Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Goedemiddag dames,

@ Miep, in ieder geval fijn om te weten dat er niks gevonden is bij het vruchtje. Domme pech dus zullen we maar hopen.
Dus jij bent niet zo'n tester. Nou tot nu toe gaat het bij mij aardig goed en bij de zwangerschap heb ik er ook maar 2 tegen aan gegooid, valt dus mee. Maar onderhand begint het wel wat te kriebelen dat ik wil testen.
Maar ik word ook niet vrolijk van een negatieve test, dus stel het zo lang mogelijk uit. Dat vind ik helemaal zo'n teleurstelling!!

@ Marijke, ja iedere dag geen ongi geeft mij ook hoop. Al ben ik vandaag ook al een aantal keren naar het toilet geweest omdat ik zeker wist dat. Maar nee hoor, tot nu toe niet (moet zometeen gelijk maar weer ff checken haha).
Heb je zwangerschapsverschijnselen?
En weer wat geleerd, over die luteale fase. Had daar wel eens over gelezen. Als je cyclus te kort is krijgt het kindje geen tijd om in te nestelen omdat de ongi dan alles al weer 'wegspoelt'. Maar wist niet dat je ei dan korter voor ongi komt. Dacht gewoon aan een korte cyclus maar is eigenlijk wel logisch natuurlijk.

@ Marieke, wat leuk dat jullie zo close met je schoonvader zijn. Je hoort soms van die verhalen over schoonouders.... Ik kan ook heel goed opschieten met mijn schoonmoeder gelukkig. We gaan ook wel eens wat met z'n tweeën doen zonder manlief. Leuk dat dat kan!

Pff Patricia, jij ook al een man die vroeg op moet, en nog vroeger dan die van Marieke! Hier ben ik degene die altijd het eerst opstaat. Manlief begint later. Ben wel altijd als eerste weer thuis en dat vind ik ook heerlijk, even wat tijd voor mezelf.

Ha Janneke, ook weer terug dus!! Nou jullie hebben lekker genoten lees ik. Heerlijk zeg!! Geen kans dat je ei al geweest is?? Ik heb er momenteel geen idee van. Denk iedere keer als ik iets voel, wat zou dit nu weer zijn.....
Ja ik herken het dat je hormonen weg zijn. Ben ook alweer aan het genieten van andere dingen en denk niet meer de hele tijd aan de miskraam. Kan er ook normaal over praten.

Dat slijm testen is dus niet zo'n succes Miep.... Ik zou die twijfel ook hebben, is het van jezelf of van je man. Heb er ook niet echt op gelet de afgelopen  periode. Meer wat er in mijn slip komt, maar dat schijnt niet een betrouwbare indicatie te zijn omdat het al ouder kan zijn (lekker idee haha maar niet heus).
Fijne verjaardag vanavond en hopelijk blijft het zulk mooi weer (wel jammer van de harde wint)!

Groetjes Laura

Hey dames,

Hier gelukkig nog geen ongi. Ik heb eigenlijk altijd (na de pil) een cyclus van 27-28 dagen gehad dus ga ik ervanuit dat het nu ook zo is. Dan zou ik nu officieel overtijd zijn. Ik wacht nog ff met testen.
Mssn morgenochtend wel. Mijn borsten zijn nog steeds gevoelig. Ook vieze geuren prikkelen mijn neus vervelend. Mijn darmen rommelen en ik voel me gek. Dat kan ik me toch niet allemaal inbeelden???
Nou ja nog ff afwachten. Ik realiseerde me dat mijn vorige zwangerschap (van de MK) ook in de 4e ronde was na het verwijderen van het spiraaltje wat 8 weken na de geboorte van Niek geplaatst is.

@ Janneke: wat heerlijk om te lezen dat jullie een top weekend hebben gehad. Ik ben nog nooit in Brussel geweest, wel in Antwerpen. Voor jullie is het natuurlijk niet zover rijden.
Wij knallen er zaterdagnacht langs. Vanuit Friesland richting Breda naar Parijs tot de Loire. Mssn is het wel een super productief weekend geweest!! hihihi. Je bent er in elk geval van opgeknapt.

@ Miep: ik heb idd een curettage gehad nadat de MK wel zelf op gang gekomen was. Op do 20 maart kregen we onze 1e echo: 12 weken - 1 dag. En het hartje klopte niet. Schok/verbijstering. Ik had niks in de gaten. 23 maart zette de MK spontaan in en 's nachts ben ik alsnog afgevoerd naar het ziekenhuis met veel teveel bloedverlies. UIteindelijk paasmaandag nog gecureteerd. Niet al het weefsel was weg.

@ Patricia: moeilijk he deze begin tijd na het vreselijke nieuws en curettage. Hoe voel je je ????

@ Marieke: lekker gebbqed gisteravond?? Hoe is met jou ei??

@ Marijke: spannend!!! Bijna NOD.

@ Laura: hoe ist bij jou????????

Kga me even aan huishoudelijke taken wijden. Mssn tot straks!

Grtz Linda

@Miep: Is ook idd een vage test hoor dat slijm, zat mezelf hetzelfde af te vragen. Maar ga er beetje vanuit dat als je 's avonds klust, je 's ochtends na t douchen wel je eigen slijm tegenkomt. Denk dat ze met "vlak na t vrijen" ook echt meteen na de daad bedoelen.  Tis dat ik niet aan de ovu-testen wil dus wil alleen beetje in de gaten houden wanneer mn ei evt is en of ik t merk, oftewel aan mn slijm, oftewel aan mn lichaam. Evt handig voor de volgende keer.... Al hoop ik op het welbekende schot in de roos!

@Linda: spannend! hoe voel je je? Laatste maanden was je toch wel gewoon regelmatig ongesteld? Zou ZO leuk zijn als je zwanger bent!

@Laura: kan best zijn dat mn ei al geweest is hoor, mn cyclussen waren vroeger erg kort maar das 14 jr geleden, en nu is alles beetje in de war natuurlijk. Maar vlg het slijm-schema (noem t voortaan even ss ok?) komt de eisprong er nog aan.... Maar alles kan!

Hoi dames,

We hebben momenteel een pc-storing op het werk en ik ben 20 minuten bezig geweest om hier te komen. Het werkt, maar  zoooooo traag....
Nu maar hopen dat ik kan reageren en dat ik niet een foutmelding krijg.

Linda, spannend hoor, je gaat vandaag een test doen neem ik aan?? Oh ik hoop het zo voor je!!!

Hier ook nog geen ongi. Het is nu 35 dagen na miskraam en 15 dagen na bezoekje gyn.
Heb wel gevoelige borsten en misselijk, maar dat laatste komt volgens mij nog steeds door de staalpillen. De misselijkheid gaat op en neer, niet echt een pijl op te trekken.
Anyway, ik vind het meer ongi kwaaltjes dan zwangerschapskwaaltjes en volgens mij kan het ieder moment zo ver zijn.

Goedemorgen,

Gister kreeg manlief een belletje van een van zn beste vrienden: "ik word papa!". Ehm............... Kwam even rauw op ons dak, helemaal omdat er doodleuk bij verteld werd dat het niet gepland was maar wel erg welkom en dat het nu wel balen was dat ze een buikje heeft in haar witte jurk (ze trouwen eind aug)...

Is het heel raar dat we niet blij konden zijn? Vind het jammer dat hij t over de telefoon vertelde. Waarschijnlijk vond ie t zelf ook lastig te vertellen tegen mn man omdat we dit net achter de rug hebben, maar we waren allebei beetje down....

Hoe is het verder met iedereen? Al RD's in aantocht? (is ook iets van t forum, Red Devil Days)

Groetjes en fijne dag!

@Jannie: Ik kan me voorstellen dat jullie gisteren een beetje down waren na dat telefoontje van jullie vrienden. Het is allemaal niet eerlijk, he? Jullie willen zo graag en het gaat mis en bij hen komt het zo aanwaaien. En dat het jammer is van dat buikje in die witte jurk..... Ik denk dat ieder van ons hier niets liever zouden willen dan dat buikje.

Die vriendin van mij die ook zwanger probeert te raken en waar het maar niet bij wil lukken, moet vanavond op kraamvisite. Ze denkt nu dat haar dat niets doet en dat hoop ik ook heel erg voor haar, maar ik weet uit ervaring dat de brokken in de keel komen op het moment dat je het niet bij jezelf had verwacht.

Ik zou niet in haar situatie willen zitten, omdat het is gebleken dat het voor hun echt moeilijk is om zwanger te raken, maar één geluk heeft ze wel. Zij krijgt elke maand een aantal dagen voor haar eisprong een echo om te kijken of er een eitje zit te rijpen. Dan weet ze ook vrij precies wanneer die gaat springen. Vorige keer kreeg ze er zelfs bij te horen "dan kun je het beste komende vrijdag en zondag vrijen". Hihi. Da's ook iets.

Mijn ei laat maar op zich wachten. Ik weet wel dat het nog even kan duren, maar ik word toch ongeduldig. Ik begin me af te vragen of de ovutesten wel hebben gewerkt. Dat wil zeggen, ik ben er afgelopen weekend niet heel secuur mee geweest (de ene dag per ongeluk eerst alcohol gedronken en de andere dag i.p.v. 5 minuten na de test pas ruim een uur later het resultaat bekeken). Ik weet het ook allemaal niet. Ik ga er nog maar gewoon even mee door en dan zien we wel. Zoals ik al schreef, klussen we regelmatig, dus het kan niet zo zijn dat ik per ongeluk de kans deze maand voorbij heb laten gaan.
Ik heb gisteren wel weer een nieuwe bestelling geplaatst bij sensitest. De ovutesten gaan er deze maand hard doorheen, aangezien ik er al vroeg mee ben begonnen om het maar zeker niet te missen. Bovendien had ik ook geen zwangerschapstesten meer liggen en die hoop ik binnenkort toch nodig te hebben.

Wat is het vandaag (nog) lekker weer, he? Manlief en ik zijn fijn in het zonnetje samen naar het werk gefietst. Heerlijk. Hopelijk is het vanmiddag ook nog zonnig.

Hey Miep, ja precies; zo voelt het! Gun het ze enorm hoor, maar tactisch is anders. Maar ja, mannen....

Wij lopen beetje gelijk op misschien voor wat betreft cyclus? Sjenientje ook maar die is niet meer hier geweest.  Spannend... Ik zit nog steeds in het cremige-stadium dus ik denk ergens midden-eind deze week mn ei. Ach niemand kan t zeggen, misschien duurt het nog wel veel langer en word ik pas over een maand voor t eerst ongesteld... Maar ga toch even uit van 6 weken na mk...

Naam                    
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage
Datum evt. controle

Joanna
1 juni
22 juni
5 juli
1e
?