Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Ik lig al heerlijk in bed, kop thee erbij!!!!
heerlijk, zo even lezen en dan slapen....
En idd laura nog een dagje werken en dan lekker weekend, helemaal zin in!!!Lekker weekendje luieren denk ik, zaterdag naar vrienden, waar we al poosje niet zijn geweest dus dat wordt lekker bij beppen...

Patricia, hoe was je sport urtje?? Leuk?? Voor herhaong vatbaar!!

Laura dus spierpijn!! En lekker geslapen, nou dan had je het nodig.....
heerlijk toch!!
Ik ga meestal met mn moeder naar musical, manlief is er ook geen grote fan van!!
Mama mia is echt een heel leuk verhaal, dus als je de kans hebt gaan!!!
naar de film dan he...
Ja ik dacht ook lekker ijs maar op gegven moment proef je alleen maar pepermunt en werd je er vol van... bleh...

Klusschema hihi dat hadden wij ook net zoals jullie ongeveer.... hihi
We zijn allemaal hetzelfde....

Yosha neem je tijd heel belangrijk hoor!!!!

Janneke hoop dat je goed slaapt, vervelend he die borsten.

Ik heb vandaag ook aardig last van mn borsten gehad, en trekend gevoel in mn onderbuik/lies mar ja daarme kan je 2 kanten op....
nou meiden het is bijna zaterdag!!!!!! dan ga ik denk ik testen.....

Slaapse!!
tot morgen!!

Goedemorgen ladies!

gister intake gehad in het ziekenhuis ivm a.s. maandag, hele lieve verpleegster die mij maandag zal opvangen en daarna door naar de anesthesist, ook dat was een meelevende man, heb aangegeven doodsbenauwd te zijn voor het aanleggen van het infuus, dus zij plakken nu eerst op beide handen een soort pleister, dan voel je het prikken niet zo. En verder heb ik gevraagd of hij mij langzaam wil laten wegzakken en niet BAM weg...dat heeft mijn zus gehad en dat vond zij heel erg eng....ze hebben alles keurig genoteerd....dus ben benieuwd. Gelukkig hebben we een leuk weekend voor de boeg, dus ik hoop dat dat een beetje afleiding kan geven.

Gisteravond met manlief wezen shoppen voor een kraammand voor zijn nichtje.....hoe dubbel is dat zeg, sta je in de Prenatal, allemaal dikke buiken en kleine babietjes om je heen en ik loop daar met een dood vruchtje in mijn buik...bleeeegghhh echt niet leuk! Merkte dat ook mijn man het er heel moeilijk mee had. Maar goed, we moeten nu eenmaal door die zure appel heen, kunnen moeilijk verlangen dat de hele wereld begrip voor ons toont...

Onze tijd komt nog wel! Mijn moeder pendelt altijd en die heeft gependeld dat wij een zoon en daarna een dochter krijgen. Dus gister heb ik bij me zelf gependeld en wat denk je....de eerste is nu inderdaad een miskraam, draadje gaat heen en weer en dan ronddraaien en dan weer heen en weer en valt ineens stil, volgende ging heen en weer (is een jongen), volgende draaide rond (is een meisje) en daarna stopte het...wel raar dat die miskraam niet te voorspellen is, maar goed hij pendelt nu wel mee....Blijf het erg vreemd vinden, maar tot nu toe heeft mams alles in the family goed voorspelt met het pendelen...haha. Dus we hebben weer hoop, hoe stom het ook klinkt voor sommigen...

Vraagje, moet je na een curretage lang wachten voordat je weer zwanger mag raken?? Of moet je gewoon een paar weken wachten met sex en daarna zie je wel? Daar heeft de gyn namelijk (nog) niets over gezegd namelijk en daar zijn we best nieuwsgierig naar.

Ik heb in ieder geval maandag en dinsdag aangegeven niet te zullen werken.....gaat het daarna nog steeds niet dan blijf ik uiteraard ziekgemeld, gaat het wat beter dan werk ik eerst thuis en gaat het goed dan kan ik halve dagen of volledig gaan werken. Moeten maar even kijken....maar ik ben wel iemand die heel goed luistert naar haar lichaam....Heb ook al die tijd geroepen na de eerste echo tot aan de tweede echo, eerst zien dan pas geloven dat er een hartje klopt....en inderdaad, dat rare gevoel is helaas bewaarheid.

Nou ga even 4 uurtjes werken en dan rijden we heerlijk naar Friesland, zullen wel traantjes komen, babietje van 1 week oud bewonderen, maar goed vinden het aan de andere kant ook wel weer leuk! Moeders is al helemaal hersteld (al met 2 dagen liep ze buiten rond..haha) dus we gaan vanavond met zijn allen bbqen!

Meiden fijn weekend allemaal en miep succes!!!

groetjes Yosha

Goedemorgen allemaal,

Ik werd vanmorgen weer wakker van de jeuk..... Au! Heb ook steken af en toe. enm ze voelen dus beetje koortsig aan. En manlief merkte gisteren op dat er weer bultjes op de tepels komen. Tja, of verbeelden we t ons? Ze zijn volgens mij nog niet echt voller ofzo dus moet even t hoofd koel houden.... Maar tis wel frappant! Iig nog geen ongi, heb al meer dan een week die zeurende (buik)pijn en af en toe misselijk. Maar nogmaals; misschien wil ik het allemaal wel te graag. Ben bang voor de teleurstelling.
Laura: vaag die ongi van jou! Hoe lang duurt ie al?? Komt mss toch door de miskraam. Misschien is je lichaam nog steeds in de war. Balen!
ECI: ben daar gelukkig vanaf. Op zich leuk maar de boeken die ik wilde kopen, mochten niet voor je kwartaalselectie. Ben nogal een leesfreak, als ik lekker bezig ben lees ik n boek per week en op vakantie moet ik ook slim inslaan. Ben nu weer lekker aan t lezen in Karin S en vanavond pak ik mn boekje er weer bij, klusvrij vanavond haha!

Wij zijn idd ook meer van het cabaret dan van musicals. Doe ons maar Marc Marie Huijbregts, Jan Jaap vd Wal, Hans Teeuwen, Theo Maassen, Javier Guzman of Weijers (ben zn voornaam ff kwijt). En de Lama's natuurlijk! Vooral Ruben Nicolai!! Hihi!

Laura: zit jij nog aan de staalpillen trouwens? Nog misselijk daarvan?

Hebben geen klus-schema maar we proberen het wel om de dag te doen. Tot nu toe lukt het aardig maar soms slaan we wel een keertje over.
Had gisteravond wel beetje pijn rechtsonderin mn buik (vlakbij mn lies), alsof er iets op klappen stond. Als ik mn lichaam strekte dan deed het zeer... Mn ei of misschien iets anders? Was tijdens / na het klussen wel even gevoelig namelijk.... Jullie n idee?  Test mn slijm trouwens dagelijks (als we geklust hebben dan check ik t pas eind vd middag) maar nu is het het nog wel wat wittig maar reukloos. tja geen idee!

Marieke: spannend za testen! Wij zitten nog in dubio over testmoment. Zowel morgen als zondag overdag zijn we niet samen en ik weet nog dat ik t de vorige keer heel vervelend vond dat manlief en ik hele zondagmiddag niet samen waren.

Yosha: mijn ervarin met het zkh waren super. Leek wel alsof er op mn voorhoofd stond dat ik n curettage had. Was heel verdrietig van tevoren maar ik werd zooo goed opgevangen. Vond ik heel goed en kreeg veel vragen en begrip van iedereen. Dat scheelt wel hoor, want het is niet leuk. Was bang dat ik me leeg en verdrietig zou voelen na de ingreep maar ik voelde me vooral opgelucht. En moe, maar het huilen viel erg mee, vond de periode dat ik het kindje nog in me had slopend, vooral achteraf.
Wb vrijen enzo: je mag in de periode dat je nog bloedt niet vrijen, geen tampons gebruiken, niet in bad en niet zwemmen ivm infectiegevaar. Ze zullen je in t zkh aanraden om te wachten met klussen tot je 1e gewone menstruatie weer is geweest maar dat is vooral omdat er nog resten in kunnen zitten (dat is bij n natuurlijke mk dus dat is bij jou niet t geval) en omdat ze dan niet meteen kunnen bepalen hope lang je zwanger bent. Maar je schijnt extra vruchtbaar te zijn dus als jij er aan toe bent om weer te klussen, lekker doen zou ik zeggen. Onze VK raadde me dat ook aan, dus t voelde na een weekje wel weer goed. Heb alleen dag 1 wat bloed verloren, de 5 dagen erna was een inlegkruisje voldoende.

Fijne dag en tot laters! Groetjes!

Naam
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage
Datum evt. controle
Leeftijd

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e
geen
30

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e
31 juli
29

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?
?

Miep
19 juni
20 juli
3 augustus
1e
al geweest
32

Janneke
7 juli
25 juli
8 augustus
1e
geen
28

Laura
10 juni
28 juli
11 augustus
2e
geen
33

Linda
23 maart
1 augustus
14 augustus
5e
al geweest
30

Marijke
17 juni
2 augustus
15 augustus
2e
31 juli
33

Joanna
1 juni
2 augustus
17 augustus
2e
al geweest
30

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
30

Charlie

11 juli

8 augustus

22 augustus

1e

?

?

Yosha
28 juli
25 augustus
8 september
1e
?
32

Mama13
11 april
?
?
4e
?
?

Goeiemorgen!!!

tis weer een rustig dagje op t werk till so far!! we moeten wachten wat de geldwagen nog voor werk gaar brenegn.. normaal op vrijdag niet al te veel , maar gister was weing dus dan weet je t niet.... En  ben vanmiddag alleen dan neemt mn collega vrij...

Nog een dagje en dan weekend!! Heerlijk gaan we vanaaf lekker vieren met avondje samen lekker thuis....
Heerlijk geslapen vannacht dus kan er weer even tegen denk ik... haha....

Yosha, fijn dat je wel een goed gevoel over hebt gehouden aan de gesprekken gister in het ziekenhuis, en als ze maandag iets doen wat je niet wil of niet fijn vind gewoon zeggen, ik heb enige ziekenhuis ervaring en dat is wat ik er van geleerd hebt en ze zijn er om het voor jou zo prettig mogelijk te laten verlopen.!!!
Fijn dat je van t weekend leuke dingen hebt hoef je er nog even niet aan te denken...
Knap hoor dat je bent gaan shoppen voor kraamkadootjes enzo! Lijkt me ook heel moeilijk!!
En neem na maandag wel de tijd voor jezelf hoor, van de narcose kan je ook best een poos moe zijn....pas aan t werk gaan als t echt kan!!

Janneke, jij maakt het ok steeds spannender!!!! Ben heel benieuwd of jij niet zwanger bent!!! Uk denk ook wel t zelfde verbeeld ik me dingen, manlief zei bij mij ook al ze zwellen meer als anders.... maar als ik kijk bij mn vorige zwangerschapstest vond ik dat meer en deden ze veel zeerder als nu, dus dan denk k ja... zal dan wel niet, maar aan de andere kant wil t ookmniet zeggen dat het hetzelfde zal zijn als de vorige keer, moeilijk haha!!
We moesten gewoon wachten dan testen en dan weer verder zien....
Ik denk dat ik moregn maar ga testen, moet toch een keer nietwaar??...
als de test niet positief is vind ik dat niet meteen een ramp, maar wanneer komt de ongi dan een keer op gang... straks duurt dat weet ik niet hoe lang... daar ben ik meer bang voor....
Nou ja maar gewoon nog even wachten maar......

het weer is hier niet zo mooi als gister en de voorspellingen voor t weekend zijn ook niet zo super jammer...

Fijne dag allemaal en tot laters!!

hoi,
zo dus veel van jullie schrijven onder een schuilnaam.... haha, lekker belangrijk. Wel leuk om die foto's te zien hoor!

Marieke, Ik wil ook naar de film van mama mia, heerlijk! Maar dat gaat echt niet lukken met vriendlief, dus ga ik lekker met een vriendin.Net als naar de musicals. Daar vindt hij ook niks aan. Cabaret is hij beter voor te porren, afgelopen jaar naar Bert Visscher geweest, was wel lachen.
Mijn sportuurtje viel vies tegen. Ik sport al jaren niet tot weinig, maar dacht dat mijn conditie wel meeviel, nou niet dus! Daarbij merk ik dat ik toch echt wel aandacht aan mijn rug en buikspieren moet besteden. Bij sommige buikspieroefeningen voelde ik alleen mijn rugspieren maar, dus dat zit niet helemaal goed. Niet voor niks dat ik bij de zwangerschap van Bas* al snel last van mijn rug had. Dat is wel een motivatie om die spieren te gaan trainen. Jammer dat zo'n sportschoolabbo zo duur is...
Het weer is hier in het westen trouwens nog goed. Hopenlijk blijft het zo, want we gaan bbq' en vanavond!!

Jannie, Voordat we zwanger raakten van Bas* is de zaadkwaliteit van vriendlief gecontroleerd, 2x. 1x via de dokter en 1x bij de gyn. Opvallend was dat de uitkomst beide keren gelijk was. Dit schijnt maar weinig voor te komen. Maar normaal schijnen 20 miljoen zaadjes per?? te zijn en hij had er 8 mlj per ?? Verder waren de vorm en snelheid goed. Maar het schijnt dus veranderlijk te kunnen zijn. Hoorde van iemand bij 'als zwanger worden langer duurt'   dat de testen de ene keer 30 mlj kunnen aangeven en de volgende keer 5 mlj. Dus ga er maar vanuit dat het inderdaad wisselend is. En idd, 3x spontaan zwanger geraakt, dus werkt het goed genoeg. Maar dat kan wel een reden zijn, waarom het wat langer bij ons duurt. (8 mnd, 9 mnd en 4!! mnd)
Die caberetier heet Guido Weijers. Enne ja ja de Lama's leuk... Oke die Ruben Nicolai heeft inderdaad een leuk bekkie...
Geen idee trouwens wat je pijn zou kunnen betekenen, sorry.

Yoshua, ik had bedacht dat ik met die narcose langzaam weg zou zakken, maar dat was dus niet zo. Maar daar kom je achteraf pas achter. Vond het zelf niet erg. heeft je zus ook een curretage ondergaan??
Knap zeg dat je bent wezen shoppen bij de prenatal. Ik vermijd dat zelf eigenlijk.
Dat pendelen heb ik hier al eens genoemd. Knap dat je het durft. Ik wil er niet aan. Bang dat eruit komt dat er geen levende kindjes komen.....
Qua seksen stond er op mijn leefregelblad, 1 week niet seksen. Niks over dat het bloedverlies over moest zijn. Dat was het ook nog niet helemaal toen we weer gingen seksen. Wij hebben dat 1,5 week na de curretage weer opgestart. Wij wachten trouwens allemaal geen cyclus af. Hoe sneller weer zwanger hoe fijner. Al moet je dat psychisch ook wel kunnen.

liefs
Patricia, mama van Bas*

Goedemiddag,

Hihi, was vanmorgen nog zo moe toen de wekker ging dat ik ter plekke heb besloten om vrij te nemen (had geen afspraken en dan gaat dat vrij gemakkelijk). Heerlijk extra dagje vrij dus!!
Gisteravond nog lekker met manlief op terras gezeten, wijntje erbij (hij biertje haha). Het weer is  hier nu wel een stuk minder helaas. Denk dat het niks wordt met bootje varen morgen als het zo blijft....
Tot nu toe is het gelukt met het klusschema :-D
En erg vaag met mijn ongi, we zitten nu alweer op dag 9 en het blijft maar wat bruin (de actie van gisteravond werkt daar waarschijnlijk ook niet positief bij haha, maar goed).
Nou ja, ik heb wel vaker last van bruin, had ik ook vaak toen ik nog spiraal had. Maar sinds die eruit is (aug 2007) was ik eigenlijk erg regelmatig ongi en amper bruin tussendoor. Grrrr als mijn cyclus nu onregelmatig wordt!!

Marieke je houdt ons goed in spanning, morgen is het zaterdag, wanneer ga je testen, 's morgens?? Jouw miskraam is nu al langer dan 6 weken geleden. Ik hoop het zo voor je dat je weer zwanger bent!!
Als de test negatief is, ja wanneer komt die ongi dan, irritant om niet te weten waar je aan toe bent!! Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik alweer ongi ben geworden. En ik had voor mijn zwangerschap ook al een korte cyclus en jij wat langer, dus misschien dat het daardoor komt dat het bij jou wat langer duurt?
Maar ik hoop gewoon dat jij zwanger bent en dat je daardoor niet ongi wordt!!

En Janneke houdt ons ook al in spanning!! Jammer dat al die symptomen op zowel zwanger als ongi kunnen wijzen en je dus niks anders kan dan wachten. Las op ander topic dat de Kruidvat-testen zeer gevoelig zijn, meer dan die van Sensitest??
Die bultjes op de tepels had je vorige keer ook toch....
Ik ben al jaren lid van ECI maar kan er nog steeds slagen. Mag dan van mezelf weer eens een boek kopen (we hebben al kasten vol). Manlief houdt ook erg van lezen. Kan ook supersnel lezen. Als we 3 weken weg gaan neemt hij minstens 10 boeken mee (van minstens 500 pagina's of zo, dus geen dunnetjes...). Er zijn weer een aantal boeken uit die hij graag wil lezen, maar mag hij van mij pas kopen als we weg gaan, anders kan hij ze niet laten liggen en zijn ze al uit als we met vakantie gaan. Hij houdt van fantasy boeken, daar ben ik niet zo van.
Ik hoef er maar 2 of 3 mee en dan een stapel tijdschriften en mijn Sudoku boekje. Daar ben ik ook aan verslaafd (ben inmiddels aangekomen bij 5&6 sterren). Oh ja en ook nog een Yahtzee spelletje, dat is ook leuk om in je eentje te doen.
Bij de Trekpleister heb ik laatst een reiseditie Triviant gekocht. Handig, zit geen speelbord bij maar een dobbelsteen dus neemt weinig ruimte in!
Qua lezen ben ik ook dol op die literaire thrillers, maar ook op van die chicklits zoals Gossip & Gucci, op de thrillers van David Baldacci of Khalid Hosseini (prachtig, vooral dat laatste boek Duizend schitterende zonnen).
Ja ben nog steeds aan de staalpillen. Moet ik nog wel een maand of zo slikken. Misselijkheid is gelukkig voorbij. Ik doe ze nu tijdens de maaltijd en niet op een lege maag, want dat trek ik niet, daar werd ik zoooo misselijk van.
Verder heb ik ook Roosvicee Ferro & Laxo, want die staalpillen werken wel verstoppend. Maar tot nu toe heb ik m'n darmen aardig onder controle met Rv Laxo, Activia en gedroogde pruimen. Nou ja en verder gezond eten en proberen goed te drinken (dat laatste is niet echt een sterk punt van mij).

Yosha, maandag is het zover. Kan me voorstellen dat je er tegen op ziet. Bij mij is het spontaan gekomen en ik hoefde niet gecuretteerd. Was ik aan de ene kant wel blij mee. Aan de andere kant, mocht ik het nog een keer meemaken, wat ik natuurlijk niet hoop, dan wil ik wel gelijk een afspraak maken met gyn voor curettage. Als het dan toch nog spontaan komt is dat mooi meegenomen, maar dat eeuwige gewacht....
Ik had last van bloedverlies en kreeg daarom een echo, dit was op woensdag. Vk adviseerde toen ook om te wachten tot het spontaan zou komen, maar moet zeggen dat ik er al vrij snel klaar mee was. Het kwam gelukkig op dinsdag los, bijna een week later. Toen ik eenmaal wist dat het niet goed was, mocht het van mij ook wel zo snel mogelijk komen. Helaas heb je dat niet in de hand.
Mijn collega weet ook al 2 weken dat het niet goed zit en moet maandag naar gyn voor intake. Die baalt als een stekker dat het zo lang duurt en ik kan het me voorstellen.
Knap van je dat je gister bij de Prenatal bent geweest om te shoppen. Dat had ik té confronterend gevonden. Dan was ik  eerder naar de Hema of H&M gegaan om te shoppen. Vanmiddag dus naar Friesland voor het kraambezoek. Weten ze het daar van jullie?? En waar kom jij zelf vandaan?
Linda, die nu met vakantie is woont in Friesland en ik in Groningen. Ben ook opgegroeid in Friesland. En Janneke heeft er gestudeerd!
Brrrr dat gependel moet ik ook niks van hebben. Ben ook veel te bang, net zoals bij Patricia, dat er uit komt dat het nooit wat zal worden. Maar bij jou klinkt het goed dus. Hou die gedachte vast zou ik zeggen!!
Ja zou maar even zien hoe het gaat na maandag met werken. Goed naar je lichaam luisteren is geen overbodige luxe idd met zoiets. Ik ben blij dat mijn baas erg begrijpend is (hij is de man van die collega waar ik het net over had en het is bij hun de 2e keer dat ze een miskraam krijgen). Ik heb dan ook alle tijd gekregen.

Patricia, jouw nieuwsgierigheid dus ook bevredigd haha!! Ik vond het zo leuk om te kijken hoe iedereen er uit ziet!
Oef, dat sportuurtje klinkt niet fijn. Moeilijk om je er dan weer toe te zetten lijkt me. En sportschool idd duur. Ik heb een tijdje aan bommen gedaan in het buurthuis (bewegen op muziek hihi met ook bbb spieroefeningen erbij). Dat was toen best wel goedkoop. Jammer dat de meeste vrouwen wel wat ouder waren, maar gelukkig ook wat van mijn leeftijd. Misschien ideetje??
Wel een motivatie om je buikspieren te trainen als je al snel zo'n last had van je rug bij de zwangerschap van Bas*.
Voor mij dan ook wel goed, ik heb ook snel last van mijn rug.....
Klinkt toch  best veel die 8 miljoen zaadcellen, maar 20 is dus normaal. Dus dat kan een reden zijn dat het langer duurt, wist ik niet. Wij hebben er nog geen ervaring mee. Al na ronde 4 was het raak, dus absoluut nog geen reden voor ongerustheid en de MMM. Is bij jou natuurlijk heel anders.

Weer genoeg geschreven, alvast een prettig weekend iedereen!!
Greetings, Laura

@ Yosha: Jeetje, wezen shoppen voor kraamkadootjes. Knap hoor. Ik geloof niet dat ik dat toen had gekunt. Fijn dat je gesprek in het ziekenhuis zo goed is verlopen.
Ik was achteraf bij de narcose trouwens ook heel snel weg, maar zoals Patricia al zei, daar kom je eigenlijk pas achter als je wakker wordt.
Over wanneer je weer mag beginnen met zwanger worden. Sommige gyns zeggen dat je meteen weer mag en anderen zeggen dat je een  cyclus moet wachten. Voor die cyclus wachten, heb ik tot nu toe geloof ik 3 redenen gehoord. De eerste is inderdaad wat Jannie ook al schreef, dat er nog wat kan zijn achtergebleven. Maar omdat jij ook een curettage hebt, is die kans niet groot. De tweede reden is dat je dan inderdaad beter kunt bepalen hoe ver je al bent in je zwangerschap, mocht het meteen weer lukken. Nou, mijn idee daarover is dat ze dat dan maar op een echo moeten uitzoeken. De derde reden is om jezelf wat tijd te gunnen om de mk te verwerken. Ik denk dat dat voor iedereen persoonlijk is. Voor mijzelf, ik vond het heel fijn om met de nieuwe poging bezig te zijn. De mk was natuurlijk klote, maar  met  name  omdat ik zo heel graag een kindje wil en dat door de mk werd uitgesteld. Als ik dan eerst een cyclus afwacht, dan duurt het alleen maar langer. Het klinkt alsof jij (jullie) ook al wel weer toe zijn aan een nieuwe poging. En zoals Jannie al schreef, het schijnt zo te zijn dat je na een mk een verhoogde kans hebt om zwanger te raken. Dus als jullie je er goed bij voelen, dan zou ik er zeker gewoon meteen weer voor gaan.

@ Jannie: Wat jij beschrijft (pijn vlak bij lies, pijn bij strekken lichaam en gevoelig bij klussen) dat is exact wat ik voel voor / tijdens de eisprong. Ik vond het deze keer bij het klussen zelfs zo gevoelig dat ik me even bedacht dat dit al een voorbehoedsmiddel op zich is. Hihi. Toch stug doorgegaan natuurlijk. Maar goed, daarmee is het natuurlijk nog niet zeker dat het bij jou ook je eisprong is. Misschien kun je zoiets bij de innestelling ook wel voelen. Spannend in ieder geval.

@ Marieke: Ik kan al bijna niet wachten tot het eindelijk morgen is wanneer jij gaat testen, en nu twijfel je ook nog eens een beetje of je niet nog langer moet wachten!!!!! Nee, nee, nee. Morgen is de dag.
Geintje. Jij moet natuurlijk testen wanneer jij dat wilt en wanneer je samen met je mannetje het nieuws (wat het dan ook is) kunt delen. Hopelijk is het goed nieuws en mogen wij snel meegenieten.

@ Patricia: Ik heb gisteren naar de site van Bas* gekeken. Erg indrukwekkend. Vooral de foto's hebben op mij indruk gemaakt.
Ik fietste gisteren samen met mijn man naar huis en vertelde hem toen over Bas* en over de foto's. Meteen op dat moment kwam er een wit vlindertje tegen mijn gezicht aan gevlogen. Was heel grappig.

@ Laura: Je man is dus van de fantasy boeken. Ik ook. Dat zijn inderdaad maar zelden dunne boekjes. Heeft hij een favoriete schrijver / schrijfster? Die van mij is Robin Hobb. Vooral de boeken van de Tawny Man serie (ik lees ze in het Engels) kon ik absoluut niet wegleggen.
Soms als ik een boek mooi vind, kan ik het niet wegleggen als ik 's avonds voor het slapen nog even wil lezen. Dan wordt ik midden in de nacht wakker met het boek nog voor mijn gezicht. Met Tawny Man had ik dat niet. Daar viel ik gewoon niet bij in slaap. Ik heb eens gehad dat ik dacht "Nog 1 hoofdstukje..." en dat ik toen op de wekker keek en zag dat het al bijna 5 uur 's morgens was. Zo spannend.

Nou, Ik ben inmiddels aan mijn laatste middag op het werk voor de vakantie begonnen. Nog een paar uurtjes...... Joehoe!!!

Zit hier een beetje 'confused' te wezen, want heb gister weer een ovu-test gedaan waarop zo goed als geen streepje te zien was, net zoals de dag ervoor. Dit kan natuurlijk 2 dingen betekenen; of mijn hormonen zijn nog een beetje aan het rommelen en kan ik de eerste 2 positieve testen als niet geldig beschouwen OF ik ben te laat begonnen met testen en is de piek al geweest. Als dit laatste het geval is geweest, heb ik  ongeveer 2 weken na mijn miskraam mijn eisprong gehad of zelfs iets eerder. Dat zou natuurlijk kunnen maar zeker weten doe je het niet.
Aan de ene kant baal ik er wel een beetje van dat ik niet eerder begonnen ben met testen, zodat ik de piek niet gemist zou hebben, maar aan de andere kant stop ik die gedachte weg, omdat ik er geen obsessie van wil maken.
Maar het zou zo mooi zijn als ik gelijk weer zwanger was, dus die gedachte komt wel steeds boven.
Ik heb er eigenlijk helemaal niet zo aan gedacht dat je 2 weken na de miskraam alweer eisprong kon hebben, want zat natuurlijk nog volop in de verwerking van de miskraam. Ik moet het daarom maar wat luchtiger proberen in te zien. Dan volgende maand maar weer wat meer zekerheid....
Ik voel wel spanning in mijn onderbuik die ik de vorige keer ook voelde toen het raak was dus wie weet is het evengoed raak! Oh oh oh....dat afwachten is het ergste van dit alles, vinden jullie niet?
Aan de andere kant zou het dit minder mooi maken als je alles van tevoren al zou weten....De spanning is ook wel gezond...;-)

Fijn weekend alvast allemaal!

Terug
Bovenaan