Miskraam met 6/7 weken....

Hoi Demi, wat ontzettend naar om dit mee te maken.Ook ik vond een miskraam rond 6/7 weken erg emotioneel. Een van de dingen die mij hielpen is dat mijn verloskundige zei, het goede nieuws is dat je zwanger kan worden. Ben je voor het eerst zwanger? Ik heb gelezen dat het ‘normaal’ is als je bij je eerste een miskraam krijgt. Hoe pijnlijk het voelt en vooral in je hart, denk ik dat het mooi is dat je lichaam kan beoordelen of het vruchtje een kans op een leven heeft. Heel veel sterkte!   

Hi Demi!Wat ontzettend shit voor jullie! Ik weet uit ervaring ook hoe je je voelt. Heb vorig jaar in Maart 'n miskraam gehad met 6 weken ongeveer. We wisten 't pas 3 dagen toen maar ik heb ook 'n hele week alleen maar gehuild. Ik heb niks opgevangen toen, heb erop gelet maar niks gezien. Nu 'n jaar later hebben we 'n prachtig meisje van alweer 4 maanden. Het kan heel snel weer heel goed gaan. Dus hou je koppie omhoog meid en ga er weer voor, je weet dat 't kan nu dat is al iets heel moois en 't komt echt goed! Heel veel sterkte, geef 't 'n plekje en weer door, dan komt 't voor jullie ook! Liefs!

Heel veel sterkte de komende tijden!
vergeet niet dat de miskraam in de meeste gevallen doorzet omdat de embryo niet echt gezond was. Geef jezelf aub niet de schuld. 
Ik hoop Voor je dat je gauw weer zwanger mag zijn.  
Liefs?

Oh wat zijn jullie allemaal lief! Heel erg bedankt voor de lieve reacties. Mijn ogen zijn zo dik vandaag dat ik maar tegen mensen zeg die het niet weten dat ik een allergische reactie heb gehad. ? Wil niet tegen iedereen zeggen wat er is. Onze ouders moeten het nog wel te horen krijgen dat ga ik denk ik na vrijdag samen met mijn vriend doen want dan hebben we nog een echo en dus hopen dat alles er dan uit is. 
Nu nog telkens wel een beetje last van buikpijn maar gelukkig niet meer zo erg als gisteren. En bloed nog wel best veel alsof ik echt ongesteld ben geworden zeg maar....
Dit was inderdaad ons eerste kindje... en wat jullie ook zeggen dan was het vruchtje niet goed dus ook maar beter zo maar blijft best zwaar. 
We gaan gelukkig bijna een weekje op vakantie zodat we even alles kunnen vergeten. Heel erg bedankt jullie allemaal. Voor jullie steun. ❤️ En verhalen zo ben ik niet de enige die dit heeft mee gemaakt.

Dat sowieso op de eerste plaats, ik dacht toen ook jullie praten allemaal maar (en iedereen heeft gelijk) maar ik heb 't gehad nu en 't is ook verdomde klote! Het even tijd nodig.. En geef 't dat ook. Ga idd even lekker op vakantie en daarna weer met goede moed er tegenaan. Want onthoud ook voor jullie staat 'n hele mooie tijd te wachten dat is zeker! Succes en kop op! Liefs!

Ik heb eind februari een ma gehad met 9 weken, waar ik bij de 12 weken echo achter kwam. Ondanks de waarschuwing van de gyneacoloog heb ik toch een natuurlijke miskraam afgewacht. Ze gaf aan dat het zwaarder dan een bevalling zou worden. 
Na een week lichtbloedverlies werd het bloeden veel erger. Ik werd iedere keer wakker van de pijn en ja huilend :) wat een helse pijn was dat.
Daarna was het nog niet klaar. Ik heb 4 uur lang weeën gehad waarna ik in 1 keer een complete miskraam heb gehad. Het vruchtzakje van 4 cm en weefsel van ongeveer 15 cm kwam er in 1 keer uit. Ik heb het vruchtzakje opengemaakt en heb ons engeltje kunnen zien. Een compleet mini baby met handjes, voetjes en zelfs de teentjes en vingertjes kon je al zien.. we hebben het de volgende ochtend op een voor ons speciaal plekje begraven.. wij wisten ook niet wat wij er anders mee konden doen. 
De eerste maand was ik emotioneel en fysiek niet in staat te gaan werken. Volgens de bedrijfsarts moest ik eerst gaan ontzwangeren en dat kwam dus goed uit.

@ D roosje!
Wauw dat lijkt me nog heftiger als je al echt een kleintje ziet. Wat vreselijk lijkt me dat. Heb je het voor jezelf wel goed afgesloten dan? Ik zou ook echt willen zien hoe het kindje eruit zou zien en zou hetzelfde gedaan hebben. Ook erg speciaal. 
Wel fijn dat de bedrijfsarts adviseerde dat je thuis mocht blijven. Om even weer op te knappen, al lijkt me dat wel erg lastig. 
Hoe zijn jullie er nu onder? En zijn jullie er alweer aan toe om opnieuw te beginnen?? Had je meteen een regelmatige cyclus? 
Sorry voor alle vragen. Maar ben echt benieuwd ? Liefsss en ook veel sterkte voor jullie. 

Het was ook super heftig. Eerste dagen/weken waren erg zwaar. Ik kon geen kinderwagen of geen kind meer zien. Wat ik ook deed, waar ik ook was, ik kreeg het niet uit mijn hoofd. 
Het werken zat er voor mij echt niet in. Eerste twee weken had ik pijn bij het lopen en mijn concentratieniveau zat echt onder 0. Ik kon mij niet eens focussen op een filmpje van 2 minuten. Ik kreeg toen het advies om vooral dingen te doen waar ik energie van zou krijgen. 
Vooral het praten met vrienden/familie deed mij niet goed. Er waren altijd ergere situaties van die en die of het feit dat we toch ooit wel vader/moeder zullen worden, hebben we ook 238293928x gehoord. Dat deed PIJN! Ik dacht bij mijzelf, mag ik even verdrietig zijn? Daar ben ik dus ook snel mee gekapt. Allemaal goed bedoeld hoor, maar het was niet wat ik nodig had. 
Nu gaat het gelukkig beter en hoop dat ik weer zwanger ben.. Mijn eerste mensturatie kwam 4 weken na de miskraam en bestond alleen uit licht bruinverlies. Nog 4 weken later werd ik echt ongesteld met helder bloedverlies, alleen het heeft bijna 4 weken geduurd.. Ik heb ondanks het lichte bloedverlies de laatste 10 dagen toch ovulatietesten gebruikt en deze gaf vorige week dinsdag/woensdag positief aan.. Ik hoop dat het raak is. Kan niet wachten met testen!!
Wel heb ik volgende week een afspraak met de gyneacoloog, omdat ik mij toch zorgen maak over mijn laatste mensturatie van 4 weken.

Hier een verglijkbaar foto van het vruchtje..

Terug
Bovenaan