Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Hoi Janneke,
Tactisch is anders idd. Maar ja het is ook wel moeilijk om te zeggen denk ik, als je weet dat jullie net een miskraam achter de rug hebben. Net alsof je zelf niet blij mag zijn. En dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Hoi Miep,
Nou die ovu-testen lijkt me ook nogal een gedoe. Ja zo gaan ze er snel doorheen hihi. Sensitest heeft een goeie aan ons!!
Gister had ik een mailtje dat ze zijn verzonden, zullen vandaag dan wel aankomen.
Bij jouw vriendin, dat die iedere maand een echo heeft. Moet toch zeggen dat het me geen pretje lijkt hoor. Als het eenmaal zover is gekomen dat je MOET klussen op bepaalde dagen dan is het spontane er wel van af. Nee dan toch liever nog even zo proberen hoor. Tis nu nog leuk!!

Pc werkt weer naar behoren gelukkig.....

Haaai,

nee dat is ook zo Laura, ze mogen zeker blij zijn maar dan zijn de 'maars' enzo niet leuk voor ons om te horen, die zouden we graag voor lief nemen. Maar ik denk dat het ook echt te maken heeft met t feit dat ie niet wist hoe hij t moest brengen. Maar t kwam vooral bij manlief erg rauw op zn dak, hij had nu heel sterk het gevoel: ja maar wij hadden al veel verder moeten zijn.... Is natuurlijk ook zo, maar des te meer kijken we nu uit naar n beebje.

Mijn vriendin had POC (3/4 keer per jaar eisprong) en had bij haar 2e zwangerschap ook elke maand een echo om te kijken of er een ei aan kwam en wanneer ze t moesten doen. Niet heel romantisch maar wel effectief; na maand of 3 was t raak!

Linda: hoe gaat ie??

Wij klussen gewoon door om de dag en dan zien we t wel! Ging vorige keer ook errrrrg goed!

Groetjes

Goedemorgen!!!!

Ik had gisteraaf wel even geneusd bij jullie, maar lag met de pc in bed super moe, dus dacht reageren doe ik vandaag...
Liggend in bed typt ok niet zo makkelijk!!

Patricia hoe gaat het numet je?? Bloedverlies wat minder wer?? Ik hoop het, vervelend dat het ineens erger wordt!!
Jouw mannetje soms 3.15 uit bed!! pfff das echt heel vroeg!!!!
Is ie dan ook weer vroeg thuis???
Mijn man is chauffeur dus is altijd om 5.30 uur beginnen en meestal tussen 19.00 en 19.30 uur tuis... lamge dagen dus, maar we zijn eraan gewent!!
Enne dat ritueel ochtendzoen gaat bij ons net zo haha!!

Marijke nu dus een negatieve test!1 Mooi hoop dat de volgende test snel positief is!!!

Janneke heerlijk o te lezen dat jullie een lekker weekend hebbne gehad en er van hebben genoten en van elkaar!!!

Miep wel fijn dat er geen aanwijsbare reden voor je mk was!! Dan kan t dus de volgende keer goed gaan!!
Nog geen ei dus!!.. hoop dat ie snel komt!!
Dat slijm is inderdaad lastig, maar ik had het op gegeven moment wel door, duurde een paar cyclussen.. hihi hoop dat jullie niet zover komen eigenlijk!! En ik keek meestal voor t vrijen... ik las dat dien site xzei altijd op zelfde tijdstip bekijken, nou dat heb ik nooit gedaan... als je je ei hebt dan is het slijm toch een paar dagen rekbaar, dus dan maakt t volgens mij niet zoveel uit.... en de laatste keer ben ik er zwanger door geraakt...

Laura, ja ik kan gelukkig goed met mn schoonvader.... hele amaibele man zeg maar echt leuke vlotte vent!!! Staat jong en modern in het leven zeg maar!! we waren zatredag bijv in de stad enmoesten een spijkerbroek voor mijn mannetje hebben, nou dat is niet makkelijk hoor!! haha hij houd niet zo van veranderingen... hihi... hadden we een hele mooie die zat hem ook echt mooi, maar ja zaten iets van die vale vegen op, nou je ziet niet ander tegenwoordig... maar manlief vond het niets... dus mn schoonvader met mn aan t praten joh staat je goed, moet je aan wennen heb ik ook gedaan....
hahah geen praten aan dus.... manlief terug in de paskamer, want nee die broek wilde ie niet... mn schoonvader zegt tegen die verkoper, pakmaar even in ik betaal wel en dan komt t wel goed. hihi en idd zondag had ie die mooie broek aan.... was het goed... nou ik vind het gewoon grappig verhaal...
Een schoonmoder heb ik niet, toen manlief 11 was is zijn moeder overleden..
Maar we kunnen ook goed met z'n vrouw, alleen kunnen ze dus samen wat minder goed want zij wil niet meer verder, das wel erg sneu!!

Linda hoe is het bij jou??? al nieuws???? spannend!!

Janneke, kan me helemaal voorstellen dat je je even goed down voelt na zo'n telefoontje, vooral dat het eigenlijk ongelukje was.... snap je helemaal met dat je dat zelf graag op de koop had toegenomen, het er voor over had gehad..het voelt zo oneerlijk!!
Maar meis, jullie tijd komt ook!!!!

Mn ei is wel geweest ga ik vanuit... alhoewel alles nu weer nieuw en onzeker en spannend is na een miskraam...
Heb wel steken n mn onderbuik en lies, maar geen idee waar dat van komt, Wel wat gevoelige bordten, maar lang niet zo erg als ik allemaanden had voor mn miskraam,. heb ook het ide dat ze toen na mn eisprong voller waren als nu, maar kan ook verbeelding zijn..... dus soms denk ik weleens hmm zou kunnen maar meestakl denk ik nee denk geen zwnagerschap deze maand.
maar idd we blijven maar leven in t wereldje van onzekerheden en dus maar gewoon afwachten.... Heb rond het weekend mn nod, maar ga zeker nog niet testen als ik nog niet ongi wordt, daar wacht ik echt dan nog een week mee...

mn vader komt zo schilderen, dus ik ga een koffie zetten!!

Fijne dag allemaal!!!
greetzzzzz

Hoi Janneke,
Zeker hoor, ik bedoelde ook dat het voor jullie niet fijn is om te horen en dat tactisch anders is. Aan de andere kant zou ik me ook voor kunnen stellen dat je je bijna een beetje schaamt om te zeggen dat je zwanger bent als je weet dat jullie net een miskraam achter de rug hebben. Alsof je niet blij mag zijn omdat jullie verdriet hebben.
Tja en dat buikje in de bruidsjurk dat is gewoon stom van hun!! Hadden ze het maar veilig moeten doen hihi!!!
Toen ik vorig jaar ben getrouwd heb ik er van te voren juist alles aan gedaan dat ik er mooi uit zou zien (slank en strak in mijn vel, lekker bruin, etc hihi).  Ik had het juist niet leuk gevonden om zwanger te trouwen! Maar goed, ieder zijn eigen haha.
Werk ze!!

@ Laura: Ik niet zo'n tester? Hmm, ergens inderdaad niet, maar ergens juist wel. Per slot van rekening doe ik elke dag een ovutest EN ook nog eens zo'n slijmtest, zeg maar. Da's al elke keer een teleurstelling als het nog niet zover is.
Dat is ook de reden waarom ik niet zo snel een zwangerschapstest doe. Omdat ik bang ben voor de teleurstelling. Als je alsnog ongi wordt, dan is dat natuurlijk ook teleurstellend, maar met een negatieve zwangerschapstest zou ik echt enorm teleurgesteld zijn, terwijl ik dan misschien gewoon te vroeg getest heb en dat die teleurstelling dus helemaal niet nodig is. Is dit nog een beetje te volgen?
Maar uh, weet jij al wanneer je gaat testen?

@ Linda: Heb je getest vandaag? Of wacht je nog een paar dagen? Ben zo benieuwd! (Iedereen hier, geloof ik).

@ Marieke: Hihi, leuke schoonvader heb jij. Grappig verhaal van die spijkerbroek. Dat wordt straks vast ook een superopa!

@ Janneke: Ja, wij lopen leuk gelijk op. Zou leuk zijn als we dan straks ook op dezelfde datum zijn uitgeteld. En dat dat een datum in april is natuurlijk!!!
Dat gevoel wat jouw vriend had, dat jullie eerst hadden moeten zijn, dat kan ik me zo ontzettend goed voorstellen. Het kan dan wel zo zijn dat dat zo niet werkt, maar het voelt wel zo!

Hoi meiden!!

Nog steeds geen ongi, maar geen + test????????????  Bij Niek had ik met 1 dag overtijd een dik vet kruisje staan en bij de 2e zwangerschap een ietat lichter streepje bij 1 dag overtijd.
Maar de kwaaltjes zijn er nog steeds. Voel me ook koortsig. Ik heb 2 nieuwe zwangerschapstesten gekocht. Ik ga pas einde van de week weer 1 doen als de ongi weg blijft. Als ik nu toch ongi wordt dan heft mijn lichaam me echt voor de gek gehouden.

@ janneke: wat vervelend voor je. Maar ik denk idd dat mensen het zowieso moeilijk vinden om nu te vertellen dat zij wel zwanger zijn en jij niet. Ik heb dat ook gemerkt bijmijn collega. En wanneer 1 van ons straks op het forum zet: + test zullen de anderen ook ff slikken en tegelijkertijd heel blij zijn denk ik. Het is gewoon heel dubbel. Andere mensen willen je niet opzettelijk pijn en weten geen raad hoe het anders te doen.

@ Patricia: heb je nog veel bloedverlies??? Of gaat het beter??

@ marieke: dus je hubby is chauffeur. Internationaal of nationaal?? Manlief heeft als planner bij een transportbedrijf gewerkt. Hij heeft ook al z'n rijbewijzen. Hij heeft soms als inval destijds ook vrachten gereden. Nu werkt hij als hoofd planning bij een bouwkranen verhuur bedrijf.

@ laura: nog steeds spannend bij jou! Misselijk, 33 dagen na MK etc......................

@ marijke: jij hebt morgen je NOD toch?????

@ Miep: hoe ist. Je ei isr er nog niet begrijp ik uit de verahelen van slijm en ovutesten. hihihi wat een termen.

Tot strax.

Grtz Linda

@Linda: Jammer dat je nog geen plustest hebt. Maar in ieder geval ben je ook nog niet ongi. En heb je nog steeds allerlei verschijnsels.
Ik denk (hoop  / verwacht / vermoed)  dat jouw ei gewoon deze keer een aantal dagen later is gesprongen dan normaal. Dat zou in ieder geval verklaren waarom de ovutest pas zo laat met 2 streepjes kwam, waarom je nog niet ongi bent EN waarom je nog geen plustest hebt. En omdat jouw lichaam wel al met allerlei verschijnsels komt, denk ik dat je eind deze week wel een plustest hebt. Ik help het je in ieder geval hopen.    

Ik denk wel dat je gelijk hebt met je opmerking over hoe wij waarschijnlijk allemaal zullen reageren wanneer de eerste van ons groepje hier meldt dat ze een plustest heeft. Dat zal ook wel even slikken zijn. We gunnen het elkaar allemaal enorm en we zullen heel blij zijn voor elkaar, maar we willen toch eigenlijk nog liever gewoon zeker weten dat het bij onszelf zover is.
Tegelijkertijd zitten we nu allemaal in hetzelfde schuitje en geeft het toch ook wel hoop als de eerste weer zwanger is. In het kader van: als er één schaap over de dam is, volgen er meer.
Oeps, heb ik jullie (en mezelf) nu allemaal schapen genoemd? Niet de bedoeling hoor!

Nou, ik ga zo eten. Jullie ook allemaal smakelijk!

Hallo Jannie,

Wil je heel veel sterkte wensen. Wij hebben ook te horen bij de echo dat ik zelf ruim 9 weken zwanger was, maar dat ons kindje is gestopt met groeien bij de 6 weken. Tja, alsof je in 1x van die roze wolk valt!

Ik moest naar het ziekenhuis en daar hebben ze onderzoek gedaan. Het kindje zat nog stevig vast en het zag er niet naar uit dat de miskraam zelf op gang zou komen. Heb pillen gehad die ik moest inbrengen en een dag later kreeg ik een miskraam. Wat een k.. gevoel (zowel lichamelijk als geestelijk). Nu maar hopen dat alles weg is, anders volgt er ook nog een curratage.

Het was mijn eerste zwangerschap, maar ik schrik ervan hoeveel mensen dit meemaken.

Wij hebben een mooie steen gekocht (een tijgeroog in de vorm van een ei om afscheid te nemen van dit kindje).

Hoop dat het lukt om op korte termijn weer zwanger te raken> ik vond het geweldig (ondanks alle kwaaltjes).

Nogmaals heel veel sterkte aan iedereen.

Groetjes,
Charlie

Terug
Bovenaan