriet hebben hoor.... Is geen schande...
Hopelijk zien we je weer terug! We hebben er allemaal veel aan om hier af en toe (nou ja af en toe.... ;-)) te lezen, te schrijven en vragen te stellen. maar das misschien terug te lezen aan de bulk berichtjes die er nu al staan.
Sterkte!

Groetjes

bij mij is het waarschijnlijk al heel vroeg mis gegaan, het was een leeg vruchtzakje, maar de placenta was ingnesteld en bleef groeien, vandaar dat ik me toch 2 maanden behoorlijk zwanger voelde. alles erop en eraan. We waren gelukkig nog niet zo heel lang bezig, 3 mnd. Het ergste vond ik dat ik 2 maanden gelukkig heb rondgelopen met niks, dus ik ben wel heel blij dat ik de volgende keer snel naar de gynaecoloog mag.
Het is trouwens mijn 2e miskraam, maar de 1e keer ging het vanzelf na 6 weken. Daarna heb ik een gezonde dochter gekregen, nu al bijna 6 jaar en nu dus weer een miskraam.

Hallo Joanna,
Welkom hier!! Het is eventjes wennen om te reageren idd, maar het is wel fijn om je ei kwijt te kunnen en lekker van je af te 'praten'.
We zijn hier allemaal heel ongeduldig en zijn het liefst nog vandaag alweer zwanger!! Dus dat is niet vreemd hoor. We praten hier over van alles en dat is eigenlijk heel raar, want dat doe je bijna met niemand, maar hier gaat dat vanzelf!!
Ik hoop dat je wat aan ons hebt en praat gerust mee!!
Als ik eenmaal weer zwanger ben, dan zullen die weken inderdaad erg lang duren. Je hebt toch zo'n ervaring dus onbezorgd zwanger zijn dat zit er vast niet in!!
Ik verbaas me er toch iedere keer over dat een vruchtje nog zo lang in je lichaam blijft zitten, ook al is het al een tijdje daarvoor misgegaan.

Goh Linda, dus bij jou ook al datzelfde gedoe. Idd, ze pakte een tang (zo'n ding gebruiken wij op de bbq hahahahaha) en hup daar had ze het al!! Het zat vooraan, dus vandaar dat ze er w.s. zo bij kon. Temp moest ik idd in de gaten houden, zat zelf ook al aan infectiegevaar te denken met die interne echo's en nu weer dat speculum en die tang. Maar tot nu toe gaat het goed en voel ik me niet koortsig.
Bloeden is gelukkig een stuk minder geworden. Heb weer inlegkruisje en nu geen slierten meer. Dat lijkt me een goed teken!!
Morgen is het alweer 4 weken geleden dat ik voor de fatale echo ging, dus wil er nu wel eens klaar mee zijn en verder kunnen!!

Heb dan nu ook geen idee wanneer ik mijn ongi moet verwachten. Gaat het bv. al tellen op moment dat vruchtje niet meer leeft, of vanaf dag 1 bloedverlies of vanaf miskraam, of moet ik nu vanaf gister rekenen.
Nou ja, we zien het wel. Heb nu wel een noodpakketje meegenomen naar mijn werk(met handdoek, schoon ondergoed, schone broek en de wereld aan maandverband).
Ben toch een beetje bang voor wat er eventueel nog gaat komen.....
W.s. gaan we ipv rond 10 augustus nu pas rond 20 augustus met vakantie (scheelt nogal in prijs dus vandaar). Dat duurt nog wel 7-8 weken dus mocht ik niet ongi worden, dan kan ik nog mooi voor vakantie een echo hihi  en wie weet....
Ben in ieder geval nu nog niet zwanger dat weet ik dan weer wel door de echo gister.....
Mocht het nu lukken dan wordt het ergens in april 2009. Zou wel erg toevallig zijn, dan zijn mijn man en ik allebei ook jarig.
Wie weet brengt het geluk, net als bij jou Janneke, dat je misschien op je verjaardag ongi werd!! Tis wel om gek van te worden dat je niet weet wat het is in ieder geval!!

Dat je het beste om de dag kunt klussen ivm zaadkwaliteit wist ik ook wel, wordt de druk toch ietsje minder van haha  .

Joanna, ik had ook een leeg vruchtzakje, dus ook al heel vroeg mis gegaan (rond 5 weken). Heb je dan tussendoor helemaal niet gebloed?
Ik kreeg wat last van bloedverlies en daarom kreeg ik eerder een echo (bij 9 weken). De week erna kwam de miskraam toch nog spontaan.
En bij mij waren de zwangerschapskwaaltjes afgenomen, was stuk minder moe en mijn borsten weer naar normale proportie en geen last meer van.
Mijn gevoel zei ook al, het zit niet goed en dat klopte wel met de echo.

hallo!!!
Ik heb weer leker veel gemist zie ik!! rMaar ben nu lekke thuis dus kan alles teruglezen, dus ook maar even twee schermen geopend...

Laura, ik zou ook kanppen hoor als de vk dan belt dat je morgen pas kan komen!!!! je zit het hele weekend al een beetje te wachten en in spanning.... Ik had dat toen met de miskraam.... Fijn dat ze toen toch nog wat voor de maandag kon regelen!!!
En wat ik gisteraaf al zei hoop echt dat het nu schoon is en je weer vooruit kan!!!
En wat een gedoe met je moder!! gat het nu weer goed met haar??

Janneke, onzeker he is het nou ongi of niet????? ik zou took niet weten...
Die verhoogde kans zijn wij ook minder mee bezig, stiekum hoop je wel, maar a geen idee en inderdaad vanaf wanneeer moet je gaan rekenen??/ Gen idee, wij zien het ook wel, en als ik niet ongio wordt lekker laat testen, want dan ben je als je zwanger bent al weer wat verder hen!! hihi

Joanne, welkom hier!!!!!
Ook als zo'n vervelende ervaring dus!!!!!
Hoop dat je hier lekker je verhaal kwijt kan en je vragen. En zoals je ziet genoeg tekst hier!! haha en tis hier heel gezellig, ook al hadden we hier allemaal liever niet gezeten!!

Linda vervelend van je gebit!!!! Vandaag moet je toch nar de tandarts?? Of heb ik dat verkeerd gelezen!!??
Ik hoop dat je snel een positieve ovutest hebt!! Wel goed dat je doorklust, we hadden op het zwanger worden forum ook iemand weing te bekennen op de ovulatietesten, maar eind van de cyclus gewoon zwanger!!!

marijke, lijkt me ook moeilijk als je dochters er naar vragen en tis ook zo moielijk uitleggen he!! Maar goed gedaan hoor zoals jullie t hebben gedaan!!
En ik hoop dat jullie en je dochters ook snel weer blij kunnen zijn!!

Van dat om de 2 a 3 dagen wist ik ook, de latste maand hadden we ook zomaar wat gedaan zonder enige regelmaat zeg maar en toen was ik juist zwanger!! ik had het toen helemaal niet verwacht!!
idd laura, iets minder druk dus hihi!!

Ik heb vanmorgen getest, en ook een negatieve test!! gek he dat je daar dan op zit te wachten, blij natuurlijk, maar ook een beetje dubbel, bracht wel even het gevoel terug van hoe blij we niet zo heel lang geleden waren met 2 streepjes, moest ff slikken....

Het gesprek op mn werk ging op zich wel goed, het waren eigelijk twee gesprekken, eerst over de doelstellingen en mijn functioneren daarin, daar was mn leidinggevende heel erg goed over te sprkeen, (hihi altijd leuk o te horen....)
en tweede gedeelte was dan popgesprek, en ging over de toekomst en hoe nu verder...het echt nieuws vertelde ie mij eigenlijk niet!! Het is al aantal jaren bekend dat het waardenbeheer bij de bank weg gaat, alleen nu is er ene datum en komt het ineens dichterbij..... normaal zijn er dan wel andere functies enzo, maar nu hebben ze visie2010 zoals dat dan met ene mooi woord heet en dat betekent niet alleen voor ons veel veranderingen maar ook voor andere afdelingen.... dus veel meer mensen boventallig en veel minder andere functies die er vrij komen...
Ik heb aangegeven dat ik wel een opleiding wil gaan doen, als d bank die voor mij gat betalen en dan kan ik straks buiten de bank werk zoeken...
dat gaan ze nu voor me bekijken hoor ik denk ik eind van de week.
Zou wel heel leuk zijn, best heel veel zin in... dan ga ik opleiding medisch secretraresse doen, wel pittig lijkt me zo te lezen, maar heeel leuk....
alleen enge probleem..... dat begint in september en eindigt in juni/juli.... wat als ik zwanger wordt nu snel... want dat ga ik niet een paar maanden opschuiven.... m'n chef zei dat ik me daar niet druk over moest maken zien we dan wel, hij zei jiij ziet al probleme die er niet zijn.....
Nou ik wacht af.... begint in sept, kijk gewoon of ik dan zwanger ben of niet en hoe dan.... anders kan ik misschien een ronde wachten met d eopleiding.... overleggen we dan wel.... maar ik had er al hoofdpijn van denk denk reken hoever ben ik dan evt. enz. haha maar goed eerst maar toestemming krijgen...
Ik werk trouwens niet bij DE bank maar bij de Rabobank.

Zo weer een heel verhaal geworden haha!!!
Nu maar eens aan de poets in huis, ook wel nodig!! haha en daarna even lekker van het mooie weer buiten genieten!!

Groetjes, Marieke

Hey ladies,

Zoonlief ligt weer te slapen dus moeders ff tijd voor haar zelf. Moest vanoctend idd naar de tanarts. Deze maakte weer een rontgen en ja hoor zenuw 2 van de andere voortand is ook dood dus mag ik donderdag weer komen voor wortelkanaalbehandeling nummero 2. Jakkes. Maar ik wist het al. De tand begon al te verkleuren. Dure grap!!!

Hey Joanna: wat vervelend je MK!!! Wat een raar woord missed abortion he! Ik heb op 23 mrt een MK gehad, onvolledig dus 24 mrt alsnog gecuretteed. Het gaat nu weer goed met me, maar zoals je op het forum kunt lezen zijn de 1e weken best moeilijk en willen we allemaal zsm weer zwanger worden. Het gevoel of we het dan pas goed kunnen afsluiten. Dus kom gezellig meekletsen!!!!

Hey Marieke: wel fijn zo'n goed gesprek en dat je nog opleidingsmogelijkheden krijgt is ook top! Ik zou me maar niet te druk maken over zwanger-opleiding etc.... Het komt zoals het komt en dan ga je het ook wel redden! Jij bent ook dinsdags vrij?? Ik dinsdags en donderdags. Luxe he.

Hey Laura: Hoe gaat het nu???? Vloei je nog veel??? wat een gedoe he! Zijn we hopelijk straks allemaal af als zwangeren. hahahahaha........... Ooooooooooooh ik hoop het zo!! Hoe gaat het op je werk???

Hey Janneke: hoe ist??? Op je werk??? Al weer helemaal hersteld van zaterdagavond? Hiihihihi.......... Ikke wel.

Dames: was zijn jullie volgende NOD's?? Enkele van jullie weten het nog niet natuurlijk. Ik denk de mijne rond 14 juli. 1 week voor mijn vakantie. Mssn............................zwanger op vakantie.

Kga ff administratie doen en van de zn genieten.

Grtz Linda

Hello!

Laura; idd, zou wel leuk zijn in april. En keek ook op internet en mamaenzo.nl - handige site voor je vruchtbare dagen te bekijken - en dan zou ik  in brussel erg vruchtbaar zijn (als ik cyclus van 28 dagen aanhoud) en....  op / rond onze trouwdag volgend jaar uitgerekend zijn. Kan geen toeval zijn... Dus hoop toch wel dat dit mn eerste menstruatie is ipv een nabloeding. Maar, volgens mij kunnen we op dit moment nergens van op aan, onze hele hormoonhuishouding ligt op zn gat voor mijn gevoel, of is er nog wel iemand regelmatig?

Ik verlies nog wel bloed maar wel echt bruin. Iemand ervaring mee bij een eguliere menstruatie of moet dat echt rood zijn?

Laura, ik heb geen idee vwb dat tellen. Het is namelijk 5 weken geleden dat kindje is overleden dus zou bijna zeggen dat het vanaf dan weer begint. Maar t lijkt me onwaarschijnlijk dat ik een eisprong heb gehad in de periode voor mijn curettage, of kan dat wel? Als dat na mijn curettage is geweest heb ik erg korte cyclus gehad, of dit moet n nabloeding zijn. Tja weet t niet.

Ik zag idd de fatale echo (as donderdag 4 weken geleden) ook aankomen helaas, het zwangere gevoel was minder en mijn borsten waren minder gevoelig en weer terug naar oude formaat. gek dat je zoiets voelt!

Slim Laura dat je noodpakketje bij je hebt, geeft toch soort zekerheid.

Marieke: kan me voorstellen dat je al aan t rekenen bent geslagen met je evt volgende zwangerschap en opleiding, zo ben ik ook! Zou wel fijn zijn voor je, beide opties natuurlijk!

Linda: wat baaaalen van je gebit zeg, weer terug... Hier alles ok, maar wel dus echt n ongi-gevoel, maar vind de kleur apart. maar ja ben 14 jaar niet natuurlijk ongi geweest dus ik weet t niet... Ben wel bekomen van zaterdag gelukkig, pfff! Haha! Was leuk feessie. Mijn NOD is nu even onbekend, ik dacht ergens eind juli maar misschien over 4 weken weer? Begrijp er NIKS meer van... helaas pindakaas. Maar ja wie wel? Misschien is het bij jou wel regelmatig nu? Hoop wel voor je dat je straks lekker zwanger bent!

Greets!

Terug
Bovenaan