Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Goedemorgen!

Miep jij ook uit Brabant? Waar ergens als ik vragen mag? Ik woon in Tilburg. Vandaag begint de kermis maar als dit weer zo doorgaat ga ik niet. Niet dat ik van de attracties ben (af en toe wel) maar terrasje zitten en mensen kijken is dan zooo geweldig!

Heb gisteravond een soort fotoboek gekocht en daar ga ik alles inplakken van mn vorige zwangerschap: echo's, kaartjes die we kregen, foto van de kadootjes, deeltjes uit mn dagboek rond die tijd, testjes etc etc. Soort herinneringsboek.

Ik heb mn ei dus ook nog niet (of al gehad?) maar gisteravond fles champagne opengetrokken samen met chocolaatjes erbij. Dat wil wel! ;-)
Vanmorgen weer een 9 voor de rek- en strekoefening maar dat cijfer telt niet mee weet ik nu, dus ben benieuwd naar morgenvroeg.
Heb wel puistje op mn kin (anders nooit) dus mss ei of komende NOD?

Patricia hopelijk houdt het bloeden nu op voor je, is niet fijn en je weet totaal niet wat je kunt verwachten! Blijf het heftig vinden die beslissing die jullie hebben moeten nemen! Dat hebben ze vast op de 20-weken echo gezien destijds? Ik ben geboren met  1 dode nier, maar dat wisten ze pas toen ik een halfjaar oud was en heel ziek werd. Door het oog van de naald ben ik gekropen, maar echo's waren er toen nog niet volgens mij. Had je je zwangerschap wel kunnen voldragen? pfff heftige beslissing lijkt me dat... Kan me voorstellen dat je geen afscheid kan nemen op dat moment. En idd: vanaf het moment dat je zwanger bent, wordt je mama. Punt. Dat gevoel had ik ook meteen en dan zijn die dooddoeners vreselijk, maar begrijp wel dat anderen zo denken. Ze moeten het alleen niet altijd zeggen....

Laura: nee ik maak mezelf niet té gek hoor, maar ik weet dat t de vorige keer zooo zeker wist en dan is een negatieve test n teleurstelling. Nu heb ik (volgens mij) de gevoeligste, dus dan heb ik eerder zekerheid van wel of niet.
Denk dus idd dat die 9-ens voor de rekoefeningen door manlief komen, dus vertrouw alleen het slijm als er de avond ervoor niet geklust is.

Ik ga de komende weken niet al te diep in t welbekende glaasje kijken maar ik ga nog niet alles mijden, moet wel leuk blijven. Ben dol op rauwe vis, rood vlees en een wijntje ofzo dus alles met mate! Stak voorheen nog wel eens (5 keer per jaar) een sigaretje op maar dat doe ik niet meer.

Manlief heeft gisteren zn beste vriend even teruggebeld en gezegd dat ie het maandagavond ff moeilijk vond om te horen maar dat ie het wel suuuper vindt! En dan is het ook. Vriend was helemaal blij en vond het ook K om te vertellen. Blijkbaar hebben zij een test gedaan op 4 juni. 5 Juni belden wij dat de echo mis was en 3 dagen later kreeg zn schoonzusje een miskraam. Niet leuk maar gelukkig bij hen alles goed gegaan!

Linda: balen... Had het zo gehoopt voor je... Geniet wel lekker van die heerlijke roseetjes op vakantie! Vertrekken jullie morgenvroeg? Zuid Frankrijk of ben ik in de war? Heerlijk!

Bijna weekend! Vanavond gaan we samen lekker uit eten in Den Bosch, bij een (schijnt) supertentje. Gezellig! Morgenavond verjaardag en zondag lekker niks....

Groetjes, Janneke

MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage
Datum evt. controle
Leeftijd

Marijke
17 juni
6 juli
19 juli
1e
31 juli
33

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e
geen
30

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e
31 juli
29

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1e
14 juli bellen
32

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?
?

Laura
10 juni
28 juli
11 augustus
2e
geen
33

Linda
23 maart
1 augustus
14 augustus
5e
al geweest
30

Joanna
1 juni
2 augustus
17 augustus
2e
al geweest
30

Janneke

7 juli

4 augustus

18 augustus

1e

geen

28

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
30

Charlie

11 juli

8 augustus

22 augustus

1e

?

?

MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Datum evt. controle
Leeftijd

Linda
23 maart
1 augustus
14 aug
5e
al geweest
30

Marijke
17 juni
4 augustus
15 aug
2e
31 juli
33

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e
geen
30

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e
31 juli
29

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1e
14 juli bellen
32

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?
?

Laura
10 juni
28 juli
11 augustus
2e
geen
33

Joanna
1 juni
2 augustus
17 augustus
2e
al geweest
30

Janneke

7 juli

4 augustus

18 augustus

1e

geen

28

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
30

Charlie

11 juli

8 augustus

22 augustus

1e

?

?

Ik heb het lijstje ook aangepast, ik ben vanmorgen ongesteld geworden. Even balen maar nu kijk ik alweer uit naar een volgende poging. We hadden deze maand steeds 2 tot 3 dagen tussen het klussen gehouden, dus deze maand maar om de dag proberen.

Marieke, misschien heb jij wel geluk deze maand? Ga je morgen testen?

Janneke: we waren tegelijkertijd een berichtje aan het schrijven, ik zag dat je het lijstje nu beter op volgorde gezet heb, kan je het voor mij dan ook veranderen? Ik weet niet hoe dat moet. Mijn nieuwe NOD is dus op 15 aug.

Ik hoop voor je dat je ei snel komt of dat je gewoon ongesteld word, dan heb je ook duidelijkheid! Blijven jullie gewoon om de dag klussen voor de zekerheid?

Goede morgen dames,

@ Patricia: Wat fijn dat het er nu op lijkt dat het bloedverlies op een einde loopt. Sowieso is bloedverlies niet iets wat prettig is, maar nu is het feit dat het bijna af is toch ook weer een stap verder in de richting van een nieuwe zwangerschap die nu hopelijk wel goed eindigt. Dat mag nu zo langzamerhand toch wel eens een keer, he?

@ Jannie: Goh, dat had ik nog niet gehoord / gelezen, dat de eerste ongi na een mk wel eens heftiger kan zijn. Is dat misschien vanwege eventuele restjes / bloed wat er nog zin van de mk? Bij Laura klinkt het alsof het tot nu toe nog niet echt specifiek heftig is. Alleen heeft zij wel een lange aanloop gehad. Extra vervelend lijkt me, omdat je niet weet wat je ervan moet denken.

@ Linda: Balen dat het nu toch is doorgezet, zeg. Het is waarschijnlijk wel fijner dan die onzekerheid (net als bij Laura), maar toch. Veel liever had je natuurlijk nog een week in onzekerheid gezeten als dat was gevolgd door een plustest. Blijft balen.
Gelukkig nu lekker op vakantie!!! Da's wel erg fijn. En inderdaad, geniet er maar van. Lekker wijntjes drinken (niet te gek!) en fijn ontspannen. Heb je je ei nu waarschijnlijk op vakantie? Dat moet bijna wel een goed teken zijn!
Hoe dan ook, geniet er maar van meis, dat heb je (jullie) verdiend.
Ik moest trouwens wel even lachen toen ik het schema zag wat je per ongeluk verkeerd had gekopieerd. Ik zag daarop dat jouw leeftijd al geweest was. Hihi.

@ Laura: Heb je toch nog lekker gegeten gisteren? Wat een gedoe is dat he, om die vriezer te ontdooien.
Ja, dat heb ik ook ergens gelezen dat zaadjes waar een meisje uit groeit slomer zijn. Dat je dan 2 - 3 dagen voor je ei zou moeten klussen en daarna niet meer, dat was nog niet tot me doorgedrongen. Ik moest er wel enorm mee lachen. Wij zijn nu met z'n allen al weken bezig met het feit dat het zo lastig is om te bepalen wanneer ons ei nou precies komt, laat staan dat we nu al weten wat dan 2 - 3 dagen ervoor is. Dat brengt me meteen bij jouw vraag of wij een beetje een voorkeur hebben voor een jongen of een meisje. Nee, eigenlijk niet. Dat wil zeggen, elke keer als ik een klein jongetje zie denk ik dat dat wel heel erg leuk zou zijn. En als ik een klein meisje zie denk ik weer dat dat toch ook wel heel erg leuk is. Die voorkeur verandert elke dag. Dus eigenlijk niet echt een voorkeur.
Is er iemand hier die wel een voorkeur heeft? Uiteraard willen we allemaal voornamelijk een gezonde baby, maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die een voorkeur hebben. Als je bijvoorbeeld al 5 jongens hebt en toch ook wel graag een meisje zou willen....

Verder nog een vraag. Ik zie hier op de forums regelmatig de term 'missed abortion' voorbij komen. Wat is nou precies het verschillen tussen dat en een miskraam? Ligt dat aan hoe lang je al zwanger was? Of is het toch iets anders?

Nou, dan nog even naar mijn ei. Ik heb het gevoel dat het nu dan toch eindelijk bijna zover is. Niet eens zozeer vanwege de ovutest gisteren waarop het tweede streepje eindelijk weer eens wat donkerder kleurde, maar voornamelijk vanwege de buikpijn. Die voelt wel heel bekend. Ben erg benieuwd naar wat de ovutest vanavond zegt. Voor de zekerheid hebben we gisterenavond maar alvast een keer geklust. Kan nooit kwaad! Mocht ik nou vanavond echt een duidelijke test hebben die laat zien dat het ei eraan komt, dan ga ik ervan uit dat die morgen springt. Dan zal ik meteen het overzicht weer bijwerken. Ik hoop het.
Oja, die vriendin van mij had weer een echo gehad om te bepalen waar haar ei zat. En wat denk je? Ze heeft er deze maand TWEE!!! Haar man roept al een jaar dat hij het gevoel heeft dat ze een tweeling krijgen. Zou wel heel erg grappig zijn. Ik ben benieuwd.

Nogmaals hoi.
Ik zie nu dat ik tijdens het schrijven van mijn berichtje alweer wat nieuwe berichtjes heb gemist. Nog heel kort even dus.

@ Jannie: Bij ons is de kermis geloof ik net afgelopen. Ben niet geweest. Voornamelijk vanwege het weer. Ik kom uit Helmond trouwens.
Ik kan me voorstellen dat het voor jullie vrienden heel moeilijk was om het te vertellen. Die zullen ook wel in spanning hebben gezeten na hun plustest, toen ineens dichtbij twee zwangerschappen mis gingen.

@ Marijke: Jammer dat je ook ongi bent. Op naar de volgende ronde zullen we maar zeggen. Hopelijk loopt jouw cyclus (en die van de andere meiden natuurlijk) nu wel weer volgens een normaal schema en weet je weer een beetje beter waar je aan toe bent.

Hello,

Meisjes-zaadjes zijn toch idd minder snel dan mannenzaadjes maar wel sterkter!  ;-)

Marijke. Jammerrr!!!!! Wij klussen om de dag inderdaad, just in case... Tot nu toe goed vol te houden maar als ik ongi word uis de cyclus misschien duidelijker, nu geen pijl op te trekken.
Heb je ei even 14 dagen voor NOD gezet, als dat anders is moet je t maar even aanpassen.

Miep: Helliemund, das grappig. Mn broer woont daar met zn gezin in Dierdonk.
Die buikpijn: ik had dus woensdag wel gevoel onderin mn buik alsof er n klein ballonnetje op knappen stond, herken je dat?

Ik had altijd t idee dat ik eerst een jongetje zou krijgen, maar toen ik vorige x zwanger was wist ik: dit wordt een meisje. Het maakt me niet uit maar als het even kan zou ik van beide smaken een willen hebben, rest maakt me niet uit. Wij zouden er wel 3 willen krijgen, hopelijk is dat ons gegund!

Missed abortion is eigenlijk een "gemiste miskraam". Kindje is dan gestopt met leven maar het lichaam stoot het niet meteen af, dus dan kom je er (net als ik) met een echo pas achter.

Marieke: spannend voor jou!!!!!!!! Morgen NOD! Hoe voeloe?

Greetings!

Lijstje aangepast:

Naam
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Datum evt. controle
Leeftijd

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e
geen
30

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e
31 juli
29

Miep
19 juni
17 juli
31 juli        
1e
14 juli bellen
32

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?
?

Laura
10 juni
28 juli
11 augustus
2e
geen
33

Linda
23 maart
1 augustus
14 augustus
5e
al geweest
30

Marijke
17 juni
2 augustus
15 augustus
2e
31 juli
33

Joanna
1 juni
2 augustus
17 augustus
2e
al geweest
30

Janneke

7 juli

4 augustus

18 augustus

1e

geen

28

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
30

Charlie

11 juli

8 augustus

22 augustus

1e

?

?

Goede morgen!

Ik heb sinds gisteren weer ovulatietesten in huis en vroeg me af; wie van jullie gebruikt ze ook? Of kunnen jullie allemaal de klok erop gelijk zetten wanneer jullie je eisprong hebben? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een regelmatige cyclus heb gehad. Omdat we het wel heeel handig vinden om zicht te hebben op mijn cyclus hebben we daar de vorige keer (voor mijn miskraam) toch gebruik van gemaakt. Het heeft wel gewerkt, dat was duidelijk. Maar helaas voor was het toch een valse start....

Wie gebruikt ze nog meer en op wat voor manier? Volgens de gebruiksaanwijzing moet je vanaf een bepaalde dag beginnen met testen, maar ik begin ze met gebruiken als ik merk dat ik cervixslijm verlies (ander signaal dat eisprong nadert). Doen jullie dat ook? Of letten jullie op nog meer signalen?

He meiden ben ik ook weer!!!

internetstoring thuis gister!!!!!  baal baal dus we hadden geen internet en geen telefoon, er was 's ochtend aan onze lijn gewerkt. En nu hebben wij geen internet lekker balen dus!!! Nu komt er vanmiddag een monteur, kan ik vamiddag weer vrij nemen!!! wel lekker maar was niet de bedoeling!!!
Dus hoop dat ie t vanaaf weer doet!!

Er is weer veel geschreven!!

Linda en Marijke dus ongi he balen!!!
En jij Linda lekker bijna op vakantie...heerlijk en dan lekker genieten van de franse rose!!!!

Laura ja soms denk ik ook mioet je alles lezen wat je wel en niet mag, ik drink nooit koffie...... dus zegt ook niet alles... denk ik..... niet??
Hoe is het met je vriezer!!! wat kan je dan balen he!!! Zo'n rotklus dan!!!

Patricia bloedverlies no steeds minder?? Ik hoop het kun je ook weer vooruit kijken....

J(annie)anneke spannend of je ei al is geweest..... Zou onderhand wel een keer moeten niet???
Goed he dat jullie die vreidn hebben gebeld dat jullie blij ziojn voor hun, nu is misschien voor beide de spannig uit de lucht??
Leuk idee van dat fotoboek.... misschien ook een laatste stap in de verwerking.... Ik heb ooit een keertje in een heel leuk tentje gegeten in den bosch.... heete tante nog wat... was erg lekker... Is intussen wel paar jaar geleden...Zegt het je wat??

Miep spannend, je ei dus in aantocht!!!! nou aan de klus dus dit weekend....
Ik weet het ook niet precies wat het verschil is tussen die 2 termen...

Ga gauw weer ff werken....
Hier verder geen nieuws, geen ongi ofzo nog voel eigenlijk weing....

tot straks weer!!

Terug
Bovenaan