Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Hey Linda, ah bah, dat je andere voortand nu ook vervangen moet worden, en weer zo'n wortelkanaalbehandeling. Dure grap idd. Verzekering vergoedt niks?

@Marieke, oh dus bij de Rabobank ook allemaal veranderingen en ontslagen?? Je wilt niet op de bank blijven werken, ook niet in andere functie?? Of bij andere bank?
Maar opleiding medisch secretaresse is ook leuk, en duurt dat maar een jaar? Valt me mee. Of heb je al vooropleiding? Fulltime of parttime opleiding?
Nee niet druk maken over evt zwangerschap, je lijdt het meest van het lijden dat men vreest (en welke niet komt) .

Ik wil zwangerschap ook niet meer uitstellen. Solliciteren wel op laag pitje gezet. Moet al echt fantastische baan voorbij komen wil ik solliciteren. Want al wil ik wel wat anders, er zitten ook genoeg voordelen aan deze baan en organisatie. Kan straks makkelijk minder gaan werken, uren hoeveel en wanneer ik wil, ouderschapsverlof. Gaat ook altijd makkelijk als je dagje vrij wilt, vakantie wanneer je wilt. Dus hoop voordelen toch ook. Bij ons trouwens ook nieuwe visie (reorganisatie). Er zullen geen ontslagen vallen, maar wel allemaal veranderingen in functies en taakverdeling. Brengt wel hoop onrust met zich mee. Nu is het vakantietijd en dan is het altijd wat rustiger, komt me nu wel goed uit.

Zit sterk te denken om tzt 3x9=27 uur  te gaan werken (goed idee Linda!!). Wilde eigenlijk 28 uur en dan ene week 3 dagen en andere week 4. Maar denk dat 4 dagen toch wel aardig pittig is (bovendien wil ik  ook niet teveel missen van kindje de eerste jaren). Helemaal stoppen met werken moet ik trouwens dan weer niet aan denken. Lukt financieel trouwens ook niet....
Grappig dat je ideeën daarover veranderen. Een paar jaar geleden zag ik het eigenlijk nog niet zitten om minder dan fulltime te werken. Vond me zelf veel te belangrijk voor het werk haha. Maar dat is wel veranderd de afgelopen jaren. Werk gaat zonder mij ook wel door!! Maar zie ook collega's die maar 18 uur werken (2 dagen per week) en dat lijkt me toch niks. We hebben een eigen klantenbestand, dus lastig voor klanten als je er maar 2 dagen bent, en je collega's moeten vaak dingen overnemen. Mag nu ook niet meer, baas heeft besloten dat parttime minimaal 24 uur is.
Manlief gaat tzt 4x8=32 uur werken. Dan nog maar 2 dagen opvang nodig. Kinderopvang hier in de straat, lekker makkelijk! Ouders willen we niet structureel op laten passen. En als je het normaal zelf regelt, kun je ze wat makkelijker vragen als het echt een keer niet anders kan.

Nee, ik ook geen idee van mijn NOD. 4 weken na miskraam is 8 juli, maar dat is volgende week al. Geen idee of ik eisprong gehad kan hebben tussen miskraam en gister. Baarmoedermond stond nog open zei gyn.
En eisprong altijd 2 weken voor ongi, dus dan kan NOD op 8 juli bijna niet.
Restjes bloed zijn volgens mij ongeveer opgeruimd, heb nu ook beetje bruin, en geen slierten meer. Heerlijk, zo weinig is het de afgelopen weken niet meer geweest!!!
Ik stel mijn NOD gewoon op 15 augustus hihi. Ben ik het dan nog niet, dan moet ik bijna wel zwanger zijn. We gaan rond 20 augustus op vakantie, dus zou ik nog mooi een echo voor die tijd kunnen.....
Zou heel mooi zijn natuurlijk, maar moet ik maar niet op rekenen!!!
Hoor trouwens wel van veel mensen in omgeving dat ze snel weer zwanger waren na miskraam, dus ik hou maar hoop!!!! En vakanties werken vaak ook positief.....

Hey ladies,

Wat een weertje he!! Jullie zitten vast allemaal buiten. Manlief zit in het hooi. Tja dat moet ook af en toe. Het moest vandaag van het land omdat er morgen een grote kans op regen en onweer is.

Weer ovi test gedaan: geen 2 streepjes. Wat een troep!! Daar hou ik ook maar me op!

Ik las bij 1 van jullie dat de VK had gezegd, zonder eisprong geen menstruatie??? Dat is wel fijn om te weten.

Verder niet zoveel nieuws.

Fijne avond!!

Grtz Linda

Hey Linda,
Om gek van te worden lijkt me, die ovu-testen, als ik jou zo hoor!!
Volgens mij gebeurt het toch  wel dat er geen eisprong plaatsvindt maar wel een ongi. Tenminste, heb wat zitten lezen op het forum 'als zwanger worden langer duurt'. Er zijn daar vrouwen die een bepaald medicijn krijgen omdat blijkt dat ze geen eisprong hebben (maar wel ongi worden).
Denk niet dat jij je daar zorgen over hoeft te maken aangezien je al een zoontje hebt en nu een miskraam hebt gehad. Want om zwanger te raken heb je toch een ei nodig!

Hey Laura,

Het leek mij ook al vreemd toe. Ik denk ook dat ik wel eieren heb! Hahahaha. Maar ja wanneer springen ze?? Normaal had ik zondag of gisteren mijn eisprong ongeveer gehad. Wanneer mijn cycles 27-28 dagen is. Nou ja. We w88 maar weer af.
Die ovitesten gooi ik in elk geval aan de kant.

We hebben net het hooi binnen. Een grote bende om huis/stal. Alles aanvegen dus. Ik vind het altijd een prettig gevoel, genoeg vers ruwvoer op voorraad. En het ruikt zooooo lekker.

Hoe ist  in groningen?? Ik heb  4 collega's die daar vandaan komen. waar woon je?? Ik heb er tijdens mijn studententijd gewoond. In de Wijert op de Vondellaan. Ik vond Groningen erg leuk om te wonen, maar ik ben een buiten meisje en een paard in het Vondelpark was ook niet ideaal. Dus nu woonachtig onder de rook van Heerenveen.
Maar ik heb er een hele leuke tijd gehad.
Ik kwam vroeger ook wekelijks op de drafbaan in Groningen (Stadspark).
Woon jij er al lang???

Kga nog ff buiten van het mooie weer genieten. manlief een lekker koud biertje brengen.

Grtz Linda

Ja idd, gooi die ovitesten maar aan de kant, word je alleen maar zenuwachtig van!

Ik woon vanaf 1993 in Groningen, ging toen studeren en op kamers, midden in het centrum. Na ruim 4 jr op kamers was ik er wel klaar mee en ging ik helemaal op mezelf, huisje bij de schouwburg. Daar 3 jr alleen gewoond (manlief, toen nog vriendlief, was er vaker wel dan niet hihi) en toen besloten om te gaan samenwonen. Maar hij woonde nog op kamers en mijn huisje was ook niet zo groot. Dus in het diepe gesprongen en samen een bovenwoning gekocht in de Oranjewijk. Na een paar jaar kwam er een nieuwbouwproject in Paddepoel en daar wonen we nu alweer 2 jaar.
Ik ben opgegroeid in een klein dorpje, maar in de stad bevalt me erg goed! We wonen nu aan het water en hebben ook een bootje, heerlijk om daar mee te varen. We kunnen er alle kanten mee op, de stad door, richting het noorden, Paterswoldse meer, Zuidlaardermeer! We zouden zelfs in Friesland kunnen komen, maar dat kost wat meer tijd. Ons bootje is maar klein en we kunnen er niet op overnachten. Tent mee zou optie zijn, maar dan moet het wel mooi weer zijn want ik hou niet van kamperen in de regen haha. Wie weet dat we dat nog wel eens gaan doen.....

hallo,
Wat een warme dag zeg, pffff ben blij dat het nu iets af koelt.....
Maar  lekker weer om buiten te zitten, we hebben vanavond lekker buiten gegeten.... nunog even hier kijken en dan hup naar bed...
Morgen nog een vrije dag.( linda normaal werk ik op woensdag, vrijdag en donderdag,middag om de week) maar morgen eens vroeg opstaan.... van mij hele schoonmaak plan is niets tercht gekomen... eerst al te laat uit bed, toen belde ik om 1 uur mn schoonzusje en vervolgens hingen we om 3 uur op o erg he haha was wel reuze gezellig, nou toen het die uur was dacht doei ga booschappen doen en lekker buiten zitten morgen is er weer een dag!!

linda wat een gedoe met die ovutesten.... lijkt me ook niets, het leek me al niets en nu ik jouw verhaal hoor nee maar... maar wat ik vanmorgen zei kan he dat ie je ei niet goed aangeeft maar je hem wel hebt....
Balen zeg weer een wortelkanaalbehandeling!!! bleh!! leef met je mee....

janneke, geen ervaring mee maar misschien anders dan een normale ongi door de curretage??? geen idee hoor zeg maar wat in mn hoofd opkomt...

Linda, er is geen wer voor mij op de bank, ik ben niet geschikt voor een commerciele functie, wil ik ook niet dus dan valt al veel af, en ook op die afdelingen gaat er veel veranderen, dus ze zitten ook echt met een mensen overschot!!
En mijn werk is er bij de meeste banken al niet meer....
dus ook niet echt een optie ben ik bang.... dus vandaar roer om en iets heel anders....
Ik ga ook proberen niet teveel te rekenen en zie het wel, als ik in sept wel zwanger zou zijn kan ik altijd nog zien...

Als ik nu zwanger zou zijn gebleven was ik hetzelfde blijven werken als nu, denk met een kindje dat ik 24 uur maximaal vind....

Die nods, tis wat he..... aan de andere kant vind ik het ook wel lekker het niet te weten, we klussen gewoon en zien wel als ik denk hmmm ben al 6 weken verder en er is nog niets dan gan ik gewoon eens testen....
maar aan de andere kant wil je t ook wel weer weten!!! haha

Linda hebben jullie een boerderij begrijp ik dat goed??

Laura wat klinkt het heerlijk waar je woont!! aan t water en dat bootje!!! Krijg er helemaal een vakantiegevoel van!!!! Lekker zeg!!!!!

Nou meiden ik ga slapen!!
tot morgen!!!!!

Groetjes!! Marieke

Terug
Bovenaan