Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

@ Charlie: Wat klote he, zo'n miskraam. Ik kan me voorstellen dat je dit hele forum liever nooit had bezocht, maar nu het wel zover is, ben je hier in ieder geval wel ontzettend welkom. Lucht je hart maar, zeur maar over alles en lach maar mee. Tegen de tijd dat je groen licht krijgt, is het misschien leuk om ons tabelletje ook in te vullen met de verwachte datum van je eisprong en van je NOD. Kunnen we allemaal met je meeleven.

@ Patricia: Hahaha. Ik heb echt enorm moeten lachen om je term "rekoefeningen". Soms vind ik het ook allemaal wel een beetje bizar, maar ik kan het toch allemaal niet laten.

@ Jannie: In welke fase ik zit. Nou, sinds vanmorgen lijkt het weer een stapje verder te zijn. Ik kon mijn vingers ongeveer 1cm uit elkaar halen tijden de rekoefeningen. Lijkt me een goed teken. Verder geloof ik dat ik af en toe last heb van mijn buik onderin, maar het verbaast me niets als ik me dat alleen maar inbeeld. Ik wacht vol spanning de ovutest van vanavond af.

Vraag aan iedereen: Sporten jullie? Zoja, welke sport doen jullie? Ik weet dat iemand van ons aan paardrijden doet. Ben even vergeten wie. Was het Linda? En ik weet dat Patricia vind dat ze mogelijk naar de sportschool zou moeten, maar dat ze daar eigenlijk niet zo'n zin in heeft (toch?). En de rest? Fanatieke sporters? En zo ja, hebben jullie dat minder fanatiek gedaan tijdens de (te korte) zwangerschap. Hoe denken jullie daarover?
Je leest overal dat het zeker in de eerste maanden geen kwaad kan als je eens op je buik gaat of zo tijdens het sporten. Dat zal ook wel niet, maar ik denk toch dat ik de volgende keer dat ik zwanger ben, veel voorzichtiger ben. In mijn hoofd weet ik dan misschien wel dat dat niet nodig is, maar mijn gevoel zegt iets anders.
Wat doen jullie en hoe denken jullie erover?

Hello,

Charlie: begrijp nu dat jouw miskraam afgelopen vrijdag was... Sterkte meid, vreselijk is het en laat je tranen lekker de vrije loop. heeft echt even de tijd nodig en misschien helpt het als ik je vertel dat ik me destijds zo vervelend, verdrietig en  eenzaam  voelde (heb 2 weken gewacht op spontane miskraam, uiteindelijk gecuretteerd) maar dat ik me een week of anderhalf na de curettage een stuk vrolijker voelde. Nu ben ik weer mezelf al is het af en toe nog K.....

groen licht: that's up to you! De gynaecoloog zal waarschijnlijk zeggen dat je een menstruatie moet wachten maar als jij eraan toe bent kun je na het bloeden meteen weer beginnen met klussen. Je hebt namelijk verhoogde kans om meteen zwanger te raken en deze kans grijpen de meesten van ons  (hier  op dit forum) met beide handjes aan! Je baarmoedermond staat nog een tijdje open dus kan het zaad makkelijker naar binnen, je hebt nog hcg-hormoon in je lijf en je baarmoederslijm is nog een tijd dikker waardoor de zaadjes beter kunnen zwemmen.
De gyn zal je het advies geven om te wachten omdart ze bij een evt snel volgende zwangerschap dan de duur niet meteen kunnen berekenen (maar dat kunnen ze later bij echo wel dus...) en omdat er evt nog resten kunnen achterblijven na een spontane miskraam, maar daarvoor kun jij evt een echo laten maken of alles schoon is.

Meestal komt de volgende ongesteldheid een week of 4-6 na de miskraam / curettage op gang. Dat zou bij jou dus ongeveer 22 augustus zijn met ongeveer een eisprong rond 8 augustus.

Heel verhaal, hopelijk heb je er wat aan. Doe dus wat je gevoel je ingeeft zou ik je aanraden! Nu nog even niet over nadenken, komt vanzelf. Als je in t lijstje wil, let us know! (wij hebben ook maar wat aangerommeld met onze berekeningen)

@Miep: jij kan dus al rekoefeningen doen! Ik niet, ik kan (nog)  geen verbinding maken! haha, maar wel duidelijk....

Jep, ik sport 2 keer per week een uur. Fitness, spinning, cardio. Vanalles in de sportschool dus, soms een lesje maar meestal op eigen houtje. Heb tijdens begin zwangerschap ook gesport totdat ik te moe werd, maar bij n volgende wil ik t ook zo lang mogelijk volhouden. Schijnt goed te zijn, behalve de trilplaat, is verboden tijdens zwangerschap. En vallen, dat gebeurt bij mijn sport dus niet. (of ik moet van mn crosstrainer afvallen ;-))

Groetjes!

Naam                    
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage
Datum evt. controle

Joanna
1 juni
22 juni
5 juli
1e
?

Linda
23 maart
30 juni
14 juli
4e
al geweest

Marijke
17 juni
6 juli
16 juli
1e
31 juli

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e
geen

Laura
10 juni
8 juli
22 juli
1e
geen

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e
31 juli

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1e
14 juli bellen

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus

Naam      

MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Datum evt. controle

Joanna
1 juni
22 juni
5 juli
1e
?

Linda
23 maart
30 juni
14 juli
4e
al geweest

Marijke
17 juni
6 juli
16 juli
1e
31 juli

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e
geen

Laura
10 juni
8 juli
22 juli
1e
geen

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e
31 juli

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1e
14 juli bellen

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus

Hey ladies,

Mssn is het leuk om er 1 tabel met onze leeftijd aan toe te voegen. Wie kan dat??
Ik ben 30.

Hier nog geen ongi............. olalalalalla wat ist spannend.

Bij jullie ook nog geen RD's??

Op de vrag welke sport beoefen je: ik rijd idd paard, dressuur en af en toe een buitenritje. Ik heb de luxe van een paardenstal + bak en weiland achterhuis. Ik hoef er dus niet voor te rijden. tenzij ik naar een wedstrijd ga.
Ik krijg 1x p/wk privéles. Ik heb 2 paarden. 1 = met pensioen (=19 jaar)  en 1 sportpaard. En volgend jaar nog een kleine shetlanderpony voor zoonlief. Hij wil nu al graag op het paard zitten.
Hoezo datgene leuk vinden waar je mee bent groot gebracht??

@ Charlie: wat vervelend nieuws voor je. Ook wij zitten ongewild op dit forum, maar hopen snel weer zwanger te zijn. Je bent van harte welkom om mee te kletsen. Mssn helpt het bij je verwerking.

Grtz Linda

Net een ovutest gedaan. Die trekt zich niets aan van mijn rekoefeningen. Geen enkel teken van een eisprong volgens de ovutest. Ik weet het ook allemaal niet meer. Vorige ronde hebben we goede, duidelijke resultaten gehad van die ovutesten. Maar nu, de eerste ronde na de curettage, is mijn lichaam natuurlijk van slag en moet alles weer even op gang komen. Misschien dat ik over een week wel een heel duidelijk resultaat heb gehad met die testen, maar nu twijfel ik een beetje of het deze maand wel allemaal werkt. Misschien een beetje ongeduldig, maar toch.
We gaan vanavond maar gewoon gezellig aan de klus en we zien wel weer.

Iemand nog leuke plannen voor vanavond / deze week? Behalve klussen dan.
Wij hebben het deze week (gelukkig) rustig. Komend weekend wel bbq-en met de collegas van mijn man. Dat is meestal wel gezellig. Hopelijk zit het weer een beetje mee.

Nou dames, het blijft moeilijk om jullie bij te houden. Ik kan het me eigenlijk niet veroorloven om meer dan een dag niet te lezen! dan mis je zoveel...

Behalve Linda ben ik geloof ik de eerste op het ongsteld- worden- lijstje. Eergisteren heb ik dan toch maar weer HET testje gedaan en die was negatief. Gisteren ( precies 6 weken na curretage)  de eerste bruine sliertjes verloren en vandaag wat meer. Het is nu nog allemaal bruin en er komt nog heel wat aan restjes mee lijkt het. Een soort grote schoonmaak denk ik. Het voelt nu ook echt alsof ik ongesteld moet worden en ik hoop dat het doorzet.
Een beetje dubbel gevoel; blij dat ik geen verklevingen of restjes heb, maar natuurlijk toch een beetje teleurgesteld; dus niet zwanger.

Ik dacht gisteren even wat afleiding, ik ga met mijn broertje en dochter naar de Efteling, maar misschien was dat toch niet zo'n heel goed idee. Ik heb nog nooit in zo'n kort tijdsbestek zo enorm veel zwangere vrouwen bij elkaar gezien! En niet zomaar zwanger, ik bedoel met een dikke buik achter een dubbele kinderwagen en een losse ernaast! Even geen aanrader dus. ( Het was natuurlijk wel leuk, maar je doet er niets aan je let er veel meer op...)

Linda; lijkt me wel leuk hoor die leeftijd, ik ben ook 30 dus.

Charlie; heel veel sterkte; We weten wel zo ongeveer waar je doorheen gaat. Ik ben ook niet zo'n hele snelle forumchick, maar het is al heel fijn om te lezen dat andere vrouwen hetzelfde doormaken. Dezelfde hoop en angst...

Ik ben niet zo'n sporter op dit moment, te druk met van alles. vroeger ging ik wel graag squashen, maar met het oog op een zwangerschap niet zo'n goed idee om nu weer op te pakken.

Ik ben nu nog niet toe aan ovu testen, maar ik denk als ik een paar maanden verder ben en er dan nog niets gebeurt is daarbinnen dat er ook aan ga geloven...

ben benieuwd hoe het met jullie gaat ook allemaal weer spannend!

Hey ladies,
Wat is er weer veel geschreven zeg. Ik ga gauw 2 schermen open doen anders ben ik zometeen weer dingen vergeten om op te schrijven!

@Miep, niet zo ongeduldig, je ei komt vanzelf . Nee hoor, vreselijk dat wachten! Ik heb het gevoel dat ik op mijn ongi zit te wachten, maar welke niet komt / niet door wil breken.
Hihi, was helemaal vergeten dat jij die ovu-testen doet. Dus toch wel een tester!

Kreeg vanmiddag de zw-testen thuis en tja.....toen kon ik het niet laten natuurlijk. Maar helaas, de test was negatief. Nu heb ik natuurlijk ook geen idee waar ik in mijn cyclus zit, weet niet eens of mijn ei uberhaupt al is geweest. Dus we wachten maar weer af......
Test was toch wel een teleurstelling hoor, stiekem hoopte ik er toch op gezien mijn verschijnselen!!

@Marieke, jij hebt echt een leuke schoonvader en wat moest ik lachen om het verhaal van die spijkerbroek!! Mijn schoonvader leeft niet meer, ik heb hem nog wel leren kennen, maar hij is in 2000 overleden.
Ik weet ook niet of ik me dingen verbeeld of zo. Heb ook gevoelige borsten, maar geen last van tepels en daarom ga ik er vanuit dat ik zit te wachten op ongi. Maar dit duurt nu al minstens een week. En die misselijkheid, bij vlagen komt het weer eens opzetten.

Lijkt me zo leuk om in april uitgerekend te zijn, dan ben ik zelf jarig, mijn man en mijn moeder!! Maar dan moeten we nu opschieten denk ik......
Ja dames, ik gun het jullie van harte om weer zwanger te worden, maar stiekem hoop ik toch (net zoals jullie waarschijnlijk) dat ik de eerste ben. Het is gewoon slikken om te horen dat anderen wel zwanger zijn. Helemaal erg als je hier als laatste over blijft. Laten we maar hopen dat het niet bij een van ons veel langer gaat duren dan bij de rest!!

@Linda, hoop niet dat je lichaam je voor de gek houdt!! Nu dus nog steeds hartstikke spannend en dat terwijl je al wel overtijd bent. Om gek van te worden!!

@Charlie, welkom hier. Helaas heb je je hier ook aangesloten. Daar bedoel ik mee dat je dus helaas ook een miskraam hebt gehad. Veel sterkte met het verwerken!
Had wel over die pillen gelezen maar mijn vk er niet over gehoord. Wat een naar idee dat de miskraam dan zomaar op gang komt zeg!
En je bent alweer aan het werk? Dat is snel zeg! Ik ben na miskraam op dinsdag een klein weekje thuis geweest (maandag erna weer aan het werk) en daarna een week halve dagen gewerkt, op advies van mijn baas. Daarna weer ongeveer volledig. Vond het toch best pittig in het begin!
Mag jij nu nog niet weer gelijk zwanger worden? Wij zijn tot de conclusie gekomen dat na het stoppen van het bloedverlies, je gelijk weer aan de klus kunt. Is jou anders verteld?

@Miep, jij vroeg over sporten. Momenteel zit ik wat in een dip. Geen zin om iets te doen op dat gebied. Maar doe aan zwemmen en hardlopen. Zwemmen bleef ik wel doen bij zwangerschap, maar hardlopen ben ik al vrij snel mee gestopt. Weet dat het geen probleem is, maar het voelde niet goed. Ik had last van buik/darmen en vooral borsten en vond het niet prettig om hard te lopen. Zwemmen doe ik via een vereniging, maar momenteel is  er zomerstop en staat dat een tijdje stil. Hardlopen heb ik nog geen zin in gehad om het weer op te pakken. Moet er nu wel weer van komen, want de boel blubbert wat en ik wil straks op vakantie wel in de bikini!!
Nou ja, fiets iedere dag naar station, dat is in totaal zo'n 25 minuten fietsen (heen en terug). Dus doe wel iets hihi.

@Patricia, haha wat een vinding, rekoefeningen doen met je slijm (maar ik snap precies wat je bedoelt hihi). Fijn dat je bloeden nu wat minder wordt. Dat is toch de 1e stap om het af te sluiten. Ja ik ben er ook verbaasd over dat ze tegenwoordig zoveel kunnen (zien). Heel fijn, maar hopelijk voor ons (voorlopig) niet. Dan wordt het toch een moeten en is het leuke er wel van af.
Een vriendin van mij blijkt al langer dan een jaar bezig te zijn. Maar ze willen liever niet naar ziekenhuis voor onderzoek. Bang dat er iets uitkomt waardoor blijkt dat ze niet zwanger zal kunnen worden. Aan de ene kant snap ik dat wel, maar aan de andere kant zou ik juist wel gaan. Misschien is het wel heel iets simpels dat zo opgelost kan worden!

@Janneke, volgens mij kan 1 topic 750 berichtjes aan als ik me niet vergis. Nog een weekje of zo gok ik . Oh lees net berichtje van Carina dat het er 700 zijn.
Lukt het jou om het lijstje uit te breiden met de leeftijden.
Ik ben 33 jaar.

@Joanna, dus je ongi is in zicht. Ja dubbel, aan de ene kant blij dat alles weer werkt, aan de andere kant jammer, want dan ben je niet zwanger.
We hopen er allemaal op, maar helaas gaat het bij de meesten niet zo snel!

Welterusten allemaal en tot gauw!
Groetjes Laura

Goedemorgen!

Ik had vanmorgen een 9 voor mijn rek-en strekoefeningen! ;-))
T zag er echt precies uit als op t plaatje. Gister was t echt nog wit/cremig namelijk... Dus vandaag of morgen ei? Hebben gisteravond wel geklust dus hoop niet dat dat het was, maar heb dat sinds donderdag niet gehad dus lijkt me dat mn voorspelling (ei op 16 juli) misschien wel uit gaat komen. Apart hoor! Je had me moeten zien, was er helemaal vol van vanmorgen. Haha! Gisteravond voelde ik al wat rommelen en vanochtend weer, alsof er een ballonnetje op knappen staat onderin mn buik. ga de uitleg van Miep nog maar eens opzoeken, die kon t wel goed uitleggen!

En is het nu verstandig om (als het dus idd draderig is en geen klus-resten) om t vanavond nog n keer te doen of gewoon morgenavond weer? (hebben maandagochtend en dinsdagavond geklust)

Linda: spannend nog steeds! Ajajaj ik leef met je mee!

Joanna: balen, ongesteld!!!!!! Gelukkig idd aan de ene kant dat eea weer op gang is, aan de andere kant liever geen ongesteldheid... Geen idee wat je cyclus ongeveer is dus kijk maar even of je het aan kunt vullen.

Laura: ook spannend voor jou aangezien je toch wel wat voelt in je lichaam. Dat die test negatief is wil natuurlijk niks zeggen maar snap je teleurstelling! Het zou altijd zomaar kunnen, die 2 mooie streepjes!

Als ik nu mn ei zou hebben en zwanger raak dan ben ik 8 april uitgerekend, is in de buurt van onze trouwdag! En dan kan ik (denk ik) zelfs nog mee  (lees: boekjes lezen, zwemmen en relaxen)  op skivakantie! (22febr - 1 maart)

Op

www.babybrabbel.org

kan je leuke "zwangerschapstest" doen, staat er ook wanneer je vruchtbaar bent als je je ei weet. (heb dan ei 16 juli en laatste ongi 2 juli ingevuld anders wordt t beetje lastig)

Patricia: hoe gaat t met je? Bloeden al beetje minder / gestopt?

Fijne dag dames!
Groetjes en tot laters!

Heb de lijst aangepast inclusief leeftijd. Wil iedereen weer aanvullen?

Naam      

MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Datum evt. controle
Leeftijd

Joanna
1 juni
?
?
2e
?
30

Linda
23 maart
30 juni
14 juli
4e
al geweest
30

Marijke
17 juni
6 juli
16 juli
1e
31 juli
?

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e
geen
?

Laura
10 juni
8 juli
22 juli
1e
geen
33

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e
31 juli
29

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1e
14 juli bellen
?

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?
?

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
?

Goede morgen iedereen,

Ik heb er al een hele morgen op zitten voor mijn gevoel. Ik was om 5 uur al wakker met pijn in mijn rug en kon echt niet meer liggen. Ben dus maar opgestaan. Ik ben nu redelijk wakker, maar ik vrees dat dit me vanmiddag op gaat breken. Hoe dan ook, tot die tijd gaan we vrolijk door.

@ Jannie: Een 9!!!! Goed zeg. Hopelijk krijgt jouw ei ook een dikke voldoende voor springen en krijgen de zwemmers van je man een gouden medaille!!!
Maar uh, jouw vraag of je vanavond of morgenavond nu het beste weer kunt klussen. Ja, dat houdt ons geloof ik allemaal bezig wat nu de beste timing is. Als je het te vaak doet, neemt de kwaliteit van de zwemmers van je man af. Maar aan de andere kant, als je weer klust op het moment dat het alweer te laat is, dan  schiet het ook niet op. Mijn motto als de eisprong eenmaal zover is: Beter op tijd met zwemmers die wat sloom zijn, dan te laat met kampioenzwemmers.
Er is natuurlijk nog een optie. Morgenvroeg. Tenminste, als jullie dan allebei beschikbaar zijn. Wel lekker vroeg de wekker zetten, zodat je na het klussen nog even kunt blijven liggen. We willen natuurlijk niet dat de zwemmers op zoek gaan naar een buitenbad....

Nog een vraag dames: Gaan jullie na het klussen met de beentjes omhoog liggen? Mijn zus zweert dat het bij haar geholpen heeft. Moet zeggen dat ik dat ook heb gedaan in de eerste ronde en toen ook zwanger ben geraakt. Hihi.

Terug
Bovenaan