Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

goedemorgen dames,

laura. leuk he dat er zoveel geschreven wordt, maar het is heel wat om het allemaal bij te lezen. Dat wordt wat als ik straks weer ga werken, dan heb ik daar echt de energie niet meer voor 's avonds. Maar goed, dat zien we dan wel weer.
Ik heb inderdaad al 3x met lege handen gestaan. Bij een positieve test hoop je weer dat het goed gaat, maar je wordt er toch cynischer door. Denk nu al, goed wat hebben we allemaal nog niet gehad. Nog geen buitenbaarmoederlijke zw, nog geen voldragen zwangerschap waarbij je kindje in de laatste weken overlijd. En dan weet ik inmiddels nog enorm veel andere dingen waar je je kind aan kan verliezen. Dat is het nadeel van lotgenotencontact....
Erg he sommige ouders, ik heb ook wel eens gehoord dat een stel gezegd had, we gaan door tot we er eentje mogen houden..... Tsja en dan is er wel een discussie of verstandelijk gehandicapten kinderen mogen krijgen, terwijl het bij 'normale' mensen ook echt niet altijd goed gaat.

Linda, balen joh, was zo leuk geweest weer in ronde 4 zwanger.... Helaas dus, hopenlijk kan je snel weer vooruit kijken. Een fijne vakantie toegewenst in ieder geval. Hopenlijk kan je voldoende ontspannen en het zwanger worden genoeg loslaten om iets positiefs te laten gebeuren!

jannie, mooi dat boek dat je gaat maken, helpt wel bij de verwerking. Je verzamelt toch al veel spullen in die 1e weken.
De vergrote nieren van Bas* hebben ze inderdaad bij de 20-weken echo ontdekt.   Toen was het nog niet ernstig, maar wel om in de gaten te houden. Bij 23 weken weer een echo en toen was 1 nier al doorgescheurd en de ander stond op klappen. Ik had de zwangerschap uit kunnen dragen, maar het vruchtwater zou aan het eind sterk terug gaan lopen door de nieren en dan zouden de longen ook niet goed rijpen. Dan zou mijn kind, als het de zwangerschap zou overleven en die kans was al klein, met longproblemen en nierproblemen in het ziekenhuis komen en in ieder geval zo snel mogelijk een nieuwe nier moeten krijgen. Tsja en die zijn er voor volwassenen al bijna niet..... Officieel krijg je een keus, afbreken of voldragen, maar wij vonden het eigenlijk geen keus. Nu kan ik er wat vrede in vinden dat hij geen pijn gehad heeft....
Met 1 nier kan je inderdaad goed leven, maar helaas ging het bij Bas* om beide nieren...
Knap van je man dat hij zijn vriend heeft teruggebeld. Voor hen ook wel prettig denk ik.
Ik heb ooit wel eens gelezen/gehoord dat het 1e gevoel over het geslacht van je kind als je zwanger bent klopt. Ik weet niet meer wat ik bij mijn 1e zwangerschap voelde, volgens mij meisje. Bij Bas* voelde ik duidelijk jongen en bij deze keer voelde ik niks. Dat was eigenlijk al een duidelijk teken, denk ik nu.
Bij mijn vorige werk (kinderopvang) was mijn leidinggevende best spiritueel. Bij afscheidsavondjes van collega's kwam regelmatig de pendel te voorschijn en ging ze pendelen bij mensen om te zien hoeveel kinderen er zouden komen en van welk geslacht. Ik wilde dat nooit, bang dat de pendel stil zou blijven hangen en als het dan niet zou lukken met kinderen krijgen dat je dan toch terug zou denken aan die pendel. Nu ben ik helemaal blij dat ik het niet gedaan heb. Stel dat hij bij 3 kinderen stil was blijven hangen (miskramen tellen ook mee)....Ik ga er toch vanuit dat ik nog wel een trotse moeder mag worden van een bengel of 2/3.

Marijke, sjonge ook ongesteld, balen meis.

Miep, ik heb geen voorkeur voor een jongen of meisje. Had altijd het gevoel dat ik een betere meisjesmoeder zou zijn en was dan ook verbaasd dat ik een jongen kreeg, maar dat had me toch ook enorm leuk geleken.
Een miskraam is het volgens mij altijd als het fout gaat, maar een missed abortion is het dan als het lichaam het niet spontaan loslaat.
Kennen jullie ook een MOLA-zwangerschap. Dan zit er ipv een kindje in het vruchtzakje allemaal blaasjes. Op de adviezenblad dat ik na de curretage meekreeg staat dat je na een MOLA pas weer zwanger mag worden als je HCG-waarden 1 jaar normaal zijn. Pff dat is heus een tijd. Hoop dat ze die blaasjes duidelijk kunnen zien op de echo en dat ik niet op 7 aug te horen krijg, het was een MOLA en dat ik dan zo lang moet wachten voor het weer mag....

Janneke, ik gebruik geen ovu testen. Probeer me er niet teveel mee bezig te houden. IN verleden getempt, maar wil nu eerst weer zonder hulpmiddelen. Al wordt het wel aantrekkelijk als ik dat bij jullie allemaal lees...

Ik vind dat schema trouwens helemaal niet leuk meer.... Ik blijf onderaan staan, ook al zijn Laura, Linda en Marijke verplaatst.....

liefs
Patricia mama van Bas*

Naam
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage
Datum evt. controle
Leeftijd

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e
geen
30

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e
31 juli
29

Miep
19 juni
17 juli
31 juli        
1e
14 juli bellen
32

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?
?

Laura
10 juni
28 juli
11 augustus
2e
geen
33

Linda
23 maart
1 augustus
14 augustus
5e
al geweest
30

Marijke
17 juni
2 augustus
15 augustus
2e
31 juli
33

Joanna
1 juni
2 augustus
17 augustus
2e
al geweest
30

Janneke

7 juli

4 augustus

18 augustus

1e

geen

28

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
30

Charlie

11 juli

8 augustus

22 augustus

1e

?

?

Marieke: dat is Tante Pietje geweest denk ik, is idd leuk en staat goed bekend!

Patricia: eng die pendel.. Ben altijd wel nieuwsgierig maar  aan de  andere kant is het eng. Stel je voor....

Was idd een opluchting dat mn man die vriend belde. Vriend vond het geen enkele issue en vond zelfs dat ie ok reageerde, maar voor mn man is er n last van zn schouders gevallen!

En dat lijstje: je komt vanzelf bovenaan Patricia! In t begin stond ik vrij ver onderaan en nu ben ik al bijna "aan de beurt", het gaat best wel snel! En wie weet word je wel eerder dan na 6 weken ongesteld...

Ik wil de ovulatietesten nog even bewaren tot het echt een maand of 5-6 duurt, ga nu even af op mn (cervix)slijm, wie weet helpt dat.

J(annie)anneke indedaad dat was bij tante pietje, was een erg leuk ding en lekker!! En de  bediening was toen ook erg leuk!!

Dat pendel verhaal vind ok ook maar een eng verhaal, maar ik heb ook niets met zulke dingen!! Patricia kan me voorstellen dat het wel moeijlijk blijft om vertrouwen te houden als je al 3 keer met lege handen hebt gestaan..

Ik zat me ook al af te vragen hoe ik zou reageren als ik weer een positieve test in mn handen zou hebben op een zeker moment...
Geen idee eigenlijk!!

ovutesten ga ik ook de eerste maaanden nog niet gebruiken. Lijkt me zo'n gedoe alle dagen...
Eerst nog een beetje ongedwongen houden...

Nog 3 kwartiertjes heb ik lekker weekend!! Helemaal zin in!!!

Jullie nog leuke plannen van t weekend??

Greetzzzz

Brrr die pendel, ik hou ook niet van dat soort dingen en zou ook weigeren.....

Ik vind het wel grappig dat er nu  een aantal van ons  tegelijk ongi zijn!! Ik heb geloof ik de kortste cyclus (25 dagen). Vind ik niet erg hoor!! Als het nu maar regelmatig blijft.
Tot nu toe is mijn ongi niet heel heftig. Aardig normaal geloof ik. Maar goed, ik heb dan ook al een gedoe gehad met de miskraam dus als bij mij nog niet alles weg is ga ik gillen!!

Nu weer snel aan het werk, er ligt genoeg....

nou meiden ik heb weekend!! even patatje eten met de collega's jaja alweer doen we bijna altijd op vrijdagmiddag en dan op naar huis!!
ben ik er hopelijk vanaaf weer want dat zou betekenen dat mn internet het weer doet!!!
tot straks!!!

@ Jannie: Dat gevoel dat er een ballonnetje in mijn buik op knappen staat, zegt me niet echt iets. Bij mij is het meer een accute stekende pijn. Niet echt heel erg pijnlijk hoor, maar wel duidelijk aanwezig. Op dit moment heb ik er even geen last van trouwens.

@ Marieke: Jouw NOD begint nu ook snel te naderen. Maar je voelt dus nog niets..... Spannend.

@ Patricia: Het is heel fijn om op internet ervaringen te delen, maar soms is het inderdaad ook niet zo fijn om te weten wat er allemaal nog meer mis kan gaan. Ik denk dat we het over het algemeen allemaal meestal wel kunnen relativeren, maar soms word je er een beetje wanhopig van. Zeker als het al vaker is misgegaan.
Jij schreef dat je het gevoel had een betere meisjesmoeder te kunnen zijn. Dat ken ik wel een beetje dat gevoel. Ik ben zelf ook een meisje (Haha, dat wisten jullie nog niet van mij, he?) en heb het idee dat ik daardoor meisjes beter begrijp en beter snap wat ze nodig hebben. Maar dat is denk ik voornamelijk omdat ik mezelf beter begrijp. Als ik eerlijk ben heb ik nog nooit veel begrepen van de meisjes / vrouwen om me heen. Ik denk dat je er toch in moet groeien. En elk kind is weer anders.

@ Janneke: Ik ben ook bezig met ovulatietesten, gekocht bij sensitest. Net als jij heb ik niet echt een regelmatige cyclus en dan is zo'n ovulatietest een fijn hulpmiddel. Wanneer je moet beginnen met de testen, is natuurlijk redelijk lastig, juist als je een onregelmatige cyclus hebt. Ik kan me even niet herinneren hoe snel jij de eerste keer zwanger was en hoeveel rondes je dus al achter de rug hebt. Hoe langer je bezig bent, hoe makkelijker het is om er een lijn in te ontdekken, denk ik.
Ikzelf was de eerste keer bij de eerste serieuze poging zwanger. Toen de mk en nu dan weer de eerste poging. Ik heb dus ook geen idee wanneer m'n ei er ongeveer zou moeten komen, zeker omdat dat na een mk sowieso niet echt duidelijk is. De gyn vertelde dat het waarschijnlijk 5 a 6 weken zou duren voordat ik weer ongi zou worden, dus 3 a 4 weken voordat ik een eisprong zou hebben. Maar ja, dat woordje waarschijnlijk zit erin. Daar hebben we niet zoveel aan. Om zeker te zijn, ben ik dus 2 weken na de curettage al begonnen met ovutesten. Het is nu 4 weken + 1 dag later en ik ben nog steeds aan het testen. De vorige keer heb ik mijn eisprong goed gevoeld en op basis daarvan heb ik nu het idee dat mijn eisprong er weer bijna aan komt. De test gisterenavond lijkt daar inderdaad op te wijzen, omdat het tweede streepje voor het eerst weer wat donkerder was. Ik ben dus ook erg benieuwd naar de test vanavond.
Ik test eigenlijk altijd rond de tijd dat ik thuis kom uit het werk. Met ochtendurine schijnt het niet zo goed te gaan, omdat dan de concentratie LH in je urine hoger is doordat je de hele nacht niet naar het toilet bent geweest en niet hebt gedronken. Daardoor zou het eerder lijken dat de eisprong eraan komt, terwijl dat misschien nog niet zo is. En op het werk is het ook niet zo makkelijk, dus doe ik het als ik thuis kom uit het werk. Ik zorg wel dat ik zo'n twee uur ervoor niets meer heb gedronken en niet meer naar het toilet ben geweest. Dat schijnt ook beter te zijn.
Ik gebruik de testen nu dus ook pas voor de tweede keer, dus ik ben niet echt een expert, maar misschien dat je toch iets met deze info kunt. Als je nog meer specifieke vragen hebt, laat maar horen.
Maar uh, doe jij het ook zo? Of doe je iets helemaal anders? En heb je er misschien nog andere dingen over gehoord of gelezen? Alle info is natuurlijk welkom.

Nou dames, ik ga maar weer eens aan de slag. Nog een paar uur en dan is het weekend!
JOEHOE.

Half augustus is het idd weer erg druk met NOD's!
Miep voor ons is / wordt het  ook langzaamaan  spannend.... Jouw ei moet er dus wrs nog aankomen? Maar eerst Marieke!

Ik heb de hele dag al buikpijn en trekt beetje naar mn rug, dus ben benieuwd wat het is. Darmen, ei, ongi of zwanger? Tja wie zal t zeggen? Ik denk een van de eerste 3! ;-)
Tiopic stroomt vol.... Wat wordt onze nieuwe naam? Zag dat "bezige bijtjes" al gebruikt wordt bij "zwanger worden".

"Bezige Bijtjes Bezig voor Beebie"?

Naam
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage
Datum evt. controle
Leeftijd

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e
geen
30

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e
31 juli
29

Miep
19 juni
17 juli
31 juli        
1e
14 juli bellen
32

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?
?

Laura
10 juni
28 juli
11 augustus
2e
geen
33

Linda
23 maart
1 augustus
14 augustus
5e
al geweest
30

Marijke
17 juni
2 augustus
15 augustus
2e
31 juli
33

Joanna
1 juni
2 augustus
17 augustus
2e
al geweest
30

Janneke

7 juli

4 augustus

18 augustus

1e

geen

28

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
30

Charlie

11 juli

8 augustus

22 augustus

1e

?

?

Mijn ongesteldheid is niet meer als normaal, behalve in het begin nog wat bruine stolseltjes, maar lijkt niet extra heftig. Misschien duurt het iets langer, weer afwachten natuurlijk!

Patricia; Bij mij was idd het vermoeden dat ik een mola had, omdat er   vreemd weefsel in mijn baarmoeder zat. Het weggehaalde weefsel is naar een patholoog gegaan voor onderzoek en na 2 weken moest ik weer bloed prikken voor hcg. Bij een mola zakken die waarden nauwelijks, bij mij was dat gelukkig wel het geval. De uitslag van de patholoog kreeg ik na 3 weken en die was ook negatief, gelukkig. Het weefsel was erom heen gegroeid omdat de foetus allang overleden was en de vruchtzak er nog wel zat   , was dat spul een beetje erom heen gegroeid. Maar geen mola gelukkig, dat was weer een extra zorg geweest. Heeft de gyn tegen jou gezegd dat hij/zij dat vermoeden had? Want anders zou ik me daar niet zo druk om maken, dan maak je je zorgen om iets wat misschien helemaal niet is. ( makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, ik ben ook een piekeraar)

Terug
Bovenaan