Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Hoi Allemaal,

Ik zit niet zo veel achter de computer maar probeer alle verhalen wel te lezen
Ik ben ook niet zo handig maar dit zijn mijn gegevens ik ben 29 in sept.
wordt ik alweer 30, ik verwacht mijn sprongetje 31 juli en zou dan
17-8   een nod hebben (mocht het lukken)
ik zou een week van te voren krijgen te horen waneer ik geopereerd zou
worden maar kon nog wel 3 weken duren.

Laura: Wat knap dat je bent gaan hardlopen, zou ik eigenlijk ook moeten,
maar ben meer iemand van streetdance en bodycombat.
waar ga je naar toe met je vakantie?
In principe eerst operatie dan voor het egie klussen, maar ik wil gewoon
zo snel mogelijk weer in verwachting raken, de cysters spelen wel mee in het
verhaal dat ik minder kans heb hoofd oorzaak niet zo echt bekend, eierstokken
waren iets beschadigd moest het zien als krasjes op een cd, het doet het wel
maar niet zo als het moest.

Miep: Weet niet zo waar de afkorting voor staat, maar moet bij 3de dag van ongi
hormonen spuiten voor het rijpen van een eitje, bij ong. dag 12 maken ze een echo als het nog niet rijp genoeg is nog 2a3 dagen verder spuiten en opnieuw een echo als het eitje rijp genoeg is krijg ik een hormoon die er voor zorgt dat tussen
24 en 72 uur een eitje springt meestal 2 dagen na brengt mijn man zijn zaad
controleren ze en pakken zoveel mogelijk goede (mijn man zaad is trouwens
verder goed) en ong. 3a4 uur later word dat er bij mij ingespoten.
De kans is dan groter dan gewoon klussen. maar wel om de dag blijven doen.

Jannie: heb je altijd zo last van je borsten als je ongi moet worden?
ik ben anatomisch niet correct zeg ik altijd hahaha (zie verhaal wat ik schreef
bij laura)

yosha: Veel sterkte aankomende maandag.

jannekecris: ik hoop dat het snel overgaat met de afte van cris,
en hoop dat de test snel wat meer duidelijkheid geeft lijkt mij
erg frusterend op deze manier.

Patricia: Ja had je ook al gezien op andere forum,
Grote kans dat het een moment opname is,
een beetje slaap te kort en gaat al achter uit,
spanning speelt mee het is niet niks om het te
controleren mijn man vond het vreselijk toen was kwalitiet
ook iets minder. Nu is alles goed bij hem, probleem ligt bij mij.

Roos: Ik was al opgenomen in het ziekenhuis, maar de antibiotica
sloeg toch te laat aan, Willem is spontaan geboren.
maar wil je wel heel veel sterkte wensen de komende tijd.

zozo ik hoop dat ik niemand over heb geslagen heb mijn best gedaan,
ga zo maar naar mijn bedje toe.

liefs mama13

Goedemorgen dames,

Hebben om 8uur vanmorgen een test gedaan....
IK BEN ZWANGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH!

We hebben een klein vreugdesprongetje gedaan en even heel verbaasd naar de test gekeken. Het was een extra sensitive test en we hebben ook meteen een gewone test gedaan, die van 12 voor € 15. Ook positief! Het waren geen streepjes zo duidelijk als het controlestreepje, maar het was een duidelijke streep op zich. (heb wel t idee dat de extra gevoelige dus niet extra gevoelig zijn, anders had ik dinsdag wel 2 streepjes gezien bij de extra sensitive test, toch?)

Oh meiden, ik ben zo blij, sta te trillen op mn benen... Begin natuurlijk meteeeeeen te twijfelen: is dit nog van de miskraam, is het wel echt zo? Voel ik me niet gewoon zwanger (moe, zere en jeukende borsten, ik ruik mijn urine weer, zondag 2 keer gehuild om niks etc)
Maar aangezien ik 3 negatieve testen in mijn handjes heb gehad na de miskraam lijkt me dat onmogelijk.... toch?? toch???????

Volgens het "forumprotocol" staat me nu in ieder geval één ding te doen....

GLITTERS ******* GLITTERS ******* GLITTERS ****** GLITTERS ******

Vangen jullie de zwangerschapsglitters? (heb er nog nooit aan meegedaan maar t schijnt te helpen voor degenen die aan t klussen zijn)

Tja en hoe ver ben ik nu? Kan iemand me helpen met de berkeningen? test van dinsdag jl was nog negatief nl. Vanaf wanneer heb je HCG in je urine dat zichtbaar is? Gelukkig ga ik donderdag naar de gynaecoloog.... die kan me vast helpen! Als ze maar niet boos op me wordt dat ik geen ongi heb afgewacht....

Marieke; hoe ging jouw test? Hoop net zo positief als hier!!!

Groetjes Jannie!

Naam
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage
Datum evt. controle
Leeftijd

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e
geen
30

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?
?

Miep
19 juni
20 juli
3 augustus
1e
al geweest
32

Janneke
7 juli
25 juli
8 augustus
1e
geen
28

Laura
10 juni
28 juli
11 augustus
2e
geen
33

Linda
23 maart
1 augustus
14 augustus
5e
al geweest
30

Marijke
17 juni
2 augustus
15 augustus
2e
31 juli
33

Joanna
1 juni
2 augustus
17 augustus
2e
al geweest
30

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
30

Mama13
11 april
31 juli
17 augustus
?
?
29

Charlie

11 juli

8 augustus

22 augustus

1e

?

?

Yosha
28 juli
25 augustus
8 september
1e
?
32

Zwanger

Naam
MK/curettage
Uitgerekende datum
Hoeveelste kindje
Poging na mk / curettage
Datum gyn / vk
Leeftijd

Jannie
18 juni
april 2009 (?)
1e
1e
31 juli
29

Goedemorgen,
Ik ben vroeg, nieuwsgierig of jullie al getest hebben Marieke en Jannie!! Maar nog geen nieuws helaas.... Ben mijn bed uit gevallen, heb weer eens last van mijn rug en kan dan niet langer blijven liggen.
Helaas is ons bootje varen letterlijk in het water gevallen. Wat een k-weer!! En we hadden ons er zo op verheugd

Poeh Jannie, dat is een dure sportschool! Vind ik toch wat teveel van het goede.....
Ik hou het bij hardlopen en zwemmen en dan ben ik rond de 350 euro op jaarbasis kwijt (vereniging, abonnement, kleding).
Jij weet in ieder geval donderdag waar je aan toe bent!! Als je nog niet ongi bent geworden, zou ik sowieso om echo vragen, ook al test je dan misschien positief. Wie weet kunnen ze inschatten hoe ver je bent....
Haha Sudoku op het toilet en in het vliegtuig. Dat herken ik, en ik moet dagelijks met de trein, dan heb ik m'n boekje ook bij me!!

Miep, geniet van je vakantie! Ook al gaan jullie dan niet weg, het is toch lekker om vrij te zijn! En met dit weer naar de sauna....heerlijk!!

@Roos, welkom hier meid. Jij ook al. Ik wens je veel sterkte met alles.
Zoals al meer meiden hebben geschreven: het is jouw lijf en als jij er snel van af wilt, zou ik gewoon vragen om een curettage! Mijn miskraam begon wel met bruin bloed, maar na de start van het bruine bloed heeft dit nog ruim 1,5 week geduurd voordat het spontaan op gang kwam. Ik wilde zelf liever even afwachten (kwam er achter na 9,5 weken en bij mij was sprake van een leeg vruchtzakje, dan is het al rond week 5 mis gegaan). Maar na een paar dagen was ik er wel klaar mee hoor, toen wilde ik er ook zo snel mogelijk van af. Gelukkig kwam het toen vrij snel.
Bij iedere ingreep is er natuurlijk een kans op complicaties. Maar dit is een simpele ingreep en gebeurt zo vaak, ik denk dat ze wat overdrijven hoor.
Voor zover ik heb begrepen van de andere dames gingen ze onder volledige narcose. Het schijnt dat het ook met een ruggenprik kan, maar dan ben je er zelf bij en dat lijkt mij zeker geen pretje, dan maar liever helemaal weg!!
Er bestaan ook pillen die het opwekken, ik weet de naam zo niet. Er is wel een ander topic hier waar er over wordt geschreven, door Charlie289 meen ik mij te herinneren geopend. Zij heeft pillen gehad en een bloeding, maar het vruchtje bleek er bij de controle nog te zitten en nu moet ze alsnog een curettage.
Ik heb me na de miskraam lichamelijk nog best wel een tijdje slecht gevoeld. Maar dat kwam ook omdat ik last had van bloedarmoede. Daarnaast heb ik 2,5 week na de miskraam nog een enorme bloeding gehad en toen bleek er nog iets te zitten wat door de gyn vervolgens nog is verwijderd. Dus bij mij nogal een nasleep.
Ik hoop het nooit meer mee te maken, maar mocht het een volgende keer weer niet goed zijn, dan wil ik gelijk een afspraak maken voor een curettage. Dan heb ik in ieder geval een datum staan. Mocht het dan tussendoor toch spontaan komen, prima, maar dat wachten vond ik zo erg!!
Nou ik hoop dat je er wat aan hebt. Besef je wel dat het bij iedereen weer anders is en dat mijn verhaal dus niet op dat van jou hoeft te lijken! Veel sterkte meid, dit is een k-tijd en helaas moet je daar doorheen. Ik hoop dat je je snel weer beter gaat voelen. Wij zijn alweer bezig met opnieuw zwanger worden, de miskraam is gelukkig wat op de achtergrond geraakt. Al hebben wij ook zo onze moeilijke momentjes hoor!!

Gister was het bruin van mijn ongi alweer een stuk minder en sinds gistermiddag nergens meer last van. Hoop dat het nu zo blijft!

Marieke!! Jij hebt lekker lang vrij zeg, genieten!! Ja je moet vandaag testen hoor, hoe durf je ons zo lang in onzekerheid te laten

@Mama13: wij gaan op vakantie naar Amerika. Vliegen naar Miami, hebben een auto gehuurd en dan zien we verder wel! Erg veel zin in!! Op 21 augustus gaan we weg en op 10 september komen we weer terug.
Pff bij jou dus best lastig om spontaan zwanger te raken. Fijn wat er allemaal kan tegenwoordig!! Natuurlijk best een hele opgave, maar voor die kinderwens doen we alles!!

JANNIE IK ZIE NU JE BERICHTJE!!! WAT EEN GEWELDIG NIEUWS MEID, HEERLIJK, GEFELICITEERD!!!
(en stiekem ben ik best een beetje jaloers snif snif, maar ik gun het jou van harte hoor!!)

Groetjes Laura

Janneke jippie super gefeliciteerd!!!

Ik heb ook getest.............. 2 hele dikke strepen!!!! Net als jij!!!! Ben helemaal confused... blij en ook ok en nu???......

glitters voor jullie.....

gek hoor het moet echt nog even zinken......

ik was toen aardig zeker van mn ei dus mn normale cyclus gehad.... ben denk ik 25 maart zoiets uitgeteld....
Janneke kunnen ze vast zen bij de gyn......

liefs, marieke

Jannie wat kan jou die gyn schelen!! Baas in eigen buik toch hahahahaha!!!
Aangezien je dinsdag nog negatieve test had, denk ik dat je ongeveer 4 max 5 weken zwanger bent nu??
Gewoon vragen aan de gyn!! En een echo toch?? Hoop dat er dan wel iets te zien is!!!

Oh ja, als er een schaap over de dam is, volgen er meer, dus ladies, we gaan ervoor!!!!

Jannie ik vind dat jij nu wel de eer mag om het nieuwe topic te openen!!

Moet even slikken omdat ik ook zo graag wil, maar ben erg blij voor jou/jullie hoor!!!

Liefs Laura

Hihi, volgens mij zijn jullie dan ongeveer rond dezelfde tijd uitgeteld!!!
Oh dames geniet er van dat jullie alweer zwanger zijn!!!
En er zal vast enige onzekerheid opduiken, maar dat is natuurlijk niet zo gek. Volgende week maar gauw de vk bellen Marieke voor een echo.
En Jannie, jij donderdag gewoon om echo vragen hoor!!!

Hihi, op hoeveel berichtjes zitten we nu, de 700 zijn zo snel bereikt!!

Hi Marieke,

Van harte!!!!!!! Jeetje das wel goed nieuws zeg....
Ik kan het ook niet geloven hoor.

Misschien was die bloeding van 29 juni toch geen nabloeding? Is morgen 4 weken geleden dus dan zou ik 5 april uitgerekend zijn. 4 april is onze trouwdag, zou leuk zijn!

Spannend!

Groetjes Jannie

Terug
Bovenaan