Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

he meiden,
Jeetje Linda, jij houdt de spanning er wel goed in zeg. Dat verdient gewoon een zwangerschap zou je zeggen. Helaas werkt het zo niet..... Toch hoop ik dat je zaterdag goed nieuws mag melden!

Jannie, wat een gek slijm heb jij zeg, hihi. Zeker ff geen zin om te gymen.

Laura, bezoek van die rode duivels he. Fijn dat het 'goed' voelt voor jou en dat je zo eigenlijk de periode beter af kan sluiten. Hopenlijk gaat je cyclus nu dan weer door zoals je gewend was.

Janneke, ik wist je leeftijd niet meer zeker toen ik het scherm open had staan, vandaar het vraagteken erachter. Wilde het nu weghalen, maar heb jij dus al gedaan :)
Ik ken die dooddoeners wel hoor. Helaas hebben wij voor deze mk een zwangerschap met 23 weken af moeten breken, omdat de nieren van ons kindje kapot waren. De gyn met wie we op de beslissingsdag een 2e gesprek hadden, zei ook. Jullie zijn nog jong en kunnen nog andere kinderen krijgen. Als jij (ik) nou 40 was geweest en het was jullie 1e en enige kans op een kindje is het wat anders.
Nou daar was ik het dus helemaal niet mee eens. Leeftijd maakt niet uit, het is vreselijk om je kind op te moeten geven. En ook al was ik 40 geweest, je hebt zodra je zwanger bent een verantwoording voor je kind en ik vind dat een kind een menswaardig bestaan moet kunnen hebben. Als ons kind de zwangerschap al overleefd zou hebben, zou hij zijn waarschijnlijk korte leven in het ziekenhuis door hebben moeten brengen. Ja dat wil ik niet voor mijn kind. Het mag best een beperking hebben, maar wel een beperking die leefbaar is voor mijn kind.
Maar ja dat zeg je op zo'n moment niet tegen de gyn, want er gaat dan wel wat anders door je hoofd.......

Nou ja, hier lijkt het bloedverlies eindelijk te stoppen. Gister en vandaag (vandaag helemaal) minimaal bloedverlies. Best gek na het verlies van die stolsels dinsdagavond. Maar ik vind het best. Op zich verwacht ik vanavond wel weer stolsels (om de dag) maar ik hoop dat ze wegblijven, zodat we ook echt weer op kunnen gaan bouwen naar de eerste NOD.

liefs
Patricia mama van Bas*

MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage
Datum evt. controle
Leeftijd

Linda
23 maart
30 juni
14 juli
4e
al geweest
30

Marijke
17 juni
6 juli
19 juli
1e
31 juli
33

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e
geen
30

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e
31 juli
29

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1e
14 juli bellen
32

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?
?

Laura
10 juni
28 juli
11 augustus
2e
geen
33

Joanna
1 juni
2 augustus
17 augustus
2e
al geweest
30

Janneke

7 juli

4 augustus

18 augustus

1e

geen

28

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
30

Charlie

11 juli

8 augustus

22 augustus

1e

?

?

Hee hallo dames,

Hier weer eens een bericht van mij! Ben alweer thuis. Gister erg laat thuis van het werk en 's avonds visite. Helaas lukte het dus niet om te reageren. Moet nu dan ook heel wat inhalen zie ik al. Ik ga er maar eens even voor zitten met 2 schermen open hihi....

Janneke, eerst een 9 en toen een 1 voor je rekken en strekken. Hmm dat klinkt niet best.... Als het goed is zou jou ei nu toch onderhand ook eens langs moeten komen!
Er is ook iets met een theorie over de zwemmers die zorgen voor een jongetje of meisje.
Die voor een meisje zwemmen minder snel en dan moet je ongeveer 2-3 dagen voor je ei klussen. Daarna niet meer, anders juist weer grotere kans op jongetje. Schijnt het.... Hahaha. Vond het wel grappig om te lezen. Staat ook op www.zozwanger.nl.
Ik heb geen idee of je 1e ongi na de pil veel heftiger is.  Zou kunnen natuurlijk.  Was bij het spiraaltje wel zo. Maar een slimme meid is overal op voorbereid, dus je zal vast de nodige tampons in je tas hebben haha.  
En alweer zwangerschapstesten gekocht. Maak jezelf niet te gek hoor, het moet geen obsessie worden want dat werkt juist vaak averechts!!

@Linda, bij jou dus nog altijd spannend!! Die onzekerheid is om gek van te worden, dat had ik ook! Moet zeggen dat ik daarom wel blij ben dat het bij mij is doorgebroken. Dat halfslachtige gedoe hou ik niet van. Kan ik nu weer verder en heb ik weer enig idee wanneer het de beste klustijd is!!
Wat wel grappig is, het lijstje zei dat ik vorige week mijn ei zou hebben, maar mijn gevoel zei dat het de week ervoor al geweest was. En dat is nu dus wel uitgekomen. Goed om te weten dat ik het dus blijkbaar toch wel door heb wanneer mijn ei ongeveer is (geweest).
En jij gaat dit weekend met vakantie!! Heerlijk hoor. Ik heb er ook al zin in. Nog 4 weken en 1 dag werken. Het is nu echt aftellen. Wij zijn wel van plan om de laptop mee te nemen op vakantie. Maar dat heeft er mee te maken dat we ter plekke overnachtingen gaan regelen. En ze schijnen daar in Amerika wel veel internetcafés te hebben, maar vaak  moet je je eigen pc (laptop) meenemen.

Aha, een nieuwe naam voor ons topic. Dat is een leuk idee!! Ja voor we het weten is het zover!!

De vorige keer liet ik de alcohol wel staan tussen m'n ei en ongi, maar voor de rest was ik er niet zo mee bezig. Rauw of rood vlees ben ik toch al niet zo dol op, dus dat eet ik sowieso al amper. Heb dat lijstje over het eten wel uitgeprint en bij twijfel keek ik wel eens. En als je dan gaat speuren op internet ontdek je nog veel meer. Zo las ik ook dat je max 4 koppen koffie per dag mag, maar nog helemaal beter niks ivm verhoogde kans op miskraam. Ik ben helemaal niet zo'n koffieleut, 1-2 kopjes per dag is zo ongeveer mijn max en het kan ook best zijn dat ik een aantal dagen helemaal geen koffie krijg. Maar om dat ook weer te laten met het oog op een evt miskraam..... Kan zo genieten van die bakkies koffie dan!! Dus ik weet het niet hoor. Soms lees je ook teveel dingen wat niet mag of wat niet goed zou zijn. En ze spreken elkaar ook nog wel eens tegen.

Patricia, je hebt gelijk over het april kindje. Dan zal het de volgende keer raak moeten zijn. We gaan ons best doen!!
Zit me net te bedenken dat jij nu al 3x met lege handen hebt gestaan. Ik heb er geen woorden voor, wat moet dat verschrikkelijk zijn. Ik vind dit al erg.
Moeilijk werk doe jij zeg! En ik kan me helemaal voorstellen dat je je mateloos ergert aan ouders die zo met hun kind omgaan. Ik zie het ook regelmatig op mijn werk (uitkeringsinstantie). Er wordt totaal niet over nagedacht en er komen kinderen alsof het niks is. Of een abortus  (en daar dan ook nog zonder schaamte over praten). Ik ken wel mensen wiens kinderen uit huis zijn geplaatst en dan komen er doodleuk weer nieuwe kindjes bij. Als ik de vk of gyn was zou ik de neiging krijgen om bij de bevalling iets bij de moeder te beschadigen zodat ze nooit weer kinderen kan krijgen!!! Pfff dat klinkt wel heel hard, maar vind het zo erg voor die kinderen. Die kunnen er niks aan doen!!
Jouw verhaal over die stolsels herken ik helemaal. Had ik ook bij de miskraam en nog 2,5 week later een keer. Ik vind het maar raar want je hebt toch een curettage gehad. Dan zouden de stolsels toch wel weg moeten zijn zou je aannemen. Heb je er ook zoveel bloedverlies bij? Ik kon maar beter op de wc blijven zitten toen. Het ging aan een stuk door. Het lijkt net alsof er bij jou ook nog wat zit. Lees nu net dat het nu wat beter gaat. Ik help je hopen dat het gauw ophoudt nu. Pff wat was ik daar blij mee toen het na ruim 4 weken eindelijk klaar was met het bloeden. En we zijn nog geen 2 weken verder en dan zijn de rode duiveltjes al weer in aantocht!! Zucht.....
Jouw nieuwe naam voor het topic vind ik erg leuk gevonden (bezige bijtjes, blatende schapen, hopend op een voorjaarsbaby)!!

Spannend dat er nu weer een aantal dames op hun NOD zitten te wachten!! Linda, Marieke en Marijke, you go girls!!
Ze zeggen toch dat vrouwen die veel met elkaar omgaan op een gegeven moment allemaal tegelijk ongi zijn. Misschien geldt dat ook wel voor ons hahaha!!

Janneke(Chris): jij ook welkom hier. Het is niet leuk dat je hier terecht komt, maar we hebben veel aan elkaar en je leert hier iedere dag weer bij. Dus blaat lekker mee zou ik zeggen!! Irritant die dooddoeners idd. En zeker van je vk of gyn zit je daarop niet te wachten!! Mijn oude baas zei (alsof hij mij een hart onder de riem wilde steken): ach meid, je moet maar zo denken, het is maar goed dat de natuur zichzelf reguleert. Het is een vreselijke botterik en hij snapt nog niet eens dat je dit juist niet wil horen.
Gelukkig heb ik nu een veel aardiger baas. Die heeft het zelf ook meegemaakt met zijn vrouw dus die snapt tenminste dat je verdriet hebt om het verlies!!

@Miep, wat lief van je man met die muisjes!!
Hebben jullie een stiekeme voorkeur voor wat het gaat worden?

Nou ik ga maar eens koken. Het is weer donderdag en manlief is weer aan het werk. Vind het niet leuk om alleen voor mezelf te koken dus het wordt weer gemakkelijk met een bakje uit de vriezer.....

Tot laters, Laura

Hey ladies,

Update: wel ongi!!! Nog niet hevig, maar kweet zeker dat het door gaat zetten. geen krampen ofzo maar ook wel wat rood gekleurd bloed.

Nou ja dan weten we het nu en is de 5e ronde weer begonnen.
gem cycles 29 dagen, mijn nieuwe ei verwacht ik dan rond 1 augustus. Verwachte NOD rond 14 augustus.

Heb mijn 1e rose al genuttigd. Daar ga ik in de vakantie (met mate) van genieten.

Nu de caravan klaarmaken en kom  later nog wel ff.

Grtz Linda

Nieuwe lijstje

MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Datum evt. controle
Leeftijd

Linda
1 augustus
14 augustus
14 juli
5e
al geweest
30

Marijke
17 juni
6 juli
19 juli
1e
31 juli
33

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e
geen
30

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e
31 juli
29

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1e
14 juli bellen
32

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?
?

Laura
10 juni
28 juli
11 augustus
2e
geen
33

Joanna
1 juni
2 augustus
17 augustus
2e
al geweest
30

Janneke

7 juli

4 augustus

18 augustus

1e

geen

28

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
30

Charlie

11 juli

8 augustus

22 augustus

1e

?

?

MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Datum evt. controle
Leeftijd

Linda
23 maart
1 augustus
14 aug
5e
al geweest
30

Marijke
17 juni
6 juli
19 juli
1e
31 juli
33

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e
geen
30

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e
31 juli
29

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1e
14 juli bellen
32

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?
?

Laura
10 juni
28 juli
11 augustus
2e
geen
33

Joanna
1 juni
2 augustus
17 augustus
2e
al geweest
30

Janneke

7 juli

4 augustus

18 augustus

1e

geen

28

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
30

Charlie

11 juli

8 augustus

22 augustus

1e

?

?

Het vorige lijstje heb ik verkeerd gekopieerd. Sorry. Dit is de juiste nieuwe.

Hey Linda,
Ja je blijft toch hoop houden zolang het nog niet is doorgezet. Balen!!
Het is bij mij ook rood, maar nog niet echt veel. Zag het eigenlijk de hele week al aankomen. Gevoelige borsten (maar niet tepels), ontzettende trek in chocola, af en toe een humeur om op te schieten, pukkeltjes.....
En dan nu maar op naar de vakantie, dat wil nog wel eens helpen én je kan lekker wijntjes drinken de eerste 2 weken!! Krijg je ook geen vragen van jullie vrienden. Om even lekker positief te blijven.....

Deed ik net de vriezer open, heeft manlief deze gister niet goed dicht gedaan.....
Nee helpppp!!!! Dan wil je echt niet weten hoeveel ijsvorming er is. Dus ik moet nog even aan de slag om dit weer op te lossen (en manlief mag  uiteraard helpen)!!!
Welterusten en tot morgen!!
Ongi zet nu trouwens al goed door, gelukkig maar. Des te sneller ben ik er weer van af.
Ben wel heel benieuwd of het nu net zoals anders zal zijn of niet.

Terug
Bovenaan