Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Hoi Miep,
Gaan jullie ook nog weg met vakantie? Misschien heb je het wel eerder geschreven hoor, maar ben het even kwijt! En hoe lang heb je vakantie?

Mijn man houdt m.n. van Robert Jordan (is helaas overleden en dat terwijl de Wheel of Time serie nog niet helemaal af was, aargghhhh!!!) en Raymond Feist. Dat zijn wel zijn favorieten. Robin Hobb heeft hij wel eens wat van gelezen, maar is niet zijn favoriet. En oh ja, Tolkien natuurlijk. Na de Hobbits ben ik afgehaakt in dit genre, ik heb er niks mee....

Kreeg net met de post de nieuwe ECI gids. Blijft toch leuk om even te kijken wat er nu weer voor leuke boeken zijn. Er zit in Groningen een winkel, daar doe ik altijd mijn aankopen. Scheelt toch weer in verzendkosten hihi en gelijk in huis natuurlijk!

Hoi Janneke,
Volgens mij was er een tijdje geleden iemand die schreef dat die ovu-testen ook een streep kunnen geven als je nog Hcg hormoon hebt. Wie weet is dat bij jou het geval geweest?
Ik denk dat het ook op dit topic geschreven is, maar helemaal zeker weet ik het niet. Misschien moet je even terug bladeren. Zelf heb ik geen ervaring met de ovu-testen dus ik kan het je niet met zekerheid zeggen.
In ieder geval de moed niet laten zakken hoor!!!

Hoi Laura,
Nee, we gaan niet meer weg in de vakantie. Tenminste dat zijn we niet van plan. Pas al naar Schotland geweest. Misschien dat we wat dagjes weggaan of zo, we zien wel. We zijn ook van plan om nog een dagje sauna in te plannen. Altijd fijn.
We hebben nu twee weken vakantie. Hopelijk is het lekker weer en kunnen we fijn van onze veranda genieten. Als het goed is, is dit weekend de vloer van de veranda af. Zaterdag gaan we waarschijnlijk op jacht naar tuinmeubelen.

Tolkien. Hm. Ik weet dat hij wordt beschouwd als een van de (misschien wel DE) beste Fantasy schrijvers, maar ik vind dat eerlijk gezegd zwaar overdreven. Ik heb zijn boeken wel gelezen en ik vond ze ook wel leuk hoor, maar ze staan niet eens in mijn top 20.
Feist aan de andere kant, dat is duidelijk wel een van mijn favorieten. Zijn boeken lezen zo gemakkelijk weg.
Jordan. Ja, dat is ook zoiets. Ik was eigenlijk aan het wachten tot de serie af was voordat ik zijn boeken zou gaan lezen. Dat gaat nu niet meer gebeuren. Dat wil zeggen, ik geloof dat zijn vrouw het laatste boek af wil maken. Ik weet niet of dat me wel trekt. Bovendien vind ik zijn serie wel heel lang. Ik hoor ook van verschillende kanten dat het regelmatig erg langdradig wordt. Maar goed, ik heb ze niet gelezen, dus ik kan er niet over oordelen. Bovendien, wat de ene geweldig vindt, vindt een ander saai en langdradig. Daar is toch niets van te zeggen. Er zijn genoeg mensen die al zijn boeken verslinden, dus ze zullen ongetwijfeld iets hebben.

Nog een uur en dan...... vakantie!

Hello!

Denk dat ik er morgen ook maar een testje tegen aan gooi, haha! Helaas zijn we overdag niet samen dus mocht het + zijn dan is dat jammer, vond ik de vorige keer ook niet leuk maar liever in t weekend dan doordeweeks. Anders wo of do nog n keer (als de ongi er nog niet is) en anders vraag ik of ze donderdag een echo maken.
Ik laat het morgenvroeg iig even weten voordat ik wegga. Wordt geen Rotterdam, de voorspellingen zijn niet best,   dus denk dat we lekker Den Bosch ingaan.

Mn ei, zou ook fijn zijn, maar mn slijm werkt dan totaal niet mee de laatste dagen (wit-creme-achtig nog steeds)  en de pijn heb ik nu nog steeds n beetje. Maar goed we will see!

@Patricia: oef das wel een tegenvaller dat sporten! Ga je nu lid worden? Tis idd duur. Ik betaal € 66 per maand maar daardoor ga ik wel 2 keer per week. Ik was even bang dat je bedoelde dat nu ineens bleek dat het zaad niet super was. Maar idd: 3 keer spontaan zwanger lijkt me positief. Nu moet het - bij jullie zeker! - goedgaan!

Wij gaan ook BBQ-en vanavond, gezellig met onze buren-vrienden. gezellie! Nu al zin in, jammie!

Laura: die bultjes had ik de vorige keer ook idd (klieren van Montgomery heten ze)maar heb dus niet opgelet of ze weg zijn geweest, volgens mij wel.
geen idee of die Kruidvast-testen nog gevoeliger zijn, heb t ook gelezen ja.

Ik ben ook van de literaire thrillers en de chicklits! Tijdschriften zijn ook leuk, vooral Mind, Linda., Living. Sudoku vind ik ook leuk, vooral op de wc en in t vliegtuig. Haha! Fantasyboeken en films vind ik niet leuk, zodra het echt onwaarschijnlijk is vind ik t niet meer leuk.

Miep: bijna vakantie! Volgens mij gingen jullie wrs niet weg, maar hoe dan ook veel plezier.

Linda: hoe is ie? Denk dat je je al hebt kunnen beheersen anders hadden we je vast al gezien hier. Lekker vakantie vieren!

JannekeChris: kan best zijn idd dat je zwangerschapshormoon (vd vorige keer) nog in je lijf zit en daardoor een vertekend beeld geeft? Aan de andere kant: kan best zijn dat je ei al geweest is, tja wie zal t zeggen! Ik ken je gevoel hoor, ben ook zo onzeker als de pest en bij alles denk ik: is het mn ei, word ik ongi of ben ik zwanger????
Het enige dat we kunnen doen is: wachten.... Wanneer ben je eigenlijk weer begonnen met klussen na je miskraam?

Zag gister BabyBoom op tv, dan zie je die puncties en slecht-nieuwsgesprekken voor degenen die bezig zijn: poeweej moet er niet aan denken! Kijk er nu heel anders naar dan jaar terug, toen heb ik t aantal keertjes met half oog gekeken, nu vond ik het rete-interessant! ;-)

Hierna nog 17 berichtjes: Dit weekend moeten we over dames!! Zullen we afspreken, dat we in het laatste berichtje zetten: zie vervolg in forum "we gaan ervoor part 1"? (en zo dus ons forum ook noemen haha)  

Miep: zie nu idd dat je niet weggaat. Schotland: ben wel benieuwd wat dat was. Teambuilding? Foto's deden me denken aan mijn ontgroeningsweekend in 1997 in Appelscha, haha!

Fijne avond ladies!  

groetjes Jannie

Naam
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage
Datum evt. controle
Leeftijd

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e
geen
30

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e
31 juli
29

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?
?

Miep
19 juni
20 juli
3 augustus
1e
al geweest
32

Janneke
7 juli
25 juli
8 augustus
1e
geen
28

Laura
10 juni
28 juli
11 augustus
2e
geen
33

Linda
23 maart
1 augustus
14 augustus
5e
al geweest
30

Marijke
17 juni
2 augustus
15 augustus
2e
31 juli
33

Joanna
1 juni
2 augustus
17 augustus
2e
al geweest
30

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
30

Charlie

11 juli

8 augustus

22 augustus

1e

?

?

Yosha
28 juli
25 augustus
8 september
1e
?
32

Mama13
11 april
?
?
4e
?
?

Helaas ben ik ook van de partij. Zit te wachten op miskraam, na ruim 9 weken zwangerschap. Vreselijk. Weet het sinds woensdag en mij is aangeraden te wachten op het natuurlijke verloop van mijn lichaam. Waarsch is de vrucht al vanaf 6 weken dood.Wil dit eigenlijk niet maar men heeft me vertled dat er kans op complicaties is bij een curretage. Maandag neemt de vk weer contact met me op. Ik wil dan echt een curretage. Deze dagen zijn slopend en ik probeer me bezig te houden om er niet steeds aan te denken. Lukt niet echt, het sluimert in mijn achterhoofd. Maar ik heb een paar vragen en ik ben bang dat jullie inmiddels bijna evenveel weten als een vk.
Als er al een beetje bruin bloed is, kan het dan snel op gang komen?
Wordt 't een volledige narcose bij curretage?
Bestaan er niet ook pillen die het opwekken?
Mag je meteen weer zwanger worden als 't eruit is?
Hoe lang voel je je lich slecht na de mk?

Hoop op wat antwoorden. Alvast bedankt!

Gr Roos

Hallo meiden.......

Zo Miep jij hebt vakantie!!!!! heerlijk, twee weken lekker luieren~!!!!

Ik ben niet zo'n cabaretfan, maar de lama's vind ik wel erg leuk en idd janneke, ruben nicolai is zo schattig!! (lekker ding!!) En over die fantasieboeken daar heb ik al helemaal geen berstand van dius kan er niet over mee praten!! hihi Hou wel erg van lezen hoor!!

Patricia het zaad is dus niet super zeggen ze , maar fijn dat je 3x spontaan zwanger bent geworden!!!
Sportuurtje was dus heftig!! ga je wel ermee door of toch maar niet...

laura heerlijk dagje extra vrij lekker lang wekeend dus!! Heerlijk!!! Dan is het lekker omdraaien 's ochtends!! Balen die vage ongi!!!!! hoop dat ie nu onderhand echt helemaal liefst de eerste 9 maanden verdwijnt!!

Zo ik heb ook weekend!!!! Heerlijk hoef pas volgende week vrijdagochtend weer te werken helemaal zin in!!

O ja en ik heb speciaal voor jou miep zwangerschapstesten gekocht!!!!!!!!
Nee hoor geintje, maar denk wel dat ik het morgen ga doen, moet toch een keer!!

jannekechris...... onzeker kan je er van worden he?? Ik heb er geen ervaring mee, zou denk ik nog ff doortesten en in ieder geval gewoon doorklussen, kan vast geen kwaad!! hihi...

Mamavjulia..... welkom hier, helaas.......
Sterkte meid!! Maar ik hoop dat je steun aan ons hebt en dat je ook uiteindelijk hier net als wij veel plezier mag beleven...
Ik had zondags bruin bloedvberlies, maandags eind van de dag rood en het uiteindelijke vruchtje kwam er donderdag uit.....
Ik heb wel eens gelezen dat er van die pilen zijn hier op t forum....
En meestal doen ze algehele narcose voor het emotionele aspect...
Toen het vruchtje eruit was voelde ik me meteen beter wel moe enzo, ben toen 1,5 week later weer gaan werken, maar das voor iedereen anders..... En ze zeggen vaak 1 menstruatie overslaan, Maar das vaak om eventueel beter te verwerken, of als er wat is achter gebleven en omdat als je meteen weer zwanger wordt het moeilijker te meten is....
Hoop dat je hier wat aan hebt!!!!

Ik ga ff een lekkere pot thee zetten!!!!
En voor de tv hangen, komt zo flikken gent op heerlijke serie dus daar ga ik even voor zitten!!

Fijn weekend allemaal!!
Greetzzz marieke

Hoi Roos,

Wat ontzettend vervelend voor jullie dat het mis is gegaan.
Ik kan me voorstellen dat  je niet zo'n zin hebt om te wachten op een natuurlijke miskraam. Ik had het geluk dat ik een dag na DE echo al gecuretteerd kon worden. Sommige meiden hebben liever dat het wat langer duurt, zodat je het kunt verwerken, maar ikzelf vond dit wel heel fijn.
Net al Marieke (vliegirl) zal ik ook proberen antwoorden te geven op je vragen. Misschien voegt het iets toe.

Als er al een beetje bruin bloed is, kan het dan snel op gang komen?
Dat kan wel, maar is zeker geen garantie. Ik heb hier bij andere meiden gelezen dat het soms nog weken kan duren. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat het heel snel komt. Eigenlijk is hier helaas niet veel van te zeggen.

Wordt 't een volledige narcose bij curretage?
Meestal wordt wel gekozen voor een volledige narcose, omdat het niet echt een prettige ervaring is. Ik wilde absoluut niet bij kennis zijn toen het vruchtje werd verwijderd. Maar als je dat liever wilt, kun je wel kiezen voor een plaatselijke verdoving.

Bestaan er niet ook pillen die het opwekken?
Ja, die bestaan inderdaad. Ik weet even niet meer wie, maar een van de meiden op dit forum heeft zo'n pil gehad. Misschien dat zij er meer over kan vertellen.

Mag je meteen weer zwanger worden als 't eruit is?
Sommige gynaecologen raden aan een cyclus te wachten. Ik heb 3 redenen gehoord;
1) Na een mk kan er nog wat achter blijven. Dit komt er tijdens de volgende ongesteldheid normaal gesproken uit. Als er nog wat zit als je weer zwanger wordt, dan kan dat weer voor een miskraam zorgen.
Bij een curettage zou je hier geen last van moeten hebben, want in principe wordt dan alles eruit gehaald.
2) Je kunt dan de mk beter verwerken. Ik denk dat dat voor iedereen persoonlijk is en dat je zelf het beste aanvoelt of jij (jullie) er meteen weer voor willen gaan of dat je nog wat tijd nodig hebt. Hier op dit forum gaan we er allemaal weer meteen voor.
3) Als je eerst ongi bent geweest, weet je beter hoe lang je zwanger bent als het weer zover is. Ik ben van mening dat ze dat dan maar op de echo moeten bekijken. Ik wil gewoon weer zwanger worden, dus ik ga er weer voor.

Hoe lang voel je je lich slecht na de mk?
Ik heb me een paar dagen moe gevoeld, maar was er eigenlijk heel snel weer bovenop. Twee dagen na de curettage zijn we op een actieve vakantie in de bossen gegaan, en dat ging goed. Maar ook dit kan natuurlijk voor iedereen verschillen.

Verder nog wat info wat misschien wel interessant is. Dingen waar wij het veel over hebben gehad.
Volgens mijn gynaecoloog wordt je meestal 5 a 6 weken na een miskraam / curettage voor het eerst weer ongesteld. Wat ik meteen vertaalde naar "o, dan komt mijn eisprong dus  3 a 4 weken na de curettage". Bij mij klopte dit redelijk. Met ovulatietesten is gebleken dat mijn eisprong 4 weken en een paar dagen na de curettage kwam. Voor de meeste anderen hier is het nog redelijk onduidelijk hoe het precies met hun eerste eisprong na de curettage zit.
En dan nog iets. Het schijnt zo te zijn dat je vlak na een miskraam een verhoogde kans hebt om zwanger te raken. Vanwege allerlei hormonen die nog in je lichaam zitten en een vergrote baarmoedermond geloof ik. Ik weet het niet meer precies (Jannie kan dit meestal heel goed uitleggen), maar het schijnt in ieder geval wel zo te zijn.

Nou, sterkte meis. Doe wat je gevoel zegt wat je moet doen. Hopelijk komen jullie er snel weer bovenop en worden jullie snel weer zwanger.
Als je meer vragen hebt, of als je je verhaal kwijt wilt of gewoon gezellig mee wilt kletsen, dan ben je hier van harte welkom.
We hebben een overzichtje waarin we precies kunnen zien hoe het er bij iedereen voorstaat voor wat betreft de verwachte eisprong / de NOD enzo. Als je wilt kun je je eigen gegevens toevoegen. Of doorgeven, zodat een van ons het kan toevoegen. Maar alleen als je wilt natuurlijk.
De meesten van ons zijn voor het overzicht trouwens uitgegaan van eisprong  4 weken na mk / curettage en NOD  6 weken na mk / curettage.

Nogmaals sterkte voor jullie alletwee.

Ben ik weer. Na mijn hele verhaal in mijn vorige bericht, vergeet ik nog bijna dit;

@ Jannie:   OE OE OE. Een test morgen! Spannend! Enorm veel succes. Ik ben benieuwd.
@ Marieke: Jij ook heel veel succes morgen. Ik ga morgen zeker een paar keer op het forum kijken om te zien wat het is geworden bij jullie allebei. Wel wat laten weten he?

Ik zal voor jullie duimen.

Terug
Bovenaan